Last van knie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Last van knie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:07

De orthopeed sjort wat fanatiek aan de knie, als je bij bepaalde bewegingen helse pijnen krijgt weet hij genoeg Nagelbijten / Gniffelen

Overigens moet je nooit op je knieen zitten, helemaal niet als je er last van hebt. Gewoon de benen recht onder je lichaam, zodat je knieen geen rare houding moeten aannemen. Benen kruisen was voor mij een tijd ook heel vervelend, maar door fysio kan ik alles weer eigenlijk.

al is mijn knieschijf nooit daadwerkelijk aan de wandel gegaan, het knakte daar wel eens. Maar uit de kom heb ik nog nooit gehad. Wel bij anderen gezien dat de knieschijf volledig naast het been stond (brrrrr gelijk 112 gebeld toe Nagelbijten / Gniffelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:16

Dat gebeurd bij mij dus om de haverklap WCF Knipoog

Ik kan hem door mijn onderbeen te draaien dan zelf terug laten "ploppen", maar als hij eruit is, staat mijn onderbeen scheef naar buiten, dus er op staan is dan helemaal niet mogelijk.

Ik heb al heel wat kennisen/vrienden/familie bijna flauw zien vallen als het gebeurde..

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:18

Ik heb dezelfde klachten als jou! Vanaf dat ik 11 jaar was ongeveer. Ik ben toen een keertje gevallen en vanaf dat moment was het helemaal mis. Ze konden in het begin ook niet vinden waar het door kwam. Na een jaar of 3 schoot mijn andere knieschijf er ook uit, en die ging dus niet meer vanzelf terug.

Ben toen direct naar het ziekenhuis gegaan hebben ze hem teruggezet, foto`s gemaakt en 8 weken gips als gevolg.

Mijn andere knieschijf kon ik altijd zo terug zetten, geen enkel probleem. In de eerste 5 jaar heb ik alleen maar fysio enzovoort gehad, alles getraind... het hele riedeltje. Uiteindelijk heb ik nu ongeveer 3 jaar geleden een scan van mijn hele been gehad en daaruit bleek dat mijn pees dit aan je knieschijf en een botje onder je knieschijf, die aan je been vast zit te lang was.

In 2005 ben ik daar aan geopereerd, en het eerste half jaar ging het veel beter. (Nadat ik ongeveer 3 maand gerevalideerd had van de operatie). Daarna werd het weer wat erger, kreeg last van mijn heupen en rug,, en mijn knie werd minder erg. Ik ging dus corrigeren met mijn heupen en rug.

Nu loop ik in het ziekenhuis bij bewegingstherapeuten en ben ik samen met hun oefeningen aan het doen. Beginnen bij mijn rug, dan heupen en dan het werkelijke probleem mijn linkerknie.

Misschien zou er daar bij jou ook eens naar gekeken kunnen worden, die pees onderaan je knieschijf. Want als die uitgerekt is, doordat je knieschijf eruit is geweest, en geen rust krijgt word het alleen maar erger!

En je moet vooral niet denken dat het mss aanstellerij is want er is wel degelijk wat aan te doen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:18

Dan kun je geen patello femoraal pijnsyndroom hebben dus, want daar spoort de knie niet goed in een groeve, maar hij blijft zitten waar die zit. (gelukkig)

Heb je wel fysio ervoor gehad?