bah teken..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: bah teken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:25

eenitraM schreef:
Red_Savage schreef:
Ook dat nog. Huilen van het lachen Nou ik vind het iig erg knap dat je daar een teek had zitten. Haha!

Haha jaa Ja Zoals ik al zei ; vraag me niet hoe die daar komt Clown

Nou, die is daar gewoon heen gewandeld Ja
Teken zoeken altijd lekkere (no pun intended Nagelbijten / Gniffelen ) plekjes uit, ik heb er vorig jaar tijdens mijn stage zes gehad binnen een maand of anderhalf, twee. In totaal heb ik er in mijn leven geloof ik 8 gehad. Tijdens mijn stage liep ik dag in, dag uit door het bos en van de paden af, door hoog gras en onder struiken door, en dan krijg je ze gauw genoeg... hoewel mijn stagegenootje nergens last van heeft gehad. Ondertussen heb ik er denk ik ook nog wel een stuk of 10 onderschept die aan een wandeling over mijn lichaam waren begonnen op zoek naar een plekje.

Omdat ik geen tekentang heb, heb ik ze allemaal verwijderd door (klinkt vies, werkt goed) met mijn wijsvinger en een beetje speeksel rondjes te draaien over de teek, ze gaan dan eerst friemelen en dan laten ze vanzelf los. Werkt echt en geen tang nodig. Je moet ze wel meteen doodmaken, want anders wandelen ze gewoon vrolijk weer verder. Gewoon uittrekken moet je niet doen, dan heb je kans dat het hoofd blijft zitten.

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:21

Heb vanmorgen ook een vastgenagelde teek van mijn bovenarm gehaald.

Is het nu verstandig om bij de huisarts een AB-kuur te halen?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:25

Mijn hond en kat zitten eronder.
Elke 6 weken spuiten we ze in met Frontline, maar toch komt de helft nog terug.
Ik haal ze er altijd zelf uit, maar zou het toch fijner vinden dat die beestjes niet bestonden.
Zelf heb ik er 2 in mijn hele leven gehad, op mijn buik (wist toen nog niet wat het was en heb het er zelf weggepulkt) en op mijn hoofd, die heeft mijn moeder weggehaald.
Vind ze niet echt leuk Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:31

ik heb er gelukkig *klopt af* nog geen op mezelf gehad
alleen al genoeg uitgetrokken bij paarden, honden en katten

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:34

Ik heb er ook eens een op mijn buik gehad die dus wel Lyme bij zich droeg.Rechterkant van mijn navel was helemaal opgezet en gigantisch rood. Meteen ook een zware ab kuur gehad, en toen trok het wel weg.
Mocht toen btw ook model staan voor de klas om te zien wat teken konden aanrichten Clown

Maar het kan helaas ook verschrikkelijke effecten hebben als je er te laat bij bent.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:35

ik heb nooit een teek gehad, bij rocky heb ik een paar weken geleden wel 3 teken weg gehaald.. hij heeft er anders nooit last van..

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:40

zelf nog nooit teken gehad, gelukkig.. enge beesten
maar ik denk dat ik onze kat maar is ga controleren, die ligt altijd in hoog gras
(ja idd, onze tuin is lang niet meer gedaan Bloos)

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:43

Ik heb ongeveer 4 weken op souting gezeten, en elke keer als ik weer van kamp terug kwam kreeg m'n meoder een lijstje van waar ik nu weer een teek had Nagelbijten / Gniffelen
heb er dus aardig wat gehad Ja ben er dan ook niet bang voor