Ik wil juist aankomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:26

zo dan meld ik me ook maar even .
Ik ben 1.68 en weeg op het moment 51 kilo .
Mijn streefgwicht is 58 a 60 kilo
helaas heb ik ook nog de ziekte van crohn dus moet erg opletten wat ik eet .
Op dit moment zit ik aan de prednison dus tja die 51 kilo word nu wel meer maar zou het graag op een gewone manier willen doen .
Maar wat ik ook eet het blijft een probleem .
Vanaf jongs af aan heb ik altijd te weinig gewogen en kreeg de ene vraag over de andere of ik aan anorexia leed of boulimia .
Zo moe word je er van .
ook dat mensen zeggen wees blij jij kunt tenminste alles eten .
nou sorry blij ben ik er in mijn 30 jaar nog nooit mee geweest dat ik te weinig weeg .
wel fin dat je dit toppic geopend hebt zo kunnen wij ook keer klagen maar dan over ondergewicht Clown

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:37

Kijk! Een lotgenoot! Altijd als andere mensen klagen dat ze zijn aangekomen denk ik "Ik ben juist afgevallen..." Ben ook maar gestopt om het te melden tegen iedereen, want mensen reageren standaard met "maar dat is toch handig?!"
Ja... best handig... tot je eigenlijk niet meer moet afvallen en je toch nog een paar kilo kwijtraakt...

Ik zit op dit moment net onder een gezond gewicht voor mijn lengte. Niets opzienbarends, maar aangezien ik van nature niet al te smal gebouwd ben (brede schouders en heupen *of beter gezegt heupbotten Clown *) zie ik er nogal snel uit als een anorexia patientje. Ben ik niet! Ik ben juist wel gek op eten, maar ik eet niet zoveel. Daarnaast heb ik ook nog een zeer goede stofwisseling en dat geeft als resultaat dat ik toch regelmatig wat gewicht kwijt raak.

Een manier om aan te komen is het tegenovergestelde van SonjaBakkeren: juist vaak en onregelmatig dezelfde dingen eten Vork
Het werkt echt, helaas vergeet ik het in periodes van stress en dan gaat er bij mij een kilo per week af.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:46

mijn zus die heeft een tijdlang naast haar gewone dagelijkse maaltijden en tussendoortjes, extra "vervangdrankjes" gedronken. Ik weet niet juist wat het was, maar het was iig een drankje (in zo'n standaard drankkartonnetje) dat normaal ter vervanging van een maaltijd was, zij moest dat juist éxtra nemen. Kwam van bij de apotheker, op aanraden van de HA. Mss is dat een idee ? Het hielp iig wel bij haar. Eenmaal op gezond gewicht, is ze ook ferm intensief gaan sporten, waardoor ze veel spieren kreeg en dus ook weer wat zwaarder was geworden.

Kleine tips die de HA mij heeft gegeven toen ik toch wel richting anorexia-gewicht aan 't gaan was : volle yoghurt ipv magere (en daar moet je verdomd hard achter zoeken), 'vette' kaas ipv van light, zéker geen light-produkten. Alle beetjes helpen, soms. Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:17

het is een lastig probleem...
Misschien kan iemand hier is neerzetten wat hij zoal eet over de dag dan kan ik of iemand anders misschien wat gerichtere adviezen geven?...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:22

Eindelijk!! lotgenoten!!! Ik eet genoeg, maar verbrand blijkbaar momenteel door stress het afgelopen jaar meer dan ik eraan kan eten.

Ben er al vaker voor naar dietiste geweest maar ik lust bijna geen vleeswaren zoals worst ed. waar veel vet inzit. Die caloriebommen heb ik ook gehad, maar die krijg ik niet vergoed van het ziekenfonds en zijn ongeveer 3 tot 4 euro per stuk, daar heb ik er 2 per dag van nodig. Reken maar uit. Verder eet ik 5 boterhammen per dag, heeeeeel veel snoep en chocolade, fruit en eigenlijk alles wat eetbaar is. Alleen rust in mijn lijf zit er voorlopig nog niet in, en daar wringt hem denk ik de schoen...

edit: ik ben 1.62 en weeg 54.8 kg. Ik voel met het lekkerste als ik ongeveer 58-60 kg weeg, maar ik doe al een half jaar mijn best om boven de 54 kg te komen....
Laatst bijgewerkt door Breghje op 26-05-08 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:24

llittlellady schreef:
het is een lastig probleem...
Misschien kan iemand hier is neerzetten wat hij zoal eet over de dag dan kan ik of iemand anders misschien wat gerichtere adviezen geven?...

ik heb van mijn dietiste folders meegekregen toen, weet niet of ik ze nog heb liggen maar daar stonden de richlijnen in wat je per dag minimaal moest eten om veel calorien binnen te krijgen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:34

Ik ben 17, 174 cm en op een goede dag weeg ik 52 kilo.

Maar het gaat niet zozeer alleen om die cijfers maar ook om je bouw. Ik zou niet willen aankomen. Ik heb een grote cumaat heupen een een kont. ( en helaasch ook een buikje en lovehandles Clown)

Ik verhouding zit ik gewoon goed, Je kunt mijn ribben niet tellen en ik heb gewoon een vrouwlijk figuur zelf met vetjes.

Terwijl ik er wel 10 kilo bij mag hebben en dat zou er niet uitzien bij mij...

Vroeger was ik wel veeeelste dun(met alle nare gevolgen van dien) toen ben ik veel slagroom gaan eten die tip kreeg ik van een bokker en dat hielp enorm. Was ook een goed excuus voor veel toetjes met veeeeeel slagroom Tong uitsteken hele dag door tot je er misselijk van werd. Niet de fijnste manier maar wel effectief.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 02:16

Nog een lotgenoot.. Ik ben een man..

190 lang en weeg 70 kg..
Heb iig ook door mijn bouw een klaplong gehad Knipoog

Ik kan eten wat ik wil, en ik eet ook echt veel.. Maar aankomen doe ik niet.. En zelf weet ik ook niet waar het blijft eerlijk gezecht Haha!

ik ben trouwens 21 jaar Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 07:28

mariettek schreef:
Een manier om aan te komen is het tegenovergestelde van SonjaBakkeren: juist vaak en onregelmatig dezelfde dingen eten Vork

ROFL

Ieuw *LOL*

'Oh, mag dat van Sonja!'
*heel blij* 'Ja!'
'Oh, dan mag ik het niet.'

Clown

Leuk dat er zoveel lotgenoten zijn!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 07:33

nou dan meld ik me ook maar

ben wel niet zo lang als de rest maar toch

ben nu 34 jaar moeder van 3 kinderen ben 160 klein en weeg 48 kilo
voor het krijgen van mijn kids was ik 42 kilo

ik moet me eigen ook echt helemaal vol proppen d ehele dag anders hup weer een kilo kwijt

iedereen zeurt maar je bent te mager en eet je wel goed
ik eet gewoon nog meer dan de rest hier bij elkaar

en als ik niet veel eet ga ik zo van me stokje

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 07:51

Patriesja schreef:
Hallo allemaal,

Ikzelf heb niet het probleem van niet aan kunnen komen, daarentegen heb ik zelf 54 kilo moeten afvallen om op een gezond gewicht te komen. Dit topic viel me op en heb het helemaal door gelezen.
Ik vind het erg dat er zóveel aandacht is voor mensen die moeten afvallen en maar zó weinig voor mensen die juist aan moeten komen, want ook dat kan idd een probleem zijn.
Eerlijk gezegd viel het me op dat er inderdaad in dit topic naar voren komt dat eigenlijk bst veel mensen daar last van hebben.

Ik kan jullie (helaas) geen bruikbare tips geven omdat ik er geen verstand van heb. Het enige wat ik kan bedenken is naar een dietiste gaan.
Ik wil jullie wel succes wensen met het (hopelijk) aakomen!!

Wat goed van je, inderdaad, dat je ook ziet dat dit een probleem is! Ik denk dat we het in verhouding wel makkelijker hebben dan mensen die te dik zijn, door de reacties van de omgeving die over het algemeen (denk ik) toch positiever zijn. Maar eigenlijk is het heel vergelijkbaar, alleen een andere kant op...

Super van je dat je zoveel bent afgevallen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:08

Hier nog een ielig sprietje.

Ik ben 160 en ongeveer 42 kg. Ik sta verder nooit op de weegschaal (denk dat 2 jaar terug de laatste keer was), maar denk dat ik nog rond dat gewicht zit aangezien m'n broeken er niet strakker op worden en je m'n ribben nog steeds kan tellen.

Ik eet goed, snoep toch ook flink maar aankomen wil niet. Ik heb het eigenlijk al opgegeven, zit prima in m'n vel, het ziet er alleen niet zo mooi uit in korte rokjes met 2 van die sprieten er onder uit(niet dat ik rokjes heb Tong uitsteken).

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:13

Heey allemaal
ik heb hier ook een beetje last van

ik weeg nu 42 kilo en ben rond de 1.68

Maar de kilo's komen er ook niet aan bij mij Clown

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:22

Ik wil ook graag aankomen.
Ben 1.83m. en weeg 60kg. omdat ik zo lang ben ziet het er helemaal dun uit! Ik heb wel net een groeispurt gekregen dus hopelijk ben ik nu uitgegroeid en gaat het aankomen ook wat makkelijker! Ik ben wel benieuwd naar dat poeder van Sabine1985. Als dat zo goed help in zo'n korte tijd wil ik het ook wel proberen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:47

Het is idd een probleem en zeer onderschat ook.
Ik was altijd 1.68m en zat rond de 47 kilo. Voelde me juist niet mooi om iets straks of leuks aan te trekken.
Mijn moeder is juist stevig en wij werkten samen. Zij houdt wel van een gebakje of ijsje, maar als ik niet nam zei iedereen ook dat ik het makkelijk kon hebben, maar daar hou ik juist niet van.....
Ik ben gaan sporten en nam er shakes bij. Dan kom je idd aan, maar ik werd ook erg droog, wat ik minder mooi vond.
Tijdens de zwangerschap was ik iets van 12 kilo aangekomen en daarna zat ik binnen een week op 52. Dat is lang zo gebleven, tot wij uit elkaar gingen. Toen was alles weer weg.

Vroeger rookte ik en ik ben voor de zwangerschap gestopt, geen idee of dat nog verschil maakte...

Ik had eerder nooit klachten, maar kreeg opeens Colitis Ulcerosa. Lijkt op crohn, voor het gemak. Met verschillende prednison kuren zat ik een tijd rond de 60 kilo, maar viel daarna ook steeds weer af. Ik ben 2x daaraan geopereerd en dat was best heftig, maar ben toch rond de 52 gebleven.

Ik heb best wel wat model, maar zie er snel slecht uit vind ik zelf en ik vind het ook niet mooi als er dunne armen ergens uitsteken of de botten van mijn schouders. Ik heb snel dat ik me er dan ziek vind uitzin of armoedig en kan zeker niet alles dragen. Heb ook nog kleine maatjes, maar in de breedte heb ik eigenlijk meer nodig.

Ik heb ooit een dieet gevolgd en daar zeiden ze een appel eten voor je maaltijd, daar krijg je honger van. Verder goed blijven eten en veel koolhydraten.... Ik eet wel veel pasta's. Meerdere keren een kleine maaltijd is wel goed, want het vult wel. Aan snoep of snacks heb je weinig.

Je wilt geen poeders, maar de aanvullers zijn echt niet slecht. Beter dan onverantwoord vet gaan eten. Succes

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:54

Ik zit ook aan die poeders te denken, maar ik heb een pouch ( Colitis Ulcerosa gehad, dikke darm operatief verwijderd. Kan bijna alles eten, maar het is toch altijd weer even uitzoeken) en weet dus niet wat dat gaat doen...

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:32

_loekie_ schreef:
Ik wil ook graag aankomen.
Ben 1.83m. en weeg 60kg. omdat ik zo lang ben ziet het er helemaal dun uit! Ik heb wel net een groeispurt gekregen dus hopelijk ben ik nu uitgegroeid en gaat het aankomen ook wat makkelijker! Ik ben wel benieuwd naar dat poeder van Sabine1985. Als dat zo goed help in zo'n korte tijd wil ik het ook wel proberen!

ik zal direct een foto maken Haha!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:48

Afbeelding

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:56

Nog zo 1 hier die alles kan eten zonder een gram aan te komen Haha! Wil er ook graag wat kilo's bij, ben 1.83mtr en weeg zo rond de 65 kilo. wil er nog een kilo of 8 bij ( laat het dan wel alsjeblieft op de goede plekken gaan zitten en niet alleen onder de navel en rond de heupen....! Nagelbijten / Gniffelen

@Sabine1985, wat kost zo'n bus en waar zijn die allemaal verkrijgbaar??? Kom maar op met die extra kilo's!!!! Hyper!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:02

Ja idd, wat zijn de kosten en hoe lang doe je er ongeveer mee? Ik heb 12 van die flesjes van Nestle Clinutren gehad, zijn echt lekker in tegenstelling tot Nutricia die overal verkocht wordt en ik echt niet weg krijg.. Dat was een dure kilo die ondertussen weer weg is, hij kostte me 40 euro....

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:18

Ik wil ook dolgraag aankomen. Ben 1.60 m. en weeg 49/50 kilo. Er mag van mij wel een kilo of 5 bij maar het lukt niet. Ik kan eten wat ik wil; er komt geen grammetje bij. M'n ribben kan je tellen. Ik had afgelopen zondag afgesproken met iemand die ik al een paar maanden niet had gezien. Hij schrok zich rot toen hij me zag. 'Whoo wat ben je mager, hoe krijg je dat voor elkaar?' Ook niet echt een geslaagde opmerking Scheve mond

Ik zie hier een poeder voorbijkomen. Helpt dat echt? Anders ren ik meteen naar de winkel toe Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:30

Dan moet iedereen even voor- en nafoto's gaan maken Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:03

Nou dat is ook niet zo'n leuke opmerking om te horen Shanel Scheve mond

Hebben jullie ook dat je wel eens bent uitgescholden voor anorexiapatiënt? Of mensen in je omgeving die zeuren als je een keertje niet veel eet (bijv. omdat je je niet lekker voelt) ?

Aan poeder wil ik niet echt beginnen, maar volgens mij helpt dat wel goed. Mijn vriend gebruikt eiwitpoeder voor het sporten en dat heeft wel goed resultaat opgeleverd na een paar maanden Ja

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:14

Ja, dat anorexiapatient heb ik ook wel eens! Of dat ze zeuren als je een keertje niet veel eet. Mag ik ook eens? Ik eet geloof ik in totaal meer dan de gemiddelde persoon Scheve mond

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:15

ik kwam per zwangerschap 30 kilo aan haha
3 kids verder nu en heb er precies
6 kilo aan over gehouden

denk dat ik maar elke dag naar de mac moet gaan haha