ik blijf maar eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: ik blijf maar eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:40

Omdat koek vol suiker en zo zit misschien? Clown Je kunt veel beter zoeken naar gezonde tussendoortjes.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:02

poes schreef:
Omdat koek vol suiker en zo zit misschien? Clown Je kunt veel beter zoeken naar gezonde tussendoortjes.

Ja en? Suikers zijn energieleveranciers.
En TS hoeft niet af te vallen, dus mag ze gerust 3 koekjes nemen op een dag. Ik heb het niet over een hele rol... En het aantal gram suiker per koekje valt erg mee. Dat is minder dan snaai op een terras...

En dan kun je nu gaan zeggen dat ze beter fruit kan nemen, maar in fruit zitten ook suikers. Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:25

Suiker wekt suikerverslaving op, dan héb je pas de hele dag trek!

Suiker in fruit is niet hetzelfde als in koekjes.

Zo is het drinken van cola light iets zonder calorieën, alleen wakkert het je suikerverslaving aan en eet je er meer door.

Suiker is trouwens een slechte energieleverancier, enkel smorgens verbrand je lichaam voldoende om wat suiker goed te verwerken, voor de rest van de dag heb je koolhydraten nodig, dingen die langdurig werken en energie geven...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:32

dat van die cola light klopt inderdaad. Ik dronk eerst cola light met liters per dag, en (behalve elk half jaar een gebit vol gaatjes) blíjf je ervan eten.. je kunt in alle opzichten gewoon veel beter water drinken Ja

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:33

@ poes: Waarom vind je fruit NA de lunch ook niets? Fruit is toch altijd goed?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:41

poes schreef:
Suiker wekt suikerverslaving op, dan héb je pas de hele dag trek! Hoéft niet. Ik heb echt geen suikerverslaving hoor... En met mij velen anderen ook niet.

Suiker in fruit is niet hetzelfde als in koekjes. Deze suikers leveren net zoveel kcal op als andere suikers.

Zo is het drinken van cola light iets zonder calorieën, alleen wakkert het je suikerverslaving aan en eet je er meer door. Dat is niet wetenschappelijk bewezen

Suiker is trouwens een slechte energieleverancier, enkel smorgens verbrand je lichaam voldoende om wat suiker goed te verwerken, voor de rest van de dag heb je koolhydraten nodig, dingen die langdurig werken en energie geven... Ook uit gewone suiker haal je koolhydraten. Het gaat om de verhoudingen en de kwaliteit van voedsel. Een mars bevat suiker en vet dat voor een enorme stijging- en daling zorgt in je bloedsuiker. Een koek bevat ook suiker, maar in mindere mate dan in een mars oid, hiervan krijg je geen snelle stijgers- of dalers. Dat is enkel zo als het voedingsmiddel heel veel suiker in 1x bevat.

Overigens heb ik er nog veel meer over te vertellen, maar dat lijkt me m.i niet relevant voor TS.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:44

Yoshimi: het gaat gisten doordat het te lang in de maag blijft, je kunt fruit beter op een 'lege' maag eten.

Broccoli: volgens mij hebben veel mensen wél een suikerverslaving maar weten ze dit niet?

Mss een vraag: welke koeken bedoel jij dan?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:46

poes schreef:
Yoshimi: het gaat gisten doordat het te lang in de maag blijft, je kunt fruit beter op een 'lege' maag eten.

Broccoli: volgens mij hebben veel mensen wél een suikerverslaving maar weten ze dit niet?

Mss een vraag: welke koeken bedoel jij dan?

Sultana's, evergreens, fruitkicks, biscuits, ed.
(ik heb het absoluut niet over 'luxe koeken')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:47

Ik krijg honger van dit topic. Clown
Ik ben ook een hele dag door aan het eten.. Behalve op mijn werk, maarja dan heb ik wat te doen.
Als ik eenmaal thuis ben dan zijn er zo 2 zakken chips op en meer. Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig kan ik het hebben en moet ik aankomen dus is niet zo erg..

Zou ook niet weten wat je er tegen kan doen.. Heel de dag bezig zijn dat je niet aan de tussendoortjes toe komt?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:49

Somebitch schreef:
Ik krijg honger van dit topic. Clown
Ik ben ook een hele dag door aan het eten.. Behalve op mijn werk, maarja dan heb ik wat te doen.
Als ik eenmaal thuis ben dan zijn er zo 2 zakken chips op en meer. Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig kan ik het hebben en moet ik aankomen dus is niet zo erg..

Zou ook niet weten wat je er tegen kan doen.. Heel de dag bezig zijn dat je niet aan de tussendoortjes toe komt?

Tussendoortjes zijn belangrijk om je bloedsuikerspiegel op peil te houden en je verbranding aan de gang te houden. Je kunt best tussendoor iets eten, zolang je het niet overdrijft. Neem eens een schaaltje chips, ipv met de hele zak op schoot te gaan zitten Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:00

Hmm als ik aan het werk ben heb ik ook niet veel tot geen tussendoortjes hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Maarja zoals ik al zei is het voor mij niet erg als ik 3 zakken chips leeg eet op een dag. Oké gezond is anders, maar dikker word ik er niet op. En al is dat wel zo dan ben ik er alleen maar blij mee *LOL*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:02

Bah ik lust die koeken niet die jij noemt Haha! Dan eet ik werkelijk waar nog liever een droger beschuitje.
Ik heb zelf ook niet de goede eetpatronen hoor, smorgens ontbijt ik iets kleins, dan smiddags boterhammen, smiddags soms es een appel of stuk fruit, en savonds gewoon gezond avondeten.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:10

poes schreef:
Bah ik lust die koeken niet die jij noemt Haha! Dan eet ik werkelijk waar nog liever een droger beschuitje.
Ik heb zelf ook niet de goede eetpatronen hoor, smorgens ontbijt ik iets kleins, dan smiddags boterhammen, smiddags soms es een appel of stuk fruit, en savonds gewoon gezond avondeten.

Niet goed? Jawel, ik vind het heel netjes eruit zien hoor!
Beschuitje met aardbeien ook goed? Haha! Hmmm

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:12

^^ En dan het liefst nog slagroom erbij Clown Maar dat is ook weer niet gezond. Huilen van het lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:19

Oeh aardbeien Haha! Vorige week nog een half bakje gegeten, lekker Ja

Ik denk eigenlijk dat ik iets beter zou moeten ontbijten en smorgens nog een tussendoortje nemen... maar op het werk vul ik me met koffie Huilen van het lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:20

Ik ga zometeen maar eens wat broodjes smeren Knipoog
2 ofzo. Huilen van het lachen Iemand een idee wat ik erop zal doen..

Heb aan de ene kant wel zin in pindakaas maar aan de andere kant ook weer niet. Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:21

Speculoospasta Lachen

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:24

Mazzel-meid schreef:
dat van die cola light klopt inderdaad. Ik dronk eerst cola light met liters per dag, en (behalve elk half jaar een gebit vol gaatjes) blíjf je ervan eten.. je kunt in alle opzichten gewoon veel beter water drinken Ja

Grappig, ik stil mijn zoete kicks vaak met een blikje cola-light en kan dan juist prima van het snaaigoed afblijven.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:26

liliputter schreef:
Daar heb ik dus ook last van! Kan echt de helen dag door eten, echt een ramp! Als ik maar bezig ben dan is er niks aan de hand, maar zogauw ik vrij ben...

Daar heb ik nou ook last van! Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:30

poes schreef:
Speculoospasta Lachen

Wat is dat. Huilen van het lachen

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:30

Het is al half 12 en heb nog geen tussendoortje op Haha! (oke heb dan wel tot 10 uur op bed gelegen, maar toch Tong uitsteken )
Nog anderhalve uur en dan lessen en daarna werken. Ik heb het gevoel dat het me vandaag gaat lukken Haha!

bedankt voor alle tips! Zo'n schema is inderdaad handig!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:33

Ik heb al een appeltaart op en een halve zak chips.. En ga zo broodje maken. Huilen van het lachen

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:35

kwestie van discipline... probeer eens elke keer als je iets te eten wilt pakken dit een kwartier uit te stellen en wel even een glas lauwwarm water te drinken, vaak is die erge trek dan binnen die 15 minuten over...

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:35

haha deze ochtend al Nagelbijten / Gniffelen haha dat is al snel Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:39

Muffin_ schreef:
kwestie van discipline... probeer eens elke keer als je iets te eten wilt pakken dit een kwartier uit te stellen en wel even een glas lauwwarm water te drinken, vaak is die erge trek dan binnen die 15 minuten over...

Bij mij niet. Huilen van het lachen Tenminste met dat glas lauwwarm water weet ik niet maar gewoon 15 minuten uitstellen werkt niet.
Heb nu 2 broodjes pindakaas. Nagelbijten / Gniffelen