Gebroken schaambeen en heiligbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: Gebroken schaambeen en heiligbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:08

Ik heb beide gebroken gehad mei vorig jaar en heb alleen soms last van mijn schaambeen. Verder nergens last van. Was geen operatie nodig.

Bekken was overigens links en rechts ook stuk en ook mijn beide zitbeenknobbels

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:20

Hoi terorita, ben je ook van een paard gevallen en wat en hoeveel breuken heb je precies? Zijn er nog schroeven ingezet?

Het is bij mij inmiddels 11 jaar geleden. Ik heb eigenlijk nergens meer last van, alleen blijvend krachtsverlies in mijn rechterbeen. Maar niet in die mate dat ik erdoor beperkt ben.
Pas had ik wel precies op de plek van 1 van mijn schroeven een zeurende pijn, maar die is tijdens mijn vakantie weer weggegaan en gelukkig niet teruggekomen.
Ik heb wel verhoogde kans om jonger dan normaal arthrose te ontwikkelen in mijn bekken en vooral ter hoogte van de schroeven.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:22

Fitzroy schreef:
Hoi terorita, ben je ook van een paard gevallen en wat en hoeveel breuken heb je precies? Zijn er nog schroeven ingezet?

Het is bij mij inmiddels 11 jaar geleden. Ik heb eigenlijk nergens meer last van, alleen blijvend krachtsverlies in mijn rechterbeen. Maar niet in die mate dat ik erdoor beperkt ben.
Pas had ik wel precies op de plek van 1 van mijn schroeven een zeurende pijn, maar die is tijdens mijn vakantie weer weggegaan en gelukkig niet teruggekomen.
Ik heb wel verhoogde kans om jonger dan normaal arthrose te ontwikkelen in mijn bekken en vooral ter hoogte van de schroeven.

Ik stuur je een pb!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:56

Kabayo schreef:
Ik heb beide gebroken gehad mei vorig jaar en heb alleen soms last van mijn schaambeen. Verder nergens last van. Was geen operatie nodig.

Hoe is je revalidatie verlopen ??

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:38

het verhaal van brainless had ik dus ook, en nog steeds na 4 jaar pijn en lastig lopen krachtverlies in 1 been. ben ook afgekeurd voor mijn werk als verzorgende.maar achteraf kwam het probleem bij genezen door een aanverwante ziekte van reuma.( zelf ben ik langs een geregistreerde giropractor geweest die heeft iswm met de orthopeed het gezet en dat heeft veel klachten doen verminderen).
zwanger zijn en bevallen was lastig( de volle dikke buik, en het extra gewicht) maar alles is gewoon verlopen.wel moet ik mezelf in acht nemen, dus niet over mijn grenzen gaan anders is het mis!.Revalideren hielp geen zier!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:42

Afbeelding

Jep hier ervaring
16 oktober aan het klooien in de stallen.
Viel er een massief houten met ijzeren frame stalwand om.
Ik kwam er onder met m'n heup op een betonnen rand.
Bekken 4 plekken gebroken.
Links en rechts van het schaambeen, 1 kant volledig door midden andere kant half.
Breuk in heiligbeen en een volledige breuk op de plek waar je de pin ziet in de foto
Ik ben dus geopereerd.
En mag over 2-3 weken de pin eindelijk laten verwijderen.
Ik heb nu eigenlijk nergens last van behalve met lang poep scheppen of ander werk waarbij je iets gebukt staat.
Dan krijg ik dus last op de plek waar de pin zit.

Afbeelding
Zo zag m'n linkerheup er uit :o

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:39

ClaudiaHS schreef:
[ [url=m/rCDXMT.png]Afbeelding[/url] ]

Jep hier ervaring
16 oktober aan het klooien in de stallen.
Viel er een massief houten met ijzeren frame stalwand om.
Ik kwam er onder met m'n heup op een betonnen rand.
Bekken 4 plekken gebroken.
Links en rechts van het schaambeen, 1 kant volledig door midden andere kant half.
Breuk in heiligbeen en een volledige breuk op de plek waar je de pin ziet in de foto
Ik ben dus geopereerd.
En mag over 2-3 weken de pin eindelijk laten verwijderen.
Ik heb nu eigenlijk nergens last van behalve met lang poep scheppen of ander werk waarbij je iets gebukt staat.
Dan krijg ik dus last op de plek waar de pin zit.

[ [url=m/djJWK0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo zag m'n linkerheup er uit :o

27 febr jl is mijn paard op me gevallen. Jouw breuken zijn hier en daar vergelijkbaar met de mijne, vooral linkerzijde van mn bekken heeft de klap opgevangen. bij mij alle breuken gezet met plaatwerk/schroeven. Door de breuken was bekken 1,5 cm verschoven. Ijzerwerk zal ook nooit meer verwijderd worden.

waar ik zelf het meeste last van heb is de breuk achterzijde/ heiligbeen.
Daar blijft ik pijn aan houden.
Er word overwogen om daar nog een schroef in te zetten..om de boel nog meer te verstevigen. Ik mag nu mijn linkerbeen wat gaan belasten om te kijken.
Mag ik vragen hoelang jij echt last/pijn hebt gehad bij belasting/zitten en dan vooral van het heiligbeen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:01

Ik ben afgelopen september van mijn paard gevallen. Bekken dermate verbrijzeld dat een operatie niet mogelijk was. 6 weken plat moeten liggen in tractie, dus met een pin door mijn knie en zo'n 15 kg eraan. Daarna nog eens 6 weken niet mogen belasten, dus in een rolstoel en op bed. Dan heb je dus vrijwel geen spieren meer wanneer je eindelijk mag gaan beginnen met revalideren.
Op dit moment ga ik 3x 2uur per week naar de fysio waar handmatig mijn gewrichten worden losgemaakt voor de mobiliteit en op de apparaten om de spieren weer op te bouwen.
Volgens de experts staat hier minimaal 1 jaar voor en vonden ze het knap dat ik inmiddels met 1 of 0 kruk loop. Zelf vind ik het tergend langzaam gaan....
Ik loop nog steeds erg kreupel en voor lange stukken (de stad) pak ik een kruk mee. Ik heb nog niet op mijn paard gezeten, maar ga dit waarschijnlijk een dezer dagen weer eens doen (ZITTEN , nog niet rijden ;-))

Op dit moment erg veel last van mijn stuit bik het zitten en liggen. Bij het lopen nog veel last van mijn knie (waar dus eigenlijk niets mee aan de hand was, behalve die pin) en bij mijn heup/bekken.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:26

Hemel!! Dat is helemaal heftig!! Hen 2 weken in amc gelegen, en Ik moest ook 7 weken bed rust maar mocht en kon wel met looprek zelf naar toilet en een ritje in rolstoel. Het spieren verhaal is idd heel erg herkenbaar. Daar is echt niets van over vooral linkerbeen . Conditie van foetsie. Ook hier komt fysio mijn spieren soepel houden. En idd het gaat voor m'n gevoel tergend langzaam. Stil zitten/liggen ik vind het vreselijk. En net als jij last van stuit.ik hoop volgend jaar weer op mijn paard te zitten. Eerst maar weer "leren" lopen Heel veel sterkte!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:42

Terorita, ik heb 10 dgn in het ziekenhuis gelegen maar qua pijn viel het me heel erg mee.
Het was vooral een naar gevoel omdat rechts voor het bot volledig door was maar ze dit niet hebben vastgezet.
Je voelde het dus schuren en knakken.
En omdat m'n schouder rechts ook een klap heeft gehad was het kapsel eb kraakbeen gescheurd.
Arm dus in een band en kon dus niet met krukken lopen.
De eerste dagen na de operatie kon ik alleen schuifelen.
Eenmaal thuis kreeg ik gelijk fysio.
ik heb het meest last gehad van het bot naast schaambeen rechts.
Dan nam ik een paracetamol en ibuprofen tegelijk.
Dit 2x per dag en dat 3 weken lang.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:59

Kijk daarom ben ik blij dat ik "lotgenoten" heb gevonden. Omdat ik nu nog steeds best pittige oliebol slik. Naast 3 x pd Paracetamol en diclofinac, bloedverdunnersvzal ik de rest van mn leven moeten blijven slikken, aorta in mn lies was beschadigd , daar is een stand geplaatst. Ik slik nog steeds morfine tabletten 2 x daags langwerkende en daarnaast mag ik 6 x kortwerkende. Daar slik ik er soms maar 1/2 maar ook soms 6 van. En dan puur door de pijn aan heiligbeen .ik wil graag van die meuk af. Maar red het helaas nog niet zonder..daarom overweegt hij nog een schroef te plaatsen. De pijn had al minder moeten zijn. Voorzijde was bij mij juist het "cruciale" en meest moeilijke te zetten. Daar heb ik dus echt totaal geen last van. Heb nu 2 weken om te kijken om te kijken hoe het gaat. Ik word soms echt gek vd pijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:01

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:14

terorita schreef:
Hemel!! Dat is helemaal heftig!! Hen 2 weken in amc gelegen, en Ik moest ook 7 weken bed rust maar mocht en kon wel met looprek zelf naar toilet en een ritje in rolstoel. Het spieren verhaal is idd heel erg herkenbaar. Daar is echt niets van over vooral linkerbeen . Conditie van foetsie. Ook hier komt fysio mijn spieren soepel houden. En idd het gaat voor m'n gevoel tergend langzaam. Stil zitten/liggen ik vind het vreselijk. En net als jij last van stuit.ik hoop volgend jaar weer op mijn paard te zitten. Eerst maar weer "leren" lopen Heel veel sterkte!

Jij ook veel sterkte. Het positieve nieuws is iig dat het wel weer goed gaat komen. Het diirt alleen zo lang. ;(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:17

terorita schreef:
Kabayo schreef:

Hoe is je revalidatie verlopen ??

Week in het ziekenhuis (had heimwee, at niks, gaf alleen maar over ) en thuis een maand op bed.
Daarna lopen langzaam opbouwen.
Halfjaar fysio.
Twee keer ortomanuele arts om de boel weer recht te zetten

Ben nu vrijwel helemaal pijnvrij

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:33

Ik mag 20 juni naar het ziekenhuis.
Dan gaan ze m'n pin weer verwijderen.
Moet 1 nachtje blijven na de operatie.

Gisteren CT gehad. Zag er allemaal weer goed uit

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:03

ClaudiaHS schreef:
Ik mag 20 juni naar het ziekenhuis.
Dan gaan ze m'n pin weer verwijderen.
Moet 1 nachtje blijven na de operatie.

Gisteren CT gehad. Zag er allemaal weer goed uit

Sterkte vast voor 20 juni!
Bij mij word er niets verwijderd. Dus die operatie hoef ik gelukkig niet meer.
Ik moet waarschijnlijk nog een keer onder het mes, heiligbeen blijft een moeilijk/ pijnlijke plek. Arts overweegt naast de schroef die er zit, nog een te plaatsen, om de boel beter te stabiliseren.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:15

Als ik een oud omaatje was geweest hadden ze de schroef laten zitten.
Maar omdat hij me dus beperkt in mn beweging en dus wrijving en lichte pijn veroorzaakt halen ze hem er weer uit.
Hoop dat het allemaal meevalt en dan kan ik éindelijk weer op m'n paard :)

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:19

Haha dan zal het wel mijn leeftijd zijn.

Hoop dat je daarna weer te paard kan!

Paardengek95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:02

Goedemiddag, dit is een oud topic maar ik vroeg me af of iemand een enorm zeurderige pijn op de plek van de breuk denk ik herkent? Mijn val was 4 maanden geleden en die zeurderige pijn word steeds erger. De pijn zit echt in m’n lies/bil, onderaan en is echt intens. Ik hoor graag jullie ervaringen ermee en tips om het eventueel te verlichten !