1 Juli massaal stoppen met roken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

4EverHobbes

Re: 1 Juli massaal stoppen met roken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:13

Stoppen per 1 juli omdat de overheid dat wil Clown
Dat willen ze natuurlijk helemaal niet, want hoeveel tax lopen ze denk je mis als iedereen zou stoppen?? Ik paf ook lekker door en stop pas als IK dat wil. En ja, ik houd ook echt wel rekening met niet-rokers.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:15

Stoppen omdat het in de horeca niet meer mag?.... Ik zit toch echt niet 24/7 in de horeca! Haha!

Als alle rokers ineens zouden stoppen wil ik wel eens zien wat de regering doet, die loopt etterlijke miljarden mis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:17

Equinecoach schreef:
Als alle rokers ineens zouden stoppen wil ik wel eens zien wat de regering doet, die loopt etterlijke miljarden mis!

Dat lopen ze toch al als het rookverbod in zal gaan Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:18

neee we krijgen straks hangrokers Knipoog
komt daar weer een verbod op

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:19

Ik zal ook niet stoppen met roken wegens het rookverbod in de horeca wat 1 juli in gaat.
Ik ben bij beide zwangerschappen gestopt met roken, en ik heb ook aboluut geen moeite gehad in die tijd om niet te roken, maar de drang naar een sigaret werd me weeral is veelste veel toen de kids geboren waren.

Ik rook nu ook niet binnen, ik heb er dus ook geen moeite mee om buiten te roken.
Mensen die niet tegen de rook kunnen wegens astma of wat dan ook, dan houdt ik daar rekening mee.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:22

Hahaha hangrokers, ik doe mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:26

terorita schreef:
neee we krijgen straks hangrokers Knipoog
komt daar weer een verbod op

Wat dacht je van rookhagen...Schijnt erg slecht voor je gezondheid te zijn
Huilen van het lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:28

Chiqa schreef:
Wat dacht je van rookhagen...Schijnt erg slecht voor je gezondheid te zijn
Huilen van het lachen

klopt krijg je gordelroos van ROFL

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:31

Ik heb een supersmoker (esigaret) besteld.... Ook ivm de kosten.
Zal mij benieuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:32

Niet alleen gordelroos maar ook een hartverzakking..Heb ik met eigen ogen mee mogen maken....We stonden lekker buiten et roken bij de bios...Komt er zo'n mens druk zwaaiend met dr handjes dat die "rookhagen verboden zouden moeten worden"
Dus ja wat krijg je dan? Zei iemand "Ga je toch lekker binnen staan"
Mens is afgevoert door de politie. ROFL

Dus vandaar dat ik zei dat het erg slecht voor je gezondheid kan zijn.

Nicolletje schreef:
Ik heb een supersmoker (esigaret) besteld.... Ook ivm de kosten.
Zal mij benieuwen.

Die gaan dr toch uit ? (Dacht al dat ze niet meer verkocht mochten worden) Overigens...Heb een keer een trekje genomen van zo'n gek ding, nou levensgevaarlijk.
Je proeft niets dus je moet ontzettend oppassen voor een nicotinevergiftiging.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:34

Ik doe het niet. Op mijn werk(café) roken ook collega's en mijn bazen ook. Het zal misschien even wennen zijn om steeds naar buiten te lopen, maar ik ga er denk ik niet minder door roken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:57

Zal mij benieuwen hoe lang je zo'n supersmoker binnen mag gebruiken Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:07

Onbeperkt Mystica, aangezien ze geen gifwolken uitstoot.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:09

Ach, ze verzinnen vast ook wel wat tegen waterdampen Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:11

Ja dat is waar... Sommige niet rokers zijn helemaal doorgedraaid door die angstpropaganda die ze nog geloven ook....Als er beweerd wordt dat je een extra oortje kan krijgen door het inademen van de rook van een electrische sigaret hebben we weer wat nieuws.
Maar zonder dollen, denk wel dat ie verboden wordt aangezien het onder de medicijnenwet zou kunnen komen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:51

Chica:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... ticleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/01_januari/28/binnenland/0128_1300_supersmoker_niet_verboden.xml

edit ik krijg de link er niet goed op

Citaat:
Inspectie waarschuwt voor SuperSmoker
SuperSmoker voorlopig niet verbodenDe Elektronische sigaret wordt voorlopig niet verboden.

Geen verbod op e-sigaret
ReclameWel mag er vanaf volgende week geen reclame meer gemaakt worden voor de elektronische sigaret.
Risico'sDat is de uitkomst van een gesprek tussen de advocaat van de producent en het ministerie van Volksgezondheid. Naast het reclameverbod komt er een publiekswaarschuwing die wijst op de gezondheidsrisico's van het product.
MedicijnEen maand geleden zinspeelde minister Klink wel op een verbod, omdat hij de sigaret als een geneesmiddel ziet. Hij wil dat andere EU-landen de SuperSmoker op dezelfde manier gaan behandelen. In Oostenrijk en België heeft de elektronische sigaret al de status van geneesmiddel. Ook in de Verenigde Staten geldt het als medicijn, gezien de gezondheidsrisico's. Andere landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, hebben nog geen besluit genomen.
VerzetDe directie van SuperSmoker is enerzijds blij met het besluit dat het product op de markt mag blijven, anderzijds zal ze zich "met alle mogelijke middellen" verzetten tegen het reclameverbod.
Schadelijke effectenIn een reactie waarschuwt de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) voor het gebruik van de elektronische sigaret. Volgens de dienst is te weinig bekend over het product, onder meer over mogelijke schadelijke effecten op de lange termijn.

© RTLNieuws.nl

laatste wijziging: 28 januari 2008 15:47

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:55

Ik voel me zo langzamerhand wel een crimineel omdat ik rook.
Maar stoppen....neu.... Haha!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:20

Ik rook alleen maar soms als ik uit ga of in de kroeg zit. Dus het is alleen maar goed voor mij. Haha! Maar ik vind het ook wel jammer, want het hoort er gewoon bij. En straks gaan je kleren na het uitgaan alleen maar naar zweet en drank stinken. Misselijk Dan toch echt liever die rooklucht. Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:26

Chiqa schreef:
Equinecoach schreef:

Dat lopen ze toch al als het rookverbod in zal gaan Knipoog

Eigenlijk zou dat wel een stunt zijn Nagelbijten / Gniffelen Of massaal allemaal dingen uit het buitenland halen in kleine hoeveelheden, kijken wat de regering dan gaat doen. Maar ik denk niet dat ik er minder om ga roken, ga dan wel lekker buiten staan, doe ik nu ook vaak al en zoveel rook ik niet...

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:31

Equinecoach schreef:
[/quote]

Als iedereen zou stoppen zou de schatkist niet zo goed gevuld zijn, dus ze willen echt niet dat mensen gaan stoppen. Wat kan hun het schelen? Als de kist maar propvol zit! Daarom werd die elektrnische sigaret natuurlijk verboden als reclame, ze zagen de bui al hangen dat dalijk de helft minder belasting op sigaretten binnenkomt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:02

Ehm, mijn vraag was niet waarom mensen wel of niet stoppen op 1 Juli?

Ik zelf stop niet door het rookverbod, ik moet stoppen om andere redenen maar ik vind dit nog niet zo gemakkelijk. Vooral op stap weet ik dat het moeilijk is. (hele tijd alleen op stap gerookt) Daarom zit ik dus te denken om gewoon 1 Juli aan te houden in de hoop dat het net ietsjes makkelijker word, ook omdat er misschien WEL mensen zijn die stoppen door het rookverbod, of dit als een kleine stimulans zien.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:10

Ik stop 2 juni :d

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:25

Haha nou nee. Ik stop niet vanwege het rookverbod hoor, ik rook wel gewoon ergens anders. Ik stop op m'n twintigste. Lachen

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:05

nee, als ik ga stoppen dan doe ik dat omdat ik het zelf wil, en niet omdat je nu in de horeca niet meer roken mag.

nu ga ik tijdens het uitgaan ook wel eens buiten een sigaretje roken, even frisse lucht etc.
maar ik zie mezelf straks midden in de winter al in een t-shirt staan, in een vette sneeuwstorm Koe

nee ik baal er wel van, om nu elke keer naar buiten te moeten, maar ik rook er geen sigaretje minder om.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:11

Dacht het niet.. Blijf lekker door roken.. Misschien omdat ik eigenwijs ben wel meer.. Vork

Opzich is het wel te doen niet roken in de horeca. Het is even wennen, maar als er niemand daar rookt, krijg je ook niet zo snel de neiging. Maarja, heb wel liever dat het niet verboden word..