Meer mensen ervaring met een aambei/endeldarmoperatie/endoso

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen ervaring met een aambei/endeldarmoperatie/endoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:19

ik krijg een darmonderzoek en dan halen ze ze meteen weg, wss zijn het tóch aambeien ze worden afgeschoten met een elastiekje

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:44

Ai ook spannend!

Ik ga morgen onder het mes en vind het reuzespannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:36

Dat is dus vandaag heel veel succes Loesss en ben benieuwd naar je verhaal en hoe je je gaat voelen!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:58

Goeiemorgen!

Verslagje van operatie. Ik moest me om 12 uur melden, alles goed uitgelegd en dan is her wachten geblazen tot je richting de OK mag, dat was pas om 4 uur Gaaaap! Dus lekker saai 4 uur liggen wachten. Anyway toen op van de zenuwen naar de OK, waar je een hoop mensen ziet, allemaal verpleegkundigen, anesthesisten, ok assistenten en mijn arts kwam ook nog even praten. Rond half 6 was ik terug op de uitslaapkamer, volledig overstuur en pijn, geen idee waarom ik overstuur was, zal wel door narcose komen. Om half 7 was ik terug op verpleegafdeling bij mijn mams, pijn ging toen erg goed door de pijnstilling die ik kreeg via infuus, maar infuus deed veel pijn. Na een uurtje mocht ik eindelijk iets drinken en werd bloeddruk gemeten, na 2 uurtjes nog eens en na 3 uurtjes kreeg ik eindelijk wat boterhammetjes (ik had toen 26 uur niks gegeten en gedronken Gaaaap, dus die smaakte goed). Helaas was mijn arts al naar huis en kwam die dus niet meer langs, ik wist niet eens wat ze gedaan hadden want er was geen operatieverslag! Echt belachelijk! Van de dienstdoende arts hoorde we dat er tijdens de overdracht was gezegd dat er geen scheurtje was, erg raar. Maar goed toen mocht ik naar huis zonder te weten wat er gebeurd was en welke meds ik mocht gebruiken! RAAR en stom! Naja naar huis dus, om half 11 was ik thuis.
Meteen thuis weer gaan slapen, narcose werkte lang door. En nog even met hem gebeld, hij was echt lief en og wat andere mensen gesproken.
Lekker geslapen, wel wat pijn, maar ondanks pijnstilling ging het wel. Vanochtend heeft mams meteen de arts gebeld en die belde net terug. We waren best beetje boos dat we naar huis waren gestuurdf zonder te weten hoe en wat. Maargoed hij heeft dus het scheurtje schoongemaakt en de kringspier opgerekt en hoopt dat zo beter wordt. 24 juni moet ik terugkomen en dan gaat hij even kijken en bespreken....

Slecht getypt wellicht, maar ik ben nog erg moe en suf en lig er raar bij. Ook de pijn speelt mee. Ook heb ik een hele dikke lip en zere keel van de beademingsapparatuur. Maargoed ik ga lekker films kijken vandaag en niks doen.... Hoop weinig pijn te krjgen, maar ontlasting moet nog komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:19

Zo dat is een heel verhaal zeg wat verschrikkelijk dat ze eerst beweren dat er geen scheurtje is
en ze het later wel hebben schoongemaakt? Verward Zo je verhaal klinkt niet bepaald om vrolijk van te worden zeg!!

Meis hoop dat het niet voor niets is geweest en je snel resultaat hebt. Heb je nog iets van
laxeermiddel van te voren moeten slikken? Ik heb dat receptje nu liggen, voor de endoscopie.
Ken dat middel nog wel van vroeger ook een keer een darmonderzoek gehad.
En heb je inmiddels nog bepaalde medicijnen gekregen?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:54

Ik slik al een jaar laxeermiddel, dit doe ik dus nog steeds. Verder gebruik ik als pijnstiller diclofenac en paracetamol en nog iets voor mijn maag en die ISDN!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 00:07

Hetzelfde probleem gehad 2 jaar terug. Ook littekenvorming door kloofjes. Ik heb gekozen voor een algehele narcose omdat ik er ook echt niet bij wilde zijn. Toen ik op de OK lag en nog niet weg was, stonden er al beensteunen klaar. Ben blij dat ik dat niet mee heb hoeven maken Knipoog

Ik had toen ik bijkwam uit de narcose wel veel pijn. Sorry, had graag gezegd dat het niet zo was. Maar verder ben ik ontzettend blij dat ik het heb laten doen! Het scheelt zoveel stress rondom het naar de wc gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 00:23

Kims hebben ze bij jou die flapjes ook weggehaald, en is dat niet meer terug gekomen?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:55

Ik heb geen beugels gezien gelukkig, wel hoop andere apparatuur.... het duurde alleen nogal lang voordat de anesthesist kwam, dus had veel tijd om rond te koekeloeren, maar waren hele lieve verpleegsters daar op de OK.

Ik bloed nog steeds na, even vandaag aankijken, anders bel ik de afdeling eventjes....

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:56

De pijn is er wel hoor, maar valt me trouwens echt reuze mee. De meeste pijn had ik op de uitslaapkamer toen de tampon nog erin zat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:08

Ik denk ook dat het een hoop scheelt of ze hebben zitten snijden. Die beugels lijkt me idd ook NIET leuk, hoef ik niet te zien iig nou ik hoor het 4 augustuts dan heb ik een endoscopie.
Jij nog beterschap Loes!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:06

Chiqa schreef:
Kims hebben ze bij jou die flapjes ook weggehaald, en is dat niet meer terug gekomen?

Dat klopt! Ze zijn tot op heden gelukkig weggebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:12

Mooi!

Heb namelijk veel verhalen gelezen dat ze weer teruggekomen zijn heb je nadien nog
erg lang napijn gehad? Nagelbijten / Gniffelen

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:47

Ja dat had ik ook gehoord inderdaad. Maar ik denk dat mijn chirurg nogal grondig te werk is gegaan Knipoog

De napijn duurde ongeveer een week. De eerste 2 dagen was het 't ergst. Ik kreeg gelukkig hele goede pijnstillers mee (hoge dosis naproxen) waardoor het goed te doen was. Alleen naar de wc gaan was echt verschrikkelijk! Lips are sealed Mijn tip: begin een week van tevoren al met veel vezels eten. En ga gewoon wanneer je aandrang hebt. Ik heb het 4 dagen opgehouden helaas.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:51

Ik heb ook goede pijnstillers (diclofenac) en heb echt niet zoveel pijn, het gaat me echt goed af! Ben nu al reuzeblij dat ik het gedaan heb, want de pijn is al heel anders, zo van ik weet dat ze er bezig zijn geweest, maar niet die scherpe, hier kan ik niet mee leven pijn....

Maar is wel andere operatie....

Nooooit je aandrang ophouden, dat maakt het zooooveeeel erger! Gewoon gaan. Ik had het geluk dat mijn 1e ontlasting mega dun was door de laxeer (ik slik movicolon, zou ik ook om vragen) en veel vloeibaar en vezels gegeten voor de operatie.....

Napijn valt bij mij echt mee, voor zover, afkloppen! Alleen wel last van narcose, slap en moe en misselijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:30

Ik weet het nooit ophouden.

Loesss schreef:
ik slik movicolon, zou ik ook om vragen

Heb dat ook geslikt maar ikkwam dr nogal van aan en heb dus nu lactulosessiroop
werkt ook beter vindt ik..
Fijn dat de pijn hanteerbaar is Loes je gaat de goede kant op nog eventjes en
je bent ervan verlost! Moet eerst erger worden toch?

Nog een vraagje; konden jullie dr gewoon mee paardrijden?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:33

Nee hoor hoeft niet erger te worden Haha!! Hoop dat ook echt niet....

Ik ga nu iig echt nog 2 weken niet paardrijden.... fietsen en paardrijden werd me ook zeker een week afgeraden, nogal zonde als het daardoor meer pijn gaat doen....

Aankomen van movicolon? Dat zou mooi zijn, want als ik dan stop val ik af.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:44

2 weken niet rijden Ziek dat zou voor mij wel een straf zijn...

Loesss schreef:
Aankomen van movicolon? Dat zou mooi zijn, want als ik dan stop val ik af.....

Ja joh...was 3 kilo aangekomen in een korte tijd dus ik het navragen blijkt dat je door het zout wat in dat medicijn zit je vocht vasthoud....en dat klopt wel want ik had dus met name last van een opgeblazen gezicht en voeten, typsich vocht mn huid stond strak.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:02

Aaah dan hoop ik als ik stop dat ik afval haha Tong uitsteken!

Maar ik gebruik het echt al een jaar ofzo.....

Naja ik weet niet of het echt 2 weken niet mag, maar mij werd het iig de eerste week afgeraden en durf het zelf gewoon niet, bang om iets weer kapot of slecht te maken en ik neem geen risico om nog eens daardoor onder het mes te moeten!