Kaak knakt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniiekk

Re: Kaak knakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:57

Ik heb het ook al een paar jaar, maar de laatste tijd heb ik er helemaal geen last meer van gehad. In het begin 'knakte' mijn kaak elke keer als ik ging kauwen, eten was dus niet zo'n pretje, maar dat is nu over.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:01

Meld zich ook. Nadat ik een beugel had gekregen is heel handig mijn kaak scheef gegroeid. (meestal hoord een beugel dit recht te zetten, maar dat ging bij mij anders) Na enige tijd heeft dus mijn kaak een keer s'nachts uit de kom gelegen, en zo lang dat alles uitgerekt was. Mijn mond zat dicht en ik heb dus 2 dagen niet kunnen praten of kunnen eten. Ik ben er toen ik er weer een beetje beweging in had mee naar de dokter gegaan. Werdt door gestuurd naar de fysio (heb je dat ook daarvoor dacht ik Clown ) Daar een aantal keer geweest en oefeningen mee gekregen, heel lang volgehouden 2 x op een dag. Maar nu verslons ik het, en merk toch dat het helpt, want nu zakt ie er nog wel eens bijna naast.

Dat geknak heb ik ook regelmatig, ik moet ook mijn mond niet te ver open trekken anders is het weer raak. Met eten gaat het bij mij daarom ook minder snel, door die kaak en die kiezen die nu niet meer op elkaar staan.

Het is lastig, maar enigste optie is onder het mes, nou dat nog maar even niet Haha! ik pas me wel aan.

Een leuk iets, ik kon toen bij die fysio mijn mond (tussen me voortanden) maar 2 cm open doen zonder dat het vast sloeg, aan het eind van al de oefeningen na een aantal weken, kon mijn mond al 4 cm open Haha!

Het helpt dus wel, alleen moet ik het nu nog even blijven doen Cool

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:06

ifever schreef:
Meld zich ook. Nadat ik een beugel had gekregen is heel handig mijn kaak scheef gegroeid. (meestal hoord een beugel dit recht te zetten, maar dat ging bij mij anders) Na enige tijd heeft dus mijn kaak een keer s'nachts uit de kom gelegen, en zo lang dat alles uitgerekt was. Mijn mond zat dicht en ik heb dus 2 dagen niet kunnen praten of kunnen eten. Ik ben er toen ik er weer een beetje beweging in had mee naar de dokter gegaan. Werdt door gestuurd naar de fysio (heb je dat ook daarvoor dacht ik Clown ) Daar een aantal keer geweest en oefeningen mee gekregen, heel lang volgehouden 2 x op een dag. Maar nu verslons ik het, en merk toch dat het helpt, want nu zakt ie er nog wel eens bijna naast.

Dat geknak heb ik ook regelmatig, ik moet ook mijn mond niet te ver open trekken anders is het weer raak. Met eten gaat het bij mij daarom ook minder snel, door die kaak en die kiezen die nu niet meer op elkaar staan.

Het is lastig, maar enigste optie is onder het mes, nou dat nog maar even niet Haha! ik pas me wel aan.

Een leuk iets, ik kon toen bij die fysio mijn mond (tussen me voortanden) maar 2 cm open doen zonder dat het vast sloeg, aan het eind van al de oefeningen na een aantal weken, kon mijn mond al 4 cm open Haha!

Het helpt dus wel, alleen moet ik het nu nog even blijven doen Cool

zelfde bij mij Knipoog kreeg 'm ook maar iets van rond de 2 cm open en laatst zaten we bijna op 4.1 cm Haha!

dit is 'n plaatje van de scheldel waar je 't gedeelte van te kaak kunt zien, en daar in de kaak waar dat rondje zit, dit de Discus die er dus voor zorgt dat de kak goed kan bewegen, en deze kan wel eens verschuiven waardoor de kaak op "slot" schiet.. (wordt dr inmiddels gek van aangezien 't ook links begint bij mij nou, dus wordt nog 's terug gaan naar de kaakchirurg...)

http://proto5.thinkquest.nl/~kle0078/schedelzijkant.jpg

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:14

Laatst bijgewerkt door aswas op 01-07-08 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:20

Ik heb het ook en ben ervoor op raadpleging geweest op kaakchirurgie. De diagnose luidde: "temporomandibulaire pijn en dysfunctie". Ik heb een papier gekregen met een aantal tips om te vermijden dat het knakt (zoals kauwen langs de kant van de knak-kaak).

Bij mij was het niet zodanig ernstig dat er een ingreep moest gebeuren. Ik heb het probleem al een jaar of 4. Ik knarsetand ook veel 's nachts, maar ze hebben zo geen mondplaatje laten maken omdat de klachten 's morgens niet ernstiger waren dan doorheen de dag.

Ik heb het probleem het hardst als ik een ijsje eet (op een hoorntje). Daarom vraag ik altijd een ijsje in een potje, als dat kan. Anders heb ik tijdens en na het eten van het ijsje een hele periode dat het knapt bij elke beweging.

Wat de dokter wel zei is dat het probleem niet ernstiger wordt met de jaren (dat het niet uitslijt ofzo) en dat het bij een aantal mensen ook kan overgaan na verloop van tijd. Het is een probleem dat veelvuldig voorkomt bij vrouwen tussen de 18 en de 40, geloof ik.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:03

Ik dacht dat het gewoon normaal was Huilen van het lachen.
Als ik dan mijn kaak een beetje gek beweeg hoor je zo'n *knak*. Heerlijk om anderen mee gek te maken *LOL*

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:39

Ik heb het ook een hele tijd gehad.
Verder doe ik niks raars, geen nagelbijten, geen tandenknarsen etc.
En het is ook vanzelf weer weg gegaan. Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:39

De tandarts zei wel dat ik ernorme kaakspieren heb.
Hebben jullie dat ook?
Als ik mijn kaken heel erg op elkaar klem, dan komen er behoorlijke bulten bij mijn kin/wang.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:12

Mijne knaakt ook geregeld.
Ook tijdens bezigheden waarbij je liever niet hebt dat ie knak zegt....
Geen idee wat je er aan kan doen..

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:27

ik heb dit ook regelmatig al zo lang als dat ik me kan herrinderen.
heb er gelukkig geen last van, alleen met eten is het zo nu en dan irritant om dat geknak te moeten horen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:33

ik heb het gekregen door mijn beugel van 4 jaar geleden.
heb er nog wel eens last van, maar gaat wel weer over.

tip: geen kouwgom eten dan! Tong uitsteken

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:31

Tjonge, dit komt wel ontzettend veel voor zeg! Mijn zus heeft het ook gehad. Wij hebben beiden een beugel gehad, even lang. De tanden van mijn zus stonden echter aanvankelijk veel schever en haar overbeet was veel extremer. Logischerwijs is alles bij haar dus veel sneller recht gezet. Na de beugel had zij ook erg veel last van een knakkende kaak, vaak deed het ook echt pijn bij haar. Ze is hiervoor bij verschillende behandelaars geweest. Oa manueel therapeut, deze heeft echt erg goed geholpen (in combinatie met toegepaste kinesiologie) Dat zou je misschien eens kunnen proberen, momenteel heeft ze er heel weinig last meer van.

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:37

asjemenou schreef:
Hebben jullie dat ook?
Als ik mijn kaken heel erg op elkaar klem, dan komen er behoorlijke bulten bij mijn kin/wang.

Ja bij mij ook Nagelbijten / Gniffelen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:39

Gitt schreef:
asjemenou schreef:
Hebben jullie dat ook?

Ja bij mij ook Nagelbijten / Gniffelen

Misschien dat dat er dan iets mee te maken heeft?

Ik moet trouwens ook echt heel erg vaak gapen, als ik eenmaal begin dan is er geen stoppen meer aan. Dat is er ook niet erg goed voor, maar ja, hoe stop je met gapen?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:41

Heb ik ook last van. Heel vervelend, zit je bij de tandarts, krijg ik mijn mond niet meer dicht. Ben ik aan het gapen, krijg ik mijn mond niet meer dicht. Als ik dan genoeg kracht zet, dan gaat die weer dicht, ma doet wel veel pijn..

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:43

Mijn kaak knakt ook regelmatig, maar niet zo erg dat hij echt vastzit zoals ik bij sommige hier lees. Dat lijkt me best pijnlijk Nagelbijten / Gniffelen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:50

IK kom dit topic tegen en moet even reageren.
Ik zelf heb ook last van mijn kaak.
Ik ben vanaf februari onder behandeling bij een kaakchirurg. Ik heb in mei een splint gekregen omdat er een vermoeden was dat ik zou kaakklemmen in mijn slaap.
Ik zelf was hier niet van overtuigt omdat de pijn niet smorgens is maar over een hele dag kan komen opzetten.
Ook het knappen heb ik. Ze hebben me verteld in het ziekenhuis dat dit komt omdat het kraakbeen tussen het gewricht uit is.

Ze hebben kunnen zien op een rontgenfoto dat mijn kaakkop erg versleten is. Hier is niets meer aan te doen. Ze hopen dat het niet voorkomt dat mijn kaak een keer op slot schiet. Als dit wel gebeurt zitten ze te denken aan een operatie.

En ja het was een jonge vrouwen kwaal dat knappen is me ok verteld. Valt me inderdaad op dat er veel meiden zijn met het zelfde probleem

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:54

Ik heb het ook, zeker al een jaar of 15. Ik denk dat het bij mij ook niet meer over gaat. Het is ooit begonnen met iedere keer op slot springen en daarna alleen nog knakken bij het eten van taaie dingen Lachen

Het doet bij mij geen zeer, het is alleen een rotgeluid Lachen

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 01:16

ik heb het ook ... steedds op de zelfde plekken zoals mn pink, het doet bij mij ook geen zeer, alleen dat geluid Nagelbijten / Gniffelen
krijg dr de rillingen van.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 02:15

ik heb het al me hele leven. En ben er nog naar de tandarts en kaak chirurg voor geweest en ik hoefde me geen zorgen te maken.. De banden van je kommen zijn gewoon onwijs ver uitgerekt. Wat dus geen pijn doet. zei die tegen mij.
Het kan ook een versleten kom zijn,, maar dat komt zelden voor Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:34

Ik heb het ook, alleen aan de rechterkant. Ik heb het al zolang ik me kan herinneren en heb er verder geen last van. Het klinkt alleen niet zo charmant tijdens het eten of zoenen.... Eigenlijk mag ik niet teveel kauwgom meer kauwen en niet meer zo in harde broodjes of appels bijten.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:40

ik heb het ook,maar bij mij komt het door een klap van een paardenhoofd.aan de ene kant is mn kaakgewricht gewoon glad als je erlangs gaat met je vinger,aan de andere kant zit er een bobbeltje.
ik krijg mijn kaak soms 2 dagen niet los,dan krijg ik mn mond ook maar een klein stukje open.
soms heb ik er een beetje last van,soort kramp,maar meestal niet.
ik ga er niet mee naar de dokter,ik heb die vrouw al genoeg gezien en ik heb geen zin in een operatie of wat dan ook.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:53

Ik meld me ook! Heb het ook al jaren. Moet zeggen dat als ik het erg druk heb (wat gestressed ben) ik het erger heb.
De laatste tijd gelukkig weer wat minder, maar vervelend is het zeker!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:23

ik heb hier ook last van
mijn discus zit niet meer in mijn kaakgewricht
ik heb dus fisio gehad en ze hebben getraceerd om het op de plek te krijgen
maar het hielp niet , nu moet ik a.s dinsdag voor gesprek bij de kaakchirrug omdat ik operatie moet. mijn discus word er uit gehaald, ik weet dus niet of ze hem nogterug plaatsten of niet

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:13

Ook ik heb er last van, maar doet geen pijn of iets dergelijks Haha! heb het aan mijn tandarts nagevraagd en het kon geen kwaad zei hij. Zolang het geen pijn doet, niks aan doen. Mijn zus heeft het ook, dus als we samen eten is het erg gezellig Knipoog