Weet niet wat ik aanmoet met mijn vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Re: Weet niet wat ik aanmoet met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:01

sharona87 schreef:
Zazoo schreef:
Houdt hij wel rekening met jou? Heeft hij duidelijk gevraagd of jij het ook wel wil?
Probeer het hem toch te vertellen of een brief te schrijven.

Dat vraag ik mezelf ook wel beetje af..Ik snap dat het moeilijk is om nee te zeggen, maar het lijkt me wel beetje dat je het door je lichaamstaal/houding laat zien dat je het misschien niet wil..En dat moet hij ook wel zien..

Klinkt misschien beetje raar, maar je moet wel "respect" voor jezelf blijven houden..niet dat je het doet omdat hij het wil, zo is hij misschien niet..maar je moet alleen doen wat je zelf wil..
Dus misschien beetje meer laten merken met je lichaamshouding, dan komt hij misschien wel met vragen..en hopelijk voor jou kan je het dan vertellen.

Succes ermee!

Lijkt mij ook wel dat hij het aan jou moet merken. Toch. Je merkt snel genoeg of iemand niet wil.
Meid kijk toch uit straks maakt ie misbruik van je t was tenslotte gelijk raak op de eerste date. Klinkt hard miss denk ie zo die is makkelijk

EN DAT BEN JE ECHT NIET WAARD HOOR>

Je moet hier geen spijt van krijgen

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 17:24

pinuts schreef:
weetje wat ik zo "grappig" vind? je bent vreselijk open op een forum waar veel mensen op kunnen kijken. Met allemaal fotos in je profiel. Je bent op bokt dus wel erg open, en totaal niet verlegen! Ik denk dat je het dus wel kan, misschien moet je hem dit naar hem mailen? En ik denk dat je veel baat bij heb om professionele hulp te zoeken. Zodat jij je zelfverzekerder voelt en makkelijker door het leven kan gaan.

Verwachte al wel zo'n opmerking te krijgen. Klopt ja. Dat komt omdat niemand mij kent, en hoop ook normaal gesproken niemand tegen te komen, dus dan heb ik er minder moeite mee, omdat niemand me ziet zitten hier. Foto's heb ik me ook druk om gemaakt, maar die knop kan ik omzetten. Gewoon omdat niemand me ziet.

Citaat:
Ik zit zo te denken, is bach bloesem niks voor je ?
Ik gebruik het ook, en het is in een woord geweldig !!

Dr. Bach maakte een indeling in 7 hoofdgroepen:

angst
onzekerheid
gebrek aan interesse in het hier en nu
eenzaamheid
overgevoeligheid
wanhoop en moedeloosheid
overbezorgdheid om anderen

Kijk eens op deze website:
http://www.praktijkhethaagje.nl
( hier bestel ik ook m'n bach bloesem )

Ik was onzettend verlegen, maar doordat ik bach bloesem ben gaan gebruiken is dit veel minder geworden.
Heb het ook nog voor andere dingen.

En ik zou een brief typen voor je vriend, heel moeilijk... maar dat is veel makkelijker dan het zo zeggen.
Ik zit zo te denken, is bach bloesem niks voor je ?
Ik gebruik het ook, en het is in een woord geweldig !!

Dr. Bach maakte een indeling in 7 hoofdgroepen:

angst
onzekerheid
gebrek aan interesse in het hier en nu
eenzaamheid
overgevoeligheid
wanhoop en moedeloosheid
overbezorgdheid om anderen

Kijk eens op deze website:
http://www.praktijkhethaagje.nl
( hier bestel ik ook m'n bach bloesem )

Ik was onzettend verlegen, maar doordat ik bach bloesem ben gaan gebruiken is dit veel minder geworden.
Heb het ook nog voor andere dingen.

En ik zou een brief typen voor je vriend, heel moeilijk... maar dat is veel makkelijker dan het zo zeggen.

Oke, dankjewel voor de tip! Daar zal ik eens naar kijken!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:34

[***] schreef:
Marigold schreef:
uitmaken, en aan jezelf werken.
ik hoop dat je dat doet..

Precies.

lijkt mij idd ook t beste... je bent denk ik niet toe aan een relatie nu? en t kan geen kwaad eerst proberen aan jezelf te werken. want hoe leuk is nu een relatie met lieve vriend, maar waarbij je bang bent voor wat gaat komen ook al is het je eigen schuld, en waarin je blij bent ongesteld te zijn zodat je geen sex hoeft?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:39

Lief........ als jij gek op hem bent, en hij is goed voor je........ lekker blijven Lachen

Je bent bang om iemand teleur te stellen...... als jij sex met hem wil, heb jij sex met hem....... maar je voelt je schuldig vanwege een geloof....... isniemeervandezetijd schat Lachen

Ga nou eens voor jezelf!! heb eens scheit aan wat HIJ, de KERK en je ouders van je verwachten!!!

Jij bent jij he.......... en dan hebben ze maar even moeite met je, so be it joh!!!

heel, heel veel sterkte!! want hemellief wat heb jij een ellende veroorzaakt door andere

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:07

bach helpt idd goed! mn paard gebruikt het ook Haha! heeft erg last van stress op wedstrijden Knipoog

Rietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:02

Pfoei, dit lijkt me heel erg lastig. Wat ik ook aan je profiel kan zien is dat je vrij negatief over jezelf bent. Probeer het es wat positiever in te zien, weet dat jij er ook mag zijn!

Als je echt gek op die jongen bent, zou je het hem toch moeten vertellen hoe moeilijk het ook is. Wat de rest ook al zegt, een brief schrijven bijv. Als hij echt een goede jongen voor je is, zal hij dit respecteren en wachten tot jij er klaar voor bent.

Jij gaat er alleen maar op vooruit als je het vertelt, je weet wat je aan je vriend hebt (of hij het respecteerd of niet) en jij doet geen dingen tegen je zin in.

Succes

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:21

En, hoe is het gegaan? Lachen

Om je eerlijk te zeggen krijg ik niet zo'n goed gevoel bij je verhaal. Deels omdat hij in alle opzichten veel ouder is ben ik bang dat hij juist heel goed heeft gemerkt dat jij bijzonder bent. Aangezien jij niet zo goed nee kunt zeggen is het voor hem wel heel eenvoudig om daar misbruik van te maken. Of dat echt zo is kunnen wij natuurlijk helemaal niet goed beoordelen, maar ik hoop wel dat je er tegen jezelf eerlijk over bent. Ik geloof dat het best zo kan zijn dat hij niet heeft gemerkt dat jij je niet prettig voelde bij de seks of dat hij daar niet zo bij stil heeft gestaan. Ik wil niet alle mannen over één kam scheren maar sommige zijn echt net echte mannen. Clown Zijn houding zou echter wel moeten veranderen zodra jij laat merken dat je je er niet zeker bij voelt. Hij zal het zich echt moeten aantrekken want anders ben je hem beter kwijt dan rijk.

Ik hoop voor je dat hij de lieve jongen is die jij zegt die hij is en dat jullie leren om ook over zulke dingen te praten. Je hoeft niet bang te zijn om eerlijk te zijn want jij hebt niets misdaan! Als het zo'n fijne jongen is zal hij begrip hebben en geduldig zijn. Lachen

Neem wel de verantwoordelijkheid voor jou en je lichaam (en daarom moet je niet alleen de pil halen maar ook een SOA-test laten doen!) en durf te kiezen voor jezelf.

Tot slot wil ik je meegeven dat iedereen op een gegeven moment wel eens bang is om alleen te blijven. Laat het geen reden zijn om met weinig genoegen te nemen. Je bent nog zo jong, dit is heus niet je enige kans. Knipoog

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 22:10

Thnx voor alle reacties! De avond zit er inmiddels op, enne, het viel allemaal mee. Zag er erg tegen op, buikpijn, hoofdpijn, maarre, toch een klein beetje gepraat, toch best me best gedaan om het een beetje duidelijk te maken etc, en volgens mij snapte hij wel sommige hints, enne, was ongestelt, dus dat kwam mooi uit Haha!

Thnx voor alle hulp etc Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:15

Als ik jou was zou ik jezelf een skup onder je kont geven en aan jezelf gaan werken. Dit gaat zo niet, heb je zelf ook wel door. En je vriend wil dit ook niet. Dat jij dingen doet omdat je geen nee kan zeggen. 't Is al erg genoeg dat je sex hebt gehad tegen je zin in. En ga ajb voor je vriend alles, maar dan ook ALLES op papier zetten wat je hier nu in je OP hebt getypt, en geef die aan hem. Dit is ook niet eerlijk tegenover die jongen. En als hij echt zo lief is als jij zegt, neemt hij dat heel goed op en zal je helpen ermee. En dingen zoals naar de HA gaan voor de pil: gewoon DOEN. Dat is de énige manier om over je angst heen te komen. En dan ben je daarna alleen maar trots op jezelf dat je toch maar ff naar die enge HA bent gegaan. Ja

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:23

ik vind het ook niet zo'n eerlijke situatie. Heb een beetje het gevoel dat de jongen misbruik van je maakt. Daarbij is seks iets om van te genieten meestal, en niet iets waar je liever onderuit probeert te komen. Wel goed trouwens dat jullie nu een beetej met elkaar hebben kunnen praten!

heb jij echt alles geprobeerd op het gebied van therapieen voor je fobie? Ik denk dat er nog wel mogelijkheden zijn om van jou een sterkere vrouw met meer eigenwaarde te maken! Je kan me pb-en hierover, werk in de GGZ.

De foto's in je profiel zijn allemaal heel erg leuk. Als je nou eens de onderschriften aanpast. Alle dingen waarover jij je verontschuldigt haal je weg en verander je in iets positiefs. Bijvoorbeeld: "hier heb ik een onderkin" verander je in "hier sta ik met een vriendinnetje op de foto toen we ontzettende lol hadden" o.i.d.
Probeer jezelf niet zo negatief neer te zetten!
Succes meisje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:27

Waarom maakt die jongen misbruik van haar? Zolang zij overal mee instemt maakt hij toch geen misbruik van dr? Ik weet niet hoe zij het brengt allemaal. Maar ik kan me zo voorstellen dat als hij sex wil en zij daarin meegaat hij haar technisch gezien niet misbruikt.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:42

Ik weet niet wat jij 'technisch gezien' misbruiken vindt, maar iemand misbruiken heeft in mijn ogen juist alles te maken met een persoon overtuigen om ergens mee in te stemmen waar die persoon zelf niet zo zeker van is. Het is helemaal niet met zekerheid gezegd dat dat in dit geval zo is, maar madeliefw is niet de enige die die indruk heeft. Ik vind het verhaal van de TS ook erg in die richting wijzen. Hoe dan ook geeft ze aan ingestemd te hebben met dingen waar ze zelf eigenlijk niet achter stond. Het kan zijn dat die jongen gewoon niet gemerkt heeft dat ze zich zo voelde, maar in mijn ogen is deze (veel oudere) jongen dan wel een beetje wereldvreemd. Ik vind het in elk geval niet klinken als een gezonde relatie.

@lichen: Ik vind dat je je er nu wel een beetje gemakkelijk vanaf maakt. Nou ben je ons op zich natuurlijk helemaal geen uitgebreid verslag verschuldigd, maar ik hoop oprecht dat je er allemaal nog eens goed over nadenkt en dat je er uiteindelijk geen slecht gevoel aan over houdt. En nogmaals, ik hoop echt dat je de verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid neemt en zorgt voor anti-conceptie en een SOA-test. Lachen

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:46

nouja technisch gezien niet, maar ik ga met voorgaande mee dat een jongen het toch wel moet merken als het meisje niet even enthousiast is als hij... Ik weet natuurlijk niet in hoeverre ts dan toneelspeelt? Want zij geeft wel aan dat ze er toch niet zo'n zin in heeft cq bang is voor gevolgen.

je kan het ook zo zien: hij denkt misschien hé makkelijk zo'n meisje en misbruikt haar dan niet. Maar ik krijg zo het idee dat ts zich wel láát misbruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:07

Ja, ze laat zich misbruiken, das duidelijk. Maar dan is het niet de jongen zijn schuld. Kijk ik ben er niet bij geweest. ( Clown ) Maar zolang de TS niet aangeeft dat ze geen sex wil, misbruikt hij haar imo niet. En mannen blijven mannen.. Als zij er gewoon in meegaat, tja wat moet die jongen dan denken. TS: Heeft ie het er met jou over gehad of je sex wou? Gevraagt of je verder wou? Of 'ging het gewoon vanzelf'?

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:17

ontzettend dik! nou dat valt echt reuze mee hoorr! Ach gut

je zal het hem toch moeten vertellen.. hoe langer je w8 hoe meer je er tegen op gaat zien.
neem m mee naar een plek waar jij je vertrouwd voelt en vertel het. of schrijf een brief en geef het aan hem.
als hij zoveel van je houd snapt tie t allemaal wel.
het is moeilijk ik weet het, heb zelf ook moeite om bij andere te eten.. maar geen sociale stoornis ofzo.
maar ik begrijp het ongv wel.
misschien kan je er met een pysch over praten en over je angst heen komen?

veel suc6 iig, laat je weten hoe het is gegaan!?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:22

meid je kunt pas van een ander houden als je van jezelf houd zeggen ze wel eens. nou dit klopt echt wel!!!
dus ik zou zeggen ga eerst eens aan jezelf werken voordat je je in een relatie stort. dit gaat nooit goed. zoals je nu zelf al zegt heb je buikpijn om hem te zien. hoe lang wil je dit vol houden? je doet dingen die je eigenlijk niet wilt.... dit klopt toch niet?
werk eerst aan jezelf. echt geloof me. dan pas kun je een goede eerlijke relatie beginnen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:31

pff.. wat een verhaal!
Ik zou inderdaad ook eerst aan jezelf gaan werken.
Het is namelijk niet echt goed als je er buikpijn van krijgt als je wat met hem gaat doen. Kan je niet bij iemand terecht? Ouders/familie/leraren? Klinkt misschien raar, maar misschien kunnen ze je helpen!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:05

Juul schreef:
Ja, ze laat zich misbruiken, das duidelijk. Maar dan is het niet de jongen zijn schuld. Kijk ik ben er niet bij geweest. ( Clown ) Maar zolang de TS niet aangeeft dat ze geen sex wil, misbruikt hij haar imo niet. En mannen blijven mannen.. Als zij er gewoon in meegaat, tja wat moet die jongen dan denken. TS: Heeft ie het er met jou over gehad of je sex wou? Gevraagt of je verder wou? Of 'ging het gewoon vanzelf'?

Schuld is misschien een groot woord, maar om de verantwoordelijkheid van die man helemaal weg te vlakken gaat mij veel te ver. Ok, het is dan niet strafbaar wat hij doet, maar ik vind het niet door de beugel kunnen. TS, ik vraag me eigenlijk af of die man wist dat het jouw eerste keer was? Sowieso zal hij wel gemerkt hebben dat je niet zo ervaren was. Ik vind het gewoon een grote lomperik dat hij jou dan op de achterbank van een auto pakt. Sorry voor m'n directe woordkeus. Bloos Als hij echt zo gek op je was geweest had hij op z'n minst een plek opgezocht waar jij wat meer op je gemak was. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en zo te horen is bij hem alles naar z'n piemel gestroomd. Misselijk

Lieve meid, ik ben ook eens zo iemand tegen gekomen en toen was ik nog wat jonger dan jij bent. Voor mij is dat zelfs reden geweest om het gehele manvolk jaren lang compleet links te laten liggen. Dat was misschien een overdreven reactie maar als je even goed nadenkt moet je toch bekennen dat het gewoon niet klopt dat jij lichamelijke klachten krijgt als je alleen nog maar met hem hebt afgesproken en blij bent als je ongesteld bent zodat je geen seks hoeft te hebben? Dit is geen evenwichtige relatie en er valt voor jou niks aan te winnen en zoveel te verliezen! Mijn advies is om hem om wat voor manier dan ook duidelijk te maken dat je het rustiger aan wilt doen en dat je voorlopig even geen seks wilt hebben. Dan merk je snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt. Misschien heb ik het wel allemaal mis en pakt hij het juist allemaal heel goed op. Dat zou ontzettend fijn zijn, want ik denk dat je dat een hele hoop vertrouwen zou geven. Op die manier geef je deze relatie ook nog een kans om zich op een gezonde manier verder te ontwikkelen. Ik hoop echt dat je daar in slaagt. Ik kan je er niet bij helpen maar mocht je er over willen praten dan staat m'n pb-box open. Succes! Lachen

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:11

Ik denk dat je jezelf eens een schop onder je kont moet geven in veel dingen...

Je 'verschuilen' achter strorinissen is wel erg makkelijk Sigaar

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:16

amigootje schreef:
Ik denk dat je jezelf eens een schop onder je kont moet geven in veel dingen...

Je 'verschuilen' achter strorinissen is wel erg makkelijk Sigaar

Nou ik ben het niet met je eens, ik ben zelf ook onzeker en ik kan me voorstellen hoe ze zich voelt.
Dit is niet verschuilen maar gewoon angst. Ik vind je reactie eigenlijk iets te hard Knipoog

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:20

Wat in eerste instantie belangrijk is voor jou, is om aan jezelf te werken. Wat mij is opgevallen is dat jij een verschrikkelijk negatief zelfbeeld heb. En dat is nergens voor nodig, jij bent een prachtmeid. Innerlijk is 100 x belangrijker dan uiterlijk. Je mag trots zijn op jezelf. Verder denk ik dat je door die onzekerheid graag alles voor iedereen wil doen. Je wil het mensen naar de zin maken. En dat hou misschien heel even vol, maar echt gelukkig zal je er naar mijn idee niet van worden. Probeer wat meer voor jezelf te leven, en laat mensen eens is wat meer moeite voor jou doen! Ik wil verder nog als tip meegeven, doe alles voor jij zin in hebt en doet niks waar je geen zin in hebt. Je hoeft niet bang te zijn om nee te zeggen, als jij geen nee accepteerd van jou, dan is hij jou niet waard!
Heel veel succes ermee en denk aan jezelf!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:47

Ik vind het heel heftig dat je zegt 'gelukkig ben ik ongesteld, dan hoef ik geen seks te hebben'. Dat zegt toch eigenlijk al wel hoe je er over denkt? Hoe kan het dat je seks met je laat hebben terwijl je het niet wilt? Het komt omdat jij niet duidelijk maakt dat je niet wilt, of in ieder geval nu nog niet wilt.

Ik krijg net als sommigen het gevoel dat hij je gebruikt. Zeker als deze 'heeeele lieve' jongen al op de eerste date seks in de auto met je heeft. Je geeft zelf al aan dat je je er iets heel anders bij had voorgesteld. Waarom laat je het dan doorgaan? Een lieve/leuke jongen had waarschijnlijk je onzekerheid opgemerkt en had het niet doorgezet, en zeker niet de 2e of derde keer. Een jongen die denkt 'och, lekker makkelijk!', die waarschijnlijk wel.
Je krijgt buikpijn en je kan niet slapen als je er aan denkt dat je weer naar hem toe gaat. En dat is volgens mij niet van de vlinders in je buik als ik het zo lees...

En nog een laatste dingetje; je schrijft dat je trots bent op je relatie omdat veel mensen met een sociale angststoornis geen relatie hebben. Dit is niet een relatie om trots op te zijn. Je kan trots zijn op het moment dat je ook met hem kan praten, dat je open kan zijn over dat je sommige dingen moeilijk vind, en wanneer je je eigen grenzen gaat stellen. Dan kan je trots op jezelf zijn en zeggen dat je je angsten onder ogen ziet. Niet nu je je laat gebruiken en daar op een forum over schrijft.
Laatst bijgewerkt door dovish op 15-06-08 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:47

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat je aan jezelf moet werken, je moet dat negatieve beeld zien te verminderen en het liefste te laten verdwijnen (al zal het niet makkelijk zijn) en misschien andere vormen van therapie of dergelijke zien te vinden.
Het is duidelijk dat waar jij nu mee bezig bent voor jezelf niet genoeg is.. Ik ben het eens met 0Whisper0, je moet eerst aan jezelf denken en dan pas aan een ander. Jij vind deze jongen duidelijk helemaal leuk, maar ben jij er wel blij mee met elke keer dat geseks? Als dit niet zo is moet je eens nagaan wat jij dan belangrijker vind, jezelf of de jongen tevreden stellen door hem te geven wat hij wil..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 12:59

Ik heb gister een mail van hem gehad, enne, hij wou even z'n hart luchten, we hadden tijdens het etentje al best wel beetje gepraat, maar niet hierover, maar wel andere dingen zegmaar, en hij mailde over dat hij het knap vond enzo, dat ik dat durfde te zeggen, en dat hij een tegenprestatie wou leveren, en vertelde over dingen wat hem tegen zat, vroeger en in het dagelijks leven.

Een hele goeie vriend van me, die er wel van af weet zegmaar, die zei: dan is dat ook jou moment om er op in te gaan, en het tegen hem te vertellen. Heb het hele verhaal verteld.
Zit nu wel heel onhandig op mijn stoel, beetje gek van de zenuwen, maar ook opgelucht. Nu is het aan hem, wat hij er mee doet. Ik hoop snel antwoord te krijgen, en ik zal het hier weergeven wat zijn antwoord is.. Knipoog

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:09

Ik zou zeker weten hem alles vertellen.
Desnoods thuis samen met je ouders,zodat zij je evt kunnen aanvullen.
-Als hij het niet kan begrijpen is hij je ook niet waard en dan idd uitmaken.
-Als hij het wel begrijpt kan hij je er mss mee helpen,zal hij ook meer begrip tonen voor situaties.
En dan sta je er niet alleen voor.
Als hij echt van je houd,zal hij bij je blijven.
De tijd zal het dan leren......hopelijk heb je hier wat aan.