Overgewicht en altijd honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danielle1981

Re: Overgewicht en altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:04

Dat heb je vaak met van die standaard dieëten die dan zogenaamd voor alle mensen gelden. Je kunt niet verwachten dat elk mens hetzelfde eet. Ik ben zelf 1.84m lang en dan zou ik hetzelfde moeten eten als iemand van 1.60m! Dat klopt natuurlijk al niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:14

lottehorse schreef:
Ik groei tegenwoordig ook erg de breeten in..
Maar ik kan me niet beheersen..
Als ik wli eten dan eet ik ook altijd!
Tot ik prop vol zit.. Verschrikelijk!

Ik weet niet hoe je er mee om moet gaan dus ben beniewd of iemand hier DE oplosing heeft..

Maar als je propvol zit = dat toch niet fijn?
Ik krijg daar last van als ik dat doe. Goede les dus en het gebeurd ook zelden.
(wanneer het héél lekker is en ik wil m'n bord leeg eten of na een te grote milkshake Tong uitsteken )

Het honger gevoel kan ik trouwens best lekker vinden Nagelbijten / Gniffelen (niet altijd)
Wanneer ik kleine porties eet, dan heb ik ook echt minder nodig.
Ik kan beter minder eten van iets wat ik lekker vind, dan meer eten van iets wat ik minder lekker vind. Meestal ga ik daarna toch voor de smaak nog wat lekkers eten Tong uitsteken
Langzaam eten werkt ook goed.
Zo blijf ik wel aardig op gewicht Schijnheilig

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:10

Propvol is ook niet fijn!
maar ik kan me gewoon niet beheersen..
Dus het gebeurt toch en dan ben ik misselijk Lachen..
maar zodra er weer eten is dan eet ik ook gewoon weer.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:20

Ik heb en normaal postuur dus geen overgeiwcht maar eet wel abnormaal veel.

Ik eet per dag ongeveer het dubbele aan voedsel dan mijn vriendje, gezonde jongeman van 80 kilo. Ook eet ik zelfs meer dan mijn vader op een dag gezien.
hHet begint 's ochtends al. Ik word gewoon wakker met een knorrende maag, Na mijn ontbijt begin in al te snacken dat de hele dag aan 1 stuk door ( en dan bedoel ik echt echt erg mijn vriend schrikt er soms van wat er allemaal in mijn maag past ) Soms eet ik zoveel dat ik misselijk ben en buikpijn heb. Toch krijg ik na 10 min weer hongergevoel. En ebgin ik opnieuw..
Maar anyweeeeej.
Wat ik wou zeggen. Ik heb nu het ultieme gevonden. Ik eet aan 1 stuk door zonnepitten, het is heel klein en stelt kwa vet en kalorien niks voor maar je kunt het aan 1 stuk door eten. je 'hongergevoel' word wel minder. Ik eet dat dus ook abnormaal veel. IPV troep waar je alleen maar dikker van wordt. En drink er bovendien heeeel veel water bij. Ik snaai minder en dat merk ik ook. Heb een rustigere huid ook. (was echt een ramp met al dat chocola wat ik eerst epr dag at)

Mischien hebben sommigen er wat aan?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 16:25

Ik denk dat het honger gevoel ook wel voor een gedeelte tussen de oren zit. Het is imo gewoon niet mogelijk om de hele dag echt honger te hebben.. Toch?

Wel bedankt voor alle nuttige tips! Met de meeste kan ik wel wat denk ik!
Ook las ik ergens meer sporten, dat is helaas een probleem aangezien ik aangepast moet sporten ivm rugproblemen. Maar probeer het wel zoveel mogelijk!

Kana, je bedoelt gewoon die zoute zonnebloempitten in die plastic zakjes? Van vroegah? Tong uitsteken

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:44

Ik doe nu ook vaak bijv. een waterijsje eten.. (een raketje waar even veel calorieen in zitten als in een plakje ontbijtkoek) Of eierkoeken.. Maar vaak is er alleen maar chips in huis enz.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 16:46

Dat heb ik dus ook Lottehorse..
Hier thuis is iedereen eigenlijk slank, dus iedereen eet gewoon de lekkere dingen.. Maar ze houden er eerlijk gezegd weinig tot geen rekening mee dat ik dat allemaal niet kan hebben..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:47

Klopt hier net zo!
Zo hadden we laatst een sonjabakker saladen in de kast staan en die heb ik toen ik echt trek had heerlijk op gegeten.. Maar dat is dan een malig en daarna is het ook gewoon weer zakken chips en een frikandeltje tussen de middag klaar maken..

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:43

Ik herken dit wel. Ik leef eigenlijk in periodes, de extreme jojo. Ene moment heb ik kei veel honger, en ook vooral alles wat maar zo slecht mogelijk is. Atijd volgt hierop een periode van extreem weinig en gezond eten. Dit zorgt dr wel voor dat ik al jaren, redelijk stabiel ben als je naar het gemiddelde gewicht kijkt per jaar, maar erg gezond is het niet
Helaas...nog geen oplossing gevonden...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 19:47

Nee, het bekende Jojo-en.. Wie kent het niet..

Ik ben dat ik aan de pil ging meer dan 10 kg afgevallen en dat is daarna ook weer twee keer zo hard terug gekomen..

Het belangrijkste is denk ik toch regelmaat in eten en beweging..
Al is dat niet makkelijk.. Knipoog

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:55

Dat is ook absoluut zo. Regelmaat in eten en bewegen zijn de sleutelwoorden. Nu nog de manier hoe we dat in ons hoofd (en maag) gaan krijgen...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:56

Je "seintje"vol werkt niet goed. Het heeft mij wel heel wat weekjes gekost om die weer aan het werk te krijgen.
Voor sávond had ik zoethout bij de hand, toch iets te kauwen.
Zorg dat je veel vezels eet , die vullen voor een tijdje.
Natuurlijk blijf je wel eens dat "honger" gevoel houden maar die wordt steeds minder.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat het voor 99% tussen de oren zit en dat er echt een knop om moet en dat lukt niet van de 1 op andere dag.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:58

Zorg dat je kauwgom bij je hebt, altijd wel wat.. Dan kan je daar namelijk op kauwen Knipoog

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:01

kohtje schreef:
Je "seintje"vol werkt niet goed. Het heeft mij wel heel wat weekjes gekost om die weer aan het werk te krijgen.
Voor sávond had ik zoethout bij de hand, toch iets te kauwen.
Zorg dat je veel vezels eet , die vullen voor een tijdje.
Natuurlijk blijf je wel eens dat "honger" gevoel houden maar die wordt steeds minder.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat het voor 99% tussen de oren zit en dat er echt een knop om moet en dat lukt niet van de 1 op andere dag.

Idd, het is net alsof ik nooit vol zit.. Soms wel, maar dan na een kwartier krijg ik alweer door in hoofd dat ik moet eten..
Maar ik zie het ook als een vorm van afleiding en troost.. Ik denk dat het ook voor een flink aantal procenten tussen de oren zit.. Ja

Ik heb trouwens voor 's ochtends Cruesli Light gekocht, is dat het beste te eten met melk of joghurt?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:07

Even een stipje. Ook ik heb een onstilbare honger en kan goed 10 minuten na het avondeten weer een koekje (of 4 Schijnheilig ) pakken als dat voor mijn neus ligt. Ik ben nog wel op normaal gewicht, maar merk aan mijn kleren en mijn spiegelbeeld dat ik toch aardig begin uit te dijen.
Tips om minder te snaaien zouden dan ook fijn zijn. Ik spreek elke dag met mezelf af dat dit een andere dag gaat zijn als de andere. Dat ik minder ga snoepen en zeker niet meer na 9 uur. Maar dan heb ik iets op en zijn de remmen weer los Gaaaap

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:49

Nanne schreef:
Kana, je bedoelt gewoon die zoute zonnebloempitten in die plastic zakjes? Van vroegah? Tong uitsteken

Yesss!! Maar dan van de Plus, halve kilo, 75 cent. Tong uitsteken Turkse afdeling, blauwe zak!

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:01

Maaar van zonnepitten wordt je tog dik omdat daat veel vet in zou zitten??
x

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:02

Hmm, Ik denk dat je het zat genoeg moet zijn wil je het volhouden.. Ik be nnu ook een paar weekjes bezig, en val kilos af, en houd het ook nog eens heel goed vol.. En dat met 1.000 Calorieen per dag Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:08

Elma ben je daar nu echt trots op?
Op 1000kcal kun je namelijk niet leven en ik vind jezelf uithongeren niet alleen niet bepaald slim, maar ook nog eens niet iets om trots op te zijn.
Het is bewezen dat ieder mens minstens 1200 kcal nodig heeft om te functioneren, zonder dus ook maar iets aan sport oid te doen. Dat zou dus neerkomen op minstens 1500 kcal voor een persoon die ook nog eens een paard rijd, stofzuigt, afwast, boodschappen doet enz... Als je minder eet breekt je lichaam af en wordt je op lange termijn ziek. Organen falen, je wordt moe en kunt je niet concentreren.

Je volvreten is niet goed, maar te weinig eten ook niet.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:09

Annetje schreef:
Elma ben je daar nu echt trots op?
Op 1000kcal kun je namelijk niet leven en ik vind jezelf uithongeren niet alleen niet bepaald slim, maar ook nog eens niet iets om trots op te zijn.
Het is bewezen dat ieder mens minstens 1200 kcal nodig heeft om te functioneren, zonder dus ook maar iets aan sport oid te doen. Dat zou dus neerkomen op minstens 1500 kcal voor een persoon die ook nog eens een paard rijd, stofzuigt, afwast, boodschappen doet enz... Als je minder eet breekt je lichaam af en wordt je op lange termijn ziek. Organen falen, je wordt moe en kunt je niet concentreren.

Je volvreten is niet goed, maar te weinig eten ook niet.

Lieverd, ik heb een dietist Knipoog en ik voel me prima ja Knipoog
Vind je erg overdreven reageren, Je doet net of ik zomaar wat aan t aanklooien ben..! Ik heb er proffesionele hulp bij, al was ik dat iid vergeten erbij te zetten Knipoog

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:21

Annetje schreef:
Even een stipje. Ook ik heb een onstilbare honger en kan goed 10 minuten na het avondeten weer een koekje (of 4 Schijnheilig ) pakken als dat voor mijn neus ligt. Ik ben nog wel op normaal gewicht, maar merk aan mijn kleren en mijn spiegelbeeld dat ik toch aardig begin uit te dijen.
Tips om minder te snaaien zouden dan ook fijn zijn. Ik spreek elke dag met mezelf af dat dit een andere dag gaat zijn als de andere. Dat ik minder ga snoepen en zeker niet meer na 9 uur. Maar dan heb ik iets op en zijn de remmen weer los Gaaaap

Het signaal je zit vol komt pas na 20 minuten (als het al goed werkt), dus langzamer eten zodat je dat signaal krijgt bij je laatste paar happen eten.
Heel simpel van mij, maar als je geen snoep in huis hebt kan je het ook niet opeten.
Ik dacht trouwens ook dat het kruidvat vezelpillen had waardoor je ook een vol gevoel krijgt. Schijnt best goed te werken en vrij onschuldig voor je lichaam te zijn.

En verder nog : haal de bewerkte suikers en vervangers uit je dieet. Daar krijg je nl ook heel snel weer trek van, omdat het verslavend werkt. Ik merkte dat heel sterk toen ik een week in het ziekenhuis had gelegen en daar geen snoepjes, koekjes en aanverwant suikerspul had gegeten. Ik had er 0 behoefte meer aan en functioneerde (herstel in acht nemend) uitstekend op 3 maaltijden per dag, had ook geen trek tussendoor. Dat veranderde wel vrij snel toen ik het weer begon te eten trouwens.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:22

Kana schreef:
Nanne schreef:

Yesss!! Maar dan van de Plus, halve kilo, 75 cent. Tong uitsteken Turkse afdeling, blauwe zak!

En laten wij hier nou geen Plus hebben.. Maar mn opa en oma wel! *LOL*
Laat ik die wel eens ff zo'n zak scoren!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:25

Elma_ schreef:
Hmm, Ik denk dat je het zat genoeg moet zijn wil je het volhouden.. Ik be nnu ook een paar weekjes bezig, en val kilos af, en houd het ook nog eens heel goed vol.. En dat met 1.000 Calorieen per dag Haha!

Dit lijkt mij ook vrij weinig, maar goed. Jij zegt er prof. hulp bij te hebben en het werkt voor jou goed. Als je het goed volhoudt zullen er voor jou wel genoeg calorieen in zitten. Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:27

Nanne schreef:
Elma_ schreef:

Dit lijkt mij ook vrij weinig, maar goed. Jij zegt er prof. hulp bij te hebben en het werkt voor jou goed. Als je het goed volhoudt zullen er voor jou wel genoeg calorieen in zitten. Knipoog

Het is een kuur, Van in totaal een half jaar, Je mag in het begin idd niet sporten, Maar na zoveel weken moet je het weer helemaal omgooien en op de home trainer ga zo maar door.. Eigenlijk was het enige wat ik wou zeggen dat je het echt zat genoeg moet zijn.. ik heb het ook al tig keer geprobeerd, weet precies hoe je je voelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:40

Ik lees hier voornamelijk (di)eettips, maar ik heb het idee dat bij veel mensen die hier reageren het probleem vooral psychisch is. De TS schrijft al dat ze eten als troost of afleiding gaat zien.

Zolang je aan het psychische gedeelte niks doet kan je blijven aanklooien met anders gaan eten (en dat geldt voor alle eetproblemen en ook eetstoornissen; of je nou te veel of te weinig eet), uiteindelijk zal je weer in dat patroon terugvallen.

Ik heb een behoorlijke uitgebreide 'lijst' met tips voor als het psychisch is, wil ik wel opzoeken en kopieren als iemand dat wil lezen. Kan het ook wel uit mijn hoofd doen, maar dan ben ik te lang bezig Bloos