Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Urielle schreef:Volg je gevoel. Durf je het niet meer aan of voelt het niet goed, dan plant je hem een paar maanden op de wei. Even lekker vakantie houden, lekker uit laten groeien en na de bevalling rustigaan weer oppakken. Is voor je paard ook echt niet verkeerd als het nog een pukkie is.
kladruber schreef:Ik heb eindelijk een leuke verzorster gevonden en ze kan gelukkig heel goed rijden. Wel vreemd als je een half jaar niet op je eigen (jonge) paard kan, Ze rijd hem toch een btje naar haar hand nu. Gelukkig wel met mijn wensen. Kan niet wachten tot ik weer kan rijden, nog een maand of 3! Ik ben begonnen met grondwerk, tot nu toe vind hij er geen zak aan, maar tis wel leuk voor de afwisseling.
kladruber schreef:op een btje te stappen toch wel. Hoop toch echt dat ik binnen 3 weken wel geheeld ben, als er zich geen raare dingen hebben voorgedaan tijdens de bevalling......
odetteke schreef:Er wordt ivm verzakkingen etc aangeraden om 6 weken te wachten met rijden, maakt niet uit of het op een groot paard of een ponytje is.
kladruber schreef:[***] schreef:Er wordt ivm verzakkingen etc aangeraden om 6 weken te wachten met rijden, maakt niet uit of het op een groot paard of een ponytje is.
Het lijkt mij juist goed voor je bekken en rug spieren om na een paar weken weer te gaan stappen. Als het zeer doet blijf ik er natuurlijk niet op zitten. Het lijkt mij juist niet goed als ik 6 weken extra rustig aan doe, omdat ik nu ook best druk bezig ben.
Kwil geen uitgezakt lijf en mijn vocht goed afdrijven. Voel me nu overgens zeer goed. Zit mooi op gewicht en heb geen striemen. Heb net een groeispurt gehad en daardoor 2 gekeusde ribben, maar voel me verders wel goed lichamelijk.
Citaat:De blaas, de baarmoeder en de endeldarm worden met een aantal banden op hun plaats gehouden. Bovendien rusten deze organen op de spieren van de bekkenbodem. Als de banden en spieren niet sterk genoeg zijn, kunnen de organen in meer of mindere mate naar buiten komen.
Dit wordt een verzakking genoemd. Er kan één orgaan verzakt zijn, maar het komt ook voor dat meer organen tegelijkertijd verzakt zijn.
Ongewild urineverlies (incontinentie) of problemen met de ontlasting kunnen het gevolg zijn.