ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:08

Ik ben eigenlijk nooit echt heel erg ziek, maar ik zit nog op school.
Ik vind wel dat ik dan af en toe een dagje vrij mag nemen Ja

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:10

Ik vind het ook not-done. Zou lekker zijn als iedereen zo'n instelling heeft. Ik zit nu noodgedwongen thuis na een auto ongeluk en ik voel me echt niet gelukkig met het feit dat ik m'n collega's met zoveel werk meer opzadel. Maar helaas moet het maar zo. Maar als je niet echt ziek bent, moet je gewoon gaan, iedereen heeft wel eens een rotdag.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:10

Ik zou het niet snel doen, ik voel me dan superschuldig. De laatste keer dat ik me ziekgemeld was, was toen ik met een hersenschudding in het ziekenhuis lag en toen MOCHT ik niet weg. Ik heb me zo schuldig gevoeld. Ik voel me daar echt niet prettig bij, als ik ziek ben werk ik ook gewoon, tenzij het echt niet gaat.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:11

#Ymke# schreef:
Ik vind het ook not-done. Zou lekker zijn als iedereen zo'n instelling heeft. Ik zit nu noodgedwongen thuis na een auto ongeluk en ik voel me echt niet gelukkig met het feit dat ik m'n collega's met zoveel werk meer opzadel. Maar helaas moet het maar zo. Maar als je niet echt ziek bent, moet je gewoon gaan, iedereen heeft wel eens een rotdag.

Inderdaad. En vaak is het zo (tenminste bij mij) dat als je eenmaal op je werk bent het allemaal best meevalt.

Ziekmelden omdat je een druk weekend hebt gehad vind ik helemaal not-done, dan had je daar beter bij na moeten denken vantevoren en misschien bijvoorbeeld de maandag vrij kunnen vragen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:13

Juist. Gewoon een asperine en een kop thee en het gaat meestal een stuk beter. Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:19

Dat vind ik echt zo niet kunnen he!

Ik werk elke zaterdag nacht in een discotheek van 10 uur 'savonds tot 7 uur 'sochtend. Op zondag Werkte ik 1 keer in de 2 week Bij Fc Groningen als service(nog steeds, maar is zomerstop). Fc Groningen doe ik voor mijn eigen plezier, maar het is wel werk. Mijn vader haalt mij altijd op om 11.15(12 uur aanwezig) dus dat betekent 10.30 eruit om te douchen, hond uitlaten eten/koffie. Maar helaas hoor ik vaak de wekker niet, dus moet mijn vader mij wakker maken. Laat hij de hond uit, en ik snel douchen. Dus geen tijd meer voor koffie. Dus kom ik nog wel eens slapperig aan.

De 1e keer dat het gebeurde kreeg ik erg commentaar dat ik het niet kon maken om heftig op stap te gaan, te zuipen en dan onder de mensen als visitekaartje er zo te gaan staan. Maar toen ik eenmaal uitlegde van hoe en wat leverde het mij toch behoorlijk wat respect op!
En je voelt je k.ut hoor als je zolang gewerkt hebt en maar 3 uur geslapen hebt en je bed uit gejaagt word. Maar heb er nooit aan gedacht ze in de steek te laten.
Was er zelfs de inhaalwedstrijd tegen ajax. Zo ziek als een hond, kon niet eens meer rechtop staan en had al 3 dagen niet gegeten. Heb helaas de opkomst van de spelers niet meer kunnen zien, toen was ik al afgevoerd door de ehbo.

Nee ik laat mijn collega's niet in de steek. Hoe geflipt ze ook zijn.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:24

Ik zit nog op school,
Ik neem af en toe ook wel een dagje vrij.
Als ik bijvoorbeeld gewoon moe ben na het weekend.
Maar ik doe het dan echt alleen als het van mijn ouders mag anders doe ik het echt niet

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:28

vind echt dat je een schop onder je kont nodig hebt! dit kun je gewoon niet maken...
wat is het ook alweer: Snachts een vent, overdag een vent!!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:31

Kom je lekker ver mee in het leven, met zo'n instelling...

Ik heb me vandaag voor het eerst ziek gemeld op m'n werk. Ik had heel graag willen werken, maar omdat ik met een heftige vorm van krentenbaard opgescheept zit, mag ik niet eens werken. Het is namelijk vreselijk besmettelijk, en aangezien ik caissière ben...m'n baas vond dat ik thuis moest blijven tot het beter is. Maar leuk vind ik het niet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:48

Miesjex schreef:
Ik zit nog op school,
Ik neem af en toe ook wel een dagje vrij.
Als ik bijvoorbeeld gewoon moe ben na het weekend.
Maar ik doe het dan echt alleen als het van mijn ouders mag anders doe ik het echt niet

Ik snap echt niet dat er ouders zijn die dat zomaar toelaten Verward
Zoals hierboven staat; je hebt een schop onder je kont nodig!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:20

Ik heb dan weer de mazzel dat ik bijna nooit heel ziek ben *klopt af*
En als ik dan een x misselijk ben (1x in de 3 maanden) blijf ik mooi thuis Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:27

Moirsa schreef:
Ik heb dan weer de mazzel dat ik bijna nooit heel ziek ben *klopt af*
En als ik dan een x misselijk ben (1x in de 3 maanden) blijf ik mooi thuis Lachen

Ik vind 1 keer in de 3 maanden behoorlijk vaak en helemaal voor een keertje misselijk zijn....

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:27

Als ik moet werken (dinsdag en donderdag), ben ik eigenlijk nooit 'ziek'. Ik ga het altijd wel proberen. Tenzij ik gewoon echt niet kan, maar dan zorg ik dat ik me ruim op tijd ziek meld, zodat ze nog vervanging kunnen vinden. Zo was ik afgelopen woensdag van mijn verzorgpony gevallen en had donderdag zo'n pijn, dat ik 's ochtends mijn werk voor 's middags heb afgebeld. Ik werk namelijk in de bibliotheek en de hele dag staan en boeken sjouwen, zorgt er dan niet bepaald voor dat het beter gaat.

Andere dagen heb ik ook leuke dingen te doen, dus tenzij ik gewoon echt hondsberoerd ben, ga ik gewoon naar school. Alleen op de maandag wil ik me nog wel eens 'ziek' melden. Dan heb ik weinig interessante lessen, dus als ik dan slecht heb geslapen en daardoor moe ben, of me gewoon niet helemaal toppie voel, of erg in de stress zit vanwege veel huiswerk ofzo, blijf ik even een dagje thuis. Als ik anders namelijk door ga en nog moeier of gestresster wordt, dan gaat het fout (weerstand zakt en dan word ik echt heel erg ziek).

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:48

Ik heb het 1 keertje gedaan met mijn werk..

Ik werk op zaterdag bij de TNT en moet op de fiets 10 km heen en terug waar ik moet sorteren en daarna de wijk lopen.
Iedereen die ook zo ver weg woont heeft een auto en ik ben de enigste die moet fietsen met slecht weer.
Een keertje stormde en onweerde het zo verschrikkelijk dat ik me heb ziekgemeld..

Ik had geen nummers van collega's om te vragen of ik mee kon rijden en mijn moeder was zelf te werk.
Ik werk er nu bijna een jaar en ben misschien 1 of 2 keer ziek geweest.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:08

Ook ik stavoor de klas en doe het niet, maar ik weet dat ik het in een baan waar ik me niet fijn voelde wel deed. Denk ook dat dat daarvan een signaal is. Als je lekker werkt, dan voel je je niet snel ziek of dat het werk je tegenstaat.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:10

Werk al 6jr zonder ziek te zijn,okay wel eens een dagje wat grieperig voelen maar ga dan gewoon aan het werk.
Werktempo ligt dan wel wat lager maar beter dat dan thuis zitten.
(en zo gauw zijn er geen vervangers)

Nu heb ik in Januari een vrachtauto ongeluk gehad en zit daardoor nog steeds thuis,hevig balend maar ook besefend dat ik nu echt niet kan (en mag) werken,nu kan ik me daar dan wel redelijk.....bij neer leggen maar het liefst zo gauw mogelijk weer aan de slag zodra dat weer verantwoordelijk is.

En thuis zitten omdat er een scheet dwars zit vind ik echt super zwak!
Wat laat je je dan kennen. Hamer

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:14

Nee ik meld me nooit ziek, ik zie wel hoe het gaat als ik op het werk ben. Als het dan ook echt niet gaat kan ik altijd nog naar huis gaan. En dan neem ik nog verlof op ook al kan ik niet meer op mijn staan. Dan voel ik me zo schuldig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:18

echt, echt schandalig.......... je moest je gvd doodschamen !!! echt bizar...

heb je enig idee wat jij jouw werkgever aandoet????

Hij moet jou doorbetalen EN een vervanger inzetten.........

werkgevers gaan failliet aan mensen zoals jij............ bah, bah, bah!!!!

En je mag blij zijn dat je geen werknemer ben van mij, want je had aan mij echt een goede gehad joh!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:22

er zal maar een collega zijn die dit toevallig leest Boos!
vind het echt belachelijk wat je hebt gedaan, je bent toch oud genoeg om je verantwoordelijkheden te nemen??

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:24

Op school meld ik me ook wel eens ziek als ik niet zo fit ben, maar op m'n werk niet hoor.

Hoewel ik vind dat Kiwiko wel wat overdreven reageert. Iedereen heeft wel eens een baal/rotdag en als dat eens in de tig jaar is, vind ik best dat je dan een dagje thuis mag blijven. Er zijn ook zat mensen die minder goede gezondheid hebben en elke maand aantal keer thuis zitten..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:28

wat overdreven reageert........... wat overdreven reageert???? je ben niet goed.......

zieke werknemers kosten mijn een kleine 50.000 euro per jaar....... met je overdreven Lachen Lachen

als ze echt ziek zijn is het een ander verhaal, kan je niks aan doen.........

maar dit soort lapzwansverhalen, kan ik heel, heel boos om worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:30

ThaGirl schreef:
Op school meld ik me ook wel eens ziek als ik niet zo fit ben, maar op m'n werk niet hoor.

Hoewel ik vind dat Kiwiko wel wat overdreven reageert. Iedereen heeft wel eens een baal/rotdag en als dat eens in de tig jaar is, vind ik best dat je dan een dagje thuis mag blijven. Er zijn ook zat mensen die minder goede gezondheid hebben en elke maand aantal keer thuis zitten..

En als je echt wat hebt dan wordt je door mensen als TS er scheef op aan gekeken. Zoiets doe je gewoon niet

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:34

Ik heb het het afgelopen jaar heel vaak gedaan...
Ik heb namelijk aan het begin van het schooljaar pfeiffer gehad.
Was vaak moe, en weet je wat de school zei?
"Tja uh, je ziet maar wat je doet, als je je niet goed voelt meld je je maar ziek."
Echt helemaal niks geen advies, de dokter heeft ook niks geholpen.
Achteraf had ik beter 5 weken echt helemaal plat kunnen gaan, ipv elke vrijdag op zijn en dan ziekmelden.
Maarja, das achteraf hé?
Het laatste stuk van het schooljaar heel weinig meer ziekgemeld, best trots op. Ben naar een natuurgenezeres gegaan, ze heeft me geweldig geholpen om alles weer op orde te krijgen. De laatste keer dat ik me ziekmelde, was afgelopen donderdag. Ik kreeg gewoon even een terugval, was woensdag avond al helemaal op, ik zat midden de toetsen (heb nu al een maand lang iedere dag een proefwerk) en het was echt even op, er kon niks meer bij.
Heb me dat dagje ziekgemeld, en kan er nu weer tegenaan. Lachen
(Vind dat minder erg als wel gaan, en vervolgens de les verzieken omdat je niet op kunt letten.)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:01

Naja vind dit niet echt kunnen nee vooral niet op je werk

ik deed het wel eens toen ik in de 2e klas zat, maar toen had ik zn K*T klas dat ik gwn misselijk
werd als ik der aandacht en toen was ik "zogenaamd" ziek
Maar nu doe ik dat echt niet meer, zit in mn opleidings jaar ezno

en op mn werk doe ik het al helemaal niet, hoe ziek ik me ook voel ik probeer altijd eerst
en alshet dat echt niet gaat dan wordt ik naar huis gestuurd, maar dan hebben ze wel bewondering voor je
dat je t gwn wel probeert
en naa een weekend zwaar feesten helemaal niet je doet het toch zelf?
met kerst moest ik zondags om 8 uur op mn werk zijn, maar ik kwam pas om half 6 thuis
nou hoe verrot ik me ook voelde ik stond der wel om 8 uur.. schiet toch niet op als ze een uurtje van te voren nog vervangen moeten gaan regelen?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:10

't zal je collega zijn,waardoor jij je vrije dag kan opgeven Boos!