.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Doodsangsten voor de kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:54

Als je zelf geen paniekaanvallen krijgt in een tandartsstoel, dan is dat idd makkelijk gezegd. Ja

De kaakchirurg die mij behandelde besloot tijdens het vooronderzoek zelf al dat hij mij NIET onder plaatselijke verdoving ging behandelen. Vond hij veel te link, ik maakte toen al veel te veel ongecontroleerde bewegingen. Het was een gerenommeerde kliniek, ik neem aan dat hij al vaker met dat bijltje had gehakt. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:55

dat is echt rot voor je,abel!
hopen dat het de evt volgende keer normaal gaat

niet alle behandelaars doen het gelukkig zo!(anders had ik gillend met gordon naar huis gerend Tong uitsteken )

een paniekaanval is idd wat heel anders,het moet niet gevaarlijk worden natuurlijk

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:56

Ik ben ook al tot 2x toe in behandeling geweest bij de kaakchirug..

1x voor het weg laten snijden van verstandskies en de andere x voor een gewone kies.
Ik zat er beide keren ook erg tegenop.
Heb me er toch doorheen gekregen en eigelijk viel het allemaal heel erg mee!

En net zoals snoevie zegt de prik is het ergst.
Bij mij was de napijn wel altijd verschrikkelijk maar ik had als advies , als de verdoving nog werkt even een pilletje of 2 innemen voor als de verdoving is uitgewerkt.

Veel succes!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:57

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:19

magda_90 schreef:
Miss_Montana schreef:

Je moet posts even goed doorlezen en niet alleen de eerste zin. Als je dat had gedaan was je erachter gekomen dat Orion het sarcastisch bedoelde Knipoog

Excuus, had het het nog even rustig gelezen.

Extreem sarcastisch bedoeld. Excuses aanvaard hoor Ach gut . Ik heb zelf zo vaak gezien dat mensen pijn moeten lijden omdat het wel even moet kunnen en omdat alles anders zo duur is en je hier kennelijk gewoon maar even door moet bijten. Schandalig vind ik het, maar ze denken wel zo als ik in de vorige post als eerste zin gebruikte.

Ik loop momenteel zelf bij een arts voor een kaakgewrichtsprobleem en die zei doodleuk dat ooit 1 van mijn verstandskiezen er wel uit zou moeten. Ik zit nu al op de kast voor die 'ooit' en daarom weet ik dat het wel mogelijk is om je van de wereld af te krijgen ipv alles live te moeten meemaken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 17:55

.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:22

nou ik schrok me toen rot,ik ging foto's maken,maar had niet verwacht dat ik gelijk behandeld ging worden.
aan een kant beter,kan je je niet meer nachten wakker liggen,maar aan de andere kant.......paniek!
en ik stond binnen 20 min weer buiten,echt heel snel.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 02:04

19 juni???? En dan mag je zeker nog 6 weken daarna met pijn lopen voor ze wat gaan doen? Zo blijf je er tegen aan hikken.
Wens je veel succes en nogmaals: houd je poot stijf als je bang bent. Het is wel mogelijk om narcose/roesje te krijgen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:25

neem nou maar gewoon zo'n pilletje, (alprozalam). Als je onder narcose gaat moet je ook weer blijven in het ziekenhuis etc en voel je je beroerd.

Nu sta je zo weer buiten en kun je lekker naar huis erna.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:46

zo makkelijk geven ze echt geen roesje,reken er niet op!een tabletje werkt ook heel fijn en is makkelijker te krijgen.
het kan best overigens hoor,maar ik weet dat ze er wel heel moeilijk over kunnen doen,het zou vervelend zijn als je er dan op gaat rekenen.
maar wie weet,vragen kan altijd

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:18

Arabesk schreef:
neem nou maar gewoon zo'n pilletje, (alprozalam). Als je onder narcose gaat moet je ook weer blijven in het ziekenhuis etc en voel je je beroerd.

Nu sta je zo weer buiten en kun je lekker naar huis erna.

De 'narcose' die ik in Australië heb gehad, werd anderhalf uur lang via een infuus in mijn hand toegediend. Daarna was ik weer wakker (wel wat suf) en ik mocht niet in mijn eentje terug naar het hostel (dus ik had iemand mee) maar verder hoefde ik niet te blijven, ik mocht gewoon lekker in het hostel bijkomen. Beroerd voelde ik me al helemaal niet, alleen wat moe. Paar uurtjes geslapen en toen was ik weer terug op de wereld.

Om nou te zeggen 'ik zou het zo weer doen' is iets te veel van het goede, maar ik ben echt ontzettend blij dat het bij mij op deze manier kon (of eigenlijk moest - want wachten tot ik terug was in NL ging niet i.v.m. ontstekingsgevaar als ik ze had laten zitten).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 09:49

.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:32

Ik durf ook niet meer.
Moet al 1,5 jr mijn verstandskies laten trekken. Heb de vorige keer met spoed 1 moeten laten trekken, vanwege ontsteking. Ik had de kaakchirurg van tevoren gewaarschuwd dat hij goed moest verdoven, omdat ik een paar maanden daarvoor mijn moedervlekken had laten wegsnijden in het ziekenhuis en dat toen mijn plaatselijke verdovingen niet goed werkten en ik dus alles heb gevoeld. Ze hebben toen met de moedervlekken nog bijgespoten, maar het werkte niet en toen zijn ze gewoon doorgegaan.
Ik kwam echt trillend en zeiknat van het zweet van de behandeltafel af.

Dit tafereel wilde ik niet weer en was angstig.
Nee, ze drukten me op het hart dat ik goed verdoofd zou worden. Hij begon en ik heb het uitgekrijst. Verdoving werkte dus niet. Kies hing half los in mijn mond en hebben ze eerst bijgespoten. Hij werkte toen nog steeds niet en toen zijn ze maar doorgegaan, want de kies hing al half los. Ik werd in een soort houdgreep gehouden en heb gegild en mijn moeder fijngeknepen.

Nu durf ik dus niet meer. Ik loop zo nu en dan met een ontsteking, die na AB wel weer afzakt. Ik heb een vreselijke tandarts, die hierin niet wil meedenken. Dus daar ben ik ook al meer dan jaar niet meer geweest. Jammer dat er zo moeilijk over wordt gedaan, terwijl er mogelijkheden zijn. Boos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:57

is het niet mogelijk een andere tandarts te zoeken dan?
bij mijn vader hadden ze ook veel te weinig verdoving gedaan,maar die arts was gewoon slecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:40

Brr, wat een horrorverhalen.

Kom zelf nét terug uit het ziekenhuis. Had al gewaarschuwd dat bij mij de verdoving ook vaak niet goed aanslaat de eerste keer, daar is keurig rekening mee gehouden.
De verstandskies zelf was in 10 seconden getrokken!!!!! Haha! Die man zei: "Kijk eens in mijn ogen?" En terwijl hij dat zei trok hij zo, hup, die kies uit m'n mond. Ik stond te trillen van schrik dat het zo snel ging!!! Geweldig.
(Nou was ik ook wat anders gewend, want vorige twee keer heb ik mijn kiezen in het VU laten trekken door een co-assistent, en dan duurt het wat langer...)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 12:08

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:19

Heb verstandkiezen laten trekken en ik kan me voorstellen hoe angstig het is. Maar het beste is dat ze eruit gaan. Een narcose brengt risiscos met zich mee en is niet de ideale oplossing. Beter een pilletje dat je van de huisarts krijgt. Bij sommige mensen, en dan bedoel ik dat het zeer zeer zeer zelden is werkt de verdoving neti zo goed. ER zijn dan andere medicijnen die wel werken om het gevoel weg te nemen. Geef aan dat je het eng vind aan de kaakchirurg, als je een goede hebt houdt die rekening met je en zal je er goed op voorbereiden. Eng zal het blijven maar geloof me er zijn ergere dingen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:10

hoe is het gegaan TS?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:20

orion1996 schreef:
Er zijn speciale tandartsen voor mensen die doodsangsten uitstaan en ze kunnen wel degelijk verdoven zodat ze er niks van meekrijgen. Ik zweer je, de enige verstandskies die er bij mij ooit uit moet gaat ook serieus niet onder plaatselijke verdoving, al moet ik de hele zooi daar afbreken.

Bij zo'n tandarts heb ik dus een jaar gelopen, na een jaar ACTA durfde ik eindelijk een gaatje te laten vullen. Uiteraard met verdoving vóór de verdoving... Ik krijg eerst een of ander vloeibaar spul op een watje op mijn tandvlees, dan is alles verdoofd en dan pas krijg ik het prikje.

Mijn verstandskiezen groeien ook compleet verkeerd. Nu doen ze regelmatig ook ontzettende pijn omdat ze op mijn zenuwen drukken. Maar hoe ongeloofwaardig dan ook, ik ga echt niet bij mijn tandarts klagen dat ze pijn doen. Want ik ben als de dood dat ik doorverwezen wordt naar de kaakchirurg en dat ze eruit moeten.

Ik hoor iedereen wel zeggen het valt wel mee.. Maar ik heb ruim een jaar bij de angst tandarts gezeten om één gaatje te laten vullen. En om me voor te bereiden op een operatie als dit zal nog vele malen langer gaan duren. Als ik niet onder narcose kan, dan blijven die kiezen erin...

Voor een gezond persoon is de kans op gevolgen van een narcose zeer klein... Dus geef mij maar die narcose. En dan het liefst wel een kapje want ik ben ook bang voor injecties.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:34

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:41

Jaja, ik ben vanmiddag ook weer geweest, voor de laatste keer. En jongens wat viel t weer mee. Ik ben ook zo'n zeikerd, de eerste keer was ik als de dood. Wat ben ik achteraf weer erg Tong uitsteken Vandaag de laatste keer dus, stond in 20 min weer buiten. Die prik stelt trouwens ook niks voor hoor, doet niet eens echt pijn (zit misschien ook een beetje tussen je oren). Meer een vervelend gevoel. Ben dan wel in het Radbout in Nijmegen geweest en daar kunnen ze heel goed prikken. Lucky me. Overigens hebben ze bij mij boven en onder tegelijk gedaan, is heel fijn want boven lagen die kiezen nog onder t tandvlees en dan kunnen ze het heel mooi weer dichthechten. Nauwelijks last van dus Haha!

Met andere woorden (en om een lang verhaal kort te maken): laat je niet gek maken, het is allemaal zo erg nog niet Lachen

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:43

Sterkte meissie!

Bij mij hebben ze grote verbouwing gehouden aan mijn kakecement Knipoog dus ik weet hoe zoites kan voelen. Knipoog

Volgende keer misschien een roesje? Hebben ze bij mij toen wel gedaan (gelukkig).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:43

.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:48

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:49

vragen bij het ziekenhuis of je goede pijnstillers mag. Ik eb van die zakjes Brufen (als ik de naam goed heb) 600 mg. Poeder moet je met water oplossen en opdrinken, werkt binnen 10 min Haha!
Heb net ook mijn eten achter de kiezen (let op de woordspeling) en heb nergens geen last van. Ideaal spul Haha!