Steken vlak onder linkerborst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

Re: Steken vlak onder linkerborst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:16

FitzChivalry schreef:
Jezelf helemaal uitrekken helpt bij mij heel goed...

ja dat is er eentje die idd goed helpt, samen met diep inademen en langzaam de lucht naar buiten zuchten Pling

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:57

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:03

Klinkt bekend ! Ik heb hier ook regelmatig last van (gehad). Volgens mijn fysio komt het doordat je houding niet goed is, als ik loop (of zit) is mijn rug wel recht, maar ik steek mijn onderkaak teveel naar voren, waardoor je borstbeen naar binnen steekt (probeer maar eens), waardoor je dus weinig ruimte overhoudt van binnen (en ook meer kans op hyperventileren hebt omdat je korter/oppervlakkiger ademhaalt). Als je je kin intrekt en de achterkant van je nek/hoofd lang maakt (moeilijk uit te leggen), voel je ook de onderkant van de borstkas naar voren komen, waardoor je meer ruimte hebt.
Dus rug recht, kin intrekken en achterkant hals/hoofd langmaken.
Bij mij helpt het !

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:04

Heb er zelf ook een tijdje flink last van gehad, gaat nu gelukkig laatste tijd beter. Mijn huisarts zei dat het een spiertje van de ribbenkast of middenrif? was. Als ik het voel heb ik nu automatisch de reactie om meteen stil te staan, niet te bewegen of te ademen. Meestal is het dan binnen een paar seconden weg. Heb het ook al eens een aantal dagen gehad, dan weet je echt niet meer hoe je moet liggen, lopen, praten of slapen... heel vervelend inderdaad

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:41

Ik heb het inderdaad soms ook, een hele tijd niet en dan soms opeens weer vrij veel. Ik haal rustig, maar niet diep adem en 'ondersteun' de plek als het ware, dan is het binnen een halve minuut weg.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:03

Ik heb er ook perioden verschrikkelijk veel last van gehad. Scheve mond Wát een naar gevoel, normaal ademen ging op dat moment ook niet meer, enkel hele kleine stukjes zegmaar. Gelukkig heb ik er nu veel minder last van! Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:09

Lisa_vD schreef:
Ik heb daar ook wel eens last van. Bij mij voelt het alsof er iemand heel hard iets tussen mijn ribben drukt.
Net dezelfde pijn. Gisteren nog gehad. Nagelbijten / Gniffelen Geen idee van wat het komt.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:50

Ik heb ook welleens steken in m'n borst, maar een vriendin zei dat het waarschijnlijk gewoon een spiertje is? (Al is het bij mij niet zo heel erg dat ik het uitgil oid).

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:50

ik heb het ook vaak en vorig jaar heb ik er vaak voor in het ziekenhuis gezeten.
Bij mij komt het op als ik stress heb Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 14:02

Maar ik zit al een hele tijd diep in de stess, dus dan zal het nog een hele tijd blijven.. Nagelbijten / Gniffelen

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:07

Hoe oud ben je?
sommige meisj die jong zijn hebben steken in hun borst omdat het dan groeit misschien ook
bij jou zo?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:08

het kan zijn dat je dan net in de verkeerde houding zit als je ademd ik had dat ook maar nu niet meer altijd rechtop lopen en zitten kan veel schelen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:08

xannemijn schreef:
Hoe oud ben je?
sommige meisj die jong zijn hebben steken in hun borst omdat het dan groeit misschien ook
bij jou zo?

Ik weet niet tegen wie je het had, maar ik ben 16 Vork

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 14:10

xannemijn schreef:
Hoe oud ben je?
bij jou zo?

Begin September word ik 15.

nikita_benno schreef:
het kan zijn dat je dan net in de verkeerde houding zit als je ademd ik had dat ook maar nu niet meer altijd rechtop lopen en zitten kan veel schelen

Zelfs als ik rechtop sta, loop, lig, zit heb ik er last van.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:43

tessyke schreef:
ik heb het ook vaak en vorig jaar heb ik er vaak voor in het ziekenhuis gezeten.
Bij mij komt het op als ik stress heb Lachen

In het ziekenhuis??? Konden ze er wat aan doen dan? Het is inderdaad vervelend, vooral als het lang duurt, maar om daarvoor naar het ziekenhuis te gaan? Of was het echt héél erg?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:11

FitzChivalry schreef:
Ik heb me eens als een gek door iemand naar de HAP laten brengen.. ik dacht dat ik een hartaanval had..
Maar het zijn de spieren die je borstkas doen uitzetten.. die schuiven soms over elkaar..

Jezelf helemaal uitrekken helpt bij mij heel goed...

precies! Is vaak een spier die tussen je ribben vast zit, door uitrekken (wat vaak even pijnlijk is) en tanden op elkaar, schiet de spier meestal snel weer los. Ademahalingsoefeningen werken daarbij ook goed.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:32

Ook ik heb hier regelmatig last van, echt schrik me elke keer weer kapot als ik het weer heb. Had het laats waar mijn moeder bij was, die kreeg zowat een hartverlamming Tong uitsteken Het is idd een paar seconden en dan is het weer normaal. Heb er nooit wat aan gedaan.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:09

Ik heb er ook vaak last van..
Meestal als ik weer op de fiets stap of opeens van bukken weer gaan staan..

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:22

Ja, dit klinkt zo bekent he.. Ik vond het echt heel eng als ik er weer last van had. Kan dan niet diep ademen.. Meestal gewoon rustig gaan zitten/liggen, en dan wat drinken.. Maar het is echt heel pijnlijk, gelukkig heb ik het al een tijd niet meer gehad..