De zorg, ligt het aan mij of gaat het hard achteruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Re: De zorg, ligt het aan mij of gaat het hard achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:18

Wat een vreemde toestand zeg!
Nee hoor, als jij een afspraak wil maken, moet dat gewoon kunnen. Hier vragen ze nooit naar de klachten, ik vraag gewoon om een afspraak en de enige vraag die ik dan krijg is of het dringend is, ofwel.. of het vandaag nog moet of morgen of overmorgen ook kan. En zo hoort het vind ik.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:28

Vraag bij een andere dokter om een second opinion, er zijn er genoeg in de regio die niet op die post zitten.
Anders kun je altijd nog langs de EHBO post gaan, dan kunnen ze je niet meer negeren Knipoog Al loop je dan wel het risico dat het lang gaat duren.
Ook zou ik ff gaan klagen bij je zorgverzekeraar oid (ik denk iig dat je daar moet klagen over je dokter.. Nagelbijten / Gniffelen)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:46

Bij de ehbopost kreeg ik de medeling: kom maar terug als je iets écht ernstig hebt... net of je dat van te voren weet Verward

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:41

Vreemd verhaal dit, maar dat assistentes tegenwoordig vragen waarvoor je wilt komen gebeurd steeds meer en is vaak ook in opdracht van de huisarts. Heeft een stukje met tijdsplanning voor het spreekuur te maken, maar ook dingen filteren die telefonisch af kunnen of wat eventueel een assistente doen kan. Dat krijg je dus met enorme bezuinigingen en een werkdruk die steeds hoger komt te liggen, niet goed maar het is helaas wel zo.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:54

MISTRAL94 schreef:
Vreemd verhaal dit, maar dat assistentes tegenwoordig vragen waarvoor je wilt komen gebeurd steeds meer en is vaak ook in opdracht van de huisarts. Heeft een stukje met tijdsplanning voor het spreekuur te maken, maar ook dingen filteren die telefonisch af kunnen of wat eventueel een assistente doen kan. Dat krijg je dus met enorme bezuinigingen en een werkdruk die steeds hoger komt te liggen, niet goed maar het is helaas wel zo.

Klopt, een collega van mij leert voor doktersassistente (laatste jaar) en volgens haar is het vaak de opdracht dat ze moeten proberen uit te vogelen wat er aan de hand is en wat er het beste aan gedaan kan worden. Dat in verband met het druk bezetten schema van de dokter zelf.. Scheve mond

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:51

Ik werk zelf ook als doktersassistente in een huisartsenpraktijk Ja

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:16

Jeetje wat een vreemd verhaal. Ik denk wel dat ik ff boos zou zijn geworden, je wil toch gewoon een afspraak maken met de dokter, geen advies van een assistent!?
Ik zou t wel even tegen de dokter zeggen, dat je dit niet zo'n goede gang van zaken vindt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:36

Nou, ik vind het heel herkenbaar onze huisarts heeft ook zo'n leuke assistente die wel lijkt te zijn aangenomen om mensen af te schepen. Bel ik omdat ik verhoging heb door de hooikoorts zegt ze doodleuk dat ik daar geen koorts van krijgen. O nee, waarom heet het dan hooikoorts? Ik moest dus alle zeilen bij zetten om een afspraak te plannen, is uiteindelijk wel gelukt. Maar goed de huisarts zelf is prima dus laat ik het maar zo (moet ook wel want je kan niet meer zomaar van huisarts veranderen).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:42

Ik ben wel eens geweigerd voor een afspraak omdat het niet ernstig genoeg zou zijn Verward Dan denk ik: wie is zij om dat te bepalen??
Nu heeft de dokter duidelijk aangeven dat ik altijd voorang heb en als het moet altijd op dezelfde dag nog terecht kan. Tot groot ongenoegen van mevrouw de assistente Nagelbijten / Gniffelen

Moet ook zeggen dat het zeer oncapabele dames zijn bij ons! Zijn veel klachten al over.Ze kletsen over patienten (en dat hoor je in de wachtkamer!), voeren privégesprekken over de telefoon (en laten jou daarbij wachten en geven je zo'n vuile blik) en hebben het idee dat ze zelf dokter zijn. Favoriet: beweren dat een dokter op vakantie is en dat er geen afspraak gemaakt kan worden de komende week, maar als je langskomt zie je de dokter lopen (is al vaak gebeurt bij verschillende mensen). Als je ernaar vraagt ontkennen ze alles Boos!

Ik snap dat een assistente moet filteren, maar er is een verschil in filteren en zelf doktertje spelen en gewoon je werk slecht doen (wat zij dus erg doen).

Er zijn praktijken zat waar de assistentes goed hun werk doen hoor, daar twijfel ik niet over Haha!

Nog eentje dan: een dokter die mij hoestremmers voorschreef... moet je vooral doen als iemand bekend staat met zeer onstabiele astma Vork
Mijn eigen dokter was woest erover en heeft meneer er op aan gesproken Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-06-08 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:44

Vreselijke hekel gekregen aan de gezondheidszorg in NL ja......

Het gaat meer en meer achteruit en de fouten die gemaakt worden.... te erg voor woorden

Hier vragen ze ook keurig netjes of ze mogen vragen waar het over gaat, maar dan enkel en alleen om de arts voor te bereiden, meer niet hoor! Lachen Als ik het niet wil zeggen, is het ook prima. Hier zijn ze keurig en alert, soms zelfs té.

Dat paracetamolletje ken ik.... kreeg ik ook als advies toen ik in het ziekenhuis kwam met een linkerkant die het niet meer deed en een hangende mondhoek... zou om stress gaan... tuurlijk....

Als ze nog één keer dat spotje gaan draaien van "herken een beroerte" dan ga ik gillen!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:56

wat belachelijk zeg...Bij ons weet de assistente al dat we geen aanstellers zijn...Maar als we bellen voor een afspraak, vraagt ze wel altijd netjes of ze mag weten waarom, zodat de dokter dit van tevoren even kan bekijken en weet waar over het gaat.

Hebben gelukkig nog nooit zoiets als jou meegemaakt, als het hier foute boel is, kunnen we of direct terecht of komt de dokter meteen langs Lachen..Mijn moeder is namelijk ernstig ziek geweest, dus de dokter weet wel dat we geen watjes zijn..Maarja, je hebt van die mensen....

Maar ik zou toch wel even kwaad zijn geworden, als je een afspraak wilt, hoor je die gewoon te krijgen..Zowiezo las ik hier ergens 1,5 week wachten tot je terecht kon?? Hier met een beetje geluk dezelfde dag en anders de volgende dag!