na roltrapvrees nu ook trapvrees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Re: na roltrapvrees nu ook trapvrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:00

LZP -> MW

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:03

KiWiKo schreef:
Lonneke......... er is toch vast wel iemand binnen de GGZ die hier wat mee kan?

My thoughts exactly! Ja
Succes, Lonneke, want het is weer een vervelend probleem.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:11

Weet je wel zeker dat het beter met je gaat?
Heb je mensen om je heen overdag? Of ben je helemaal alleen?
Ben het eens met bovenstaande, informeer bij GGZ.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:29

Ik ken het probleem. Ik was als de dood voor roltrappen en liften.

Als kind ben ik een keer van een roltrap gevallen, en daarna durfde ik er niet meer op.

Ik werd op den duur een beetje gek van mijzelf en mijn ouders en vriendinnen enz ook. Als ik wat moest hebben op een 2e etage en er was alleen een roltrap dan moest het gehaald worden.

Op een dag na school moest ik ook wat hebben op een 2e etage, ik was alleen en ook geen mens in de winkel. Dus ik stond voor de keuze. Of ik ga naar huis zonder hetgene dat ik graag wil hebben, Of ik zet me erover heen en stap zelf op dat kl.ote ding.
Na flink wikke en wegen ben ik er op gestapt, met knikkende knien. Maar ik heb het gedaan.
Zo ging ik steeds meer situaties op zoeken dat ik wel met de roltrap MOEST. Dat het gewoon niet anders kon(behalve weg gaan). En zo heb ik mijzelf erover heen gezet.

Met liften is het anders, daar ga ik niet in als ik alleen ben. Het maakt mij niet uit wie er bij mij is, als ik maar niet alleen ben.

5 jaar geleden ben ik geopereerd en lag op de 2e verdieping. Om te roken moest ik of naar de 3e verdieping of naar buiten(beneden). Meestal ging ik buiten het bezoekuur om naar beneden. En dan stond er bijna nooit iemand bij de lift naar beneden. Dus dan maar met de trap, ook al verging ik van de pijn. Hier heb ik menig woorden over gehad met de verpleging, maar daar had ik geen boodschap aan Haha!

Ik heb mijzelf dus aardige over mijn fobien heen geholpen. Alleen krijg je mij niet op glazen trappen of in glazen liften. Ook als een winkelcentrum en glazen vloer heeft ga ik er niet in.

Mijn tip dus voor jou, ga de confrontatie aan, zoek de boosdoener op. Zorg dat er een beloning voor jezelf is als je de roltrap/ trap op gegaan bent.

Begin bv. bij de hema. Die hebben meestal op de 2e etage een restaurant. Ga met de roltrap/trap naar de 2e etage en beloon jezelf met een lekker taartje. En de hema heeft meestal ook niet extreem hoge roltrappen, dus dat scheelt ook weer.

Zoek voor jezelf een reden op waarom je naar de 2e etage moet. Het liefst iets heel leuks. Dat motiveerd je toch om de stap te zetten!

Je kunt iemand meenemen die je motiveerd(het taartje boven aan de trap houdt o.i.d), maar zorg er wel voor dat het iemand is die zelf rustig is, niet gaat pushen en je alle tijd laat nemen!

Succes ermee!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:09

dees_daan schreef:
KiWiKo schreef:
Lonneke......... er is toch vast wel iemand binnen de GGZ die hier wat mee kan?

daar dacht ik ook meteen aan, als je 1 van hun vraagt, willen ze je vast wel helpen, of iig raad geven.. daar heb je meer aan dan iemand die van achter de computer raad geeft.. praat je wel eens met ze? vind het allemaal wat vreemd gaan..

ik heb vanmiddag een routine gesprek met mijn arts. ga t hem eens voorleggen. al denk ik dat dit meer iets is voor een psygoloog. hoe bedoel je vreemd gaan. ze zijn echt wel bij me betrokken hoor. ik heb dagelijks gesprekken met ze.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:23

Ik vraag me werkelijk af Lonneke, welke fobie je jezelf als volgende gaat aanpraten.....

no offence, maar je bent nu écht bezig aandacht te trekken met het openen van dit soort topics.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:28

Barmat schreef:
Ik vraag me werkelijk af Lonneke, welke fobie je jezelf als volgende gaat aanpraten.....

no offence, maar je bent nu écht bezig aandacht te trekken met het openen van dit soort topics.

Precies mijn gedachten..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:36

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:38

jeetje willen jullie hiermee stoppen. vind dit dus echt niet leuk. zit dit niet uit mijn duim te zuigen hoor. vind het ronduit belachelijk dat ik voor leugenaar word uitgemaakt. zit op t moment gewoon erg te tobben met mijn gezondheid. vind jullie reactie dus echt belachelijk.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:46

Ik ben het met Barmat eens. Je doet me meer denken aan een hypochonder.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:48

tuurlijk mogen jullie dat geloven. gelukkig weet ik zelf en mijn huisarts dat de klachten wel degelijk echt zijn. ik vind het echt belachelijk dat jullie zo reageren.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:58

Je hebt het verleden nu niet écht mee Lonneke... en gezien je geschiedenis van topics plaatsen zet ik dus wel degelijk mijn twijfels bij dit alles Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:00

is prima hoor barmat. je moet natuurlijk geloven wat je wilt. als ik zelf maar weet hoe het zit. en ik ben geen teks en uitleg verschuldigd. en ik vraag ook niet om commentaar zoals dit van jou, ik vraag om mensen die dit probleem kennen en me kunnen helpen. dus als t je stoort, reageer dan niet, en doe het anders per pb en niet in dit topic.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:06

Ik ben niet de enige die zijn vraagtekens zet bij jouw verhalen Lonneke, vergeet dat niet Knipoog

Ik zie ook geen reden om dit per pb te doen, reageren in een topic staat vrij, en ik ben nergens beledigend of grof naar jou toe, ook al zie je dat anders. Ik denk serieus dat je niet zomaar alles op bokt moet neerplempen om hier aandacht mee te trekken. Het zal je heus niet allemaal meezitten, maar ik zet echt mijn vraagtekens bij jouw verhalen en je maakt jezelf hierdoor niet echt geloofwaardig. Op deze manier zullen steeds minder mensen jouw verhalen gaan geloven.

Ik zeg dit juist omdat ik het goed met je voorheb, al zie je dat niet zo.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:16

ik zou willen dat je het goed met me voorhebt. waarom trek je mijn verhaal in twijfel? wil je soms dat ik de doktersverklaring hier neer ga zetten? den je nou echt dat ik op aandacht zit te wachten? nee hoor echt niet. ik zit gewoon enorm te kwakkelen met mijn gezondheid. kan ik ook niets aan doen. je bent vij om te reageren maar het is beter als je het ontopic houdt

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:22

Zonder dat ik misschien ook als de kwade gezien wordt, denk ik wel dat Barmat het idd goed bedoelt.
(zo komt het igg op mij over)

Wat Barmat denk ik probeert aantegeven is dat:
Hoemeer je regelmatig over allerlei verschillende klachten een topic opent hoe meer mensen kunnen gaan twijfelen.
En dan meer in het kader van hoe kan dit allemaal 1 persoon in zo'n korte periode overkomen
(al is het waar, zullen er mensen zijn die hier moiete mee hebben)
Misschien moet je het iets meer doseren? Loop je minder het risico dat men "over je heen" valt

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:22

ik vraag me af wat je dan met dit topic wilt bereiken... Dit soort zaken kunnen wij niet oplossen vanachter de computer en je weet volgens mij d*ndersgoed bij je je WEL terrecht kunt met dit soort problemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:25

Lonneke ik denk dat je veel verschillende problemen hebt die zich uiten in bv deze angst. Wellicht is het fijn als ze eens gaan kijken waar die vandaan komen, misschien wel bijwerkingen van medicijnen of juist iets wat heel goed behandelbaar is. Een juiste diagnose zal voor jouw ook veel duidelijkheid gaan geven en wellicht jouw beter in je vel gaan zetten.

Als je bloedarmoede hebt, werkt dat ook door, je bent niet fit, labiel en daardoor snel ontvankelijk voor angsten. Lichaam en geest zijn 1. Ga eerst maar eens zorgen dat je cyclus normaal is en dat je lichaam daardoor sterk wordt, dus operatie of andere oplossing.

kellyenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:27

ik vind het sneu voor lonneke dat jullie allemaal zo op haar reagere, echt niet normaal.

ik heb ook roltrapvrees, en ik heb geprobeerd om er gewoon zo makkelijk mogelijk mee om te gaan ik hoop dat jou dat ook lukt lonneke

de ene roltrap is de andere niet. maar ik heb het ook in de lift gehad en ook met trappen

door de angst te valen ofzo word ik licht in mn hoofd en mis ik een trede of gebeurd er juist iets

ik zou neit weten wie je daarmee kan helpen bij mij werd het vanzelf minder maar ik hoop dat je erboven op komt want het is echt niet leuk.

kellyenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:27

russel schreef:
Lonneke ik denk dat je veel verschillende problemen hebt die zich uiten in bv deze angst. Wellicht is het fijn als ze eens gaan kijken waar die vandaan komen, misschien wel bijwerkingen van medicijnen of juist iets wat heel goed behandelbaar is. Een juiste diagnose zal voor jouw ook veel duidelijkheid gaan geven en wellicht jouw beter in je vel gaan zetten.

Als je bloedarmoede hebt, werkt dat ook door, je bent niet fit, labiel en daardoor snel ontvankelijk voor angsten. Lichaam en geest zijn 1. Ga eerst maar eens zorgen dat je cyclus normaal is en dat je lichaam daardoor sterk wordt, dus operatie of andere oplossing.

ik heb geen van wat jij schrijft en heb toch roltrap/trap en liftvrees gehad
ook hyperventilatie in de auto enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:28

Maar we hebben het ook niet over jouw.

kellyenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:30

russel schreef:
Maar we hebben het ook niet over jouw.

lekker vriendelijk ben je. het gaat er toch om wat eraan gedaan kan worden dus die medicijnen hoeven toch niet die bijwerkingen te geven dat bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:31

Lonneke, goed bedoelde tip
Print al je topics van de laatste tijd eens uit...
Al je klachten en ziektes, al je impulsieve aankopen en gedachte...
En geef deze eens aan de mensen van het ggz die je daar begeleiden...

Ik heb het idee dat die maar half weten waar jij je irl mee bezig houd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:31

Misschien ken ik Lonneke beter dan jij omdat ik al wat langer op bokt ben? Ik bedoel het ook niet onvriendelijk naar Lonneke toe. Dat jij de adviezen aan Lonneke op je zelf gaat betrekken moet jij weten, maar dan krijg je wendingen in een topic waar niemand wat aan heeft.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:33

Dit wordt weer zown heel lange doelloze discussie.. Net als overigens bijna alle topics van deze TS op uitdraaien.. lijkt wel of ze dat leuk vind :p