Een relatie aangaan zónder verliefd te zijn ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een relatie aangaan zónder verliefd te zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:52

pinuts schreef:
jah dat is wel zo. Maar je hebt ook van die mensen die ''scharrelen'' Dat vind ik dus helemaal niets. Als je bijv wel seks heb, maar geen relatie, en dat de ander daar dan wel op hoopt. Natuurlijk moet je elkaar wel echt leuk vinden, voor een relatie, maar ik geloof ook wel dat je een relatie kan aangaan zonder echt al superverliefd te zijn. Het moet natuurlijk wel een keer komen, die kriebels.. maar als je iemand echt heel erh leuk vind is dat niet zon probleem lijkt mij

Als je iemand wel heel erg leuk vind heb je er toch al gevoelens voor. Dan vind ik ook wel dat je een relatie kan aangaan. Die kriebels komen dan vanzelf wel. Lachen En zo niet, jammer dan. Next. Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:52

pinuts schreef:
Als je bijv wel seks heb, maar geen relatie, en dat de ander daar dan wel op hoopt.

Ja, maar daar heb je het al; dan hoopt iemand op meer. Dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Als je over een seks'relatie' goede afspraken maakt kan dat heel goed gaan.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:23

Pft met zo iemand zou ik never nooit een relatie kunnen nemen. Dat is btw alleen maar zieliger voor die persoon omdat ik dan vreselijk over hem heen loop enzo.. Nagelbijten / Gniffelen

Nee, ik moet écht verliefd zijn anders ben ik best wel een bitch enzo.. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:09

Marloez schreef:
Pft met zo iemand zou ik never nooit een relatie kunnen nemen. Dat is btw alleen maar zieliger voor die persoon omdat ik dan vreselijk over hem heen loop enzo.. Nagelbijten / Gniffelen

Nee, ik moet écht verliefd zijn anders ben ik best wel een bitch enzo.. Huilen van het lachen

Ken er nog 1. Bloos

Erg eigenlijk..

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:35

Hehe, ik heb een uur geleden nog iemand opgebeld om te zeggen dat ik het wow-gevoel niet had maar dat ik het wel de tijd had gegeven om nog te kunnen komen. Ik ga er dan echt niet voor want dan zie ik vanalles lekkers rondlopen hehe Tong uitsteken

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:40

Ik zou dan kiezen voor 2. Beter 1 keer duidelijk zijn dan dat je zo'n jongen aan het lijntje houd Lachen
Ik weet gewoon van mezelf dat ik gewoon al verliefd moet zijn ( of het woow gevoel hebben) wil ik een relatie aangaan anders wordt het gewoon niks Knipoog
Natuurlijk weet ik niet hoe dit bij jou zit en als jij denkt dat het toch kan groeien, zal ik nog eerst vrienden blijven en dan kijken hoe het na een paar maand is.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:00

Het ergste is een goede vriend die verliefd op je is.. en nuchter als ik was had ik niet door dat ie aan flirten was en ik ging er gezellig in mee 'als vrienden' Had wat uit te leggen toen ik zei dat ik niet verliefd op hem was.. als je een relatie wil moet er van beiden kanten 110 procent zijn. Ja

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:35

Oamaru schreef:
Het ergste is een goede vriend die verliefd op je is.. en nuchter als ik was had ik niet door dat ie aan flirten was en ik ging er gezellig in mee 'als vrienden' Had wat uit te leggen toen ik zei dat ik niet verliefd op hem was.. als je een relatie wil moet er van beiden kanten 110 procent zijn. Ja

Hmm ja, dat heb ik ook een keer gehad....En maar gezellig meedoen omdat je denk dat ie het niet serieus meent.....

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:41

Ik ben 1 keer een vriendje gehad waar ik eigenlijk niet echt blij mee was.. Ik heb hier spijt van gehad en gelijk van geleerd!! Tong uitsteken
Ik zou niet zoomaar iets aan gaan, en zoals al werd gezecht het moet van beide kanten komen!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:49

Mijn zusje heeft een beste vriendin die hier ook regelmatig over de vloer komt. Ze is heel vrij, en praat ontzettend gemakkelijk. Ook tegen mij.
Ik mag haar ook heel erg. Ze zat vorig jaar oktober al een poosje te zeuren: Hé Janine! [***] is ECHT wat voor jou!
Dat is haar broer van 21, ik ben 17. En was op dat moment smoorverliefd op een andere jongen, waarmee ik ging. Maar dat is stukgelopen, omdat hij geen relatie wou.
In november gingen de dames samen werken op de school van haar vader. En [***] kwam hun weer thuisbrengen. Ik moest hem maar even komen bekijken, ik heb me voorgesteld, maar het was niets voor mij, met die andere jongen nog in mijn achterhoofd.
In Januari was dat meisje jarig, en is mijn zusje daar geweest. 's Avonds is mijn moeder mijn zusje op gaan halen, en zag ze [***]. Toen ik diezelfde avond weer terugkwam van paardrijden, zei ze: Goh Janine, die [***] is een leuke jongen! Is wel wat voor jou!
Ik moet wel wat lachen. Maar zette mijn gedachten meteen weer weg.
Toen ik sliep ging mijn telefoon opeens af. Een onbekend nummer had mij gesmst: Hee alles goed? Ik had je nummer van je zusje gekregen, leek me wel leuk om je wat beter te leren kennen.
[***] dus. Ik had hem al maanden op msn, dus die middag was er al het een en ander voorgevallen wat de meiden op hun geweten hadden.
Anderhalve week daarvoor had ik mijn zusje uitgezwaaid die met school (en dus het zusje van [***]) naar Oostenrijk. Daar had zijn zusje al gevraagd aan haar moeder: Goh mam! Wat vind je van Janine, is dat niet wat voor Geert? Zijn ouders zagen mij wel zitten, maar ik lachte er maar wat om. Bovendien had ik in December nog met mijn crush gezoend, waar ik smoorverliefd op was.
Ik smste natuurlijk niet terug, ik vond het zo erg. Maar ik wist wel dat ik deze jongen een kans moest geven, vooral omdat mijn moeder het zo'n leuke jongen vond. Die weet wel wat ik leuk vind. Eind van de volgende dag smste ik pas terug. We hebben anderhalve week gesmst, en toen heeft hij mij op een zondag van huis gehaald. Omdat zijn ouders er niet waren. In het echt was het een hele leuke jongen om te zien. Ik was verschrikkelijk zenuwachtig, maar voelde me al snel op m'n gemak bij hem. Natuurlijk zat het hele huis vol vrienden, dus ik moest me meteen voorstellen aan jan en alleman. En dat is ook niet echt mijn ding. Toen heeft hij mij maar een rondleiding gegeven door het huis. We eindigden op zijn kamer, gingen braaf tv kijken. Er gebeurde niets. Toen opeens zijn naam geroepen werd, dacht ik dat het een kameraad was. Maar een paar minuten later stond zijn vader (die ik dus wel kon) in zijn kamer. Hij vond het wel leuk dat ik er was. Die ging even later weer weg. En toen hebben we gezoend. Zijn kameraden waren ook meteen wel van mij gecharmeerd, een had tegen zijn moeder gezegd: Ja Geert is boven, met een heel leuk meisje. En z'n moeder zei tegen mij dat ze al hoopte dat ik het zou zijn.
Toen ik die avond thuis kwam, dacht ik: Oh nee, wat heb ik allemaal gedaan? Is dit wat ik wil?
De dag erop is hij de hele middag bij mij geweest. En de rest van de week zagen we elkaar ook bijna elke dag.
Een week erop vroeg ik hem, hebben wij nu wat?
Hij zo: Nou, ik zeg wel tegen al mijn vrienden dat je m'n vriendin bent.
Dus toen was het serieus.
En toen hij weg was, dacht ik opnieuw: Oh nee!
Maar tegelijk dacht ik: Whatever, als het niet bevalt kan ik hem nog altijd dumpen. Hoe hard het ook klonk, en hoezeer ik ook wist dat hij smoorverliefd was. Ik wist nog niet wat ik voor hem voelde.
Ik besloot mooi door te gaan hiermee.
En inmiddels zijn we alweer 4 maanden bij elkaar!
Ik ben smoorverliefd, hou ontzettend veel van hem. En het is wederzijds.
Ik heb voor optie 1 gekozen, en het heeft goed uitgepakt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:16

Marigold schreef:
mijn ervaring is: niet doen.
je loopt er op een gegeven moment in vast.
als het later bijvoorbeeld eens niet goed gaat, is het (vind ik hoor) echt van belang dat je tóch datgene in de ander ziet, waar je 'toen' voor viel.
zonder dat wordt het gaandeweg steeds meer ergernis, en weet je op een gegeven moment niet meer waarom je eraan begonnen bent.
plus dat de kans dat je ineens écht verliefd wordt, maar dan op iemand anders, groter is dan wanneer je echt gek bent op je eigen vriend.
maar ja, er schijnen mensen te zijn die ermee kunnen leven dat hun partner lief leuk een aardig is, en ongeveer dezelfde verwachting van het leven heeft, en daar verder geen verliefdheid bij hoeft te zitten.
ik weet niet van welk type jij bent natuurlijk.

Ohhh maar het gaat niet over mij hoor Knipoog Zat er zo eens over na te denken.
Was gewoon benieuwd wat anderen ervan vinden/denken/doen.
Je ziet toch veel verschillende reacties eigelijk Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:40

Ik zou het niet eerlijk vinden voor die jongen om een relatie met hem te beginnen; je geeft hem dan hoop terwijl er weinig hoop is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:51

Hm, weet ik eigenlijk niet... Als ik goed terugdenk, heb ik hetzelfde gedaan bij mijn ex denk ik... Vond hem wel knap en het samenzijn enzo was leuk enzo, maar ik wilde eigenlijk alleen dat en niks vasts. Na een aantal keer vragen van zijn kant, ben ik er toch voor gegaan. Gewoon om te proberen, had nooit eerder een vaste vriend gehad, omdat ik niet zo binderig was Lachen. Pas een maand later werd ik écht verliefd en was hij leuker dan leuk. Toch nog bijna 2.5 jaar goed gegaan...

Weet niet of ik het ooit nog zo zou aanpakken.. Denk het toch niet Lachen.

Edit: Toch denk ik dat achteraf het gevoel er wel al een beetje was... Als ik iemand écht niet leuk vind, zal er ook verder niks meer gebeuren dan een kusje op de wang Haha!. Hoewel, je hebt 'leuk' en 'leuk'...
Lastige vraag als je het zo bekijkt Haha!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:35

Ik ben blij om hier verschillende ervaringen over te lezen, want ikzelf ben begonnen met mijn beste vriend. We kenden elkaar al 10 jaar, nooit iets méér gevoeld dan heel hechte vriendschap tot er toch een vonk oversloeg. Maar die vonk kan ik niet echt omschrijven als hevige verliefdheid. Ik voelde me wel tot hem aangetrokken, en ik voelde wel iets bij het kussen enzo Lachen
We zijn nu 1.5 jaar samen en zijn een volgens mij zeer sterk koppel. Ben echt gek op hem. Nog steeds niet smoorverliefd maar wel heel erg houden van. En zolang me dat niet tegensteekt is er volgens mij geen probleem Lachen . Ik weet alleen wel dat mijn vriend stapelverliefd op me was/is, en daar voel ik me toch een heel klein beetje schuldig om.. Ik denk gewoon dat het aan het feit ligt dat ik écht niet snel verliefd word. Maar tot zover voel ik me 100% goed in deze relatie Lachen Ik vind het dus écht wel kunnen Lachen

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:48

ik heb al eens in de situatie gezeten dat ik wel verliefd was en een relatie aan ben gegaan met een jongen die ook verliefd was op mij, maar ik ondanks dat eigenlijk zeker wist dat we niet goed bij elkaar passen en het niet de "jongen van mijn leven" was (dat wist ik diep van binnen)

Maar omdat ik wel verliefd was, wilde ik het wel een kans geven. Helaas is het niets geworden en zou ik dat ook nooooooit weer doen....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:57

Ik dacht zelf dat ik nooit voor optie 1 zou kunnen gaan want ik geloofde in het romantische beeld van liefde op het eerste gezicht. Maar het liep allemaal een beetje anders er werd iemand heeeel erg verliefd op mij maar ik had wat meer tijd nodig. Ben helemaal tegen mijn principes in hier wel op in gegaan door met hem een paar keer uit te gaan en werd tot mijn grote verassing ook verliefd. Binnen twee weken woonden we samen en binnen een jaar hadden we ook samen een huis gekocht. We zijn nu 2 jaar samen en gaan 8 augustus trouwen, het voelt gewoon heel goed. Dit is achteraf gezien zo gelopen omdat ik helemaal met mijn gevoel ben meegegaan en (zeker in de beginsituatie) mijn verstand helemaal heb uitgeschakeld, waardoor ik ook verliefd kon worden hoewel ik dat in eerste instantie dus niet was.

Wat ik zelf achteraf gezien ook wel grappig vind is dat ik daarvoor tweemaal in de situatie heb gezeten dat een goede vriend van mij verliefd was op me. Hier ben ik niet op ingegaan, 1 van die mannen is nog steeds mijn beste vriend (naast mijn partner natuurlijk) die andere man kon het daarna niet meer goed aan met me om te gaan zelfs niet toen hij zelf een relatie kreeg.
Ook ben ik een jaar voor ik mijn huidige relatie kreeg heel erg verliefd geweest op iemand die dat dus niet op mij was hij wilde wel goede vrienden zijn. Uit zelfbescherming heb ik dit afgehouden omdat ik het niet aankon wel vrienden te zijn maar verder niks. Goed dat ik dat gedaan heb want daardoor was er de ruimte om mijn huidige partner tegen te komen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:59

Ik zal het niet zo snel doen, als je geen gevoelens voor die persoon hebt. Dat lijkt me alleen maar moeilijk omdat je diegene meer als vriend in een vrienschap ziet, zo zie ik het Knipoog