Moedervlek weg laten snijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Moedervlek weg laten snijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:40

norski schreef:
ik heb er heel wat jaren geleden een op me buik weg laten halen,, die hebben ze gehecht, met drie hechtingen en het is heel lelijk geworden, ik baal er echt van, 't is een dikke streep en aan weerskanten zie je de puntjes van de hechtingen zitten.

Had het er vandaag nog met mijn HA over.
Hij noemde dit soort littekens 'spinnetjes', gezien hun vorm.
Hij zei dat moedervlekken in je gezicht het mooiste resultaat gaven en die op je bovenlichaam vaak het lelijkste en de meeste kans op 'spinnetjes' en dat moest je niet willen.

jorretje

Jukurensha schreef:
jorretje schreef:
ik had een moedervlek met een diameter van 6 milimeter op mijn kin.
die is begin december weggehaald door een plastisch chirurg in t VU ziekenhuis. ik moest van die chirurg het lidteken iedere dag 1 minuutje masseren met nivea ofzo, om het weefsel soepel te houden. maar ik kwam erachter dat calendulan beter werkt. Het kan 9 maanden duren voor je het eindresultaat ziet, en het niet meer rood is. Bij mij is het nu al heel mooi geworden, je ziet t bijna niet meer, alleen als je t weet!

Werkt dat insmeren ook nog na een paar maanden? Bloos

baadt t niet, dan schaadt het niet.. zou t zeker doen! ik smeer t nu ook nog af en toe en merk wel dat als ik t een paar dagen achter elkaar doe, t weer soepeler wordt! (vergeet t vrij regelmatig en heb mn zalf vaak niet in de buurt..)

ik was trouwens van HA doorverwezen naar dermatoloog en door dermatoloog weer naar plastisch chirurg.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 03-06-08 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dewii

Ik had een moedervlek in mijn nek, maar ze wisten niet zeker of het kwaadaardig was (niet dus is gebleken). Ze hebben het weggehaald met een plaatselijke verdoving. Ik voelde er niets van, maar heb er nu nog een rood cirkeltje aan over. Ik weet niet of dit wegtrekt, maar het is ong. 3 weken geleden gebeurt.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:43

jorretje schreef:
baadt t niet, dan schaadt het niet.. zou t zeker doen! ik smeer t nu ook nog af en toe en merk wel dat als ik t een paar dagen achter elkaar doe, t weer soepeler wordt! (vergeet t vrij regelmatig en heb mn zalf vaak niet in de buurt..)

Ok, en met wat voor zalf? Lachen Dan moet ik het eens gaan proberen want vind m'n littekens niet zo mooi.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:47

Niemand die er toevallig één in zijn/haar navel heeft weg laten halen? Bloos

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:48

Jukurensha schreef:
jorretje schreef:

Ok, en met wat voor zalf? Lachen Dan moet ik het eens gaan proberen want vind m'n littekens niet zo mooi.

bij mij werkt calendulan zalf (calendula) van VSM heel erg goed! en dan wel ff inmasseren!
Volgens mijn plastisch chirug werkt nivea trouwens (bijna) net zo goed als dure lidteken cremes.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:59

jorretje schreef:
bij mij werkt calendulan zalf (calendula) van VSM heel erg goed! en dan wel ff inmasseren!
Volgens mijn plastisch chirug werkt nivea trouwens (bijna) net zo goed als dure lidteken cremes.

Ok, dankjewel! Toevallig zat ik laatst te denken om eens littekenzalf o.i.d. te gaan halen, maar calendulan hebben we gewoon. Dus dat ga ik eerst maar eens proberen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:03

Ik heb 20 jaar geleden eentje laten wegbranden. Dat was behoorlijk pijnlijk, ik viel bijna flauw. Weg laten snijden lijkt me minder naar.
Deze moedervlek zat op m'n rug, er zit nu een deukje.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:11

Heb laatst 2 moedervlekken weglaten branden, verdoving erin en daarna geen last meergehad. Is nu nog alleen korstje te zien..