Ziek van ongesteldheid..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Ziek van ongesteldheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:35

Ir111 schreef:
De pil is niet de enige oplossing, spiraal werkt ook prima. Je krijgt ook nog eens een stuk minder hormoonrotzooi in je lijf en je kunt hem niet vergeten. Ideaal! Ja

Een spiraal is juist het laatste wat ze doen..
omdat het gewoon een risico is, en erg pijnlijk.

Als je minder hormonen wilt, is de nuvaring ook een uitkomst.

vergt alleen wel wat handigheid Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:52

crossmonster schreef:
Een spiraal is juist het laatste wat ze doen..
omdat het gewoon een risico is, en erg pijnlijk.

Wat bedoel je met 'gewoon een risico is'?

Zetten is even pijnlijk inderdaad. Maar dat zijn een paar pijnmomentjes. Je loopt niet krom van de buikpijn 5 jaar lang. Haha!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:05

Ik herken je verhaal! Ik was ook altijd ziek als ik ongesteld was: overgeven, flauwvallen, doodvermoeid, niet kunnen eten, noem het hele rijtje maar op. Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en hij heeft me toen de pil voorgeschreven, geweldig. Ik kan het je aanraden! Ik slik microgynon 30. Prima pil, ben wat dikker geworden maar dat kwam ook doordat ik in die tijd wat meer begon te eten en in de horeca ging werken. (Onregelmatig en slecht eten dus.)

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:50

En ook ik herken het. Ik voel het al een week van te voren aankomen, heb dan vreselijke krampen en maak me continu druk of ik 'het' niet al ben. Clown De dag dat ik het word is echt een hél, ik bloed zo'n beetje leeg, voel me hangerig en ik kan niet staan, zitten of liggen van de buikpijn + misselijkheid. Wat bij mij dan meestal wel helpt is een ibuprofen in te nemen en dan eventjes een half uurtje rustig liggen. Meestal zakt de pijn dan gedeeltelijk en kan ik gewoon weer verder waar ik mee bezig was Lachen

En ik haat die irritante pijn in m'n bovenbenen + rug Huilen van het lachen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:51

sinds ik de pil slik heb ik eigenlijk nergens meer last van. daarvoor liep ik wel vaak nachten op
zou even naar de huisarts gaan om het te checken. gewoon voor de zekerheid

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:30

Zoo, haha ik ben tenminste niet de enige. Vork
Dat dacht ik altijd, of tenminste dat het er niet veel waren.

De pil helpt dus veel problemen weg, ga ik daar maar aan beginnen.
Want gisteravond(nacht) sliep ik was rond 4 uur/half5..
Had een kop warme melk, een kruik op me buik en een ibrobufen.
Het zijn echt altijd de eerste 2 dagen.
Ik zal morgen even een afspraak maken, bedankt voor jullie hulp. Lachen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:12

Ik was voordat ik aan de pil ging ook a l t i j d ziek als ik ongesteld was .. echt tot overgeven toe.

Toen ging in aan de pil en was het echt helemaal over. Wel 10 kilo aangekomen Clown , maar dat was ook wel nodig bij mij Knipoog

Sinds kort heb ik wat meer last (ben ook al een paar jaar aan de pil), dus ga binnenkort denk ik een keer terug.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:29

Volgens mij kun je hele makkelijk een spiraal krijgen. Mijn huisarts heeft het mij zelfs aangeboden. Maar ik vind het ook een beetje eng, zo`n ding in je lijf die er niet hoort.
Over het algemeen zetten ze hem alleen als je voorlopig of helemaal niet meer zwanger wilt worden, want na een spiraal zwanger worden schijnt heel lang te kunnen duren.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:50

Nou, hiervoor ga ik dus straks ook naar de ha.
Ik kan dus niet tegen de pil, heb er al verschijdene geprobeert...
Nu ben ik al een poosje pil-vrij, maar vorige week gewoon ziek thuis gebleven. zo'n pijn niet normaal...dus ben benieuwd wat hij straks zegt..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:09

Nou ik ben met mijn 30 jaren nog steeds ziek zwak en misselijk tijdens die maandelijkse hel!
Omdat ik niet tegen de pil kan (hormoonhuishouding slaat dan op hol) is dat geen optie.
Ik las net een stukje over de Nuvaring hier in het topic en ik denk dat ik daar maar eens op ga googlelen. Geen hormonen dus voor mij zeer interessant.
Nu maar hopen dat je die ook in Duitsland kan krijgen.

Ik moet zeggen dat ik de pijn minder erg vind dan die ontzettend vervelende stemmingswisselingen een paar dagen voordat ik ongesteld wordt. Ik kan werkelijk niks hebben, ben een emotioneel monster en wil het liefst alleen zielig in een hoekje zitten.

Pfff het ergste heb ik er weer opzitten, ik moet nu nog een dag of 5 en dan is het weer over. Ik bloed dus minimaal een week.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:14

Jetje1985 schreef:
Nu ben ik al een poosje pil-vrij, maar vorige week gewoon ziek thuis gebleven. zo'n pijn niet normaal...dus ben benieuwd wat hij straks zegt..

Yasmin al geprobeerd? Ik had namelijk hetzelfde probleem, ben erg gevoelig. Op deze pil gaat het goed maar nog merk ik wel een beetje verschil met "vroeger".
@ TS de pil is idd een goede oplossing. Mag ik vragen hoe oud je bent? Omdat je zegt dat je al wat "dikker" wordt. Dit kan ook gewoon komen omdat je de vrouwelijke vormen krijgt Haha!

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:31

Hier nog eentje met ontzettende buikkrampen. Ik ben jaren geleden naar de huisarts geweest en die zei ook meteen de pil. Braaf gedaan, maar de buikkrampen zijn bij mij niet bepaald minder geworden. Maar ook niet erger, dus dat was wel weer positief Knipoog

Ik heb ook lang pijnstillers gebruikt, maar heb inmiddels een veel betere gevonden. Rond de tijd van m'n periode gebruik ik altijd anijsolie. Een essentiële olie, die vrij verkrijgbaar is in verschillende winkels. Ik haal hem altijd bij De Tuinen, wel de echte, want er zijn ook nep oliën. Ik neem dan 2 maal daags een lepel honing met 2 druppels anijsolie en weg krampen.
Dit werkt niet meteen en moet je ook niet op eigen houtje zomaar uitproberen. Even informatie navragen, want dit soort oliën kunnen wel degelijk gevaarlijk zijn. Zwangere vrouwen mogen bijvoorbeeld al geen anijsolie innemen. Maar als het met de pil niet werkt, zou je het misschien kunnen proberen. Ik ben er via aromatherapie opgekomen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 08:54

Lovely1 schreef:
Jetje1985 schreef:

Yasmin al geprobeerd? Ik had namelijk hetzelfde probleem, ben erg gevoelig. Op deze pil gaat het goed maar nog merk ik wel een beetje verschil met "vroeger".
@ TS de pil is idd een goede oplossing. Mag ik vragen hoe oud je bent? Omdat je zegt dat je al wat "dikker" wordt. Dit kan ook gewoon komen omdat je de vrouwelijke vormen krijgt Haha!

Haha 16, maar ik heb nu me scooter en fiets dus stukke minder en eet hetzelfde. Vork
Dus dat ligt aan mezelf hoor, maar hoor van veel mensen dat je van de pil dikker wordt en dat wil ik dus echt niet want bij mij moet er al een kilotje of 4 af..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:17

Risje80 schreef:
Over het algemeen zetten ze hem alleen als je voorlopig of helemaal niet meer zwanger wilt worden, want na een spiraal zwanger worden schijnt heel lang te kunnen duren.

Nee juist niet (wellicht afhankelijk van welke spiraal je gebruikt), je kunt juist heel makkelijk zwanger worden als je spiraal verwijderd is. Kijk maar eens op www.mirena.nl.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:21

Ik heb na 3 jaar twijfelen en dubben toch de pil genomen. Ik slik het pas 1 maandje en de eerste ongesteldheid sinds ik het slik was al veel minder (ipv 7 maar 5 dagen) en de krampen waren ook veel minder, wel heb ik de eerste dag ibu geslikt maar normaal zit ik toch wel 2,5 dag aan ibu.
Het hangt ook wel van af hoe je lichaam er op reageert. Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:30

Omdat de pil je hormoonhuishouding onderdrukt verbruik je iets minder energie en kan je dus inderdaad aankomen. Toen ik met de pil stopte viel ik zonder verder iets te veranderen 1kg af.
Als je de pil gaat slikken doe dat dan het liefste 's morgens als je actief wordt. Het iets hogere risico op trombose compenseer je dan door in beweging te zijn als de concentratie van de pilhormonen op zijn hoogst zijn.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:09

Blijkt toch veel meer voor te komen dan je zou denken Scheve mond

Slik al sinds mijn 13e een pil (heb ze inmiddels al bijna allemaal gehad Haha!) maar de pijn en ongemakken werden steeds erger.
Mijn lichaam reageerde steeds extremer op de "pil" en ik kreeg in de loop de jaren allerlei vage klachten die op Prikkelbare DarmSyndroom geschoven werden dus nog wat jaartjes doorgesukkeld.

Tot ik een jaar zonder pil aangemodderd heb en dat was een verademing (vriendje was iets minder blij mee Haha!). Geen extreme vermoeidheid meer en meer energie waardoor ik idd snel afviel, geen vocht meer vasthouden wat al helemaal hielp, geen hoofdpijn meer. Leek wel of mijn karakter veranderde, zo werd ik weer mezelf.
Maar opvallend genoeg werd de periode tussen mijn menstruaties steeds groter tot het moment dat ik dacht dat ik zwanger was. Nu hebben we geen kinderwens dus dat was effe schrikken Bloos! Ook werd de pijn bij iedere ongesteldheid erger en bijna niet meer weg te krijgen met normale pijnstillers.

Dus toch maar weer naar de HA en Gynloog en heel veel onderzoeken. Sinds een paar maanden weet ik nu dat ik 2 aandoeningen heb: PCOS en endometriose. Apart zijn ze al vervelend maar samen versterken ze elkaar. PCOS zorgt ervoor dat er niet iedere maand een eisprong is en de eitjes blijven zitten totdat er een eisprong is, soms wel 3 cycly (maanden). Endometriose is vorming van baarmoederslijmvlies dat groeit waar het niet hoort, bij mij dus richting de darmen wat mijn darmklachten van de afgelopen 10 jaar verklaart. Doordat de eisprong soms 3 maanden niet doorkomt, blijft het slijmvlies 3 maanden groeien. Resultaat bij een menstruatie, bloed in mijn hele onderbuik en heel veel pijn.

Behandeling: Mirena-spiraal om opbouw van slijmvlies tegen te gaan en de cyclus te regelen. Wilde absoluut géén "pil" meer. Heb het afgelopen anderhalf jaar Minerva en Yasmin geprobeerd maar dat was echt vergif voor mijn lijf (vooral Yasmin).
Nu met Mirena gaat het best goed (± 1 maand) maar heb wel veel last van zeurende pijn, spotting en slijmvorming. Hoop dat dit nog overgaat want ik merk erg weinig van de hormonen die bij Mirena horen. Heb zat energie en ben niet meer zo chagerijnig als bij Yasmin Bloos

Moest het effe kwijt maar heb vooral een boodschap: Als je menstruatie zo extreem pijnlijk is, laat het eens onderzoeken. Ik was ook "bang" voor de Gynloog en stelde het altijd maar uit maar het had me heel veel ellende bespaard als ik dit eerder geweten had.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:31

Zo wat een verhaal zeg. Een spiraaltje kan in het begin zeker wat last geven maar zover ik heb gehoord gaat dat na een tijdje wel weg (bij de een alleen sneller als bij de ander natuurlijk).

Ik heb ook heerlijk last van PMS. Op mijn 14e ben ik begonnen met microgynon30, ik kwam daar trouwens wel 5kg van aan. Op mijn 17e/18e ben ik over gegaan op een 3fase pil, die schijnen beter te zijn bij veel menstruatieklachten. Maar de klachten werden weer erger dus nu ga ik de nuvaring proberen. Ben heel benieuwd of dit werkt. Groot voordeel, je kan er je menstruatie ook mee overslaan net als met de gewone pil. Ik ben heel benieuwd of dit gaat werken.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:34

Meid wat vervelend Boos! Heb het zelf ook, ik lag gewoon 2 dagen op bed te huilen van de pijn Boos!
Sinds mn zoontje heb ik er niet zo'n last van, maar das natuurlijk geen tip haha..
Het enige wat ik je kan aanraden is toch de pil.. die heeftmij erg geholpen, en een heet bad, of hete douche.. Ik stond/en sta gewoon een half uur onder de hete straal.. dan is het meestal wel iets beter..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:53

Ibonn schreef:
Nu met Mirena gaat het best goed (± 1 maand) maar heb wel veel last van zeurende pijn, spotting en slijmvorming. Hoop dat dit nog overgaat want ik merk erg weinig van de hormonen die bij Mirena horen. Heb zat energie en ben niet meer zo chagerijnig als bij Yasmin Bloos

Er staat geloof ik 3 maanden voor, de periode dat je lijf moet wennen zeg maar. Geen zorgen, het komt goed allemaal! Ja Mocht je aan je 2e spiraal toe zijn heb je daar veel minder last van dan van de eerste als het goed is.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 13:59

Dit topic gaat wel hard zeg!
En ik ben dus zeker niet de enige.

Ibonn schreef:
Blijkt toch veel meer voor te komen dan je zou denken Scheve mond

Slik al sinds mijn 13e een pil (heb ze inmiddels al bijna allemaal gehad Haha!) maar de pijn en ongemakken werden steeds erger.
Mijn lichaam reageerde steeds extremer op de "pil" en ik kreeg in de loop de jaren allerlei vage klachten die op Prikkelbare DarmSyndroom geschoven werden dus nog wat jaartjes doorgesukkeld.

Tot ik een jaar zonder pil aangemodderd heb en dat was een verademing (vriendje was iets minder blij mee Haha!). Geen extreme vermoeidheid meer en meer energie waardoor ik idd snel afviel, geen vocht meer vasthouden wat al helemaal hielp, geen hoofdpijn meer. Leek wel of mijn karakter veranderde, zo werd ik weer mezelf.
Maar opvallend genoeg werd de periode tussen mijn menstruaties steeds groter tot het moment dat ik dacht dat ik zwanger was. Nu hebben we geen kinderwens dus dat was effe schrikken Bloos! Ook werd de pijn bij iedere ongesteldheid erger en bijna niet meer weg te krijgen met normale pijnstillers.

Dus toch maar weer naar de HA en Gynloog en heel veel onderzoeken. Sinds een paar maanden weet ik nu dat ik 2 aandoeningen heb: PCOS en endometriose. Apart zijn ze al vervelend maar samen versterken ze elkaar. PCOS zorgt ervoor dat er niet iedere maand een eisprong is en de eitjes blijven zitten totdat er een eisprong is, soms wel 3 cycly (maanden). Endometriose is vorming van baarmoederslijmvlies dat groeit waar het niet hoort, bij mij dus richting de darmen wat mijn darmklachten van de afgelopen 10 jaar verklaart. Doordat de eisprong soms 3 maanden niet doorkomt, blijft het slijmvlies 3 maanden groeien. Resultaat bij een menstruatie, bloed in mijn hele onderbuik en heel veel pijn.

Behandeling: Mirena-spiraal om opbouw van slijmvlies tegen te gaan en de cyclus te regelen. Wilde absoluut géén "pil" meer. Heb het afgelopen anderhalf jaar Minerva en Yasmin geprobeerd maar dat was echt vergif voor mijn lijf (vooral Yasmin).

Moest het effe kwijt maar heb vooral een boodschap: Als je menstruatie zo extreem pijnlijk is, laat het eens onderzoeken. Ik was ook "bang" voor de Gynloog en stelde het altijd maar uit maar het had me heel veel ellende bespaard als ik dit eerder geweten had.

Ik denk nou ook weer niet dat het zo erg is.. Ik heb er de 1e 2 dagen last van en nu gaat het wel weer goed eigelijk.
Maar wat een verhaal zeg! Ookal heb je nog geen kinderwens kan je dan wel zwanger worden eigelijk?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:04

Ik gebruik ook Yasmin (=pil) dat werkt bij mij perfect.

ps Ibuprofen is bloedverdunnend en kan bij ongesteldheid wat meer bloedverlies geven.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:45

Citaat:
Ik denk nou ook weer niet dat het zo erg is.. Ik heb er de 1e 2 dagen last van en nu gaat het wel weer goed eigelijk.
Maar wat een verhaal zeg! Ookal heb je nog geen kinderwens kan je dan wel zwanger worden eigelijk?

Gelukkig dat het bij jou meevalt en ik hoop dat de pil of een ander middel je van je ongemak af kan helpen.

Heb nooit een kinderwens gehad en vraag me nu soms af of dat mischien wel komt door dat PCOS ??
Mijn zus heeft vorig jaar een dochtertje gekregen en ik vind het leuk om die kleine te zien (woont in Belgie dus zie ze weinig) maar ik zou het zelf niet willen, heb totaal geen moedergevoel. En aangezien ik al 34 wordt, zit dat er ook niet meer aan te komen, vermoed ik Clown
Dus dat is een geluk bij een ongeluk want idd, beide aandoeningen verlagen de kans om zwanger te worden aanzienlijk. Zouden operaties ed voor nodig zijn ...

Heb het er een maandje moeilijk mee gehad, zo'n "vonnis" is nooit leuk om te krijgen en viel me nogal koud op mijn dak. Had vooral het gevoel dat mijn lijf tegen me was. Nu heb ik totaal geen problemen met de PCOS maar veel meer met de endometriose, die zorgt voor de diarre en krampen.
Toch merk ik dat ik het nu wil vertellen en wil uitleggen waarom mijn buik dikker is dan normaal en waarom ik steviger ben dan je zou verwachten als je me zag eten (PCOS heeft als symtoom gewichtstoename). heb me jaren afgevraagd waarom dat ik dik werd en mijn vriend niet terwijl we hetzelfde aten en ik 4 paarden rij, nu weet ik dat dit een gevolg is van een chronische ziekte en kan ik mijn lijf wat beter accepteren.

Genoeg gezeurd nu, wie nog meer info wil, kan me pb-en maar ik wil dit topic niet overnemen vna TS. Ben wel blij dat het eruit is !!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:58

Ik heb ook altijd hele erge buikpijn, last van me onder rug etc etc.
Maar de pil zie ik nog niet zitten...
gebruik nu Aleve Fenimax (tegen menstruatie pijn) gelijk als ik ongesteld word, dan heb ik er nog hooguit een klein kwartiertje last van... en verder helemaal niet!

Aleve is ook verkrijgbaar bij DA, kruidvat en etos Knipoog
roze, paarse verpakking Knipoog

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:01

Godzijdank! Ik dacht dat ik de enige was die er zo'n verschikkelijke last van had.
Ik ben altijd 2 dagen verschikkelijk ziek als ik ongesteld moet worden, ik ben beroerd heb ongelovelijke buikkrampen en al mijn spieren doen zeer. Ik slik tegen de buikkrampen Naproxine 550mg. maar dan ben ik nog ontzettend beroerd. Ik slik de pil niet en eigenlijk wil ik de pil ook nog niet gaan slikken (ivm bijwerkingen en mijn leeftijd) ik ben nog geen 16. Aan de pil hoeft in principe ook nog niet, heb geen vriend en ben "het" ook nog niet van plan!