Meer mensen met PDS?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Meer mensen met PDS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:07

Duke schreef:
Ik moet ook heeeeel vaak. Obstipatie heb ik eigenlijk nooit last van. Juist niet.

Nee inderdaad, had ik dat maar een keer Lips are sealed

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:08

ik heb het beide
soms kan ik dagen niet, en soms zit ik dagen op de wc Nagelbijten / Gniffelen
wordt wel steeds minder, gelukkig, nu ik balans in mijn voeding heb.
maar ja, soms wil je ook wel eens iets eten wat zo lekker is, maar wat niet goed voor je is Nagelbijten / Gniffelen

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:10

Bij mij is het ook erg wisselend. Meestal enigzins obstipatie, maar kan ook zo andersom zijn. En als ik iets 'verkeerds' gegeten heb en ik krijg er last van dan ben ik daarna volledig gelaxeerd... Nagelbijten / Gniffelen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:10

Cyntje schreef:
Duke schreef:
Ik moet ook heeeeel vaak. Obstipatie heb ik eigenlijk nooit last van. Juist niet.

Nee inderdaad, had ik dat maar een keer Lips are sealed

Nou, ik heb tijdens mijn zwangerschap obstipatie gehad... ik denk dat ik toch liever 'makkelijk afga'.

(lekker praatje trouwens Nagelbijten / Gniffelen )

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:12

Hier ook 1tje met PDS Doei!

Verschrikkelijk vind ik het. De ene keer kan ik dingen gewoon eten en de keer erna lig ik op de grond van de buikpijn.
Ze zieden tegen mij dat ik moet uitproberen wat ik wel en niet kan eten, maar de ene keer heb ik nergens last van, maar als ik het dan weer een keer eet verga ik weer van de pijn Nors opkijken Krijg er gewoon geen hoogte van.

Gisteren was weer zo'n verschrikkelijke dag.. Heb echt constant pijn gehad Verdrietig

Hebben jullie juist buikpijn wanneer je naar de wc moet, of ook gewoon zonder dat je heen moet? Dat verschilt bij mij ook heel erg.

Heb zelf idd ook weleens iets "verkeerds" gegeten, dan wil m'n lichaam er dus echt alles uit hebben he.. Maakt niet uit wanneer of waar, ik moet dan echt rennen naar de wc en kom er niet eerder af totdat alles eruit is.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:12

Bij mij is het dus ook heel wisselend, de ene keer wil het er niet uit en de andere keer zou je haast een kurk erin willen stoppen Nagelbijten / Gniffelen
ik ben echt bijna elke dag wel misselijk, lastig want ik heb vaak gedacht dat ik dan zwanger zou zijn, haha

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:14

Dat had ik dus de laatste tijd, hele dagen misselijk... Tjah ik dacht ook: zwanger? nee dat kan niet.. Is gelukkig ook niet zo Tong uitsteken

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:15

als ik naar de wc moet is het bij mij het pijnlijkst
zit soms te janken op de wc Nagelbijten / Gniffelen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:15

kaatje89 schreef:
Hier ook 1tje met PDS Doei!

Verschrikkelijk vind ik het. De ene keer kan ik dingen gewoon eten en de keer erna lig ik op de grond van de buikpijn.
Ze zieden tegen mij dat ik moet uitproberen wat ik wel en niet kan eten, maar de ene keer heb ik nergens last van, maar als ik het dan weer een keer eet verga ik weer van de pijn Nors opkijken Krijg er gewoon geen hoogte van.

Gisteren was weer zo'n verschrikkelijke dag.. Heb echt constant pijn gehad Verdrietig

Hebben jullie juist buikpijn wanneer je naar de wc moet, of ook gewoon zonder dat je heen moet? Dat verschilt bij mij ook heel erg.

Heb zelf idd ook weleens iets "verkeerds" gegeten, dan wil m'n lichaam er dus echt alles uit hebben he.. Maakt niet uit wanneer of waar, ik moet dan echt rennen naar de wc en kom er niet eerder af totdat alles eruit is.

Heeeeel herkenbaar! Precies zoals het bij mij dus ook gaat.

Momenteel ben ik wat nerveus en opgewonden voor aankomend weekend. Dan ga ik dus voor het eerst met Blue (paardje) naar de Veluwe voor een rit. Dus ik zit nu al dagelijks regelmatig op de plee. En dan moet ik ook echt heel snel zijn. Ik krijg krampen, borrels, steken in m'n buik en dan moet ik echt gaan, anders word ik helemaal naar...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:16

nou ja, gelukkig...van mij mg het hoor, vind ik helemaal niet erg, was ik daar maar misselijk van! Tong uitsteken
Vriendlief is er alleen nog niet klaar voor, haha!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:16

kaatje89 schreef:

Ik heb beide. Soms hoef ik niet maar heb ik van die hele gemene steken in m'n buik. Dan spring ik soms bijna van m'n stoel. Het is soms wat lastig verbergen in het openbaar omdat het best pijn doet.

En idd wat je zegt over dat het lichaam het er uit moet hebben en het niet uitmaakt hoe is voor mij heel herkenbaar. Dat heb ik zo ook wel eens gezegd. Of het komt er van de bovenkant uit, of van de onderkant of van beide kanten (en dan hopelijk niet tegelijk).. Knipoog
Uiterst vervelend.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:17

vriendje heeft crohn, dus wij zijn een lekker stel Tong uitsteken
wel makkelijk, mogen allebei veel dingen niet hebben Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:17

MissToseland schreef:
als ik naar de wc moet is het bij mij het pijnlijkst
zit soms te janken op de wc Nagelbijten / Gniffelen

Heb ik zo nu en dan ook,... dan ben ik blij dat ik me aan de wastafel kan vasthouden omdat ik gewoon bang ben om flauw te vallen van de pijn!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:21

ik heb maar 1 ding wat me nu echt enorm helpt en dat is

OKUGEST van VSM

Dit is werkelijk het enige wat helpt tegen misselijkheid, buikpijn, krampen, diaree.

Kost 4 a 5 euries en er zitten 50 tabletten in.
Even onder je tong leggen en uit elkaar laten vallen en dan een beetje met je tong langs je tandvlees smeren, zodat het bij je bloedhaarvaatjes kan worden opgenomen en de rest doorslikken.
Is misschien even vies, maar na 5 a 10 minuten voel je je toch een stuk beter, zoniet dan nog een keer herhalen, je mag er 6 op een dag en het is homeopatisch. Gewoon te koop bij Etos, kruidvat, etc.

Misschien nog voor sommigen een handige tip?

Soms werkt het niet altijd, als ik echt heeeeel erge kramp heb helpt het niet altijd, helaas.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:21

Ik zit soms wel haast te janken omdat ik dan door de pijn m'n bed niet uit kan komen. Het is dan een hele opluchting als ik eenmaal op de wc aangekomen ben en dan is het voor mij wel uit te houden. Het overeind komen in bed is het moeilijkst en pijnlijkst op de een of andere manier.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:23

@MT: Ik zit ook regelmatig te janken op de wc. Gewoon omdat het zo erg pijn doet.. Heb veel klachten e.d. maar denk dat mijn helse buikpijnen bovenaan in het lijstje van "meeste pijn" komen te staan.

@Duke: Dat heb ik soms ook, maar daar is eigenlijk ook geen touw aan te knopen. De ene keer ben je zo nerveus maar gebeurd er niks, de andere keer zit je om de 5 minuten op de wc Verward

@Klomp: Tjah ik ben 18 en woon nog thuis, mijn vriend ook. Dus vind niet dat ik er dan klaar voor ben Knipoog

@Utopiaatje: Dat heb ik ook weleens bijna gehad. Je zit op de wc met buikpijn, begin je ook nog eens te kokhalzen.. Tjah, het moet er gewoon uit..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:23

de ritjes naar de wc vind ik het ergste (naast de pijn dan), je bent gelijk uit je slaap ritme en je bent helemaal afgepeigerd als je 8 keer naar de pot bent geweest..ppfff

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:24

Ik vind het nog het ergste om ergens naar toe te moeten als ik weet/voel dat er een darmalarm op komst is... vaak ga ik dan al niet eens alle winkels af die ik wel had moeten hebben. Ben namelijk doodsbang dat ik dan dus te laat ben!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:25

Ik word echt nooit wakker 's nachts van dingen, je kunt mij m'n bed onder m'n kont weghalen, ik slaap gewoon verder. Maar als ik 's nachts buikpijn heb, daar kan ik echt niet doorheen slapen. Als je dan eenmaal maar op de wc zit. Blijf meestal gewoon zolang zitten dat ik het idee heb dat echt alles eruit is..

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:26

Dat doe ik ook, hoef dan altijd maar 1 keer, maar het kan zo zijn dat ik er minimaal een half uur zit.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:27

Nee, ik kan meestal ieder kwartier dan weer terug naar beneden en dit duurt dan meestal zo'n 1,5 uur... zwaar vermoeiend!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:28

Dat heb ik ook Kaatje, ik blijf zitten totdat ik denk: ja nu is alles eruit, ik kan weer naar boven. Helaas als ik dan lig en eindelijk weer denk te kunnen gaan slapen...voel ik de krampen weer opkomen en kan ik weer naar beneden...en dat dan x 8 ofzo...het breekt je nachtrust echt op vind ik.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:29

@Utopiaatje: Dat herken ik ook... Ben er zo een half uurtje mee zoet, als het niet langer is.. Maar blijven zitten is makkelijker als nog 5 keer heen rennen Knipoog

Dat meen je niet Cyntje? Dan heb je het dus wel erger als mij... En ik denk af en toe dat ik het al zwaar heb Bloos

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:29

Hoe voelen jullie je de dag erop dan?
Ik ben dan meestal zo slap als een vaatdoek en helemaal kapot van de afgelopen nacht. Dus vaak blijf ik dan gewoon thuis.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:30

same here utopiaatje!! helemaal brak