als ik dit zo hoor denk ik maar 1 ding: wat doe je nog achter de computer? ga gelijk naar de eerste hulp toe of naar je huisarts want een bult kan toch echt een breuk zijn! En als het toch meevalt, liever 1 keer te vaak hulp vragen dan 1 keer te weinig is mijn motto...
Ga maar voor de voetbal anders is al het orange gips op als het gebroken is.Maar zo te horen ben ik bang dat je in het gips gaat.
haha de oranje gips is al op mijn oma zit namelijk met haar linkerarm in het gips en wij wouden haar in het oranje hebben, maar dat was op dus als ze een kleur mag, krijgt ze roze ze is 78 maarja rood wit blauw kan nog wel
oww ik houd hem de hele tijd al laag, dan verhuist hij nu naar hoog
Hup, naar de huisartsenpost! EHBO lijkt me een beetje overdreven. Vanaf de huisartsenpost kunnen ze je wel verder helpen. Niet jezelf bang maken met dat het gebroken is ofzo, kan natuurlijk ook gewoon heel erg dik zijn geworden, omdat er een bloeduitsorting zit, en dat kan ook hard worden.
nou ik ben niet gegaan.. ten 1e vond mijn moeder dat het gewoon maar een schaafwondje is.. en ten 2e heeft de hap me voor de zoveelste keer geweigert omdat het druk is. dus moest ik er een verbandje omheen doen en dan morgen maar naar de huisarts gaan..
heerlijk joh, je voelt je zo wel lekker begrepen..
Als je echt denkt dat het niet goed is, mag een huisartsenpost je niet weigeren, hoor! Gewoon daar stampij staan maken, ze moeten er maar even naar kijken!
Ik ben ook laatst gebeten door een paard, hele hand was opgezet en ik had verschrikkelijke pijn, dus mijn ouders waren echt bang dat er iets niet goed zat. Het was overdag dus we konden langs de huisartsen gaan, maar onze eigen arts was op vakantie en alle vervangende artsen in de buurt 'hadden het te druk'. Toen naar de huisartsenpost geweest, die eerst ook niet wilden dat ik langs zou komen. Toen hebben ze er daar maar wel naar gekeken en heb ik zware pijnstillers meegekregen omdat het toch ernstiger was dan ze hadden gedacht. Je weet tenslotte zelf het beste hoe je je voelt!
Euhm? Lekker dan.. Ze mogen je niet weigeren. Anders gewoon naar het ziekenhuis. Als het echt gebroken is, is het wel fijn als ze er zo snel mogelijk naar kijken..
nou ik denk zelf eigenlijk dat het gebroken is.. heb mijn armen vaak genoeg gekneusd gehad.. maar dat voelt wel heel anders..
ben beniewd hoe ik vannacxht moet slapen als ik niet eens mag komen.. kan zoiezo al slecht slapen, en dan ook nog mijn arm erbij.. kan beter wakker blijfen..
denk niet dat mijn moeder nog eens wil bellen.. tis hier alweer oorlog omdat ik me aanstel dus..
Je ouders kennen je denk ik ook wel goed genoeg om te weten of je je aanstelt of niet en kinderen kunnen vaak een hoop ophef maken over iets wat uiteindelijk helemaal niet zo erg blijkt te zijn. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je je aanstelt, hoor.
Praat er nog eens met je moeder over en zeg dat je er echt heel erg last van heb, probeer goed te verwoorden wat je voelt en zeg ook dat je echt bang bent dat het gebroken is. Laat haar ook de risico's weten van als het gebroken is en je loopt er dan te lang mee door. Misschien dat ze dan overweegt om nog maar eens te bellen.
ukkiee: nou mijn moeder vind dat ik me altijd aanstel, dus.. maar k heb toch bewijs dat iki me nbiet aanstel.. heb een mega bult op mijn arm, tis donkerblauw en heb er een wond..
Je kan ook zelf bellen, daar ben je oud genoeg voor. Als jij echt denk dat het niet goed is, dat weet je zelf het beste, kun je prima nog een keer bellen. Leg aan de assistentes aan de telefoon goed uit wat er is gebeurt, hoe je terecht bent gekomen, wat je nu wel en niet kan etc. Mochten ze daar nog niet op reageren en je mag niet langs, dan bestaat er gelukkig nog een ziekenhuis waar je naartoe kan.
Mocht dit alles niet haalbaar zijn... Laat er een drukverband omheen doen tegen de zwelling en de pijn. Houd je arm hoog. Neem paracetemol tegen de pijn, doe er verder niks mee, morgenvroeg gelijk HA bellen en door hem/ haar laten beoordelen!
Beterschap.
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 09-06-08 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt
gewoon zelf bellen dat je het niet uithoudt van de pijn ofzo. Anders gewoon na het ziekenhuis rijden en foto's laten maken ze gaan echt niet zeggen van ga maar weg.