Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ifever schreef:Meld zich ook. Nadat ik een beugel had gekregen is heel handig mijn kaak scheef gegroeid. (meestal hoord een beugel dit recht te zetten, maar dat ging bij mij anders) Na enige tijd heeft dus mijn kaak een keer s'nachts uit de kom gelegen, en zo lang dat alles uitgerekt was. Mijn mond zat dicht en ik heb dus 2 dagen niet kunnen praten of kunnen eten. Ik ben er toen ik er weer een beetje beweging in had mee naar de dokter gegaan. Werdt door gestuurd naar de fysio (heb je dat ook daarvoor dacht ik) Daar een aantal keer geweest en oefeningen mee gekregen, heel lang volgehouden 2 x op een dag. Maar nu verslons ik het, en merk toch dat het helpt, want nu zakt ie er nog wel eens bijna naast.
Dat geknak heb ik ook regelmatig, ik moet ook mijn mond niet te ver open trekken anders is het weer raak. Met eten gaat het bij mij daarom ook minder snel, door die kaak en die kiezen die nu niet meer op elkaar staan.
Het is lastig, maar enigste optie is onder het mes, nou dat nog maar even nietik pas me wel aan.
Een leuk iets, ik kon toen bij die fysio mijn mond (tussen me voortanden) maar 2 cm open doen zonder dat het vast sloeg, aan het eind van al de oefeningen na een aantal weken, kon mijn mond al 4 cm open![]()
Het helpt dus wel, alleen moet ik het nu nog even blijven doen
asjemenou schreef:De tandarts zei wel dat ik ernorme kaakspieren heb.
Hebben jullie dat ook?
Als ik mijn kaken heel erg op elkaar klem, dan komen er behoorlijke bulten bij mijn kin/wang.
Gitt schreef:asjemenou schreef:De tandarts zei wel dat ik ernorme kaakspieren heb.
Hebben jullie dat ook?
Als ik mijn kaken heel erg op elkaar klem, dan komen er behoorlijke bulten bij mijn kin/wang.
Ja bij mij ook