Dit zijn de symptomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Dit zijn de symptomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:18

Vjestagirl schreef:
Vind die het niet stom als ik voor iets als buikpijn om kwart over 9 's svonds nog bel? En wat als ik naar de eerste hulp moet van ze? Ik heb wel n auto en k kan zo niet bellen...

Tuurlijk niet! Ze hebben liever dat je 1x te veel belt dan 1x te weinig. Ik kijk wel eens op tv dat soort programma's en mensen komen echt met mindere dingen langs.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:20

Goed ik ga nu de nooddienst bellen... T voelt wel stom...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:21

en als de hap niets wil doen gewoon naar de ehbo. persoonlijk sla ik de h.a.p. over omdat die hier geen bal doen tenzij je half dood bent. op de ehbo komen ze ook wel voor minder erg

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:23

maar ik heb geen vervoer naar de ehbo

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:24

gewoon bellen, stap over je het gevoel heen dat je dnekt dat je je aanstelt. Je zult je waarschijnlijk erg opgelucht voelen wanneer er wat aan gedaan wordt. daarvoor bestaan toch huisartsenposten en eerste hulp? wel zou ik volgende keer iets eerder naar de huisarts gaan

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:25

heb je buren of een vriend/vriendin in de buurt die je kunt bellen? ik zou gewoon de situatie uitleggen aan de persoon die je aan de telefooon krijgt en in overleg met haar beslissen wat te doen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:26

kan je niet iemand bellen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:28

ik heb een hele preek gehad dat bellen in het avond absoluut niet nodig is. Huilen

Ik stel me dus gewoon aan...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:29

Lekker dan, niet netjes ze horen je gewoon te helpen ondanks dat het zo laat is en of je nu niets hebt of iets ernstigs Nagelbijten / Gniffelen

Dan zou ik afwegen hoe veel last je hebt en dan toch een buur regelen om je naar de EHBO te rijden.

En 1 ding je stelt je écht niet aan hoor ook al zegt zo'n muts aan de telefoon van wel Knipoog
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 03-07-08 21:31, in het totaal 2 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:30

dat doen dus veel van die posten, ik zou toch proberen naar ehbo te gaan

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:32

nou ik zou het hier dus mooi niet bij laten zitte je hebt pijn .
ok overdag is voor veel mensen ook handiger maar jij beld nu dus moeten ze je ook gewoon helpen .

daarom krijgen serveersters wel fooi en huisartsen niet Knipoog

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:32

probeer alsnog naar eerste hulp te gaan. jij weet zelf hoe je je voelt en wat normaal is en wat niet. Iemand aan de telefoon kan dat niet beoordelen en meestal doen ze inderdaad nogal lastig aan de telefoon. Ik hoop dat je snel medicijnen oid krijgt en opknapt Ach gut

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:35

Ik ben het volledig met de anderen eens. Zorg dat je naar de EHBO gaan, ik vind het zelf ook als nierbekkenonsteking klinken.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:40

echt hoor, zoek iemand die je daar kan brengen en anders lekker ambu bellen (evt overdrijf je je klachten)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:04

Vjestagirl schreef:
goed, al mijn eigenwijsheid opzij zettend heb ik net toch maar een pijnstiller genomen, ik voel de buikpijn weer erger worden.

Wat moet ik doen? Ik sta ingeschreven bij de huisarts bij mijn ouders, 90 km van hier. Hier kennen ze me wel. Maar ja... En morgen ochtend om 9 uur moet ik in de auto zitten opweg naar mijn cursus...

Overgens, weet iemand of ik, als ik me vannacht weer zo verschikkelijk voel, een ambulance mag bellen?

Als de pijn echt zo erg is dat je er een ambulance voor wilt bellen, snap ik niet dat je niet overdag naar de ha kunt...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:07

probeer iemand te regelen om mee te gaan naar de EHBO klink niet erg goed namelijk

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:08

Klinkt precies hetzelfde als wat ik een maand of 2 geleden had. Ik heb het ook enorm druk en had geen tijd of iet som naar de dokter te gaan. Had wel wat last van mn blaas, maar als ik dan veel drink ging dat normaal gesproken wel over.
Een paar dagen niet veel last van gehad, tot ik ook het snachts wakker werd van de pijn..
Naar de wc en ik plaste alleen maar bloed uit. Wat ook n verwaarloosde blaasontsteking wat omhoog gegana was, dus n nierbekkenontsteking. En pijn dat het deed!!
Naar de nightcare gegaan, tabletten gekregen, en een paar uur later voelde ik me al n heel stuk beter! DUS! Naar de dokter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:11

was dat de huisartsenpost?

hier in rotterdam hoef je niet te bellen, kan je gewoon langs.

ik heb 3 maanden geleden dit gedaan ivm een clusterhoofdpijn. dagen vol pijn, werd echt gek. taxi genomen. arts daar was ontzettend aardig en meteen medicijnen meegekregen.

arts volgende dag in zh was stukken minder aardig...

maar oke, ambulance hiervoor bellen lijkt me geen goed idee.
gewoon naar die post of ehbo, met taxi of iemand die je kan brengen.

maar geloof me.. ook snachts is het druk en als je niet accuut dood ligt te gaan, kan het even duren Knipoog

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:14

Ik heb ook heel vaak blaasontsteking. En hij zei dat als ik die klachten kreeg die jij nu hebt direct moest bellen. Want als je t oploopt naar je nieren (wat ik ook heb gehad) als je daar te lang mee wacht word t gevaarlijk en kan je zelfs in t ziekenhuis komen te liggen want dat is schadelijk voor je nieren en de prut dr om heen. (wil je niet bang maken. Ik waarschuw je alleen maar)
Vind t niet normaal dat ze je zo afwijzen op de eerste hulp eigenlijk..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:33

Goed, nog een keer gebeld en ik geloof dat ze me alleen lieten komen uit irritatie. Plasje meenemen.

Ik plasje ingeleverd. Ik kreeg nog n cynische opmerking over autorijden en buikpijn, waarop ik ff opmerkte dat ik net een hele lading pijnstillers heb genomen om te kunnen bewegen. Plaatsnemen in de wachtkamer.

Ik werd opgehaald door een arts. Ff gaan zitten. Ik heb een hele grote blaasontsteking, idioot veel bacterien geworden. Dat ik nog kon lopen vond hij vrij verbazend. Als ik vandaag niet was gegaan had ik hoogstwaarschijnlijk een nierbekkenonsteking gehad morgen. Nu moet ik dus aan de antibiotica...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:22

Gelukkig is het nog niet doorgeslagen naar je nieren dan. Dit is toch hopelijk wel een waarschuwing mocht je weer zoiets hebben.
Je hebt pijn, dus er zit iets niet goed. Je lichaam geeft het aan, dus voortaan echt luisteren naar je lijf, je hebt maar 1 lijf en dat moet nog heel lang mee.
Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:27

heb je gelijk die telefoniste om de oren geslagen of niet!?
volgende keer naar je lichaam luisteren, dat wel Knipoog

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:31

Ik vind het inderdaad ontzettend stom van je dat je niet eerder naar de huisarts bent geweest. Goed je AB in nemen en als de pijn niet weg gaat, gelijk terug!

Mijn beste vriendin heeft vroeger een blaasontsteking gehad die was doorgeslagen naar haar nieren. Ze hebben toen bij haar haar nier moeten verwijderen en ze heeft heel lang in het ziekenhuis gelegen.

Hopelijk heb je er nu dus van geleerd en ga je volgende keer sneller naar de huisarts als je lichaam aangeeft dat er iets niet goed is.

Beterschap!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:32

Nou dat was hopelijk weer een wijze les voor deze dag... Ik snap eerlijk gezegt nooit waarom mensen zolang doorlopen met dergelijke dingen, maar goed dat zal wel. Gelukkig ben je nog 'optijd' geweest, hopelijk is het snel over!

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:35

Vind het erg goed dat je alsnog een keer hebt gebeld! Hoop dat je er snel weer bovenop komt!