bah...teken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: bah...teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:12

ik weet nog wel een keer op ponykamp. 1 meisje had ook een teek in dr lies als ik het me goed herinner. Meisje werd helemaal hysterisch, de leiding heeft toen de teek verwijderd. Ik woon nu in Ede en ben al diverse keren het bos in geweest met of zonder paard. Maar zowel mijn paard als ik hebben er geen last van (even afkloppen) Mijn hond die nog bij mn ouders is is hier ook een paar keer geweest en zij had wel teken, de andere hond gek genoeg niet.

ja dieren kunnen er ook ziek van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:15

Heb het vroeger ook een keer gehad, en inderdaad wat een vieze beesten zeg /
Ik had dan nog het geluk dat dat beest de ziekte van Lyme niet bij zich droeg.
Voortaan is het oppassen geblazen. Hoorde dat heel veel teken tegewoordig deze ziekte bij zich dragen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:23

[gast1122] schreef:
Heb het vroeger ook een keer gehad, en inderdaad wat een vieze beesten zeg /
Ik had dan nog het geluk dat dat beest de ziekte van Lyme niet bij zich droeg.
Voortaan is het oppassen geblazen. Hoorde dat heel veel teken tegewoordig deze ziekte bij zich dragen.

Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat 'jouw' teek de ziekte van Lyme niet bij zich droeg. Hij heeft jou alleen niet besmet.

Hoe langer een besmette teek vastgebeten zit, des te groter is de kans dat hij de ziekte overdraagt. Snelle verwijdering is vaak voldoende om zelfs van een besmette teek niet ziek te worden.

misspingping

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:44

Ik heb ook al een paar keer een teek gehad, en mn vader ( veldwerk ) nog steeds regelmatig, maar gelukkig nog nergens last van gehad Lachen.
Ook de hond heeft er al een paar keer 1 gehad..

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:54

Ah bah teken..
Ben het eigenlijk al gewent, Ik heb er al een stuk of 16 gehad als het er niet meer zijn..
Zowat bij elke boswandeling wel 1.. Boos!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:09

Ik ben echt veel in het bos en neem juist graag de smallere paadjes.. Heb zelf nog nooit een teek gehad, gelukkig!

Ik heb er wel van de week al 2 opgezogen die de hond al hadden losgelaten. Ik vond er nog een in haar oksel, maar ben huiverig om 'm eruit te halen.. Volgens mij moet je er een pincet 'omheen' zetten en dan al draaiend eruit trekken? Ben altijd gewaarschuwd dat het moeilijk is en dat je moet oppassen dat er geen pootje oid in de huid blijft zitten ivm ontstekingen..

Nagelbijten / Gniffelen

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:19

ik heb ook ziekte van lyme gehad maar ben ervan genezen.

Mijn vader heeft het ook, maar is pas heel laat behandeld en bepaalde gevolgen van de lyme zullen dus nooit meer weg gaan. Hij heeft overal ontstekingen die wel te bestrijden zijn maar zeer moeilijk en steeds terug komen.

Ik ben zelf van de week gebeten door een teek, hij zat al behoorlijk vast. Er zijn geen kringen gekomen dus ik laat het voor wat het is. Mijn vader heeft echter lyme gehad van een tekenbeet en nooit kringen gehad. Ik was daardoor deze keer ook echt even geschrokken, maar er zijn ZOVEEL ziektes.. gewoon naar je huisarts gaan als je vreemde klachten krijg en opschrijven wanneer je een beet hebt gehad, dan kun je er altijd nog over beginnen bij je huisarts.