Welshcobfan schreef:De wake up light was voor mij de uitkomst! Ik heb dan niet eens behoefte om te snoozen en ben zelfs voor de wekker wakker!
Ja dat had ik ook, voor een weekje ofzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:De wake up light was voor mij de uitkomst! Ik heb dan niet eens behoefte om te snoozen en ben zelfs voor de wekker wakker!
Mayo schreef:Ik zeg al in m'n beginpost dat ik alleen woon
Probleem is deels ook dat mijn leven zó druk is dat ik juist ook nog wanneer ik thuis kom door blijf gaan van binnen. Het duurt gewoon héél lang voordat ik kan slapen.
Mayo schreef:Flew schreef:Je kunt mij niet wijs maken dat wanneer je de wekker loeihard zet en hem aan de andere kant van de kamer zet, je onbewust kan snoozen.
Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat je je bed uitmoet om iets vervelends te stoppen. Als je wekker echt keihard afgaat blijf je niet meer liggen toch? Of dus die met de puzzelstukjes, die stopt pas als je die krengen hebt opgeraapt en in elkaar hebt gezet/ in de wekker hebt geduwd.
Dan ben jij dus blijkbaar echt niet bekend met dit soort problemen als je dit zo zegt
Ik heb m'n wekkerradio op kneiterhard volume staan, ik slaap gewoon door. Wekkers snooze je onbewust of je let er nieteens meer op.
Jeanine84 schreef:Niet meer gaan slapen na je werk! Hoe moe je ook bent!! Gewoon s avonds optijd naar je nest! Ik zeg niet dat je probleem daarmee opgelost is hoor maar het scheelt al wel iets denk ik..als ik moet werken word ik standaard voor mijn werker wakker..misschien toch een stukje verantwoordelijkheid? Vindt je je werk wel leuk? Want je werk is blijkbaar voor jou geen reden (meer) om je nest uit te komen..stel dat je s ochtends je paarden moet voeren..zou je daarvoor wel wakker worden denk je?
Mayo schreef:Jeanine84 schreef:Niet meer gaan slapen na je werk! Hoe moe je ook bent!! Gewoon s avonds optijd naar je nest! Ik zeg niet dat je probleem daarmee opgelost is hoor maar het scheelt al wel iets denk ik..als ik moet werken word ik standaard voor mijn werker wakker..misschien toch een stukje verantwoordelijkheid? Vindt je je werk wel leuk? Want je werk is blijkbaar voor jou geen reden (meer) om je nest uit te komen..stel dat je s ochtends je paarden moet voeren..zou je daarvoor wel wakker worden denk je?
Alles wat standaard word is geen reden meer om voor m'n wekker wakker te worden.
Lovely schreef:Bekend probleem. Vroeger had ik het net zo erg als jij, maar toen woonde ik onder en aanvliegroute van Schiphol en dat stoorde mijn slaapritme heel erg. Daar kwam ik eigenlijk achter toen ik verhuisde. Sinds ik gestopt ben met roken voel ik me beter en word ik minder katterig wakker. Er zijn dus al twee grote verbeteringen geweest, maar het is nog steeds niet helemaal in orde omdat ik toch niet helemaal goed slaap door weer iets anders. Als je echt niet uitkomt kun je een slaaponderzoek laten doen, want misschien is er wel iets waardoor je niet goed in je ritme komt.
Een rustiger leven kan ook helpen hoor, maar dat is ook gedeeltelijk een keuze natuurlijk.
Jeanine84 schreef:Zelfs niet je dieren? Dat is wel apart hoor..als ik weet dat de hond van mij afhankelijk is maakt het me niet uit hoe vroeg ik eruit moet..misschien dan toch maar even langs de doker want dit lijkt me niet helemaal normaal dan..
Rinske schreef:Eigenlijk zou je dus gewoon een wekker moeten hebben die je een stroomschok geeft als je wakker moet worden, wellicht dat dat helpt![]()
?
Mijn vriend is ook zo'n doorslaper, maar ik ga altijd meteen mijn bed uit als mijn wekker gaat. Als hij vroege dienst heeft (om 4.30 uur opstaan) dan geef ik hem altijd een schop als de wekker gaat. Omdat hij er dus niet wakker van wordt (of niet snel genoeg naar mijn zin
) en ik anders zo wakker ben van de wekker dat ik de rest van de nacht/vroege ochtend niet meer kan slapen. Maar dat is dus geen oplossing (of je zou een mechanisch-schop-been moeten maken en dat naast je neerleggen in bed
).
Kelly_Taco schreef:Ik hoorde pas van iemand die een trilapparaat onder zijn kussen heeft als de wekker af gaat.
Dat ding gaat hard trillen. Misschien is dat iets?