pubers met hoofdluis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: pubers met hoofdluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:01

Hele simpele oplossing, kost een klein beetje ( zo'n 50 euro ) maar dat werkt wel.
Ga naar de dierenwinkel, vraag om een doosje advantage 40, dit zijn vlooiendruppels voor katten, pak per persoon een pipet, druppel achter ieder oor een druppel, in de nek 2, op het voorhoofd ook 2, en als er nog over is, op de kruin. Gegarandeerd dat ze binnen een week weg zijn.
Gebruik voor je meubels, jassen enz. vlooientapijtspray,en ook die zijn schoon.
Wij hebben deze tip van de vader van Annemarie hier op bokt, en hij is da. Het werkt geweldig, en nee, je hebt er geen bijwerkingen van. Ik heb n.l zijn hulp ingeroepen toen wij al 1 1/2 jaar luizen hadden, en niks hielp, aangezien deze beesten resistent zijn voor de meeste luizenshampoo's, lotions e.a.
Binnen een week zijn ze weg, en nog steeds, na iedere lange vakantie, gaan er druppels in de haren. Toen ik het pasgeleden niet gedaan had, kregen we ze weer, druppels erin, en weg waren ze.
Het werkt echt super.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:07

dat vind ik toch wel een radicale manier hoor.
Had het echt geen bijwerkingen???

Zelf blijf ik van mening, iedere dag nakijken 2x
Goed blijven kammen
En met je vingers, de neten en luizen eruit vissen. Is een klus okey, maar werkt het beste.

En mocht er steeds hetzelfde gezin voor problemen zorgen, dan de ggd inschakelen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:24

Ik heb ze vorig jaar nog gehad. Nagelbijten / Gniffelen Nieuw kind op de psz had er zó veel, dat ze zelfs over haar wenkbrauwen liepen. Nagelbijten / Gniffelen Toen we de ouders er op aan spraken, zeiden die dat het vast en zeker zandkorrels waren ( Jeah right, die lopen altijd Nagelbijten / Gniffelen ) maar ze zou kijken. Daarna is het kind toen tijden ziek geweest, maar kwam luisvrij terug. Ouders bleven echter zeggen dat het zand was Vork Prima joh, zolang ze weg zijn, vind ik het prima Clown Ik heb zelf meteen die zelfde dag een flesje luizenshampoo over mijn hoofd gegooid. ( 2 a 3 uur later) en was er daarmee gelukkig ook meteen weer vanaf.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:13

haha zandkorrels
wij hebben eens gehad, dat een moeder dacht dat het fruitvliegjes waren hahahahhaaa.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:22

Nee, absoluut geen bijwerkingen, anders zou ik het niet doen, en beter heel radicaal dan door blijven emmeren met shampoo's en lotions die niet helpen. Ik zweer er in ieder geval bij, en zelfs bij jonge kinderen, die van ons was toen een jaar of 7 geloof ik, mocht het. Anders even navragen.
Kammen doen we ook nog steeds, maar is ontzettend schadelijk voor je haar, ik kan het in ieder geval iedereen aanraden. Lachen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:30

mijn zusje had ze vorig jaar, nou no way dat ze bij mij in de buurt komt Huilen van het lachen
ik hou niet zo van die beestjes die over je hoofd lopen enzo Scheve mond

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:35

Och, als het een dier niet schaadt, waarom een mens dan wel?
Verbaas me erover dat er geen druppel product voor de mens op de markt is gebracht.