Brrrr, tandarts...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Brrrr, tandarts...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:08

geen idee of dat nog gebeurd, daar is mijn trauma geboren Tong uitsteken járen gelee, haha..mag hopen van niet..

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:12

Ik moet morgen, en ik durf ook echt niet!! Gelukkig heb ik een nieuwe tandarts, dus nieuwe kansen Tong uitsteken Ik zal er toch maar naar toe moeten...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:15

haha, nou ik heb dus nu ook een nieuwe tandarts, had ook al zoiets van schone lei Tong uitsteken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:14

ik heb nog nooit angst gehad voor de tandarts, vind het zelfs wel leuk om erheen te gaan. Kan me ook prima vermaken altijd in de wachtkamer als ik om me heen kijk en al die angstige gezichten zie Haha! Mijn tandarts is superzachtaardig en heeeel voorzichtig, heb 2 weken terug zelfs zonder verdoving een gaatje laten vullen, ik heb echt geen centje pijn gehad, ik heb echt een heerlijke tandarts...ondanks dat ie OEI heet, haha!!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:23

samantha5 schreef:
Doet dat reinigen ook pijn?

Nee, het reinigen doet geen pijn Knipoog Het verwijderen van tandsteen gaat echter wel met wat geweld, gevoelsmatig lijkt het alsof ze het allemaal wat te grof doet. (maw, mijn tanden hoeven er natuurlijk ook niet allemaal uit Clown ) Je voelt er verder weinig van, niet druk over maken dus!

Hmm, ik vind verdovingen in mijn gehemelte toch ook wel akeliger als in mijn onderkaak... Vanochtend nog een verdoving gehad in mijn onderkaak, daar voelde ik toch echt bijna niets van. Volgende week is de bovenkant aan de beurt, moet een wortelkanaalbehandeling in een van mijn kiezen Nagelbijten / Gniffelen

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:36

MarchaL schreef:
samantha5 schreef:
Doet dat reinigen ook pijn?

Nee, het reinigen doet geen pijn Knipoog Het verwijderen van tandsteen gaat echter wel met wat geweld, gevoelsmatig lijkt het alsof ze het allemaal wat te grof doet. (maw, mijn tanden hoeven er natuurlijk ook niet allemaal uit Clown ) Je voelt er verder weinig van, niet druk over maken dus!

Hmm, ik vind verdovingen in mijn gehemelte toch ook wel akeliger als in mijn onderkaak... Vanochtend nog een verdoving gehad in mijn onderkaak, daar voelde ik toch echt bijna niets van. Volgende week is de bovenkant aan de beurt, moet een wortelkanaalbehandeling in een van mijn kiezen Nagelbijten / Gniffelen

Thanks!

Ik mag a.s. donderdag weer.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:56

Ik ben net geweest en het viel me best mee. Ik heb nu een nieuwe tandarts en die schrok zich rot van wat mijn oude allemaal had gedaan. (ik had dus wel reden om bang voor hem te zijn Tong uitsteken ) Ik moet dan ook twee vullingen laten vervangen, de eerste is dinsdag aan de beurt. Daar zie ik dan wel weer tegen op Nagelbijten / Gniffelen Ook moet ik nog een dagje terug voor mondhygiene (tandsteen) in augustus.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:28

Ik heb ook een enorm trauma aan de tandarts,
Toen ik 11 was heb ik 4 kiezen moeten laten trekken, anders kon mijn beugel niet in mn mond ofiets? Verward
En die tandarts van ons hield er geen rekening mee dat ik nog zo jong was, hoppaaa spuit, hoppaaaa trekken, enz.. pff ik heb lopen schreeuwen en janken in die stoel..

Ik ben nu ondertussen al 1,5 jaar ofzo niet geweest.. terwijl er echt een enoooorm gat in mijn tand zit.. en die tand breekt steeds maar af..
maar ik durf écht niet naar de tandarts Nagelbijten / Gniffelen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:33

Hier nog een met een trauma..
De verdoving werkt nooit bij mij.
Ben 14, kan alle soorten pijn hebben, ooit 2 maanden rondgelopen met fracturen in een ruggewervel, maar je mag NiET aan mijn mond zitten.

Toen ik laatst 2 gaatjes had heb ik op die stoel zitten janken en brullen als een klein kind, het was dat ze me vasthielden anders was ik weggerend.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:25

Ik heb totaal geen angst voor de tandarts, komt misschien ook door dat ik mijn tandarts al een aardige poos ken en doordat mijn moeder daar tandartsassistente is geweest.
Ik moet echt zeggen al heb ik maar een beetje pijn, geweldig is die man!
Vorige keer was mijn wortel ontstoken en het kon maar niet verdoofd worden, de sterkste verdoving werkte niet, toen heeft hij voor mij een afspraak gemaakt bij een narcose tandarts, dit duurde nog even voordat ik kon, ondertussen ben ik op vakantie gegaan naar spanje en daar zetten het ineens door. Toen vond ik het wel eng want moest daar naar de tandarts, maar die spaanse tandarts gaf me 1 verdoving en ik voelde niks meer, werd er een beetje duizelig van maar hij was heel aardig en rustig!
Maar conclussie, nee ik vind het totaal niet erg om naar de tandarts te gaan!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 13:11

Alweer een tijdje geleden dit topic, maar ik schop hem wel omhoog Clown
Ik ben toen inderdaad geweest en dacht.. "yes, laatste keer"
Helaas, morgen moet ik nog een keer voor de onderkant Verdrietig
Vorige keer verdoving gekregen (die vind ik het engste geloof ik) en toen ze begonnen werkte hij nog niet goed.
Toen lag ik te janken Bloos!
Schaamde me dood maar de tandarts was wel superpittig.

En nu morgen weer... Verdrietig

[EDIT] typo
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 23-07-08 13:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:13

achossie...
Bleh, tandartsen ook.
Mooi niet dat ze bij mij nog zullen boren, zo'n narcose lijkt me wel wat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:15

Ik mag 2 september weer Doei!
ik heb het zelfs zo erg te pakken dat ik onbewust begin te hyperventileren en flauw val in de stoel. Ik heb al menig tandarts de stuipen op het lijf gejaagd Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed, het moet gebeuren, dus met de nodige steun verman ik mezelf en ga ik gewoon maar Haha!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:17

Lieneke_ schreef:
Ik heb ook een enorm trauma aan de tandarts,
Toen ik 11 was heb ik 4 kiezen moeten laten trekken, anders kon mijn beugel niet in mn mond ofiets? Verward
En die tandarts van ons hield er geen rekening mee dat ik nog zo jong was, hoppaaa spuit, hoppaaaa trekken, enz.. pff ik heb lopen schreeuwen en janken in die stoel..

Ik ben nu ondertussen al 1,5 jaar ofzo niet geweest.. terwijl er echt een enoooorm gat in mijn tand zit.. en die tand breekt steeds maar af..
maar ik durf écht niet naar de tandarts Nagelbijten / Gniffelen

Dat is dus ook bij mij gebeurt!! En ik ben ook jaren niet geweest.. Bloos
Tandarts had toen ook niet fatsoenlijk verdoofd en deed het dus ook nog heel erg veel pijn..
Maar ik ben vrijdag geweest.. Tanden grondig schoon laten maken, maar nu moeten mijn verstandskiezen eruit..
Daar zie ik echt heel erg tegenop en laat het denk ik ook niet doen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:18

Nou dit is ook toevallig..zit dus nu met een compleet verdoofd gezicht..most vanmorgen, beide kanten boven, kies afgebroken en en oppervlakkig aankomend gaat. SJIT! viel me allerzinds mee, mn traumaatje van de prikken in gehemelte is weg Lachen keurig 1 prik in het tandvlees en die voelde ik niet eens Lachen
Verder 5 kwartier er gelegen, doodsbenauwd,zo dizzy dat ik halverwege heb gevraagd of ik voor ze aan mn andere kies begonnen heel even rechtop mocht zitten om bij te komen, haha..dacht dat ik nokky ging Tong uitsteken
..maar heb het overleefd..nu nog van dat nare gevoel van die verdoving af Tong uitsteken

Natasja, heel veel succes en vraag hij weet vast nog dat je de vorige keer pijn had en geeft je nu vast iets meer of wacht wat langer..en anders vertel je het hem zel fnog eventjes..ennuh, neem je mp3 mee als je die hebt, hb je wat anders om je op te focussen Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:19

Je kunt ook geheel onder narcose Ja

Ik heb ook een trauma opgelopen door o.a een niet werkende verdoving, maar ook een aantal andere dingen.
Nu heeft de tandarts mij ook een narcose geadviseerd maar dat wil ik toch niet. Anders kom ik nooit van die angst af. Bovendien vind ik een narcose nou ook niet echt een geweldig idee Huilen van het lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 13:22

Citaat:
Natasja, heel veel succes en vraag hij weet vast nog dat je de vorige keer pijn had en geeft je nu vast iets meer of wacht wat langer..en anders vertel je het hem zel fnog eventjes..ennuh, neem je mp3 mee als je die hebt, hb je wat anders om je op te focussen

MP3 heb ik elke keer braaf mee Ja
Ik heb alleen elke keer een andere tandarts.

Bij de controle waar ze al die gaatjes ontdekten had ik een stom mens met een stagaire die mij niks vertelde maar alleen die stagaire in allerlei vaktaal.
Bij de eerste keer vullen had ik de 'echte' tandarts, heel aardige kerel maar ik vind hem wel eng Clown
Bij de tweede keer had ik een heel lief mens, ik hoop echt dat ik die morgen ook heb.
Ging me heel pittig troosten toen ik lag te janken (alleen wordt het dan niet beter *LOL* ).
En anders bijt ik wel in zijn/haar vingers Duivel

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:33

Natasja91 schreef:
En anders bijt ik wel in zijn/haar vingers Duivel

Hihi das ook een goede ja.
Echt binnenkomen en zeggen: Wij gaan elkaar pijn doen hé? Duivel
Uiteraard wel van te voren knoflook eten. Vork

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:12

Pfff ik wist niet dat er bij zoveel mensen echt angst is bij de tandarts.

Tja, leuk is anders, maar ik vind het niet erg hoor Lachen Vroeger was ik bang voor verdovingen, maar nu ook niet meer. 6 weken geleden had ik een ongeluk. Naast dat er een stuk of 30 hechtingen in mijn gezicht zaten, was ook aan de binnenkant mij lip losgescheurd van mijn kaak Zij zijn groot en ik is klein! die verdovingen waren niet erg prettig.

Ik moet 1 aug ook naar het ziekenhuis voor verstandskies laten trekken Zij zijn groot en ik is klein!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:23

Hier ook iemand met vreselijke angsten voor de tandarts. Ik moest vorige week twee vullingen laten vervangen. Uiteraard zat ik vol met bibbers op de verdoving te wachten. gaat dat mis en spuit ze het in een zenuw. Er heeft me nog nooit iets zo zeer gedaan als dat. Het spul kwam me via de ogen er weer uit. Heb het eerste half uur zeker niks kunnen zien en pijnlijk dat het was. Gelijk allemaal koude lappen erop. Heb nu nog een dikke en pijnlijke wang. Volgende keer wordt de stap nog groter om weer heen te gaan. Huilen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:14

Hé gatverdamme!
*Wil nu echt nooooooit meer naar een tandarts.*

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:53

MaiMai schreef:
Ik ben net geweest en het viel me best mee. Ik heb nu een nieuwe tandarts en die schrok zich rot van wat mijn oude allemaal had gedaan. (ik had dus wel reden om bang voor hem te zijn Tong uitsteken ) Ik moet dan ook twee vullingen laten vervangen, de eerste is dinsdag aan de beurt. Daar zie ik dan wel weer tegen op Nagelbijten / Gniffelen Ook moet ik nog een dagje terug voor mondhygiene (tandsteen) in augustus.

Bekend verhaal. Mijn vorige tandarts was ook ontzettend ruw en heeft bepaalde dingen echt niet goed gedaan. Zo had ik een voortand die gevuld moest worden. Toen zei hij dat die tand wel eens donkerder kon worden. Dat is alweer een aantal jaar geleden en die tand is inderdaad een stuk donkerder geworden. Nu heb ik sinds kort een nieuwe tandarts omdat ik gewoon echt niet meer naar die andere toe durfde en nou blijkt dat hij achter die voortand een zilvere vulling heeft gezet. Tja niet zo gek dan dat die tand donker word. Ook als hij een verdoving zette leek het net of die naald er bij mijn wang weer uitkwam. En alles moest altijd zo vlug mogelijk. Nu heb ik dan een andere tandarts en wat een verschil zeg. Leuk word het nooit, maar hij neemt in ieder geval de tijd ervoor. Ik was er vandaag en op een gegeven moment vielen mijn ogen zelfs even dicht. Dat had ik echt nog nooit meegemaakt bij de tandarts.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:38

[LZP] > [MW]

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 00:08

He get... Moet dit topic nou... Zit met enorme kiespijn. Is al een hele poos zo nu en dan, maar dit is echt niet meer prettig. Moet even mijn verzekering regelen voordat ik ga. En schiet daar niet zo mee op. Wil ook liever bij een andere tandarts, want zo te voelen is er flink wat mis, en ik vind mijn tandarts niet echt prettig. Hoop dat ik het tot die tijd uit kan houden...

Brrr...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:18

Ohh ik moet volgende maand ook gaatjes laten vullen. Huilen
Durf eigenlijk niet zo goed.. maar ga m'n tanden laten witten.. dus dan moet het eerst gevult zijn. Bloos
Maar gelukkig zitten ze nog niet zo diep.. doe het zonder verdoving... heb liever wat meer pijn dan een spuit in m'n mond. Ach gut