fysiotherapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 19:27

ik hoef wss niet meer naar de fysio Lachen
het gaat super met mijn arm, dus vind het niet meer nodig Knipoog
kan bijna alles weer en durf hem nou ook weer te gebruiken.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:42

nee want het was al tijdens het masseren en daarbij zat ik en daarna ben ik ook express lang blijven zitten en rustig opgestaan... dus dat was nogal vreemd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:15

Je lichaam kan heel heftig reageren op een behandeling. Dat heb ik ook wel eens nadat ik bij de masseuze ben geweest. ik ben een keer echt kotsmisselijk geweest.
Er zijn zelfs mensen die spontaan in huilen uitbarsten.
Het is nogal wat wat er met je lijf gebeurt, maar uiteindelijk moet het wel gaan helpen. Anders gewoon even aan de fysio vragen volgende keer.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:27

llittlellady schreef:
nee want het was al tijdens het masseren en daarbij zat ik en daarna ben ik ook express lang blijven zitten en rustig opgestaan... dus dat was nogal vreemd.

Dit kan komen van de behandeling. Als jij al een week of langer rondloopt met verkrampte spieren in je nek, komen er waarschijlijk wel wat afvalstoffen vrij als je gemasseerd wordt. Er zijn ook nog andere redenen waardoor je zou kunnen flauwvallen. Maar ik vind het echt belachelijk om dan te zeggen 'fijn zo'n fysio'. De fysio probeert jou alleen maar beter te maken, maar als jij er niet in gelooft wordt het een zware opdracht dat voor elkaar te krijgen. Fysiotherapeuten zijn goed opgeleid en kunnen veel, maar ze kunnen niet toveren. Geef het een beetje tijd.

* en nee, ik ben geen fyiotherapeut, dus ik verdedig hier niet mezelf Knipoog Kan er gewoon niet goed tegen als dit soort niet-doordachte opmerkingen gemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:35

Joepie, ik heb zojuist m'n laatste fysio therapie gehad! Haha!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:56

llittlellady schreef:
pff vandaag weer massage gehad en daarna na het opstaan flauwgevallen Verward
fijn zo'n fysio Boos!
Heeft iemand hier dat ook al is gehad??

Een fysio die alleen masseert is geen goede fysio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:01

Hangt er totaal vanaf wat de klacht/blessure is Haagsemeid Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:09

Ben ik het niet mee eens aangezien je door masseren alleen bindweefsel kan losmaken of kan laten ontspannen (en daarvoor is een fysio niet, daarvoor kun je naar een masseur).

Een goede fysio behandeling kan bestaan uit een deel massage maar ook uit andere opties.
Ik spreek uit ervaring aangezien mijn vriend een goede fysio is en bezig is voor manueel therapeut

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:52

Hypofocus schreef:
Hangt er totaal vanaf wat de klacht/blessure is Haagsemeid Knipoog

Nee hoor... Met masseren los je absoluut niks op. Tenminste.. niet op de lange termijn. Ik ben het met haagsemeid eens dat een fysio die alleen masseert een slechte fysio is. Een fysio kan masseren om de patiënt een steuntje in de rug te geven, maar daarna zal hij toch moeten trainen om het bereikte effect van de massage vast te houden. Een fysio moet de oorzaak van de klacht wegnemen, niet de symptomen bestrijden met massage, want dan komt het net zo hard weer terug Knipoog

Ik ben overigens nu eind 3e jaars fysiostudent, en als ik op mn toets een behandeling vol masseer, ben ik definitely gezakt. Sterker nog; als ik uberhaupt wil masseren op een behandeling mag ik wel dondersgoed gaan uitleggen waarom ik dat ga doen, anders zak je ook. Commentaar van de docenten is dan: Patiënt kan ook naar een masseur Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:17

De fysio moet niet trainen, de patient moet trainen...
En niet alle oefeningen hoeven perse in het bijzijn van de fysio gedaan te worden Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:37

Hypofocus schreef:
De fysio moet niet trainen, de patient moet trainen...
En niet alle oefeningen hoeven perse in het bijzijn van de fysio gedaan te worden Knipoog

Snap ook wel dat de fysio niet moet trainen, en dat zeg ik ook niet Verward
Ik laat mijn patiënten altíjd trainen in mijn bijzijn Ja Of in de fysiofitness waar een fysio loopt. En thuis idd nog wat huiswerkoefeningen.

je doet ook andere dingen dan oefeningen tijdens een consult, zoals gewrichten en spieren mobiliseren, dat doe je echt niet met massage hoor. En sommige trainingen kan een patiënt niet zelf zonder fysio.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:25

ik ga zekerweten niet meer naar de fysio Lachen
alles werkte weer.. maar ik ben weer gepleurd (nou gewoon lopend Clown )
en nou ga ik vanavond of morgen weer naar de huisarts..