Dat willen ze natuurlijk helemaal niet, want hoeveel tax lopen ze denk je mis als iedereen zou stoppen?? Ik paf ook lekker door en stop pas als IK dat wil. En ja, ik houd ook echt wel rekening met niet-rokers.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Equinecoach schreef:Als alle rokers ineens zouden stoppen wil ik wel eens zien wat de regering doet, die loopt etterlijke miljarden mis!
terorita schreef:neee we krijgen straks hangrokers![]()
komt daar weer een verbod op
Chiqa schreef:Wat dacht je van rookhagen...Schijnt erg slecht voor je gezondheid te zijn
Nicolletje schreef:Ik heb een supersmoker (esigaret) besteld.... Ook ivm de kosten.
Zal mij benieuwen.
Citaat:Inspectie waarschuwt voor SuperSmoker
SuperSmoker voorlopig niet verbodenDe Elektronische sigaret wordt voorlopig niet verboden.
Geen verbod op e-sigaret
ReclameWel mag er vanaf volgende week geen reclame meer gemaakt worden voor de elektronische sigaret.
Risico'sDat is de uitkomst van een gesprek tussen de advocaat van de producent en het ministerie van Volksgezondheid. Naast het reclameverbod komt er een publiekswaarschuwing die wijst op de gezondheidsrisico's van het product.
MedicijnEen maand geleden zinspeelde minister Klink wel op een verbod, omdat hij de sigaret als een geneesmiddel ziet. Hij wil dat andere EU-landen de SuperSmoker op dezelfde manier gaan behandelen. In Oostenrijk en België heeft de elektronische sigaret al de status van geneesmiddel. Ook in de Verenigde Staten geldt het als medicijn, gezien de gezondheidsrisico's. Andere landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, hebben nog geen besluit genomen.
VerzetDe directie van SuperSmoker is enerzijds blij met het besluit dat het product op de markt mag blijven, anderzijds zal ze zich "met alle mogelijke middellen" verzetten tegen het reclameverbod.
Schadelijke effectenIn een reactie waarschuwt de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) voor het gebruik van de elektronische sigaret. Volgens de dienst is te weinig bekend over het product, onder meer over mogelijke schadelijke effecten op de lange termijn.
© RTLNieuws.nl
laatste wijziging: 28 januari 2008 15:47
Chiqa schreef:Equinecoach schreef:Als alle rokers ineens zouden stoppen wil ik wel eens zien wat de regering doet, die loopt etterlijke miljarden mis!
Dat lopen ze toch al als het rookverbod in zal gaan
Equinecoach schreef:[/quote]Als alle rokers ineens zouden stoppen wil ik wel eens zien wat de regering doet, die loopt etterlijke miljarden mis!