Migraine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinee_

Re: Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:45

judithh schreef:
ik heb eigenlijk zolang ik me kan heugen migraine, alleen is het de laatset 4x veranderd. Voorheen had ik de bekende zware hoofdpijnen met spugen en het niet tegen geluid kunnen. Nu sinds kort heb ik een soort van boemerang in mijn gezichtsveld die beweegt van link naar rechts en bestaat uit kleine driehoekjes die in elkaar passen en allerlei kleurtjes hebben, deze zijn ook aan het flikkeren. Heb hier verder geen hoofdpijn bij. Het is irritant, maar liever zo als met de zware hoofdpijnen.

Hierbij begint mijn migraine altijd ! dan zakt het langzaam weg, dan word ik heel misselijk en krijg hoofdpijn.
Ik heb al verschillende medicijnen ervoor gehad ook neusspray en de spuit het helpt allemaal vrij weinig .. ik ben ook 2 dagen helemaal weg dan.
gelukkig heb ik er niet vaak last van z'n 1 of 2 keer in de 3 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:24

Ik heb die maxalt ook, eerst werkte ze goed..maar steeds minder

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:48

elinee_ schreef:
judithh schreef:
ik heb eigenlijk zolang ik me kan heugen migraine, alleen is het de laatset 4x veranderd. Voorheen had ik de bekende zware hoofdpijnen met spugen en het niet tegen geluid kunnen. Nu sinds kort heb ik een soort van boemerang in mijn gezichtsveld die beweegt van link naar rechts en bestaat uit kleine driehoekjes die in elkaar passen en allerlei kleurtjes hebben, deze zijn ook aan het flikkeren. Heb hier verder geen hoofdpijn bij. Het is irritant, maar liever zo als met de zware hoofdpijnen.

Hierbij begint mijn migraine altijd ! dan zakt het langzaam weg, dan word ik heel misselijk en krijg hoofdpijn.
Ik heb al verschillende medicijnen ervoor gehad ook neusspray en de spuit het helpt allemaal vrij weinig .. ik ben ook 2 dagen helemaal weg dan.
gelukkig heb ik er niet vaak last van z'n 1 of 2 keer in de 3 maanden.

gelukkig blijft bij mij de hoofdpijn uit, moet zeggen dat ik door de jaen heen meer dan genoeg hoofdpijn en migraine heb gehad, als het hierbij blijft ben ik al helemaal happy!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:57

Heb sinds de pubertijd migraine (in totaal grofweg zo'n 15 jaar) en letterlijk alles gedaan om het te stoppen, inclusief overdoses spierverslappers. Het zit altijd aan een kant van je hoofd (bij mij dan) en ik kan ook niet tegen licht en geluid. Koude helpt wel wat, als ik in de winter de hond uitlaat is het tijdens het uitlaten weg.

Sinds ongeveer anderhalf jaar heb ik Imigran 100 (sumatriptan 100) gekregen van de huisarts en bij mij doet dat wonderen. Na een uur is de pijn weg. Wel de eerste grofweg 2 uur bijwerkingen als stijve spieren en slap zijn, daarna de hele dag nergens meer last van. En daar heb ik een paar uur bijwerkingen wel voor over.

Ik heb in de loop der tijd alles wat ik kon bedenken en voorhanden was geprobeerd. Saridon (werkte een aantal jaar vrij goed in combinatie met een uurtje rust in het donker), kalmeringsmiddelen in enorme doses (werken ook als spierverslappers en bloedverdunners), ijs op mijn hoofd leggen (zodra het ijs weg is is de koppijn terug), liggen in een donkere kamer met een handdoek over mijn hoofd, bedenk het maar.

Sinds ik van de huisarts de Imigran krijg ben ik zo goed als migraine-vrij. Zolang ik het inneem meteen wanneer de pijn begint tenminste. Als je het neemt bij de voortekenen werkt Imigran trouwens niet (goed).

Bij mij is het trouwens in de zomer erger dan in de winter.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:04

Hmm apart bij mij in de winter altijd erger dan in de zomer

Gisteren weer eens een aanval gehad, de eerste in twee maanden dus ik mag niet klagen (heb soms golven van aanvallen, soms 3/4 keer in 2 weken), maar hij duurde wel vanaf lunchtijd tot ongeveer 2 uur 's nachts Slapen Verder natuurlijk klassieke symptonen, misselijk, geen licht verdragen, nauwelijks kunnen praten en een soort verlamdheid in het gezicht.. En dan de nasleep vandaag, alsof je door een trein bent overreden ofzo!!

Ik zit aan paracetamol, ibuprofen, imigran fast en sumatriptan, kortom alles wat ook maar iets van verlichting biedt.....helaas reageer ik er soms beter op dan bij andere aanvallen (zoals gisteren).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:46

lovely82 schreef:
ik gebruik smelt tabletten van Maxalt, als ik een migraine voel aankomen dan neem ik deze in en krijg ik geen migraine. de laatste tijd geen migraine meer dus heb ik ze niet nodig. ik heb ze wel altijd bij me voor de zekerheid, te krijgen op doktersrecept.

Oh bah die Maxalt tabletten, die heb ik ook.
Wordt je daar niet ontzettend zuur van? Draaiierig, niet lekker, beetje wazig zien e.d.?

Ik heb veel geprobeerd aan tabletten tegen de migraine maar het helpt allemaal vrij weinig. Op het moment ben ik gestopt met de medicijnen die ik had om te kijken hoe het gaat. TS als je er vaker last van krijgt zou ik toch weer contact opnemen met de huisarts en eventueel een doorverwijzing vragen naar een neuroloog.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:48

Ik heb van alles geprobeerd, tot aan een iriscopiste aan toe maar het beste helpt bij mij toch echt gewoon een Diclofenac zetpil en daarna dus in coma raken ervan.....beetje brak word je wakker en soms heb ik nog een dag naweeën ervan maar in de meeste gevallen werkt het wel!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:17

Vanmorgen was het weer zover.
Werd wakker met gigantische hoofdpijn, kon amper uit mijn ogen kijken van de pijn in mijn hoofd.
Zag ook wazig en was niet helemaal erbij.
Werk af moeten bellen, vrees dat ze niet zo blij waren ermee, maarja, wat kan je eraan doen.. niks Scheve mond

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:21

Dat sucks zeg Boos!

Vraagje: iemand hier die de migraine neusspray gebruikt??

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:37

Een oud collega had een neusspray als ze migraine aanval kreeg. Dit werkte bij haar heel goed.
Een enkele keer brak het toch wel door, maar dit kan ook voorkomen bij andere medicijnen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:41

Marchador schreef:
lovely82 schreef:
ik gebruik smelt tabletten van Maxalt, als ik een migraine voel aankomen dan neem ik deze in en krijg ik geen migraine. de laatste tijd geen migraine meer dus heb ik ze niet nodig. ik heb ze wel altijd bij me voor de zekerheid, te krijgen op doktersrecept.

Oh bah die Maxalt tabletten, die heb ik ook.
Wordt je daar niet ontzettend zuur van? Draaiierig, niet lekker, beetje wazig zien e.d.?

Ik heb veel geprobeerd aan tabletten tegen de migraine maar het helpt allemaal vrij weinig. Op het moment ben ik gestopt met de medicijnen die ik had om te kijken hoe het gaat. TS als je er vaker last van krijgt zou ik toch weer contact opnemen met de huisarts en eventueel een doorverwijzing vragen naar een neuroloog.

uhh nee eigenlijk niet, ik heb deze ook voor de aanval en nog een ander als de aanval toch doorzet, bij mij helpen ze prima Knipoog

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:46

Ik heb al jaren last van migraine en heb ook een lange tijd bij de neuroloog gelopen.

Ik heb migraine aan linker kant van mijn hoofd en vaak dan ook last van mijn linker oog.

Ik word duizelig met opstaan (als ik zit en ga staan bijv.) , ik zie vaak zwart met witte stipjes of gele en paarse vlekken.

Ik heb of hele erge steken, of mijn hoofd bonkt als een gek.

Ik kan dan ABSOLUUT niet tegen gleuid!

Ook ben ik regelmatig misselijk als ik migraine heb, moet op bed liggen, met weinig geluid en in het donker. Ben heel veel aan het draaien omdat het zo pijn doet, kan dan echt niet mijn lig vinden, en als ik draai,of ook maar beweeg dan wordt het erger en als ik weer even stil lig of zit wordt het iets minder.

Ik heb imigran neusspray wat ongelofvelijk fijn spul is.
Eerst had ik imigran via een spuit dat ik in mijn been moest doen maar dat deed ongelofelijk zeer dat ik neusspray kreeg.

Ook slik ik dagelijks sinds mijn 18e (eerder mocht niet omdat dit alleen mag als 'laatste red middel' en ik te jong was, en eigenlijk ook ben)
medicijnen om een aanval te voorkomen.

Sinds ik deze slik, is het gelukkig beperkt tot ongeveer 2 á 3 aanvallen per maand, wat niet weg neemt dat is soms vaker lichte hoofdpijn heb.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:46

Mirr84 schreef:
Dat sucks zeg Boos!

Vraagje: iemand hier die de migraine neusspray gebruikt??

Ja ik dus Vork

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:53

Ik heb al jaren Naramig (na de nodige andere middelen zoals Imigran en Maxalt te hebben uitgeprobeerd). Ze doen hun werk goed, maar ik word er hondsberoerd van. De hoofdpijn is wel weg Knipoog Tegenwoordig kan ik (nu ik parttime werk) bij het opkomen van een aanval gelijk naar bed. Ik heb dan geen medicijnen meer nodig (althans stukken minder) en dat is denk ik, voor mij een stuk gezonder.
Ook heb ik nog een tijd bètablokkers geslikt. Resultaat een half jaar volledig hoofdpijnvrij en daarna begon het gewoon weer.... toen wat gevarieerd in de dosering, maar het mocht niet meer baten. Verleden jaar ben ik nog onder behandeling geweest van Dr. Meijer met zijn BICOM methode. Resultaat: 3/4 jaar zonder noemenswaardig zeer hoofd! En daarna begon het weer en met weer bedoel ik vaak 1 keer per week een aanval en tussendoor ook nog gewone hoofdpijn. Ze weten niet hoe ik bij mij komt, ik denk dat migraine bij mij gewoon een teken is dat mijn lichaam een grens stelt.
Laatst bijgewerkt door hoogendroog op 17-07-08 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:54

Mijn moeder heeft een ernstige vorm van migraine na een auto ongeluk (whiplash)
Zij heeft hier smelttabletten van Maxalt voor. Mischien moet een eens een afspraak bij de dokter maken, mischien kan hij je doorverwijzen voor een onderzoek in het ziekenhuis? Knipoog

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:11

Zijn er nog voorwaarden om Imigran neusspray te krijgen? Of is het net zoals de tabletten, gewoon via huisarts receptje vragen?

En voor de werkenden onder ons, hoeveel invloed heeft het op je werkleven? Is er begrip voor? Ik studeer nog, moet eind najaar full-time gaan werken, maar heb wel vaker tegen onbegrip aangelopen (op uni dachten ze wel eens dat ik gewoon niet kwam en smoesjes had), dus vraag me af hoe dat is voor jullie..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:14

De eerste paar keer hebben ze er op het werk wel begrip voor, maar helaas wordt dat al snel minder als ze merken dat het vaker voor komt....
Ik krijg herhaalrecepten voor mijn medicijnen, maar om het eerste recept te krijgen, zul je eerst een consult bij de huisarts moeten hebben.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:16

Hmm ik ga toch eens vragen, wie weet kan mijn moeder het wel aanvragen voor me bij de HA aangezien ik in het buitenland zit momenteel..en huisarts hoeft me niet te zien haha die kent me toch al mn hele leven Lachen

Thanks voor de info!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:28

Mijn moeder en ik hebben allebei migraine. Bij mij is het nu langzaamaan minder aan het worden. Heb echt al 5 maanden geen aanval meer gehad. Wat eerst dik 2x in de maand was. Ik kreeg NatriumValProaat van de neuroloog. 2x op een dag moest ik die slikken. Bij mij is het nu dus minder. Bij mijn moeder ook. Mijn moeder had echt aanvallen met overgeven, geen licht kunnen verdragen enz. Ik kon ook geen licht verdragen met een aanval. Echt op bed liggen in het donker met een koud washandje op je hoofd is het fijnste wat je kunt doen met een aanval. Tegen/met de aanval zelf gebruiken we Imigran. Dit werkt ook erg goed. Je pakt een tablet, gaat op bed liggen in het donker met een washandje en als ik dan in slaap viel (wat meestal dan wel was) dan werd ik zonder hoofdpijn/migraine wakker.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:46

Ik heb migraine was eerst naar de oogarst gegaan vanwege hoofdpijn. Hij zei dat het waarschijnlijk mirgaine zou zijn. en dat is het blijkbaar ook het zit in de familie zowat iedereen heeft het. ik gebruik er geen tabletten voor het schijnt dat de bijwerkingen hoofdpijn zijn en nou die heb k al elke dag. dus voor mij geen tabletten. Gewoon veel gezonde dingen eten schijnt ook te helpen of zit ik nou verkeerd? want heb ook bloedarmoede maar geloof dat het met bloedarmoede te maken heeft.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:21

Zilvermoon schreef:
Hallo

K had gisteravond zo'n gigantisch zeer hoofd. Kon geen zonlicht verdragen. Prate zachtjes want kon mn eigen stem nog niet eens horen. Werd er gewoon misselijk van.
Nou heb ik slechte ogen en volgens de oogarts stellen mn ogen zich niet goed af. Dus er komt teveel zonlicht binnen. En daardoor zou ik volgens hem een zeer hoofd krijgen. Zonnebril was niet geschikt want dan vergroten je pupillen nog meer en krijg ik dus nog teveel zonlicht binnen. Een pet was de beste oplossing.
Maar die klachten die ik gisteravond had waren anders dan normale "zon hoofdpijn''
Wie heeft er ervaring met migraine en krijg je er medicijnen voor? En wat zijn de sympthomen van migraine?

Iedereen kan we leens een keertje Migraine krijgen, gelukkig hoeft dat niet te beteken dat het vaker gebeurt.
Mocht het wel vaker terug komen ga dan naar de huisarts want er zijn medicijnen om aanvallen te voorkomen.

Ik heb het al vanaf mijn 15e, soms vaak soms blijft het ook wel eens een half jaar weg.
In januarie heb ik een zware gehad maar het voordeel is dat het dan weer een hele tijd weg blijft.
Als ik de aanval op voel komen, begint met vlekjes zien, daarna schitteringen en daarna de hoofdpijn, neem ik bij de vlekjes 2 paracetamol in, na een half uurtje weer 2 en dan na een half iuurtje weer 2.
Dat is de enige manier om de pijn te verzachten, ik gebruik wel medicijnen om het te voorkomen maar die werken niet altijd .

Als de pijn dan toch niet wegzakt mag ik een injectie met Imigran nemen, best lekker trouwens want het is serotine en geeft je een gelukmakende roes, sorry moest even tussendoor tenminste nog iets leuks uit die ellende.

Bij mij is nooit de oorzaak achterhaald, het innemen van de paracetamol is op aanraden van de huisarts, het enigste is dat het veel in mijn familie voorkomt, moeder 2 broertjes, oom enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:09

Ik ga altijd de helft zien met mijn linkeroog, en witte vlekken etc dus idd 'aura's'. Daarna hevige hoofdpijn die meestal gepaard gaat met misselijkheid. Kan geen tv/radio/licht verdragen. Paracetamol helpt wel Ja Heel goed! Ga ook meestal op mijn bed liggen met ogen dicht.. Dan gaat het meestal wel over.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:55

mick75 schreef:
Heb sinds de pubertijd migraine (in totaal grofweg zo'n 15 jaar) en letterlijk alles gedaan om het te stoppen, inclusief overdoses spierverslappers. Het zit altijd aan een kant van je hoofd (bij mij dan) en ik kan ook niet tegen licht en geluid. Koude helpt wel wat, als ik in de winter de hond uitlaat is het tijdens het uitlaten weg.

Sinds ongeveer anderhalf jaar heb ik Imigran 100 (sumatriptan 100) gekregen van de huisarts en bij mij doet dat wonderen. Na een uur is de pijn weg. Wel de eerste grofweg 2 uur bijwerkingen als stijve spieren en slap zijn, daarna de hele dag nergens meer last van. En daar heb ik een paar uur bijwerkingen wel voor over.

Ik heb in de loop der tijd alles wat ik kon bedenken en voorhanden was geprobeerd. Saridon (werkte een aantal jaar vrij goed in combinatie met een uurtje rust in het donker), kalmeringsmiddelen in enorme doses (werken ook als spierverslappers en bloedverdunners), ijs op mijn hoofd leggen (zodra het ijs weg is is de koppijn terug), liggen in een donkere kamer met een handdoek over mijn hoofd, bedenk het maar.

Sinds ik van de huisarts de Imigran krijg ben ik zo goed als migraine-vrij. Zolang ik het inneem meteen wanneer de pijn begint tenminste. Als je het neemt bij de voortekenen werkt Imigran trouwens niet (goed).

Bij mij is het trouwens in de zomer erger dan in de winter.

Heb ik ook met de Imigran, ik moet heet alleen gebruiken als de hoofdpijn goed doorgezet is want als ik het bij de voortekenen gebruik werkt het niet maar is de hoodpijn des te erger.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:35

Ik heb ook de neusspray gehad maar ik kreeg er hevige bloedneuzen van.

Maar TS als het vaker voorkomt gewoon naar de ha gaan die kan je vast verder helpen.