Bloedprikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:21

just_kiki schreef:
ik vind het niet erg *LOL*
doet bij mij ook totaal niet zeer Lachen
soms als je kracht zet in je arm spuit het er een beetje uit ROFL
ben een beetje gek Clown

Gadver doe normaal zeg. Huilen van het lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:25

Ik ben panisch angstig voor bloedprikken dus ik ga er maar niet teveel op in..wil je niet bang maken Huilen van het lachen
neem een stukje chocolade mee als je je duizelig voelt na de tijd..dat helpt dan Knipoog

typfoutje...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:25

Stelt niet voor joh...neem lekker iemand mee om tegen te kletsen en hand vast te houden.Dan hoef je die prikker helemaal niet in de gaten de houden Haha! .Wel verstandig idd om even te melden dat je misselijk/draaierig of wat dan ook wordt...kunnen ze daar rekening mee houden.Je bent echt niet de enige die dat eng vind en is ook niets om je voor te schamen hoor....de grootste kerels gaan onderuit Tong uitsteken

Ik ben vanmorgen ook geprikt en voelde er werkelijk niets van,de ene keer wordt het blauw,de andere niet...lekker belangrijk Bloos

Dus...hup...vriendin bellen die de oren van je kop kletst en morgen meteen gaan,dan hoef je er verder geen slapeloze nachten meer van te hebben... Knipoog

Succes!!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:25

Ziek gatver kiki Misselijk nou volgens mij as dat zo zou gaan bij mij zit ik denk niet meer rechtop in me stoel Bloos
wordt al misselijk bij t idee.. naja het idee bloedprikken ook al Clown

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:27

Arabian_Girl schreef:
Ziek gatver kiki Misselijk nou volgens mij as dat zo zou gaan bij mij zit ik denk niet meer rechtop in me stoel Bloos
wordt al misselijk bij t idee.. naja het idee bloedprikken ook al Clown

haha *LOL*
ja maar ik ben in me hele leven zoveel leegeprikt Tong uitsteken geef der echt niks meer om, kom lachend op de stoel, en af de stoel *LOL*

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:28

Ik vind bloed prikken helemaal niet erg, juist injecties vind ik Misselijk .............

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:31

Vrijdag ga ik Lachen Heb t geluk dat ik morgen niet kan Nagelbijten / Gniffelen moet werken en erna kan t niet meer. (moet nuchter)

Eigenlijk moet ik gewoon gelijk na dat ik die brief gehad heb gaan. Anders blijf ik t uitstellen of ga gewoon niet Nagelbijten / Gniffelen
Maarja makkelijker gezegt dan gedaan Huilen van het lachen

hoe vaker ik moet hoe meer ik er tegen op zie Clown

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:32

Arabian_Girl schreef:
Vrijdag ga ik Lachen Heb t geluk dat ik morgen niet kan Nagelbijten / Gniffelen moet werken en erna kan t niet meer. (moet nuchter)

Eigenlijk moet ik gewoon gelijk na dat ik die brief gehad heb gaan. Anders blijf ik t uitstellen of ga gewoon niet Nagelbijten / Gniffelen
Maarja makkelijker gezegt dan gedaan Huilen van het lachen

hoe vaker ik moet hoe meer ik er tegen op zie Clown

OK dan! heel goed, en niet te veel er tegen op zien want het stelt echt niets voor!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:33

Ik vind het ook zo vreselijk erg...
Ik ben er een paar keer mee onderuit gegaan en traanen rolde over me wangen.!!
Afgelopen maandag moest k weer hoeveel buisjes 2 maar mevrouw ..
Ik zie de buisje waren gewoon enorm groot .. En daar ging k weer bijna hoor.
Als ik de naald niet ziet gaat het wel redelijk maar zie ik de naald dan is het feest.... Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:55

Ach het stelt weinig voor hoor!
Ik ben 1.5 week geleden ook geweest, was toch wel wat nerveus maar het was zo gebeurd! Zitten, als je het eng vindt de andere kant op kijken (ik zat geïnteresseerd mee te kijken *LOL* ), en dan zit hij er zo in. En voor je het weet ben je klaar en blij dat je het gedaan hebt!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:56

Super goed dat je vrijdag gaat. OK dan! En je zult zien, het gaat je reuze meevallen. Juist omdat je het zo uit hebt gesteld zit je er tegen op te hikken. Succes! En laat even weten hoe het ging hè. Lachen

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:57

Ik moest vandaag bloed laten prikken!
Of ik antie stoffen voor hepatites b heb.

Ik was van te voren ook erg zenuwachtig maar die prik steld echt niks voor!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:01

Eas_Mon schreef:
Ik moest vandaag bloed laten prikken!
Of ik antie stoffen voor hepatites b heb.

Ik was van te voren ook erg zenuwachtig maar die prik steld echt niks voor!

Ja, dat moest ik ook inderdaad, vandaag uitslag gekregen, ik kan er weer 15 jaar tegen!
Dus daar krijg ik in ieder geval geen prikken meer voor Lachen

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:54

dat is wel zo, dat injecties pijnlijker zijn dan bloedprikken,,

Ik kom het vaak tegen hoor dat als ik de naald op de huid van de patiente zet het bloed er al uit spuit,, haha dan zit ik in ieder geval goed.

Wat je moet doen is een vuist maken en zodra de naald er in zit ontspannen want dan stroomt het bloed er wel in, en door die vuist zet je ader op dus kans op mis prikken is moeilijker.. toch hebben we wel patienten die moeilijk te vinden zijn, diep liggende adres, of al heel vaak geprikt mot het door litteken heen..

succes Vrijdag en kijk er niet te veel tegen op, valt allemaal mee

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:58

Ik vind het ook afschuwlijk Scheve mond

Ben zelfs al eens flauw gevallen toen de pleister er al op zat Bloos
Heb idd ook nog een verwijspapier liggen van zo'n 2/3 maanden geleden Bloos Moet er binnenkort toch echt naar toe Haha!

Ik vraag altijd om een babynaald, mooi dun, doet niet zo'n zeer en ik heb een beetje het gevoel er "controle" over te hebben door de naald te kiezen Lachen

Maar sommige prikkers maken het je erg lastig "Oh shït zeg, nou zit ik er helemaal door!" waarop ik onmiddelijk begon te draaien en wit werd omdat ik dacht dat dat mens compleet door mijn arm geboord had Huilen van het lachen

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:15

*stoort even in dit topic* Bloos Misschien een domme vraag :
Maar als iemand bloed laat prikken hoor je wel een hij/zij(arts/verpleegster) kon de ader niet vinden. Maar hoezo kan dat niet ? bij mij zijn ze juist erg blauw en als ik het warm heb volgens mij ook dik ook, heeft zeker niet iedereen ? Knipoog.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:41

Bij mij zijn ze ook niet makkelijk te vinden/prikken.
De ene keer links en de andere keer rechts.. Vaak krijgen ze er uit 1 kant niet genoeg en moet de andere nog.

ze zeggen dat hier ookaltijd vuist maken enzo , maar heb dan zowat geen kracht meer in me armen lijk wel Clown ook zo gek Nagelbijten / Gniffelen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:59

Ach het steld echt niets voor!!! Tijdens mijn zwangerschap moest ik om de haverklap bloed laten prikken. Zelfs 3 keer op 1 dag!!!! voor het eten, kwartier na eten en een uur na eten i.v.m. mijn suiker.

Het is even een vervelend gevoel. Het stelt echt niets voor en al helemaal niet vergeleken met een bevalling Knipoog