Vegataries

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: Vegataries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:10

als vegetarier moet je goed opletten dat je voldoende voedinigsstoffen binnen krijgt. Ik ben zelf een poos vegetarier geweest, maar ik begon toch echt het vlees wel te missen..
Daarom eet ik nu alleen nog maar biologisch vlees.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:11

Ik ben overgens ook vegetarier. Goed opletten en dan komt alles goed...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:11

FitzChivalry schreef:
als vegetarier moet je goed opletten dat je voldoende voedinigsstoffen binnen krijgt. Ik ben zelf een poos vegetarier geweest, maar ik begon toch echt het vlees wel te missen..
Daarom eet ik nu alleen nog maar biologisch vlees.

Hier idem dito, omdat ik bijna niets lust. Ik at heel eenzijdig en mistte daardoor veel voedingsstoffen. Ook beperk ik mijn vleesconsumptie tot enkele keren per week Lachen

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:12

Vjestagirl schreef:
Dorienn schreef:
ik ben vegetarisch (eet wel vis en af en toe eigengekweekte taaie kippen Clown )

nogal vreemd dat je vriendin zegt daar doodziek van te worden,
bij biologie leren wij nu dat het beter is als je dingen eet die zo laag mogelijk in de voedselkringloop staan, omdat daar meer kracht ofzoiets inzit.

en trouwens, groentenburgers zijn lekkerr Vork

je bent niet vegetarisch, tenzij je brocoli bent?

Dat probeer ik mensen ook altijd te vertellen, maar ze snappen het nooit Tong uitsteken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:18

greensleaves schreef:
Vjestagirl schreef:

je bent niet vegetarisch, tenzij je brocoli bent?

Dat probeer ik mensen ook altijd te vertellen, maar ze snappen het nooit Tong uitsteken

Frustrerend hé... En als je dat dan zegt (je bent alleen vegetarisch als je brocoli bent) dan staan ze je aan te kijken met een blik van Koe ...

Je zou toch verwachten dat moment minimaal weten wat ze zijn Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:27

pennylivurd schreef:
Ik vind hem niet egt grappig Clown

Maar wat voor antwoord wil je dan op WD-V Tong uitsteken Clown

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:46

Haha ik ben dus die vriendin.
Ik bedoel dus dat je geen vlees, én geen melk eet/drinkt.
De vriendin van de eigenaresse van m'n verzorgpony is er ziek van geworden, en extreem mager.
Vandaar Knipoog
En ja ik bedoel dus ook van de botten dat die sneller breken.
Dat van dat doodzieke was even een grapje tegen mijn vriendin... Bloos
Want ik mág niet vegetariër worden van mijn ouders, en eerlijk gezegt vind ik vlees ook wel lekker.
En toen ik dit hoorde schrok ik ook wel even, en dat is dus ook een reden dat ik het zelf niet wil.

@pennylivurd:
Zo zie je maar weer he Knipoog Als je het vlees niet vervangt is het niet slim! Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:08

Ik eet geen vlees, ik drink geen melk (ik kan het nieteens binnenhouden). Melk is niet gezond ofzo. Het is de babyvoeding van een andere diersoort.

Als je goed oplet wat je binnen krijgt dan is vegetarier zijn niet ongezond. Sterker nog, als vegetarier krijg je niet alle troep binnen die dieren binnen krijgen... Groeihormonen enz...

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:34

ok ik zal het vanaf nu onthouden

vegetarier Lachen

ik ben gewoon rotslecht in nederlands, thuis is het dialect en daar wordt vegetarisch gezegd Lachen

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:36

Maarja de vriendin van eigenaresse van mijn verzorgpony's breekt nu alles erg snel, is mager en snel ziek.
Ze is vegatarïer en drinkt geen melk.
Vandaar...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:38

jillie1994 schreef:
Maarja de vriendin van eigenaresse van mijn verzorgpony's breekt nu alles erg snel, is mager en snel ziek.
Ze is vegatarïer en drinkt geen melk.
Vandaar...

Dus jij hebt dat zelf aan elkaar gekoppeld. Echt, dat raakt kant nog wal. Wie weet is ze gewoon ziek ofzo, wie weet is ze wat brozer gebouwd.

Ik doe het ook, en ik breek nooit wat, ik ben zeker niet mager en niet snel ziek. Vooroordeel ontkracht.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:39

Ze was naar het ziekenhuis gegaan en de artsen zeiden dat het daardoor kwam...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:41

Artsen zijn stom. Serieus, er zijn zat mensen die het doen, en we gaan echt niet allemaal dood. Er zijn toch zat veganisten? Hoe wil jij dat dan verklaren?

Misschien lette ze niet goed op haar dieët, dat kan. Maar ga niet roepen dat het ongezond is, want dat is het niet. Vegetarier zijn is niet alleen goed voor jezelf, maar ook voor het wereldhonger probleem...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:41

-> MW

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:42

Eet al 17 jaar geen vlees en vis meer, en ben kerngezond hoor Knipoog

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:43

Vjestagirl schreef:
Artsen zijn stom. Serieus, er zijn zat mensen die het doen, en we gaan echt niet allemaal dood. Er zijn toch zat veganisten? Hoe wil jij dat dan verklaren?

Misschien lette ze niet goed op haar dieët, dat kan. Maar ga niet roepen dat het ongezond is, want dat is het niet. Vegetarier zijn is niet alleen goed voor jezelf, maar ook voor het wereldhonger probleem...

Ik zeg verder niet dat het ongezond is, maar het kan wel consequenties hebben.
En dat is de reden dat ik het zelf niet wil.
En ik mag het ook niet.
Er word vaak genoeg tegen mij gezegd dat het stom is dat ik niet vega ben, maar ik mag het ook niet eens...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:43

Wesseltje schreef:

Je kan ieder moment dood neervallen. Dat je het ff weet Rolleyes

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:44

Tegenwoordig heb je Valess en zo, daar zit volgens mij ook wel alles in. Als je gewoon zorgt dat je genoeg ijzer en vitamines binnen krijgt is er denk ik weinig aan de hand.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:45

Vjestagirl schreef:
Wesseltje schreef:

Je kan ieder moment dood neervallen. Dat je het ff weet Rolleyes

Misschien dat ze me nog kunnen redden als ik een biefstukje krijg toegedient Clown

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:46

jillie1994 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik zeg verder niet dat het ongezond is, maar het kan wel consequenties hebben.
En dat is de reden dat ik het zelf niet wil.
En ik mag het ook niet.
Er word vaak genoeg tegen mij gezegd dat het stom is dat ik niet vega ben, maar ik mag het ook niet eens...

Jawel dat zeg je wel. Je zegt dat je er doodziek van kan worden. Je zegt dat mensen in jouw omgeving er ziek van worden. Niet je eigen woorden gaan ontkennen.

Het KAN consequenties hebben, net als vlees eten. Ooit gehoord van Creutsfield Jacob? Ookwel BSE? Ga je ook hardstikke dood aan hoor, en het komt van vleeseten.

Wijk krijgen geen groeihormonen binnen, geen diergeneesmiddelen. En als je denkt dat dat niet gebeurd met JOUW lekkere stukje vlees, denk nog maar een keer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:49

LiNdA1986 schreef:
Tegenwoordig heb je Valess en zo, daar zit volgens mij ook wel alles in. Als je gewoon zorgt dat je genoeg ijzer en vitamines binnen krijgt is er denk ik weinig aan de hand.

Je hebt al jaren vleesvervangers.

En het gaat niet zo zeer om vitamines maar om eiwitten.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:52

Ik ben tegenwoordig voor een groot deel vega. Soms eet ik vlees als het in spaghetti of macaroni zit. Beetje overdreven dat je er doodziek van zou worden Clown

Ik heb ook van die mensen, gaan ze zeuren : wat slecht want je krijgt minder vitamines bla bla. Ik vind vervangers nu lekkerder omdat gewoon vlees zo vet lijkt en het valt soms zo zwaar. Maar soms eet ik nog wel vlees. Gelukkig zijn er genoeg lekkere vleesvervangers! Haha!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:53

Jaimyliefje schreef:
Wat een big fat onzin, ik ben inmiddels al een aantal jaar vegetariër en het bevalt me prima. Ik voel me er veel gezonder door.. Daarnaast ben ik na een tijdje ook echt gaan walgen van vlees, het idee dat je gewoon lijk eet.. Bah, dat kan toch nooit gezond zijn?

Ben ik het helemaal mee eens. Lijken zijn vies.
Ik ben al 10 jaar vegetarier en in die 10 jaar niet ziek geweest en ook niks gebroken.
Als je vlees goed vervangt is het juist erg gezond om vegetarisch te eten.

- in vleesvervangers zit een stuk minder vet.
- in vleesvervangers zit een stuk minder cholesterol
- vegetariers eten vaak meer groente en noten (=gezond)
- in vleesvervangers zit geen salmonella, BSE of andere enge ziektes
- vegetariers gaan minder vaak naar de Mac of Burger King omdat er toch niets te eten valt voor ze.

En zo blijf je met een vega-dieet lekker gezond en slank

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:06

Vegetarisch (en zelfs veganistisch) eten hóeft niet ongezond te zijn... mits je ook daadwerkelijk vleesvervangers gebruikt (noten, bonen, tofu/tahoe etc.). Als je inderdaad alleen maar vlees weglaat (of daarbij ook nog eens álle dierlijke producten) en verder niks erbij eet om het tekort aan bepaalde mineralen e.d. op te vangen, dán is er inderdaad de kans dat je last krijgt van botontkalking. Geloof dat er laatst nog in het nieuws een verhaal was over een meisje van 12 wat al jaren lang veganistisch at, en de botsamenstelling had van een 80-jarige. Er waren geen andere oorzaken te bekennen dan een verkeerd eetpatroon. Maar goed, nogmaals, als je vlees/dierlijke producten vervangt door producten die dezelfde vitaminen/mineralen leveren is er natuurlijk niks aan de hand.

Zelf ben ik geen vegetariër. Ik eet wel eens vegetarisch en zou dat graag vaker doen, maar mijn vriend is nogal een vleesliefhebber en hij wil niet voor 2 mensen apart koken. Bovendien... mensen zijn nou eenmaal omnivoren. Dus vlees eten hoort er, evolutionair gezien, óók bij. Alleen niet elke dag. Vegetariërs moeten het dus wel vervangen... Anders is het inderdaad ongezond.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:17

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vegetarisch eten altijd wél lekkerder vind Ja ik kies er, ook in een restaurant, bewust zélf voor, er is zoveel rijke keuze uit vegetarisch eten!

Vroegah woonde ik in Helmond en daar had je een restaurant waar je heerlijke vegetarische english pies kon krijgen, jummie!