Blaasontstekingen zonder oorzaak?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Blaasontstekingen zonder oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:34

Ik heb het nu ook al een jaar of 9.
Soms heb ik periodes dat het goed gaat, en dan ineens is het er weer, een aantal keer achter elkaar.
Ik heb ook geen afwijkingen, fysiek. Ik weet wel dat het bij mij gerelateerd is aan stress en allerlei andere factoren die je weerstand verzwakken.
Het belangrijkste blijkt voor mij te zijn om echt heel goed naar mijn lichaam te luisteren. Verder drink ik thee van longkruid ter ondersteuning van mijn blaas.

En ik drink dus echt veel per dag. Vooral thee trouwens, en water. Merk het meteen als ik een dag te weinig drink: blaas laat weer van zich horen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:36

Hmm, heb je niet gewoon nierstenen? Verward Of is dat inmiddels ook nagekeken?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:39

Ik ga zo maar weer heel veel drinken.
Ik heb momenteel een nierbekonsteking die komt voort uit een blaasontstekind\g die ik eerst had.
En het begint weer te zeuren van drink iets anders ga ik je weer pijn doen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:40

Ramona: Sterkte en beterschap! Je kan aan niks anders denken dan aan plassen en pijn, he? Rotgevoel.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:44

Tallie_Ho schreef:
Hmm, heb je niet gewoon nierstenen? Verward Of is dat inmiddels ook nagekeken?

Daar heb ik mijn huisarts niet over gehoord.

Is dat niet te zien op de echo of terug te leiden naar het bloedonderzoek?
Bloedonderzoek heb ik gehad en er waren geen waardes gevonden die konden duiden op nierproblemen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:45

Sterkte en beterschap Ramona!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:50

Mijn zus heeft nierstenen en dan heb je toch echt hele andere klachten. Ik ben destijds binnenstebuiten gekeerd en niets gevonden....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:59

Een ex stalgenoot van mij had nierstenen en blaasontstekingklachten, ze hebben de niersteen toen vergruisd en daarna geen last meer gehad.

Ik kreeg afgelopen oktober voor het eerst in mijn leven blaasontsteking. 4 weken later nog een keer, toen is miuj ook gevraagd of het niet vanuit mijn nieren kon komen door diverse mensen..

Je kunt het allicht navragen? Lachen

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:01

Een vriendin van mij had dit ook..
Het bleek dat haar vriendje drager was van een virus, wat haar dus elke keer blaasontsteking bezorgde door sex te hebben. Hij is nu aan een antibiotica kuur geweest en nu heeft ze er geen last meer van.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:02

Ik heb het 2x gehad en daarna niet meer Lachen Gelukkig maar Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:03

SuuZzel schreef:
Het bleek dat haar vriendje drager was van een virus, wat haar dus elke keer blaasontsteking bezorgde door sex te hebben. Hij is nu aan een antibiotica kuur geweest en nu heeft ze er geen last meer van.

Een virus kun je niet bestrijden met intibiotica Knipoog
Een bacterie wel.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:04

Wijsneus Knipoog

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 14:07

Ik kan het op zich wel navragen, maar dan zou het toch wel aan andere onderzoeken gekomen zijn?
En is het dan werkelijk dezelfde bacterie die de blaasontsteking veroorzaakt?

Aan seks zal het niet liggen, ik heb ook blaasontstekingen gehad toen ik weken geen seks had gehad Nagelbijten / Gniffelen

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:07

pas wel op voor je nieren hoor, want ik heb nu alweer een aantal jaren geleden ooit 2 blaasontstekingen achter elkaar gehad en toen is er op een of andere manier daardoor urine naar mijn nieren gaan stromen. Toen kreeg ik er nog een nierbekontsteking bij en ik kan je vertellen dat dat echt geen pretje is! Vergeet niet om veel te drinken, beste is water en om niet op te houden want dat is echt ontzettend slecht ( houdt je het misschien te veel op? Of misschien onbewust? Of dat je niet alles eruit plast? Ik ben toen des tijd helemaal onderzocht in het ziekenhuis maar ze konden ook niet echt een duidelijke oorzaak vinden, heb het nu ook niet meer gehad). Hoop voor je dat je er snel af bent!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:08

Haha!
Daar heb je wel gelijk in Ja
Het is bij mij destijds ook ontstaan naar aanleiding van een blaasontsteking bij mijn vriend. Inmiddels is hij de bacterie al lang kwijt, maar bij mij gaat het nooit meer helemaal over ben ik bang.

Waarom ik trouwens zo irritant ben over virus v.s. bacterie is omdat er heel veel onzin over blaasontstekingen wordt verteld. Sommige mensen werden dan al een beetje gepikeerd als ik een keer een rokje aan had Clown

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:08

Ik weet niet of je je ook al hebt laten onderzoeken op soa's? Nagelbijten / Gniffelen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 14:11

Laurier schreef:
pas wel op voor je nieren hoor, want ik heb nu alweer een aantal jaren geleden ooit 2 blaasontstekingen achter elkaar gehad en toen is er op een of andere manier daardoor urine naar mijn nieren gaan stromen. Toen kreeg ik er nog een nierbekontsteking bij en ik kan je vertellen dat dat echt geen pretje is! Vergeet niet om veel te drinken, beste is water en om niet op te houden want dat is echt ontzettend slecht ( houdt je het misschien te veel op? Of misschien onbewust? Of dat je niet alles eruit plast? Ik ben toen des tijd helemaal onderzocht in het ziekenhuis maar ze konden ook niet echt een duidelijke oorzaak vinden, heb het nu ook niet meer gehad). Hoop voor je dat je er snel af bent!

Ik heb van alles al geprobeerd Knipoog
Van bekken heen en weer bewegen tijdens uitplassen tot 2 liter suikervrije drank/water per dag drinken.

Mijn nierbekken is normaal gevormd en op echo kwam er niks abnormaals uit?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:12

Laurier schreef:

Te lang opheuden?
Nu weet ik het echt niet meer.
Van de assistent van mijn huisarts moest ik het juist zo lang mogelijk ophouden

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:14

Als je blaasontsteking hebt moet je juist heel veel drinken en helemaal uitplassen. Juist door het op te houden hou je de bacterieen binnen.

Bij mij is het de 2e keer dat ik blaasontsteking had ook naar mijn nieren gegaan. Ik kan je melden dat ik niet kleinzerig ben, maar hier toch wel om lag te brullen in mijn bed, dat deed grondig zeer zeg!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 14:15

Tallie_Ho schreef:
Ik weet niet of je je ook al hebt laten onderzoeken op soa's? Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb wel een bloedonderzoek laten doen, maar niet speciaal op soa's.
Heb er overigens wel overnagedacht om het te laten doen.

Maar geeft een soa dan dezelfde bacterie als van een blaasontsteking?
Bij mij is het telkens dezelfde bacterie.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 14:16

Lang ophouden mag niet, maar als je zo vaak naar de wc moet of twee drupjes uit te plassen (die zeer doen!). Dan is het fijner om véél water/jus d'orange/cranberrysap te drinken en pas na een tijdje uit te plassen (tegen de ergste pijn). Daarna kun je met gemak om de tien minuten naar de wc als je goed blijft drinken Nagelbijten / Gniffelen

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:17

Bij blaasontsteking steekt het enorm nauw dat de AB precies binnen het spectrum valt waar de bacterie zich in bevindt. Daarnaast is het misschien verstandig om een doorverwijzing naar de uroloog te vragen bij de HA. Dit is de persoon die er het meeste verstand van heeft.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:17

urselin schreef:
Tallie_Ho schreef:

Ik heb wel een bloedonderzoek laten doen, maar niet speciaal op soa's.
Heb er overigens wel overnagedacht om het te laten doen.

Maar geeft een soa dan dezelfde bacterie als van een blaasontsteking?
Bij mij is het telkens dezelfde bacterie.

Iemand zei tegen mij dat chlamydia ook blaasontstekingsproblemen gaf.. Ook daarvan weet ik niet of het waar is Haha! Denk alleen maar met je mee he Haha!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:18

Tallie_Ho schreef:
Als je blaasontsteking hebt moet je juist heel veel drinken en helemaal uitplassen. Juist door het op te houden hou je de bacterieen binnen.

Bij mij is het de 2e keer dat ik blaasontsteking had ook naar mijn nieren gegaan. Ik kan je melden dat ik niet kleinzerig ben, maar hier toch wel om lag te brullen in mijn bed, dat deed grondig zeer zeg!!

Ja ik merk de pijn.
Van het weekend kon ik niet eens mijn schoenen uit doen.
Nu gaat het all wat beter maar zodra ik geen afleiding meer heb of sochtens wakker word ddoet het toch een pijn en snachts is het ook verschrikkelijk.
(alls ik altijd alls ik moet op de wc zit dan zit ik er de heele dag)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 14:19

Laatste twee keer heb ik een gerichte antibiotica gekregen nadat mijn urine op kweek gezet is.
Doorverwijzing vond mijn huisarts nutteloos, omdat er bij mij geen afwijkingen gevonden zijn in de voorgaande onderzoeken.