medicatie voor een ''goed gevoel''..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: medicatie voor een ''goed gevoel''..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:28

Chiqa schreef:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=48970

De reden waarom je dik kan worden van AD.
En ik ben niet meer gaan eten dan voordat ik dr aan begon Lachen

Heb je een oud type ad?
De nieuwe ad's werken niet meer in op de aanmaak van Cortisol.
Maar ik was idd te voorbarig met roepen dat het helemaal niet kan, sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:31

Sorrie is niet nodig Lachen Ik heb remeron (mirtazapine) en heb in het verleden Seroxat gehad.
Ik was dus voor ik begon 45-50 kilo. Broodmager,en een minderwaardigheidscomplex Huilen

Dus je kan je wel voorstellen dat ik een gat in de lucht sprong toen ik wat aankwam,
alleen 30 kilo...is teveel van het goede.
Ik ben nu ook op dieet hoor want als ik nu weer ga eten zoals ik altijd heb gedaan
ga ik richting de honderd kilo...Als ik kijk naar de meesten om mij heen mag ik van geluk
spreken dat ik nooit dik ben geweest.

Maar zijn deze middelen dan oud Broccoli?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:40

Chiqa schreef:
Dan is dat echt uitzonderlijk, de meeste die ik ken van mn opname zijn allemaal 30 kilo dr van gegroeid, mijn vriendin zelfs 50!!
En een bijkomende bijwerking die na een paar maanden slikken dr bij kan komen is nachtzweten.
Ze moeten om de nacht hun bed verschonen en zelfs een plastisc zijl op hun matras leggen om het te beschermen...

Heb ik gelukkig ook geen last van maar heb dan ook nooit boven de 10mg gezeten

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:45

Broccoli schreef:
Ik gebruik Cipramil.
En ik merk wel degelijk dat de diepe dalen wat minder worden.
Ad is geen wondermiddel, maar het kan je zeker wel een steuntje in de rug geven.
Ik ben overigens geen gram aangekomen van m'n Ad.
Het ligt toch echt aan jezelf of je aankomt of niet...

Ja nouja.. aanjezelf. De pillen zelf maken je niet dik nee, maar wat ze teweeg kunnen brengen..
Ik ben nooit geen grote eter geweest en gaf er weinig om, tot ik Remeron kreeg... dat was gewoon bizar. Eten, eten, eten. Alles wat los en vast zit en altijd honger hebben. Sinds ik er mee stopte en Efexor kreeg stopte het en viel ik langzaam weer af. Mijn eetgedrag werd weer als vanouds.

Ik woog altijd 45 kg en in vier weken werd dat 70.
Nu zit ik weer op 52 en ik hoop van harte dat ik die laatste kilo's er ook nog afkrijg, maar het aankomen ging een stuk sneller als het afvallen...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:52

Nagelbijten / Gniffelen ik viel alleen maar af toen ik de paroxetine (xeroxat) slikte

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:53

Remeron is wat dat betreft een rotmiddel inderdaad!
Het is een 'oud' middel, maar die werken vaak weer wel beter dan de nieuwere. Vandaar dat ze niet overstappen op alleen maar de nieuwere soorten.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:02

Ik kreeg Remeron toen ik opgenomen werd, daar kreeg iedereen Remeron omdat het ook inslapend werkt en feit, ze willen gewoon geen last 's nachts. Je zag iedereen daar groeien en de voedstelkasten zaten altijd op slot. Vork

Van Seroquel schijn je ook eetbuien van de krijgen, maar dat heb ik allemaal onder controle net als alle middelen die ik geprobeerd heb, maar Remeron kon ik gewoon echt niet tegenop... En oh wat walgde ik van mezelf zeg en toen de dosis verhoogd werd ging ik dubbel zo veel vreten. Ik geloof dat de mg bij de middel gewoon voor de aantal kilo's sta die je er van aankom haha.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:06

Chiqa schreef:
Ik was dus voor ik begon 45-50 kilo. Broodmager,en een minderwaardigheidscomplex Huilen

Dus je kan je wel voorstellen dat ik een gat in de lucht sprong toen ik wat aankwam,
alleen 30 kilo...is teveel van het goede.

Hé, dat ben ik Knipoog . Nee, serieus, ook rond de 45 kilo en bij de laatste keer op een weegschaal (twee weken terug) 73 kilo. Aan de hoeveelheid eten die ik naar binnen werk kan het niet liggen, daarvoor eet ik te weinig en echt niet te ongezond (gezegd door een dietiste, die, naar ik meen, er verstand van heeft - zij snapte trouwens ook niet waarom ik niet afviel maar twee maanden lang een constant gewicht van 73.2 tot op de decimaal had).

Zijn er trouwens meer mensen met AD die geen eetlust meer hebben? Ik krijg bv wel trek (jeweetwel, dat rammelgevoel in je maag), maar echt zin in eten heb ik zelden meer, hooguit af en toe bij zelfgemaakte kipnuggets (ja, die zijn niet supergezond, I know, daarom eet ik ze ook niet al te vaak). Soms sta ik echt bijna kokhalzend bij het aanrecht eten te maken omdat het moet van mijzelf en niet omdat ik zo'n zin heb in die boterham...

Ik zit trouwens alweer een aantal jaren aan de fluvoxaminemaleaat, a.k.a. Feverin. Ook wel een tijdje Seroxat gehad maar dat werkte niet lekker, kun je nagaan hoe persoonlijk het ligt met AD, de fluvo werkt prima. Minder angstig, minder zwaar depressief maar wel leuk en verdriet kunnen voelen, oja, én dat licht rottige gevoel als je je buik uit ziet puilen boven de broek die je een maand tevoren had gekocht... Knipoog

Ik denk wel dat AD goed kan werken om je over een dood punt heen te helpen en in sommige gevallen als depressie écht chronisch is (ik, zei de gek Tong uitsteken ), maar ik denk ook wel dat het iets is waar je goed over na moet denken en niet zomaar moet gebruiken als 'goedgevoelgevertje'.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:10

Het lijkt me vreselijk om zoveel aan te komen door medicatie. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:16

Is het ook Broccoli.. En probeer er daarna maar weer eens af te komen (zowel van de meds als van de kilo's Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:17

Zo te zien meer lotgenoten dus Lachen

Pluizebolpum schreef:
Zijn er trouwens meer mensen met AD die geen eetlust meer hebben?

Nee hoor geen last van lust bijna alles....heb dr trouwens ook seroquell bij, dus ja het woord honger ken ik heel goed...Echter geef dr niet aan toe dan ga ik richting de 100.
En dat te realizeren dat ik rond mn 20e levensjaar soms uit pure frustratie 2 mags opat en een bak slagroom....kwam geen grammetje aan......

Broccoli schreef:
maar ik denk ook wel dat het iets is waar je goed over na moet denken en niet zomaar moet gebruiken als 'goedgevoelgevertje'.

Presies...het is geen oplossing integendeel. Dit gevoel kan je ook aan werken dmv psychotherapie.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:21

Ben zelfs voorstander van therapie als 'goedgevoelgevertje' Knipoog

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:30

Ja... en als ze nou op zijn minst zouden helpen.. vraag me geregeld af waarom ik ze eigenlijk slik. De Seroquel werkt dan wel in crisis situaties, maar dat is meer omdat ik er gewoon van omval en alleen maar apatisch in mijn bed kan liggen tot ik in slaap flikker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:33

Haha ik deel je ervaring Indra, wat kan je toch heerlijk slapen op dat middel *LOL*

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:40

Ik heb Dipiperon geslikt. Werkte ook meer als slaapmiddel Lachen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:43

Ja wat dat betreft een wonder middel. Krijg vast 200mg om te slapen en 2x100 overdag. Niemand maakt zich meer zorgen om mijn crisissen, ze nemen me gewoon in de houtgreep en ze stoppen een 200mg in mijn mond en ze hebben geen kind meer aan me. Clown

Die dipiperon kreeg ik op het laatst van mijn opname in druppeltjes vorm (ze vertrouwden me niet meer.. werd ik aan de druppeltjes gezet. Zij zijn groot en ik is klein! ) maar daar sliep ik helemaal niet op. Na een aantal weken die vieze, nee ronduit smerige druppeltjes genomen te hebben vroeg ik de psychiater waarom ik ze in vredesnaam moest nemen, maar dat was om mijn impulsiviteit te verminderen, niet om te slapen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:45

Seroquel ben ik van op de SEH gekomen...
Arts had een te hoge dosering voorgeschreven.
En bedankt...
Brrr, dat was een nare ervaring.
Dipiperon vond ik echt vreselijk! Daar werd ik zo moe van! En apathisch. Ben blij dat ik daar vanaf ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:46

kennen jullie het medicijn truxal?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:15

Truxal heb ik ook geslikt, tjonge wat heb ik al veel geslikt bedenk ik me nu opeens. (Tja.. lastige Borderliner hè..)

Zijn zwarte of bruine pilletjes, heb ze maar even geslikt, deden ook niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:19

Indra schreef:
heb ze maar even geslikt, deden ook niet veel.

O mij legten ze plat, ik had geen gevoel meer in mn lijf en spieren,
werd er akelig van maar rustig integendeel....D'rom vroeg ik me
af of iemand dat middel kende.
Slik het niet meer hoor, ging gewoon niet....Nee je kan echt vele malen
beter niets slikken, het slaapprobleem wat je zal ontwikkelen zal jullie
ook wel bekend in de oren klinken Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:24

Ik slik dus Fluoxetine (gebaseerd op Prozac) en kom voor zover ik weet ook niet aan. Ik las net dat ook Fluoxetine (is ook een AD) net als Topamax wat ik dus ook slik, juist wordt gebruikt tegen overgewicht en eetbuien. Dus het lijkt mij sterk dat je moet aannemen dat je van alle AD's dik wordt.

Maar ik ga morgen even de apotheek bellen. Ik ben nu toch wel erg benieuwd geworden Haha!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:26

Yepz, vroeger sliep ik redelijk. Als ik nou mijn Seroquel niet neem kan ik 's nachts gaan hardlopen, zelfs nachten achter elkaar. Verschrikkelijk, ben bang dat ik nooit meer zonder medicatie zal kunnen..

Hoeveel Truxal kreeg je? Volgens mij kreeg ik drie keer 30, niet zoveel dus. Slikte ook wel eens 50, kreeg ik via, via. Is echt handel in die pillen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:29

Chiqa schreef:
het slaapprobleem wat je zal ontwikkelen zal jullie
ook wel bekend in de oren klinken Lachen

Hmmm van nachtelijke msn-gesprekken is t nog niet gekomen met ons! Tong uitsteken

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:31

Indra schreef:
Truxal heb ik ook geslikt, tjonge wat heb ik al veel geslikt bedenk ik me nu opeens. (Tja.. lastige Borderliner hè..)

Zijn zwarte of bruine pilletjes, heb ze maar even geslikt, deden ook niet veel.

Hier ook een borderliner. Lastig hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:34

Broccoli: wel meer in dit topic nog Knipoog