Slokdarm kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Re: Slokdarm kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:51

rennies helpen niet..al eens geprobeerd.
ik zal mijn 2 mediactie potjes eens opzoeken. die heb ik nu een tijdje laten staan, omdat ze echt niet helpen. dingen slikken terwijl ze niet werken lijkt me ook niets.
ik drink geen koffie, melk wel geregeld.
ik heb eigenlijk de gehele dag door last van maagzuur, het borrelt in mijn buik en werkt zich naar boven, dan laat ik van die asociale boeren (met mn mond dicht, weet precies wanneer ze komen Clown ) om een soort van lucht vrij te laten. het borrelt altijd op borst hoogte (net onder het keel gedeelte) en in mijn keel heb ik altijd last van een soort slijm, of iets wat me heel erg in de weg zit met slikken.
het zuurt, doet echt pijn in mn buik maar wat in mn keel zit is ook heel frustrerend. het moet weg, wie weet dat ik daarom blijf opboeren?
Ik heb ook een spastische darm..toen dit is vastgesteld had ik ook al last van dit maagzuur, heb ik toen duidelijk aangegeven maar het hoorde er maar bij. mijn darmen zijn op het moment mooi rustig maar het maagzuur en het opboeren blijft maar door gaan. ochtenden en avonden zijn het ergste.
je raakt er aan gewend maar het is zo frusterend, je krijgt een ziekig gevoel op een gegeven moment. vieze smaken in mn mond. beroerd doro het boeren en het gerommel in mn buik.

ik zal eens een afspraak maken bij de huisarts, heb ik niet direct gedaan deze week omdat ik het even goed wou laten inzinken en niet echt een huisarts-loper ben.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:55

wyko schreef:
een suikerklontje schijnt ook goed te helpen tegen maagzuur.

Succes

dat neem ik idd ook regelmatig..sowieso als ik me niet lekker voel (ik ben redelijk zwak).
ik zal eens in de gaten houden of mijn maagzuur hierdoor weg blijft.

ik kan geen eten bedenken wat het nu veroorzaakt, bruine bonenmix is wel iets wat ik niet meer eet, maar ik zal eens in de gaten houden wat het nu verergert.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:33

Hoe zit het met roken, alcohol, scherp gekruid eten, sinaasappels, zure vruchtensappen enz enz enz. Eet je meerdere kleine maaltijden per dag ipv 3x per dag?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:53

ik rook niet, nooit gedaan.
ik drink niet, nauwelijks gedaan..vind het niet lekker en niet nodig..(ben heel saai Vork )
gekruid eten kan ik niet hebben, dingen die voor iemand lichtelijk scherp zijn, zijn voor mij heeeeel scherp.
ik eet verdeeld over de dag idd..6 porties ongeveer. smorgens (half 8) brood, rond half 11 meestal iets fruiterigs/joghurt/koekje o.i.d., tegen half een weer brood..tussen half 1 en half 6 eet ik vrij weinig. savonds dus avond eten, kleine portie want ik eet gewoon weinig. ik heb niet zo`n grote maag denk ik. ik eet voldoende maar wel een behoorlijk stuk minder dan anderen. en na 6uur eet ik vaak weer iets. een uur voor ik ga slapen eet ik (vanaf nu trouwens) bewust niets en drink ik zo weinig mogelijk. van water krijg ik een soort waterbuik wat ook allemaal gaat borrelen, waardoor ik nog niet kan slapen, en cola is ook geen goed plan.
ik wil gaan slapen met warme melk vanavond.

qua fruit is ik meestal bananen of mandarijntjes..heel af en toe een sinaasappel of een kiwi..appels ook nog wel eens.
ik eet graag tomaten of komkommer tussen door.

(ben trouwens geen zoetekauw, houd niet zo van snoep, chocola op zijn tijd, chips (naturel, of kaasknabbels) vind ik wel heel lekker en koekjes (bisquitjes o.i.d.) gaan er ook goed in Clown )

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:06

Als ik dit zo lees zou ik even langs de huisarts gaan, krijg je wat pilletjes. Overigens zie je het vaak samen met IBS. Hoe zit het verder met stress?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 13:09

Nou, dat is weer een heel ander verhaal..
Ik sta onder vrij grote stress eigenlijk. Ik ben 2 jaar geleden ook overspannen geraakt en hier nog niet helemaal van bekomen. Tijdens deze overspannenheid kreeg ik ook pfeiffer dus alles zeurt een beetje door.
Ik heb nu vakantie en expres niet teveel hooi op mn vork genomen zodat ik echt even kan bijkomen. Ik kan mij maar op 1 richting focussen en dat is nu school. Alles wat met school te maken heeft. Komt daar werk of een paard bij (kan dus helaas niet) gaat het wel mis.
Zou dit door stress veroorzaakt kunnen worden dan?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:15

Stress zorgt wel voor een verhoogde maagsapsecretie.
Ik zou even bij de huisarts langsgaan, krijg je pillen. Mocht dit het niet oplossen zal hij waarschijnlijk een scopie voorstellen. Je kan ook alvast wat Azantac bij de drogist halen. Dat zijn nu vrij verkrijgbare pillen die vroeger door de huisarts werden voorgeschreven. Is prima medicatie.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 13:18

oke Lachen
Dankje wel voor de informatie. ik zal die pillen ophalen. hopelijk helpt het me

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:19

crossmonster schreef:
Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Internet is een mooi iets, maar heeeel erg veel mensen gaan hun klachten opzoeken en komen erachter dat ze iets vreselijks hebben ... durven niet goed naar de huisarts en door de stress komen alle andere klachten van die ziekte, die gelezen zijn op internet ook allemaal omhoog.

Je brein kan rare dingen met je lijf doen Knipoog

Cola is idd het slechtste wat je kan drinken,zowieso de koolzuur al is al funest voor maag-darmstelsel.

Melk is goed voor de maag, maar slecht voor de darmen Clown

Gewoon gezond eten, en veel water drinken zou ik eerst eens proberen. Eventueel een rennie als je veel last van je maag hebt.
Banaan is ook rustgevend voor de maag.

Verder vaak wandelen in de natuur , lekker uitwaaien, niet stressen Haha!

Ik ga hier helemaal in mee. Alleen rennies zou ik niet slikken. Zijn helemaal niet zo goed als dat mensen denken! Ze kunnen nierstenen veroorzaken. Ga dan voor Gaviscon o.i.d.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 13:21

de merken als gaviscon en rennie heb ik al geprobeerd..deze hielpen mij niet, ik werd er niet anders van.
ik zal Antazac eens proberen Lachen

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:32

heb zelf door medicijngebruik (bijwerking)voor mijn longen last van maagzuur. Dit verhelp ik door preventief'2x per dag rantidine te slikken. Wel een medicijn wat even nodig heeft om aan te slaan.
Rennie ed wat je zo kan verkrijgen is idd erg slecht voor je. Via de ha kan je verschillende medicijnen krijgen die beter werken en niet zo slecht voor je lichaam zijn. Cola is helemaal uit den boze, als ik prik drink krijg ik zelfs maagzuur door de medicijnen heen zeker bij cola is een en al troep.
Je zou eigenlijk een periode goed op je eten moeten letten, veel sappen ( niet te zure dus géén sinasappelsap) drinken, voor je eten een glaasje melk ( beschermt je maagwand) en veel groentes als sperziebonen en snijbonen eten. Het drinken van groene jasmijnthee ( geen gewone zwarte thee is weer slecht) is ook beter voor je darmstelsel. Ook iedere dag een hapje zuurkool is erg goed voor je darmen ( zitten de bacterien in die ook in jakult zitten maar dan zijn ze natuurlijk) maar vind ik persoonlijk niet echt smakelijk.

Slokdarm kanker is een nog gelukkig steeds niet veel voorkomende vorm van kanker. Mijn opa is er ong 4 jaar geleden aan geopereerd met succes maar de klachten die hij had komen niet overeen met waar jij bang voor bent. Hij kon bv echt niets meer eten was hij moest kauwen. Kon alleen maar puree enzo weg krijgen omdat de rest te zeer deed. Een bezoek bij de ha en evt een doorverwijzing zou jou wel zekerheid en rust kunnen bieden.

Mocht je op de alternatieve manier van je slik en maag klachten af willen komen kan ik je ook adviseren om naar de acupunctuur te gaan. Die heeft mij zelfs voor een groot gedeelte van mijn longklachten afgeholpen en die helpen je ook met je eetgewoontes aan te passen naar de behoefte van je lichaam.
sterte ermee

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:01

Ranitidine is hetzelfde als Azantac. Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:34

Ik wist niet dat rennie zo slecht was...

Overigens gebruik ik eigenlijk altijd de goedkopere variant, de maagtabletten van de kruidvat.

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:38

Je hoef denk echt niet bang te zijn voor slokdarmkanker.
Maar het is denk wel goed dat je toch nog een keer naar de dokter gaat er voor.
De meeste mensen gaan te laat naar de dokter waardoor het meestal te laat is.
Mijn schoonvader is hier aan een paar maanden geleden overleden en die had hele andere symptomen.
Hij heeft het nooit last gehad van maagzuur alleen dat hij niet meer kon slikken

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:44

na komkommer hebben veel mensen last van maagzuurbranden. Denk alleen eerlijk gezegd dat dat jouw probleem niet is aangezien alle medicatie ervoor niet helpt, denk eerder dat het dan een ander probleem bij jou is. Bij maagzuurbranden heb je echt een stekend pijn van je maag naar je slokdarm toe.
Boeren zal waarschijnlijk komen van de cola en misschien andere koolzuurhoudende dranken?? Boeren is overtollig lucht, de koolzuur is ook lucht, zou dus een tijdje geen koolzuurhoudende dranken drinken..

Alleen vind ik dat je jezelf eens een schop onder de kont mag geven om de opmerking " ik ben toch al zwak " . Komop je bent pas 20!!

Succes ermee

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:31

Pel schreef:
ik rook niet, nooit gedaan.
ik drink niet, nauwelijks gedaan..vind het niet lekker en niet nodig..(ben heel saai Vork )
gekruid eten kan ik niet hebben, dingen die voor iemand lichtelijk scherp zijn, zijn voor mij heeeeel scherp.
ik eet verdeeld over de dag idd..6 porties ongeveer. smorgens (half 8) brood, rond half 11 meestal iets fruiterigs/joghurt/koekje o.i.d., tegen half een weer brood..tussen half 1 en half 6 eet ik vrij weinig. savonds dus avond eten, kleine portie want ik eet gewoon weinig. ik heb niet zo`n grote maag denk ik. ik eet voldoende maar wel een behoorlijk stuk minder dan anderen. en na 6uur eet ik vaak weer iets. een uur voor ik ga slapen eet ik (vanaf nu trouwens) bewust niets en drink ik zo weinig mogelijk. van water krijg ik een soort waterbuik wat ook allemaal gaat borrelen, waardoor ik nog niet kan slapen, en cola is ook geen goed plan.
ik wil gaan slapen met warme melk vanavond.

qua fruit is ik meestal bananen of mandarijntjes..heel af en toe een sinaasappel of een kiwi..appels ook nog wel eens.
ik eet graag tomaten of komkommer tussen door.

(ben trouwens geen zoetekauw, houd niet zo van snoep, chocola op zijn tijd, chips (naturel, of kaasknabbels) vind ik wel heel lekker en koekjes (bisquitjes o.i.d.) gaan er ook goed in Clown )

hoi ik heb hetzelfde als jij ongeveer.
warme melk is inderdaad erg fijn tegen maagzuur Knipoog
ik zou als ik jou was geen manadarijnen en sinassappels eten, deze zijn zuur en verergeren het alleen maar.
ook komkommer kan maagzuur veroorzaken.
bij mij heeft medicatie ook nooit geholpen, heb ook vanalles gehad, nu ben ik zwanger en heb ik er extra last van en heb ik een drankje gekregen die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken die gaviscon inderdaad. dat is het enige wat bij mij tot nu toe helpt.
wat trouwens soms ook wel is wil helpen is droogwitbrood.

tja en net wat je zelf al zegt.
geen koffie, thee, of frisdrank, ook dranken als jusderange enzo kunnen de klachten verergeren.
geen pittig of te gekruid eten.
kleine portie's eten, maar met veel vezels (is goed voor je darmen)
niet roken en geen alcohol

het is heel erg pijnlijk weet er alles van, heb het al vanaf dat ik klein was en heb sons dagen dat ik niet weet waar ik het zoeken moet van de pijn.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 09:51

Hai,

Allemaal bedankt voor de reacties Knipoog
Ik heb het even een tijdje aangekeken maar helaas nog geen verandering. Ik wil een afspraak maken voor morgen, moet toch mn oren laten bekijken, dus het zou mooi samen kunnen.
Ik heb mn tabletten gevonden die ik slikte toen ik ook last kreeg van Pfeiffer en hepatitus.
Nexium 40 heette het. Maagtabletten.
Deze hebben me ook niet geholpen.

Ik denk dat het iets is waar ik toch maar (want ik heb het al zo lang, dus heb er al mee leren leven) moet mee leren omgaan. Het is niets vreselijks maar wel zeer vervelend/belemmerend. Het doet idd echt pijn, krijg vaak last bij inademingen, kleine extra kwaaltjes waar ik echt knetter gek van word maar het is niet anders.

Ik ga wel heel goed op mn voeding letten, waar het erger bij word en waar juist niet. Wie weet kan ik er op den duur wel omheen Clown

bedankt Knipoog