wat doen om muggen te verjagen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: wat doen om muggen te verjagen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:20

ik denk dat zo'n ventilator een hoop helpt. ik ben echt doodsbang voor muggen. laatst hoorde ik er eentje en heb toen 3 kwartier lang rechtop in bed gezeten een echt de hele avond rot geslapen. maar omdat ik de ventilator aanhad is de mug niet meer gekomen.

dan heb je nog van dat citronella, die spuitbus is echt niet goed, die vieze geur blijft in je huishangen. ook voor huisdieren is het enorm slecht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 13:22

grobo schreef:
Zelf heb ik er geen last van....(heb zeker geen lekker bloed)

Maar mocht ik zelf er last van krijgen dan zou 'k een spuitbus veespay aanschaffen....en daarna de ruimte goed ventileren....
zie: http://www.phytosystem.be/Nederlands/ag ... index.html

(Het is wel even uitkijken met gebruik want het zijn voor vee geproduceerd....Maar wie gedracht zich niet eens als een beest?)

Kun je ook voor paarden gebuiken las ik net....2 vliegen in 1 klap Duivel

ik heb flessen veerust voor de paarden, maar drnk niet dat ik nog wakker word als ik dat ik mn kamer ga sprayen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:23

Lynn_Nikita schreef:
@ nadya, ook schrikken lijkt me dat!

Nou, dat was zeker schrikken. Nu houden we er zoveel mogelijk rekening mee, maar dan nog. Je ontkomt er niet altijd aan, he. En ik hou mijn hart vast als ze ooit eens gestoken wordt door een bij of een wesp. Scheve mond

Trouwens, die stekkerdingen heb ik vaak op vakantie in het buitenland, maar dat is gewoon niet zo goed voor je gezondheid. Ik zou dat niet elke dag willen gebruiken, maar ik lees dat ze inmiddels verboden zijn hier.....

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:33

Ik heb spray van autan. Ik ben net in polen geweest en daar stikte het van de muggen maar ik werd niet gestoken. Is wel iets van 8,50

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:37

Lynn_Nikita schreef:
ik heb flessen veerust voor de paarden, maar denk niet dat ik nog wakker word als ik dat ik mn kamer ga sprayen

Kwam op die gedachte op veerust/veespray door ervaring van jaren terug (vroeger....).
We zaten gezellig te keuvelen in de keuken van een melkveebedrijf. De boerin "des huizes" ging toen met z'n spuitbus achter de vliegen aan Vork .
Onder de motto "Wat in de melkstal, bij koeien werkt moest ook wel werken in de keuken..."

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:29

Muggen, praat me d'r niet van.

Allergisch en alles onderhand uitgeprobeerd... Klamboe's zijn leuk, tot er eentje in zit. Citroenella werkt niet (ja tien minuten)...

Na van alles uitgeprobeerd te hebben toch maar Autan gekocht, werk 6-8 uur, dus vlak voor ik naar bed ga me helemaal insmeren, alle muggen uit mijn kamer bannen (lees doodmeppen) en geen lampen aan als je de ramen open hebt staan.. Autan is heerlijk, ik kan nu tenminste weer normaal door het bos lopen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:30

Wij hebben hier bij de ramen die open gaan hor gaas in zitten.
(zat er al in toen we het kochten)
En ik moet zeggen dat het super is, we hebben echt zelden muggen op de slaapkamer Ja

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:44

@Duncan: het stinkt alleen wel een beetje vind je ook niet?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:52

Wij hebben overal horren, dat helpt tot nog toe het beste, we hebben ook al veel dingen geprobeerd.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:56

corinec schreef:
@Duncan: het stinkt alleen wel een beetje vind je ook niet?

Ja, maar het went wel.

Horren zijn handig! Zo niet onmisbaar. Maar niet met (naar binnen) open slaande deuren Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 00:04

Duncan schreef:
Muggen, praat me d'r niet van.

Allergisch en alles onderhand uitgeprobeerd... Klamboe's zijn leuk, tot er eentje in zit. Citroenella werkt niet (ja tien minuten)...

Na van alles uitgeprobeerd te hebben toch maar Autan gekocht, werk 6-8 uur, dus vlak voor ik naar bed ga me helemaal insmeren, alle muggen uit mijn kamer bannen (lees doodmeppen) en geen lampen aan als je de ramen open hebt staan.. Autan is heerlijk, ik kan nu tenminste weer normaal door het bos lopen Vork

Deet werkt super

en bij beet klick away ook als je allergisch bent

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:28

Duncan schreef:
Horren zijn handig! Zo niet onmisbaar. Maar niet met (naar binnen) open slaande deuren Haha!

In landen als Amerika en Australie, zie je vaak ook hordeuren aan de buitenkant, hoor. Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:33

Horren plaatsen of een klamboe nemen. Dat is de beste oplossing. Citronella helpt maar een paar uur en daarna zijn de muggen er aan gewend.
Over naar binnen-open-slaande-deuren: Die hebben wij ook en al onze ramen gaan ook nog eens naar binnen open. Wij hebben klikhorren bij onze kozijnleverancier gekocht, dat werkt prima en ziet er echt niet lelijk uit aan de buitenkant.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:56

Nadya schreef:
Duncan schreef:

In landen als Amerika en Australie, zie je vaak ook hordeuren aan de buitenkant, hoor. Knipoog

Heb je gelijk in hoor, en daar hoef je nieteens voor naar zo ver Haha! Maar in mijn geval, studentenkamer hè Knipoog

En ik moet zeggen, hier in de stad zitten al een stuk minder muggen dan bij mijn ouders op de boerderie Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:18

Het klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar sinds ik een hor voor het raam heb, heb ik er bijna geen last meer van. Lachen
Het zijn gewoon van die goedkope doe-het-zelf horen die je op het kozijn kan plakken. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:23

Duncan, ok, ik begrijp je. Knipoog

Red_Savage; inderdaad, wij hebben ook van die plakhorren (moeten we wel elk jaar weer nieuw vervangen Lachen ) en nergens last van, hoor (en het barst hier buiten van de muggen en andere fijne insecten Clown ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:15

Nadya schreef:
Duncan schreef:

Wij hebben boven naar binnenslaande ramen (heerlijk makkelijk met wassen Ja )
Maar ook horren dus aan de buitenkant.
Ze zien er niet meer uit, helemaal verweerd, maar ze doen het nog goed Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:18

RK, ik heb tegenwoordig een glazenwasser die elke maand de buitenkant doet. Knipoog
Echt een luxe, hoor. De binnenkant doe ik 4x per jaar, dus dat scheelt me echt veel werk en de ramen zien er eigenlijk altijd brandschoon uit. (op het wegpoetsen van de vingerafdrukken van Nikki op de glazen deuren naar de tuin na).

Maarre, ik zie ook meer het praktische in van die horren dan dat ik me afvraag of het mooi is. Ik hou niet zo van insecten in huis, dus alles wat die krengen tegen houdt vind ik prima. Haha!
Kan me voorstellen dat jij daar op het land ook last hebt van veel vliegende beestjes.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:20

Die glazenwasser hadden we in ons vorige dorp ook, omdat ze daar bijna de hele straat deden.
Geloof 4 euro voor alle boven ramen.
En ik voelde me bijna verplicht omdat ik er gewoon niet bij kon

Maar als ik er hier 1 moet bellen komt die speciaal voor ons... Geld, geld!
En ben dan dus nu blij dat ik ze allemaal aan kan en het zelf kan doen.
Zo gedaan en weer wat geld uitgespaard Lachen

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:21

Hier in België kan je bij de apotheker een armband halen met citroengeur! Het is helaas niet aan te raden dat ding te dragen want het stinkt vreselijk! Maar als je de armband ergens in de kamer legt ( liefst zo ver mogelijk van het bed), dan heb je garantie geen last meer van muggen! Je moet zelf wel even wennen aan de zeer sterke geur en niet hoofdpijngevoelig reageren op geuren Lachen
Ik zal straks de naam eens navragen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:45

wednesday schreef:
Hier in België kan je bij de apotheker een armband halen met citroengeur! Het is helaas niet aan te raden dat ding te dragen want het stinkt vreselijk! Maar als je de armband ergens in de kamer legt ( liefst zo ver mogelijk van het bed), dan heb je garantie geen last meer van muggen! Je moet zelf wel even wennen aan de zeer sterke geur en niet hoofdpijngevoelig reageren op geuren Lachen
Ik zal straks de naam eens navragen!

Die heb ik ook gehad, heeft echt niet geholpen Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:46

runningkawa schreef:
Die glazenwasser hadden we in ons vorige dorp ook, omdat ze daar bijna de hele straat deden.
Geloof 4 euro voor alle boven ramen.
En ik voelde me bijna verplicht omdat ik er gewoon niet bij kon

Maar als ik er hier 1 moet bellen komt die speciaal voor ons... Geld, geld!
En ben dan dus nu blij dat ik ze allemaal aan kan en het zelf kan doen.
Zo gedaan en weer wat geld uitgespaard Lachen

Die vent hier vraagt 13 euro!!! Doet hij ook beneden de boel, maar toch..... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:46

pfff... kon die mooi weg blijven Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:48

Tja, maar het scheelt mij enorm veel werk, dus dan moet je wat. En ik woon gewoon in een duur dorp, vrees ik. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:51

of een duur bedrijf Haha!

Ik vind ramen wassen geen rot klusje
Dat scheelt Lachen