Dat een pest verleden je nog zo lang achtervolgt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Dat een pest verleden je nog zo lang achtervolgt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:05

Ik ben vroeger ook heel veel gepest... ben opzich niet gauw bang dat iemand boos op me is (kan me ook werkelijk geen bal schelen Clown ) maar ik vertrouw mensen nooit zo snel. In de trand van dat ze aardig doen, maar me niet écht aardig vinden oid. En ik denk vaak dat mensen niet de waarheid zeggen/liegen. Of meer dat gevoel, gewoon omdat ik mensen tegenwoordig niet meer vertrouw..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:27

Ook hier erg herkenbaar, ben ook gepest en merk ook dat ik alle reacties van mensen vaak veel te negatief opvat. Als mensen kortaf doen, ben ik ook gelijk bang dat ze kwaad zijn of me helemaal niet mogen. Zelf bij m'n vriend heb ik dat als ie kortaf doet, dan schiet ik al in de stress..
of als m'n baas m'n voicemail ingesproken heb dat ik snel terug moet bellen, heb ik al lichtelijk m'n hart in m'n keel kloppen Knipoog dan denk ik dat ik iets helemaal verkeerd gedaan heb..
Zo vervelend, want vaak klopt mijn beeld helemaal niet met de werkelijkheid..

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:56

Erg herkenbaar. Bij mij wordt het langzaamaan wel echt steeds beter, door heeel veel goede ervaringen achter elkaar. Langzamerhand groeit het zelfvertrouwen, het vertrouwen in andere mensen en het vertrouwen dat 1 minder handige opmerking niet meteen een vriendschap hoeft te kosten.
Zeg heel vaak tegen jezelf dat jij WEL heel leuk,aardig, lief en gezellig bent, dat zal al ene heel stuk helpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:58

weet je, ik ben ook goed gepest op school, en ik heb het heel lang meegedragen............

en zie waar ik nu ben.............

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:26

Hier ook. Heb er nu nog meer last van dan toen het echt erg was. Scheve mond
Mijn pb box staat altijd open voor mensen hoor! =) Vertel je verhaal gerust, dan vertel ik je mijn verhaal. Ja

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:51

Ookal ben ik niet gepest, ook ik heb er helaas last van.
Bij het kleine was ik al bang dat ze boos op me zouden zijn.
Je wilt jezelf te aardig maken en hoopt dat je het altijd net zo aardig weer terug verwacht.
Ookal bedoelen mensen er niks mee als ze maar een beetje bot doen denk ik dat ik iets verkeerd heb gedaan.
Ben nu veel dingen gaan doen * 1 van die dingen was karate* en heb mijn vriendenkring uitgebreid.
Bij mij heeft karate erg geholpen om mijn zelfvertrouwen Knipoog
(want daar mistte het bij mij aan Tong uitsteken )

Als je ergens mee zit kun je altijd even een pb'tje sturen Knipoog

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:17

Ik ben nooit gepest maar ook als iemand eventjes bot doet voelt het alsof ze boos zijn idd.
Ik vind het echt vervelend
Maar ik ben ook zelfvertrouwenloos. Tong uitsteken

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:30

Pesten, ik zou er een boek over kunnen schrijven, ben nu inmiddels 39 jaar, en ben van mijn 4e tot mijn 17e dagelijks gepest, in elkaar geslagen, aangerand, bestolen, noem maar op.
En geloof me, je kan assertiviteits trainingen volgen tot je er bij neer valt, je inprentingsperiode heb je zeer negatief beleefd, en dit blijft je achtervolgen.
Je zal altijd achterdochtiger blijven ( "hmm, ze kletsen, hebben ze het over mij?" " Oh, ze doen onvriendelijker ( in jouw ogen dan ) heb ik iets verkeerds gedaan")
Je blijft altijd zwaar onzeker, en voelt je snel te min, er is n.l altijd tegen je gezegd dat je een waardeloos figuur bent, dat ben je vanzelfsprekend niet, dat zijn zij, maar doordat je zo ontvankelijk bent denk je dat jij het bent.
Ik ben dus gepest omdat ik in Zeeland ging wonen, vanuit Brabant, met een zachte G sprak, rood haar heb en een bril draag.. de ideale pestcombinatie die er is.
Dus pesten....het blijft voor altijd in je systeem zitten, als een heel vervelende fout, en dit gaat nooit meer weg.