Esmeralda schreef:mijn zoon heeft namelijk dysorthografie=niet kunnen spellen. Hij kan wel redelijk goed lezen. Alles wat jullie schrijven heeft helaas geen invloed op zijn spelling. Hij kan zijn aantekingen dus ook bijna niet terug lezen. De spellingscontrol toets werk 9 van 10 keer niet. Omdat hij dus niet ziet wat fout schrijft. Works moeten wij hier met regelmaat resetten vanwege het feit dat de pc zijn fouten over gaat nemen. Al met al moeizaam proces. Ik zie ook als een berg tegenop het nieuwe schooljaar, nieuwe school ect. Hoe moeilijk het is om aan iemand uit te leggen dat je kind niet kan spellen. Maar wel redelijk goed kan lezen. Krijg al buikpijn bij idee, dat ik weer naar school, weer alles moet uitleggen. Dat hij zelf iedere keer weer moet verantwoorden voor spelling.
En dan kan er gezegt dan moet je veel oefenen ect. Okey mee eens, maar helaas laat zijn korte termijn geheugen hem nog alleens in de steek.
Maar goed hij is gezond heeft lol in het leven. Zin de nieuwe school, dus wat willen we nog meer
** degene die hier schrijven dat ze dysexie hebben, vind ik behoorlijke knappers
want zoals jullie schrijven, zal mijn zoon never nooit doen ** Zijn jullie wel
gestest ( certivicaat)
Ja, uiteraard.
. Getest bij dyslextiedeskundige vanuit de universiteit.
En dyslextie heeft alleen met korte termijn geheugen te maken. Door de herhaling kun je woorden uiteindelijk goed in je hoofd krijgen. Dat duurt een tijd, maar het komt er echt in hoor.