Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Omdat koek vol suiker en zo zit misschien?Je kunt veel beter zoeken naar gezonde tussendoortjes.
poes schreef:Suiker wekt suikerverslaving op, dan héb je pas de hele dag trek! Hoéft niet. Ik heb echt geen suikerverslaving hoor... En met mij velen anderen ook niet.
Suiker in fruit is niet hetzelfde als in koekjes. Deze suikers leveren net zoveel kcal op als andere suikers.
Zo is het drinken van cola light iets zonder calorieën, alleen wakkert het je suikerverslaving aan en eet je er meer door. Dat is niet wetenschappelijk bewezen
Suiker is trouwens een slechte energieleverancier, enkel smorgens verbrand je lichaam voldoende om wat suiker goed te verwerken, voor de rest van de dag heb je koolhydraten nodig, dingen die langdurig werken en energie geven... Ook uit gewone suiker haal je koolhydraten. Het gaat om de verhoudingen en de kwaliteit van voedsel. Een mars bevat suiker en vet dat voor een enorme stijging- en daling zorgt in je bloedsuiker. Een koek bevat ook suiker, maar in mindere mate dan in een mars oid, hiervan krijg je geen snelle stijgers- of dalers. Dat is enkel zo als het voedingsmiddel heel veel suiker in 1x bevat.
poes schreef:Yoshimi: het gaat gisten doordat het te lang in de maag blijft, je kunt fruit beter op een 'lege' maag eten.
Broccoli: volgens mij hebben veel mensen wél een suikerverslaving maar weten ze dit niet?
Mss een vraag: welke koeken bedoel jij dan?
Somebitch schreef:Ik krijg honger van dit topic.![]()
Ik ben ook een hele dag door aan het eten.. Behalve op mijn werk, maarja dan heb ik wat te doen.
Als ik eenmaal thuis ben dan zijn er zo 2 zakken chips op en meer.![]()
Gelukkig kan ik het hebben en moet ik aankomen dus is niet zo erg..
Zou ook niet weten wat je er tegen kan doen.. Heel de dag bezig zijn dat je niet aan de tussendoortjes toe komt?
poes schreef:Bah ik lust die koeken niet die jij noemtDan eet ik werkelijk waar nog liever een droger beschuitje.
Ik heb zelf ook niet de goede eetpatronen hoor, smorgens ontbijt ik iets kleins, dan smiddags boterhammen, smiddags soms es een appel of stuk fruit, en savonds gewoon gezond avondeten.
Mazzel-meid schreef:dat van die cola light klopt inderdaad. Ik dronk eerst cola light met liters per dag, en (behalve elk half jaar een gebit vol gaatjes) blíjf je ervan eten.. je kunt in alle opzichten gewoon veel beter water drinken
liliputter schreef:Daar heb ik dus ook last van! Kan echt de helen dag door eten, echt een ramp! Als ik maar bezig ben dan is er niks aan de hand, maar zogauw ik vrij ben...
poes schreef:Speculoospasta
Muffin_ schreef:kwestie van discipline... probeer eens elke keer als je iets te eten wilt pakken dit een kwartier uit te stellen en wel even een glas lauwwarm water te drinken, vaak is die erge trek dan binnen die 15 minuten over...