zweet onder oksels, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brnc

Re: zweet onder oksels, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:18

Bij mij werkt pearl en beauty niet zo heel goed hoor, die therme wel Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:23

Sowieso je oksels bijhouden en iedere ochtend lekker douchen/wassen helpt al een stuk Lachen En shirtjes van goede stof kopen, ik heb ook een paar shirtjes van een bepaals stofje waardoor je snel zweetplekken krijgt. Die doe ik dan ook expres niet aan als het warm is op het werk.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:24

Ik vond zelf odorex dry niet zo heel goed werken.. Scheve mond
Het werkte wel beter dan deo's, daar heb je écht NIKS aan. Nagelbijten / Gniffelen
En idd, iemand nog een idee voor je hoofd en rug die zich kapot zweten? Clown

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 22:26

Miss_Montana schreef:
Sowieso je oksels bijhouden en iedere ochtend lekker douchen/wassen helpt al een stuk Lachen En shirtjes van goede stof kopen, ik heb ook een paar shirtjes van een bepaals stofje waardoor je snel zweetplekken krijgt. Die doe ik dan ook expres niet aan als het warm is op het werk.

ik douche elke ochtend Knipoog en altijd katoenen shirt andere kan ik meestal niet tegen Tong uitsteken

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:52

tantjeuh schreef:
Axitrans is ook een aanrader! (te verkrijgen bij apotheek)

Toen ik een jaar of 15/16 was had ik echt verschrikkelijk veel last van zwetende oksels. En met verschrikkelijk, bedoel ik ook echt verschrikkelijk. Ik kon in de winter, met een t-shirt zonder mouwen, in de zetel zitten niks doen (en zelfs koud hebben), toch had ik zweetplekken tot onder mijn borsten. Als ik uitging, en het was een beetje warm binnen of ik had wat gedanst voelde ik zelfs de druppeltjes gewoon naar beneden lopen. Ik deed dan ook altijd zwarte kleren aan, of kleren waar je allesinds niks op zag. Ik heb me er ZO voor geschaamd..
Dan ben ik, op aanraden van de huisarts, Axitrans beginnen gebruiken. Gewoon één keer per week savonds onder (niet pas geschoren) je oksels rollen. Ik heb dat geprobeert, volgende dag heb ik NIKS meer gezweet onder mijn oksels Haha!. Ik kon gaan lopen, sporten, ZONDER zweetplekken te hebben onder mijn oksels (laat staan zweetplekken tot onderaan mij t-shirt).
Ik ben dat dan een hele tijd blijven gebruiken, maar altijd wat minder (eerst één keer per week, dan één keer om de 1.5 week,..). Ondertussen heb ik het al een half jaar nietmeer gebruikt geloof ik... géén last meer van zwetende oksels (of toch niet extreem allesinds).
Persoonlijk denk ik dat mijn puberteit er iets mee te maken had Clown, hoewel ik altijd wel een aanleg zal hebben om veel te zweten Bloos (niet zomaar gewoon, maar als ik gesport heb wel.. Als ik een half uurtje gereden heb is heel mijn rug nat van het zweet.. Vervelend, maargoed, onvermijdelijk).

Deze ga ik zeker eens proberen! Wat kost het?

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:03

Miss_Montana schreef:

Nee je kan dit totaal niet vergelijken hoor.
Ik heb het ook, en ik was me iedere dag echt heel uitgebreid onder m'n oksels en vertrek met een WALM deo maar ik zweet ook heel snel. En inderdaad zoals hier gezegd, zelfs als ik koud heb, krijg ik zweetvlekken.

En bij mij begint het na een paar uur wel te ruiken - althans IK ruik het toch, mijn man zegt meestal van niet (soms wel hoor). En sommige vlekken krijg ik niet meer uit m'n kleren gewassen, vooral op witte t-shirts. Heel vervelend want het ziet er zo vies uit!! Ik moet ELKE dag een andere trui + shirt/topje aan. Ik geraak aan geen kanten meer door mijn was..

Weet je dat ik soms al zweet als ik pas van onder de douche kom, nog voor ik m'n kleren kan aandoen. Van de verwarming in combi met de damp in de badkamer..

PS bij mij is het sinds ik kindjes heb - dus waarschijnlijk toch hormonaal probleem hoor.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:06

lieke: zoek eens wat info via google over hyperhydrosis!
Heb ik zelf ook last van, nog wat erger zo te zien want ik draag minimaal 2 shirts per dag.... en verwarmingen doe ik niet aan Haha!
Er zijn mogelijkheden, ik ga nu aan de medicijnen om minder te zweten (via huisarts en dermatoloog)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:29

Brnc schreef:
Ik gebruik ook " Therme "
het kost 6 euro ongeveer.. is een neit zo groot spuit flesje.. het werkt wel, heb minder last van zweet Haha!
Staat bij de deo's i.d buurt

zo'n wit flesje? geloof met rose of paarse opdruk? vind het echt bud spul Clown

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:32

pablo7 schreef:

Zelfde vraag hier, en zit nog te twijfelen .. Axitrans of Odorex Scheve mond

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:35

Heb het ook, scheer daarom mijn oksels zodat het zweet niet kan blijven "hangen". Ik gebruik op de warme dagen Deoleen. is het minder warm dat gebruik ik Sanex maar dan met de talkpoedervariant. De zweetplekken in de witte kleding behandel ik voor met ossengalzeep voordat ze de wasmachine ingaan.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:36

Ik zweer bij talkpoeder Bloos

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:42

pablo7 schreef:
tantjeuh schreef:
Axitrans is ook een aanrader! (te verkrijgen bij apotheek)

Toen ik een jaar of 15/16 was had ik echt verschrikkelijk veel last van zwetende oksels. En met verschrikkelijk, bedoel ik ook echt verschrikkelijk. Ik kon in de winter, met een t-shirt zonder mouwen, in de zetel zitten niks doen (en zelfs koud hebben), toch had ik zweetplekken tot onder mijn borsten. Als ik uitging, en het was een beetje warm binnen of ik had wat gedanst voelde ik zelfs de druppeltjes gewoon naar beneden lopen. Ik deed dan ook altijd zwarte kleren aan, of kleren waar je allesinds niks op zag. Ik heb me er ZO voor geschaamd..
Dan ben ik, op aanraden van de huisarts, Axitrans beginnen gebruiken. Gewoon één keer per week savonds onder (niet pas geschoren) je oksels rollen. Ik heb dat geprobeert, volgende dag heb ik NIKS meer gezweet onder mijn oksels Haha!. Ik kon gaan lopen, sporten, ZONDER zweetplekken te hebben onder mijn oksels (laat staan zweetplekken tot onderaan mij t-shirt).
Ik ben dat dan een hele tijd blijven gebruiken, maar altijd wat minder (eerst één keer per week, dan één keer om de 1.5 week,..). Ondertussen heb ik het al een half jaar nietmeer gebruikt geloof ik... géén last meer van zwetende oksels (of toch niet extreem allesinds).
Persoonlijk denk ik dat mijn puberteit er iets mee te maken had Clown, hoewel ik altijd wel een aanleg zal hebben om veel te zweten Bloos (niet zomaar gewoon, maar als ik gesport heb wel.. Als ik een half uurtje gereden heb is heel mijn rug nat van het zweet.. Vervelend, maargoed, onvermijdelijk).

Dat moet ik dan ook eens gaan proberen,heb er ook best last van.
Maar idd....wat kost het?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:09

ga straks eens vragen bij kruidvat zij weten het vast wel.. en hopen dat ze het hebben natuurlijk Vork

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:13

Ik heb sweat-off besteld via internet. Ik sta er versteld van hoe goed dat werkt. Zelfs bij (lichte) inspanning blijven mijn oksels nu droog! Niet dat dat per se moest, het ging mij er meer om dat ik niet met natte oksels op mijn werk zit als het wat benauwd is.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:02

zo odorex depper gekocht,.. ben benieuwt Ja vooral met dit plakkerige weer zijn die zweetvlekken er zo Verward hopen dat dit zo gaat werken Lachen

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:03

Ik heb zelfs zweet plekken in de winter..:S Ik heb het dan hartstikke koud, en door die zweetplekken krijg je het nog kouder!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:08

Ik ga denk ik ook maar is odorex proberen. Ik heb altijd als ik maar een piepklein stukje naar schoolfiets ik helemaal bezweette oksels heb. Dat is geen pretje om daarmee op school aan te komen. Ik doe zoveel mogelijk synthetische shirtjes zonder mouwen aan om het niet op te laten vallen maar ik heb hele leuke polo's die ik ook wel eens aan wil.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:08

Trouwens bij zware inspanning blijven je oksels nog droog bij odorex!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:20

ooh geweldig Haha! heb het net erop gedaan .. Vork

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:29

pablo7 schreef:

Ik geloof (don't shoot me if i'm wrong) dat axitrans iets tussen de 30 en de 40€ kost. Ik deed er, bij wekelijks gebruik, iets minder dan een jaar mee. Mooiste is nog dat je eigelijk in principe dat geen deodorant meer nodig hebt, vermits je nietmeer onder je oksels zweet. Je kan het wel alleen krijgen bij de apotheek, dus niet bij de kruidvat of iets dergelijks

Persoonlijk zou ik het wel niet gebruiken als het niet ECHT nodig is, perfect gezond zal het niet zijn. Een beetje zweten na een kwartier fietsen is normaal, zweten als het warm is is normaal. 'Liters' zweet verliezen als het koud is, en elke dag (tot twee/drie maal per dag) een andere t-shirt moeten aandoen is niet meer normaal..

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:31

tantjeuh schreef:
pablo7 schreef:

Ik geloof (don't shoot me if i'm wrong) dat axitrans iets tussen de 30 en de 40€ kost. Ik deed er, bij wekelijks gebruik, iets minder dan een jaar mee. Mooiste is nog dat je eigelijk in principe dat geen deodorant meer nodig hebt, vermits je nietmeer onder je oksels zweet. Je kan het wel alleen krijgen bij de apotheek, dus niet bij de kruidvat of iets dergelijks

Persoonlijk zou ik het wel niet gebruiken als het niet ECHT nodig is, perfect gezond zal het niet zijn. Een beetje zweten na een kwartier fietsen is normaal, zweten als het warm is is normaal. 'Liters' zweet verliezen als het koud is, en elke dag (tot twee/drie maal per dag) een andere t-shirt moeten aandoen is niet meer normaal..

Nou ik heb dus het niet normale wat jij noemt, dus ga het er maar eens met mn moeder over hebben!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:37

tantjeuh schreef:
pablo7 schreef:

Correctie! Eventjes nagevraagd hier thuis, blijkbaar kom je toe met een twintig euro! Clown

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:42

Ik heb zojuist odorex depper gehaald en erop gegooit. Clown

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:19

ik zal ook maar eens naar de apotheek gehad.. heb de laatste tijd omdat het weer wat warmer word, dat het letterlijk in druppels onder m'n oksels vandaan komt..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:27

absque_dubio schreef:
Ik heb zojuist odorex depper gehaald en erop gegooit. Clown

Odorex werkt alleen écht als je het volgens de gebruiksaanwijzing doet, en je zou het dus eigenlijk vanavond pas op kunnen doen..