RedPassion schreef:Ik heb EMDR gehad, en er goede ervaringen mee. Was voor traumaverwerking, meer specifiek mag via PB ivm privacy :) Ik heb 6 behandelingen gehad, en nog een paar 'nabehandelingen' (waren gewoon gesprekken).
Bij mij waren het klikjes via een koptelefoon, zoals Arabesk al beschrijft. Het kan ook met iets volgen met je oog geloof ik, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Kort samengevat moest ik teruggaan naar de gebeurtenis, zeggen wat ik daarbij voelde. De therapeut stelde af en toe wat vragen en liep me vaak opnoemen wat ik voelde, en hoe ik me zou willen voelen. Reken er op dat het heel heftig kan zijn, bij mij was het vooral heel veel woede, maar ben ook eens intens verdrietig geweest. Heel naar op het moment, maar het werkte toch, ik voelde me al heel snel na de behandelingen veel beter.
En hoe het precies werkt weet ik niet hoor, ik was er echt verbaasd over. Had al veel 'gewone' therapie gehad zonder veel resultaat, en dit had gewoon effect.
Die woede zeg maar die je omschrijft... Ik ben bang dat ik daar ook heel veel last van zal hebben tijdens die therapie. Tot nu toe is die woede gewoon thuis ook wel eens naar boven gekomen, maar zodanig dat ik er agressief van wordt... En ik wordt niet echt snel agressief. Weten die therapeuten daar ook mee om te gaan?
Of mag mijn vriend aanwezig zijn bij die therapieën, omdat hij wet wat hij moet doen als ik dus agressief wordt (als enige zo ongeveer)...