Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Nederlanders hervullen massaal waterflesjes
Onze Hollandse pinnigheid komt ook tot uiting bij het hervullen van waterflesjes. Uit onderzoek in de branche blijkt dat Nederlanders het vaakst flesjes water opnieuw vol laten lopen met kraanwater.
Nederlanders hervullen massaal waterflesjes
Maar liefst 65 procent van de mannen en 86 procent van de vrouwen hervult wel eens een flesje. De helft van de vrouwen gebruikt zo'n flesje vaker dan zes keer. Onder de mannen houdt 38 procent zijn flesje vaker dan zes keer onder de kraan. Verpakt water verkoopt bij ons sowieso niet zo goed als in omringende landen. Waarschijnlijk omdat bij ons het leidingwater van hoge kwaliteit is en omdat we wat zuiniger zijn.
Bacteriën
Onhygiënisch, vindt de branche. Volgens hen is het niet verstandig om flesjes opnieuw te gebruiken, omdat er telkens een beetje bacteriën uit je mond in het flesje komen.
Toch wordt je hier volgens onderzoek van consumentenprogramma Kassa in april 2007 niet ziek van. Het water wordt inderdaad slechter van kwaliteit, soms zelfs op het niveau van slootwater voor koeien. Maar omdat het om je eigen bacteriën gaat, blijft ziekte uit. Aangeraden wordt om het flesje om te spoelen met afwasmiddel.
Ukkiee schreef:Er komen bactiëren e.d. van uit je mond in het flesje en aan de buitenkant (dus waar je je mond doet) als je het een paar keer hebt gevuld, maar ik heb nog nooit wat over gifstoffen gehoord.
Ik zelf vind het overigens ontzettend smerig, althans, ligt er natuurlijk ook aan hoe je met je flesje omgaat. Maar ik vul mijn flesjes eigenlijk nooit bij, pak altijd een nieuwe. En als ik dan eens mijn water ben vergeten of het op heb en ik drink uit het flesje van een ander, dan zit daar vaak zo'n ranzige smaak aan als het een oud flesje is. Dat proef ik echt gelijk, dan ga ik haast over mijn nek.
Martine123 schreef:ik hoop toch niet dat het giftig is... anders had ik hier niet meer gezeten!:P
Citaat:Nederlanders hervullen massaal waterflesjes
Onze Hollandse pinnigheid komt ook tot uiting bij het hervullen van waterflesjes.
Sammie schreef:Zelf denk ik dat je een klein flesje wel 1 of 2 keer kan hergebruiken, maar meer dan 20 keer. Yuck! Ik heb ooit eens een hervuld flesje van een vriendin gekregen, maar er dreef dus wel mooi schimmel in. Kon zij niks aan doen, maar het toont wel aan dat er weldegelijk bacterien in zitten.