huilbuien bij menstruatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: huilbuien bij menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:05

Ja als je pas 15 bent zal ik zowieso even wachten met een spiraaltje. Inzetten is geen pretje nee, maar ik was zo ver heen dat ik dat er voor over had. Maar als ik het goed heb gebruik je de pil niet?

Voor veel mensen met dit soort klachten is dat wel de oplossing! Ik zat ook op mn 13e al aan de pil door dit soort klachten. Ben nu 21, en heb zo'n 3 maand geleden mijn spiraaltje gekregen, en heb dus jaren de pil gebruikt. Pas de afgelopen 3 jaar kreeg ik extreem veel last van mijn menstratie, maar dat hoeft niet eens door de pil te zijn gekomen.

Overleg anders gewoon even met je huisarts wat je het beste kan doen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:08

bij mij was dat 2 weken voor mijn menstruatie 2 weken lang huilen.............
Met spiraaltje was het over...
Maar overleg het even met de HA

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 17:10

Maar mijn moeder vind het niks..
Zij heeft veel last gehad met de pil..
En zij kreeg er ook hoofdpijn van en dat is niet fijn.. (heb migraine dus dan word het alleen maar erger, lijkt me..)
Ja ja ik zit niet helemaal goed in elkaar Tong uitsteken

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:11

Pff, ik heb er ook last van. Ben dan ook onwijs slap/moe enzo. Hoort dat ook?

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 17:13

Dat heb ik dus ook Ja
Maar of dat zo hoort... Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 01:31

LZP -> MW

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 13:07

Ow sorry Bloos

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:10

Jep hier nog een die er iedere maand last van heeft.
Is een film of tv-fragment maar een beetje zielig, of het nu gaat over mensen of dieren, dan staan de tranen al in mijn ogen.
Verder ben ik erg 'afwezig', duf/suf. Boodschappen doen schiet met mij dan ook niet op, ik loop de halve tijd te dromen etc.
En verder de bekende vreetbuien, zucht.... dat vind ik nog het ergste.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:16

Ik ben echt enorm wispelturig dan.
Net als vandaag. Het ene moment loop ik vrolijk te huppelen, het andere begin ik bijna te huilen en zelfs zonder dat er wat misloopt.
Vandaag echt, ik heb het al maar een x of 7 voorgehad dat ik met de tranen in mijn ogen stond. & Maar slikken om ze weg te krijgen. Clown Terwijl alles in mijn leven nu net prima op rolletjes loopt. Fantastisch zou ik zelf durven zeggen. Ik begrijp er niets van. Nagelbijten / Gniffelen

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:46

Ik heb het gelukkig niet zo erg als jou, maar ik ben wel prikkelbaarder en emotioneel. En ik voel me heel slap, heb geen energie.. maar wel ontzettend veel trek. Clown

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:50

Ja, wel iets emotioneler. Maar het rijden gaat dan ineens heel goed, en alles gaat zoals het moet zegmaar...Best wel vreemd. Huilen van het lachen
Ik ben ook wat agressiever merk ik, maar ook juist in vrolijke buien écht vrolijk. Lachen

Ik ben trouwens de laatste tijd véél emotioneler dan eerder, maar dat heeft wel andere redenen.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:51

Ik heb nergens last van, de mensen om me heen wel Extreme duivel

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:47

Zucht...hormonen he? Knipoog
Ik heb er ook last van hoor... vaak de dagen ervoor of tijdens dat ik ongesteld ben.
Dan ga ik wat sneller huilen, word sneller boos, ben sneller wat in een dipje...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:49

Oh ja! Zeer bekend! Die hormonen ook altijd!

Voor en tijdens ben ik altijd wat sneller aangebrand, tijdens m'n menstruatie wat emotioneler maar dan kan ik ook onwijs lacherig zijn! Hangt er gewoon een beetje vanaf!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:59

Inderdaad érg bekend, ik ben altijd heel wissellend ik kan gigantisch huilen om iets onwijs nutteloos zoals dat mijn fiets omvalt ofzo of dat iemand niet direct terug smst en dat soort dingen. Maar ik kan ook weer heel vrolijk zijn, het probleem is dan wel weer dat ik vaak na mijn vrolijkheid echt een mega huilbui krijg. Zielige liedjes of films moet ik helemaal niet aan beginnen want dat is al een ramp als ik niet ongesteld ben Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:02

erg bekend!! prikkelbaar, moe, suf, nergens zin in... ik waarschuw mn vriend altijd dat ie lief voor me moet zijn en dat ie het niet persoonlijk moet opvatten als ik hem afsnauw en gelukkig vind ie dat prima Haha!
En dat janken...zucht... een zielige reclame? de tranen staan in mn ogen... zielige programma's? pak de tissues er maar bij! Buiten mn menstruatie om heb ik nergens last van... zo stom!
Oja ik ben meestal ook erg vergeetachtig die tijd...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:46

Zo snel hoef ik niet te huilen, maar heb wel sneller het gevoel dat ik bijna moet huilen en ben veel sneller aangebrand enzo. Haha!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:27

Ik herken het wel!! Ik ben ook de heletijd saggo, en als er iets verkeerd gaat ofzo wordt ik helemaal gek van mezelf Tong uitsteken
maarja, het is gelukkig niet altijd even erg bij mij!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:06

nou ik gebruik dus ook de pil... Maar ik word bijn ongesteld maar ik merk het echt aan mezelf... Mijn paard loopt op het moment niet zuifer... Niet kreupel... maar gewoon niet helemaal zoals ik het van haar gewend ben... ik daar vandaag weer over begonnen... Mijn pa zo 'loopt ze nogsteeds niet goed dan !?!?!' Alsof het mijn schuld is... Zo klonk het... moest echt mijn tranen in houden... baal er ook echt heel erg van...

Zech ik dus tegen hem... " ik ben gewoon heel voorzigtig met haar" Zecht hij "tjah..." Het kwam er echt zo teleurgesteld uit...

Tja dan sta ik op knappen vlak voor mijn ongesteldheid... En ik vind het echt zwaar vervelend... Maar ik kan er niks aan doen...

Iemand een iedee hoe ik er vanaf kan komen??

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:41

als ik ongesteld ben, heb ik juist hélemaal géén honger Scheve mond Zij zijn groot en ik is klein!

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:44

jaa heb er ook last van en ook al paar dagen ervoor als k het moet worden om hele kleine dingen al huilen is gewoon niet leuk meer Tong uitsteken

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:47

Dat je moeder hoofdpijn kreeg van de pil betekent niet dat dit bij jou ook het geval moet zijn. Bovendien is er in die tijd heel wat verandert wat betreft anti-conceptie, alles is veel beter geworden.

Ik had vroeger ook heel erg last van mijn emoties voor en tijdens mijn menstruatie. De dagen ervoor huilde ik snel en vaak en voelde me absoluut niet fijn. Omdat het sowieso al een tijdje minder goed ging en ik me dan al helemaal beroerd voelde als ik ongesteld moest worden, ben ik aan de pil gegaan. Daarnaast ben ik aan de pil gegaan omdat ik erg vaak (iedere 2,5 week) en erg lang (minstens 6 dagen heftig, daarna nog wel 4 dagen gewoon) ongesteld was. Nu ik aan de pil ben, gaat het echt stukken beter. Naast dat de meeste van mijn lichamelijke pijnen verdwenen zijn, ben ik ook niet meer zo humeurig en kan ik alles veel beter hebben.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:25

Maar bij mij helpt de pil dus niet tegen mijn emoties... Wel tegen rug en hoofdpijn (wwar ik hem tegen slik)

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:32

Ik heb altijd avond ervooor ruzie met me broer haha & moet dan meestal ook janken

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:59

Hier nog een, als ik ongesteld ben ben ik veel emotioneler en huil ook sneller maar dat komt soms ook door de pijn..