IK HEB HONGER !!!! Help ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Re: IK HEB HONGER !!!! Help ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 23:22

@fjordies: heb ik zonet gedaan ...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:41

Suikers maken je sneller hongerig. En die zitten bv ook mega veel in je cornflakes. Kijk dus goed op de verpakking. Zoetjes zoals aspertaam, etc zijn net zo hard de pest als suiker. Optie is stevia, te krijgen in natuurvoedingswinkels etc. er staat op niet om in te nemen, maar dat is dankzij een stomme fout bij aanvraag aan de EU voor import. O.a. in Maleisië staat een fabriek die van alles en nogwat aan levensmiddelen maakt met stevia als zoetstof.
Verder veel vezels eten en langzaam eten.
Je bent beter af met een sneetje roggebrood met kaas dan ontbijtkoek trouwens (ook veel suiker).
Wil je echt van je suiker/cola fix af dan zal je 3-5 dagen geheel zonder suiker moeten eten. Dat is niet leuk, maar dan stopt je lichaam wel met zeuren.Beperk daarna wel altijd je suikerinname, anders ben je weer terug bij af.
En nog wat : van light frisdranken wordt je dikker. Hoe meer je ervan drinkt hoe zwaarder je wordt. onderzoek:
http://www.cbsnews.com/stories/2005/06/ ... 1408.shtml

Verder een interessante site over voeding en een heel andere kijk hierop:
http://www.fonteine.com/index.html

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:45

weight watchers en honger hebben ????
ik kreeg de hoeveelheid die je op moest eten niet eens op
en dan heb ik het niet over de hoofdmaaltijd maar de groenten en fruit
viel 5 kg per week af terwijl ik nogsteeds 1 pot nutella en 1 reep chocolade perweek tusse door snoepe om op de been te blijven
omdat het veelste snel ging en bleef gaan ...

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:47

Ik heb ook de weight watches gedaan. had een hele boel punten kwam nooit aan me aantal maar verloor ook niet veel gewicht. daarna ben ik naar dietiste gegaan heb ik maaltijd vervangers gekregen eerste dag had ik shakes Huilen die waren zo vies dat ik gewoon hele dag niks at. was in de eerste week direct 2 kilo kwijt. ben intotaal in 6 weken 8 kilo kwijt geraakt. heb toen na de eerste week repen gekregen. die waren ook gewoon lekker en vulde echt super goed! nam ze zelfs soms als avond maal. Bloos

daarom viel ik zoveel af. en vooral heeel heeel heeel veel water drinken. want van plassen val je ook al af succes verder! momenteel doe ik niet meer aan afvallen ook al moet het weer maar me knop is nog niet om Bloos

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:18

JoCo schreef:
Broccoli schreef:
Hoe actief ben je?
Ik zou zeggen: eet toch iets kleins: rijstwafel met filet, fruit, biscuitje, klein plakje ontbijtkoek.
Wil je echt niet eten (zou niet weten waarom niet, maar oké)
neem dan water, thee, cola light of een bouillon.

Eigenlijk vrij actief ... ben wakker van 7 tot 1 's nachts. Elk uur is ingevuld met activiteit (job, paardrijles geven, zelf rijden, huishouden). Uitslapen of zo doe ik nooit.
En ik wil best eten, maar al die dingen wat jij hierboven opnoemt (buiten fruit) zijn extra punten en mogen dus niet ...
Boos!

Maarre, is dat dieet op jou afgestemd? Als je namelijk actief bent, heb je meer energie nodig. Het is niet de bedoeling dat je verhongert (ondervoeding). Ik ben gewichtsconsulente en ik kan je echt garanderen dat je van hetgeen ik opgenoemt heb, niet aankomt! En ook niet minder afvalt. En ja, het zijn punten, maar wel punten die jij kennelijk nodig hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:57

Inderdaad, misschien is het beter om het dieet op jou af te stemmen ? Want je maakt wel even heel flinke overgang (als ik jou verhaal lees .. Zo'n honger dat je hebt.) Maargoed, van de andere kant een dieet = een dieet .. Dat is gewoon én niet leuk én je zult wel wat honger gaan krijgen Vork
Maar als je heel erg actief bezig bent, heb je gewoon wat meer nodig dan iemand die niet zo actief is.
Dieet of geen dieet.

Drink anders gewoon wat extra water, dat kan geen kwaad Lachen
Succes er verder mee !

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:00

Is je dieet niet een beetje te streng voor je? Als je zo actief bent lijkt het me helemaal niet gezond om zo weinig te eten dat je nog zo'n honger hebt.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:50

Heel goed van je "gewoon" ff doorzetten honger wordt vanzelf minder. maar ken het gevoel hoor

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:16

wat ik me afvraag is het wel honger of is het trek ..

probeer wat soorten fruit en groenten uit
veel zijn rauw ook lekker

voor een zoete , zoute of bittere trek kan je dan goed zonder te veel dieet schade aan je trekken komen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:19

@De TS: ik heb niet de hele topic gelezen, maar goed van je dat je het al 3 weken hebt volgehouden! Mijn tip is: probeer veel groente te eten, zoals: kokommer, tomaates (cherry tomaatjes), radijsjes, en noem het maar op. En uiteraard 2x fruit per dag. Beter is om niet meer te doen! Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:24

Mag je ook niet gewoon bruine boterhammen eten? Volgens mij, als je zo druk bent en je eet gewoon bruin brood, fruit en groente dan moet je daar toch ook van afvallen?

Moet jij echt jezelf andere eetgewoontes aanleren of eet je echt teveel?

Lijkt mij niet gezond, zo'n honger hebben (en over "prettig" al helemaal niet te spreken!!!)

Of volkoren pasta met gebakken champignons en (veuuuul) pesto erover. Kan niet veel inzitten volgens mij en nog lekker ook. Rauwe wortels, ook lekker.

En ik eet tegenwoordig ook eierkoeken want die mogen van Sonja, haha. (of zit daar wel een limiet aan Clown )

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:26

Een flinke wortel naar binnen werken? Best lekker als snack! Lachen
Zoals al gezegd denk ik dat dit dieet er een beetje over is voor jou.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:32

Ik hou me helemaal niet bezig met dieeten oid. en dat wat jij doet ken ik ook helemaal niet, maar als je zo'n honger hebt lijkt me dat hélemaal niet gezond! als je slechte eetgewoontes etc hebt kun je dan niet beter naar een dieetist? die kan dan voor jou een geschikt dieet opstellen oid! lijkt me véeelll gezonder!! als ik 't zo hoor, zou ik dus als ik jou was naar een dieetist gaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:34

Midasje schreef:
Heel goed van je "gewoon" ff doorzetten honger wordt vanzelf minder. maar ken het gevoel hoor

dat is dus hélemaal niet goed! weet je dat het hongergevoel dat weg is een van de symptomen van anorexia is?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:37

Zit nu anderhalfjaar bij de WW en ben 27 kilo afgevallen.
Heel herkenbaar, het hongergevoel zal in vlagen aanwezig blijven, ik heb er last van in hormonale tijden zeg maar. Succes hoor, je kunt het!
Op naar een gezond gewicht!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:39

nickyu schreef:
weight watchers en honger hebben ????
ik kreeg de hoeveelheid die je op moest eten niet eens op
.

Dat dacht ik ook meteen Clown, als je bij weight watchers honger hebt, doe je volgens mij toch ergens iets verkeerd (of at je daarvoor gigantisch veel). Mijn zus en vader hebben beide ge-weight-watchert, en wat die aten op een dag, en dan nog gemiddeld elke week 500-1000gr afvallen.. Ongelofelijk.

Ik ben er nu niet heel zeker meer van.. Maar ik geloof dat je van gewone aardappelen een onbeperkte portie mag nemen voor een bepaald aantal punten, hetzelfde met pasta.. Ook onbeperkt voor een bepaald aantal punten. De meeste (uitzonderingen daargelaten) fruit en groenten zijn ook gewoon 0 punten, en kan je dus onbeperkt eten. Als je sport, 'verdien' je extra punten, waardoor je weer wat meer kan/mag eten.

Bij het weight watchers dieet is het trouwens zo dat je niet zal afvallen (of zelfs bijkomt) als je minder eet dan de hoeveelheid punten die je normaal moet eten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:40

Jeanine84 schreef:
Knap van je hoor! Veel water drinken misschien? Dat vult ook Haha!

Idd! En veeeel fruit eten, dat kan nooit kwaad lijkt me Lachen .
Ik ken het hongergevoel ook maar al te goed, en juist dan grijp je naar de chips e.d. Nagelbijten / Gniffelen . Dus als ik jou was zou ik voordat je honger krijgt wat fruit eten, zodat je geen honger krijgt en dus niet naar de slechte dingen grijpt Lachen

Succes!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:42

Brainless schreef:
Anne_Sea schreef:
Ik weet níks van diëten, maar ik zou zeggen, dat een appeltje nooit kwaad kan.
Als dat niet mag, zou ik het ook niet weten..

Mij is verteld dat in een appel net zoveel suiker zit als in 5 klontjes suiker.

Misschien is een extra verdunde cup-a-soup of boillion (hoe schrijf je dat ook alweer Clown ) wat??

Dat is een banaan Tong uitsteken 5 eetlepels suiker.

Ik zou aanraden om komkommer, tomaat en worteltjes bij de hand te houden Lachen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:04

ongelooflijk, dat hier mensen zijn die roepen "Goed zo!"
Hongergevoel is echt een nood-opmerking vna je lichaam dat het gewoon tekort heeft! Je hebt duidelijk meer nodig als WW je voorschrijft.
Ga, als je wil afvallen, langs een dietiste, want dit soort crash-dieten zijn niet gezond.
Mensen die in enkele weken kilo's afvallen zijn echt niet gezond bezig, ondanks dat het lekker snel gaat.
Je lichaam gaat de stofwisseling aanpassen op de verminderde hoeveelheid voedsel. Ja, je hongergevoel zal op dat moment absoluut verdwijnen, maar als je straks weer een keertje normaal wil eten, dan komt het er dubbel zo hard aan....
Ga alsjeblieft meer eten.... Als je wakker word van je honger, is het echt NIET goed in je lichaam.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:06

knap dat je het al 3 weken volhoud
als ik jou was zou ik gewoon meer water drinken dat vult wat
en het is goed voor je stofwisseling

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:08

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is dit ook al wel gezegt.. Mijn moeder had in ieder geval bij haar dieet (gewoon bij een dietiste trouwens) als ondersteuning een soort kauwgom die er voor zorgt dat je een tijdje geen hongergevoel hebt. Dit is alleen ondersteunend, als je het dagelijks gebruikt zal het denk ik niet helpen, maar misschien is het iets wat je kunt proberen. Het is een natuurlijk product en gewoon bij de drogist te krijgen. Ik weet de naam zo niet, maar als het je wat lijkt wil ik natuurlijk wel even voor je kijken vanavond.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:08

Bij mij werkt heel veel water supper.
En alls je geen water lust leg flesjes water in de koelkast.
Dan smaakt het prima.
Ik moet ook geen kraanwater tenzij het in de koelkast heeft gelegen.
Met water is niks mis en het werkt ook nog eens zuiverend.
Gewoon hup 3 a 4 liter water op een dag werkt toppie

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:20

even een vraagje he, als je van een dieet hongergevoel krijgt, heb je dan al die tijd gewoon heel erg veel gegeten? Als je toch alleen maar gezonde dingen eet, maar wel veel, dan kom je toch ook niet aan? Tenminste, dat werkt bij mij zo. Als ik me een paar dagen te pletter eet in chocola/chips e.d. dan merk ik dat ook meteen, maar als ik dan weer gewoon brood/fruit eet en een beetje oplet wat ik kook dan gaat het er volgens mij ook zo weer af. (ik sta bijna nooit op de weegschaal)

Ik kan me gewoon niet voorstellen als je naar behoefte brood etc. eet dat je dan niet afvalt als je te dik bent. Of is dat te makkelijk gedacht en moet je soms echt leren minder te eten?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:30

je moet gewoon doorzetten ,het hongergevoel word vanzelf minder .
wat je ook kan doen is als je honger hebt iets anders gaan doen , ga naar je paard of ga ff douchen .
drink veel water en komkommer zitten niet veel kalorien in , dus daar kan je wel een stukje van nemen als tussendoortje Knipoog

suc 6

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:31

Volhouden!!
Je bent al zo ver gekomen...