Duizelig&zwarte vlekken zien bij inspanning, opstaan&veel li

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Re: Duizelig&zwarte vlekken zien bij inspanning, opstaan&veel li

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:09

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft hoort maar ik ben soms ook tijden(uren en soms de hele dag) duizelig en licht in mn hoofd, vanaf het moment dat ik opsta totdat ik weer ga liggen of het vanzelf overgaat. Iemand 'ervaring' mee?

Toch maar even langs de ha.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:16

Dit heb ik ook. Zit nu al 2 dagen daardoor thuis. Af en toe voel ik me ook een beetje 'licht' in mijn hoofd, slap en moe. Als ik opsta zie ik ook vlekken en raak soms mijn evenwicht even kwijt.
Ga denk ook maar even langs de ha Tong uitsteken

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:18

Stef_Winston schreef:
Dit heb ik ook. Zit nu al 2 dagen daardoor thuis. Af en toe voel ik me ook een beetje 'licht' in mijn hoofd, slap en moe. Als ik opsta zie ik ook vlekken en raak soms mijn evenwicht even kwijt.

Heb precies hetzelfde. Alleen zit ik nu niet thuis ervoor. Tong uitsteken Maer er zijn dagen dat ik me echt heel 'licht/zweferig' in mn hoofd voel enz.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:19

Mango_ schreef:
Stef_Winston schreef:

Heb precies hetzelfde. Alleen zit ik nu niet thuis ervoor. Tong uitsteken Maer er zijn dagen dat ik me echt heel 'licht/zweferig' in mn hoofd voel enz.

ja dat heb ik nu. Ben toch maar even thuisgebleven, want ik had nogal wat PW en leren lukte niet echt. Ik voel me ook niet echt lekker dus ik dacht nouja dan nog maar een dagje thuis Tong uitsteken

Ik eet trouwens geen vlees(wel vervangers) en groente ook niet heel veel omdat ik dat niet zo lekker vind. Dus zelf denk ik dat ik ook ijzertekort ofzo heb. Nouja ik ga eind van de middag wel ff naar de HA

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:22

Ik heb precies hetzelfde, nu zo'n 2 jaar. Ook ben ik eigenlijk haast altijd moe en duf.
Ik volg dit topic even.
Ik heb nu 5 keer bloed laten prikken maar er komt niet veel uit.
Ohja, mijn haar valt ook uit.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:22

Zo vreselijk herkenbaar zeg, heb exact hetzelfde. Baal er stevig van, maar goed, even wachten, houvast aan een muur zoeken, en het is weer over Lachen Idd, ook als het buiten licht is en ik loop naar binnen toe, zelfde verhaal.
Heb een tijdje terug bloed laten prikken op van alles en nog wat, niet direkt op bloedarmoede, maar denk dat ze dat er wel uitgepikt hadden als dat zo was Lachen Nou zou het idd kunnen komen omdat ik vrij lang en dun ben, 1.75 en 54 kilo, maar t kan ook komen omdat ik een vrij slechte eter ben.
Daarom even hier een stipje, ben benieuwd wat de HA zegt Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:23

Red_Savage schreef:
Ik heb precies hetzelfde, nu zo'n 2 jaar. Ook ben ik eigenlijk haast altijd moe en duf.
Ik volg dit topic even.

Niet zo lekker dat je haar uitvalt. Wel k*t dat er steeds niks uit het bloedprikken komt!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:24

Pluttersput schreef:
Zo vreselijk herkenbaar zeg, heb exact hetzelfde. Baal er stevig van, maar goed, even wachten, houvast aan een muur zoeken, en het is weer over Lachen Idd, ook als het buiten licht is en ik loop naar binnen toe, zelfde verhaal.
Heb een tijdje terug bloed laten prikken op van alles en nog wat, niet direkt op bloedarmoede, maar denk dat ze dat er wel uitgepikt hadden als dat zo was Lachen Nou zou het idd kunnen komen omdat ik vrij lang en dun ben, 1.75 en 54 kilo, maar t kan ook komen omdat ik een vrij slechte eter ben.
Daarom even hier een stipje, ben benieuwd wat de HA zegt Lachen

Dat heb ik dus ook Bloos alleen ben ik 1.75 en 60 kilo Knipoog

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:24

Stef_Winston schreef:
Red_Savage schreef:
Ik volg dit topic even.

Niet zo lekker dat je haar uitvalt. Wel k*t dat er steeds niks uit het bloedprikken komt!

Waarschijnlijk ligt het bij mij aan de schildklier. En ik heb een tijd met een ontstoken schildklier rondgelopen (waar ze een jaar later achterkwamen). Maar nu is er nog niet iets fatsoenlijks uitgekomen, heel duidelijk is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:25

Het is niets om je echt druk over te maken. Het is een kwaaltje dat bij veel vrouwen voorkomt. Naar mate je ouder wordt gaat het weg. Een vriendin van mij had dit ook en is ervoor naar de dokter gegaan en kreeg toen van hem dus te horen dat het vrij normaal is. Zelf heb ik het ook vaak, maar zet me eroverheen. Ga er echt niet voor thuisblijven, vaak als je eenmaal aan het werk bent gaat het wel over.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:47

Ik ken het ook, heb vorig jaar een flauwte gehad (ben toen bijna m'n hele voortand verloren) en januari dit jaar ging het bijna weer fout in de klas. Ik heb het weleens als ik opsta, maar dan gaat het meestal snel weer over. Op bloedarmoede, etc heb ik me al 2x laten testen en er was niks aan de hand. Ik heb ook dat als ik me veel inspan dat ik dan ook duizelig wordt en zwarte vlekken zie, heel vervelend.

Het is op zich wel 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft, maar vervelend is het zeker.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:16

Ik heb om half 5 een afspraak bij de dokter. Hoop niet dat ze gelijk bloed gaan prikken, want ik haat naalden Ach gut

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:21

Naalden zijn eng. Scheve mond
Ik heb dit ook regelmatig, maar ook dat ik bijvoorbeeld na de les (op school) de trap afloop, en mn knieeen helemaal trillen en ik bijna door mn knieeen zak. En ook vaak dat mn handen trillen. Iemand een idee wat dat kan zijn? Mn moeder dacht aan suiker tekort. Scheve mond

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:22

hmm, ik zak ook wel is door me knie, maar niet vaak maar heel soms, maar dat is denk wel normaal. ik heb geen idee wat het kan zijn!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:27

Ik heb t echt regelmatig, dat mn benen me gewoon niet meer kunnen houden. Scheve mond
En ik moet ook heel vaak zittend me aankleden enzo, maar dat komt omdat ik de ziekte van Pfeiffer heb gehad, waar ik fijne gevolgen aan heb over gehouden.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:31

driebergen schreef:
maar jouw verhaal deed me denken aan toen ik in de puberteit was en vrij lang aan het worden was. ik was niet mager, maar in die tijd Schijnheilig nog wel aan de slanke kant.
Als ik op stond werd ik soms duizelig, zag zwart vlekken en ik ben zelfs een paar keer flauw gevallen.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die zei dat je bloed naar naar je hersenen gepompt moet worden als je opstaat, maar dat dit tegengehouden wordt door de zwaartekracht.
Als je een tuinslang langzaam aanzet en je houdt hem omhoog, dan duurt het langer tot het water eruit komt, dan dat je hem op de grond laat liggen. zo werkt het in je lichaam ook.
Bij lange, slanke mensen komt dit vaker voor dan bij kortere mensen.
Het is bij mij vanzelf over gegaan.

Ik heb het dus ook, ben al een paar keer onderuit gegaan... erg lastig en het leverd behoorlijk angstige situatie's op omdat je het echt aan voelt en ziet komen. Was eens in België op vakantie (Frans deel) en ik kan absoluut geen Frans. Ging daar onderuit gelukkig hadden m'n ouders me snel in het zicht maar ik zou niet weten hoe dat zou zijn gegaan als er Fransen op me af zouden komen Vork
Ik zorg er wel voor dat als ik weg ga ik altijd genoeg te eten en drinken mee heb voor het geval dat, dat wil nog wel eens helpen. Ja
Heb in het ziekenhuis testen gehad maar daar kwam ook niks bruikbaars uit... Knipoog

Ook dat over de knien is een bekend probleem, heb wat dat betreft hetzelfde als absque_dubio.
Hopen dat het bij mij dan ook over gaat net als bij jou, Driebergen!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:39

smurffie schreef:
Heleen1988 @ zover ik weet mag een vingerprikje niet meer Knipoog, bloed afnemen.

Waarom zou een vingerprikje niet mogen?
Wordt nog steeds heel veel gedaan, juist bij glucosebepaling. Alleen bij grote afwijkingen wordt ook bloed afgenomen omdat in het bloed een nauwkeurige meeting kan worden gedaan, je vingers komen ook in aanraking met vanalles wat dus de waarde kan beinvloeden.

@ topicstarter. Ik zou even langs je huisarts gaan. Veel meisjes hebben die klachten rond de puberteit en gaan meestal wel weer vanzelf over. Je lichaam raakt van slag door allerlei nieuwe hormonen. Maar voor de zekerheid kan de huisarts wel wat kleine testjes doen om andere dingen uit te sluiten hoewel bloeddruk en glucosewaarde toch wel kunnen schommelen.

Je klachten kunnen te wijten zijn aan een lage bloeddruk, een te lage of juist hoge glucosewaarde of te laag hb ( ijzer ) gehalte. Het kan, hoeft dus niet. Maar als je echt zo'n last er van hebt dat je je ziek moet melden en/of echt tot niks in staat bent zou ik het toch even laten nakijken.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:03

Of gewoon een te lage bloeddruk? Heb ik ook dikwijls last van en dan ga je inderdaad draaien en zwart voor je ogen zien...
Als het dat is, is het volgens mij al voldoende om wat meer zout in te nemen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:11

driebergen schreef:
In eerste instantie lijkt het me handig om naar de huisarts te gaan. dokteren via bokt lijkt me niet het allerhandigste...
maar om ervaringen uit te wisselen kan natuurlijk prima Knipoog

maar jouw verhaal deed me denken aan toen ik in de puberteit was en vrij lang aan het worden was. ik was niet mager, maar in die tijd Schijnheilig nog wel aan de slanke kant.
Als ik op stond werd ik soms duizelig, zag zwart vlekken en ik ben zelfs een paar keer flauw gevallen.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die zei dat je bloed naar naar je hersenen gepompt moet worden als je opstaat, maar dat dit tegengehouden wordt door de zwaartekracht.
Als je een tuinslang langzaam aanzet en je houdt hem omhoog, dan duurt het langer tot het water eruit komt, dan dat je hem op de grond laat liggen. zo werkt het in je lichaam ook.
Bij lange, slanke mensen komt dit vaker voor dan bij kortere mensen.
Het is bij mij vanzelf over gegaan.

Dit heeft de HA ook tegen mij verteld, dat was ook het probleem bij mij, al sik gewoon rustig opstaat en rustig ben heb ik geen problemen Knipoog

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:11

Ik heb geen bloedarmoede ofzo. Nu moet ik extra Vitamine B forta ofzo gaan slikken en anders gaan ze idd me bloeddruk meten(ik was bij assistente en dokter had de bloeddrukmeter)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:15

ZOOO lekkere huisarts heb jij dan zeg! Je bloeddruk meten is een van de eerste dingen die ze moeten doen in zo'n geval.
En de assistente heeft je ook het verder geholpen en de vitamine voor geschreven?? Erg raar!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:18

tsjaa, ik weet het ook niet, maar ze zei dat ze de bloeddrukmeter niet had, maar het dat wel kon wel daardoor komen(mijn moeder heeft ook een vrij lage bloeddruk) en ik moest nu eerst maar een maandje die Vitamine proberen en meer zout eten(ik eet al aardig wat zout, maarja Vork)

Ik kreeg trouwens wel een vingerprik. Wist wel gelijk of ik het had of niet. Mijn waarde ofzo was 8.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:19

Zou bloedarmoede kunnen zijn. Zou een te lage bloeddruk kunnen zijn. Zou vanalles kunnen zijn...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:24

wat driebergen zegt is ook hetgene bij mij Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:24

Een vingerprik is voor suiker en dat is toch heel wat anders dan je bloeddruk. Erg raar...zou mijn dokter in elk geval niet zijn, of ik had slaande ruzie met hem. Ik zou eigenlijk aanraden om gewoon nog een keer te bellen en een nieuwe afspraak te maken! Ga maar op je strepen staan en laat je niet afschepen met een assistente! Te gek voor woorden vind ik dit.