Pesten, ik zou er een boek over kunnen schrijven, ben nu inmiddels 39 jaar, en ben van mijn 4e tot mijn 17e dagelijks gepest, in elkaar geslagen, aangerand, bestolen, noem maar op.
En geloof me, je kan assertiviteits trainingen volgen tot je er bij neer valt, je inprentingsperiode heb je zeer negatief beleefd, en dit blijft je achtervolgen.
Je zal altijd achterdochtiger blijven ( "hmm, ze kletsen, hebben ze het over mij?" " Oh, ze doen onvriendelijker ( in jouw ogen dan ) heb ik iets verkeerds gedaan")
Je blijft altijd zwaar onzeker, en voelt je snel te min, er is n.l altijd tegen je gezegd dat je een waardeloos figuur bent, dat ben je vanzelfsprekend niet, dat zijn zij, maar doordat je zo ontvankelijk bent denk je dat jij het bent.
Ik ben dus gepest omdat ik in Zeeland ging wonen, vanuit Brabant, met een zachte G sprak, rood haar heb en een bril draag.. de ideale pestcombinatie die er is.
Dus pesten....het blijft voor altijd in je systeem zitten, als een heel vervelende fout, en dit gaat nooit meer weg.