Cyntje schreef:Wat ik wel grappig vind is dat heel veel mensen direct zeggen: NEE! Niks voor mij,... veel te weinig.... maar die hebben dan naar mijn mening het eerste boek ff globaal doorgenomen. De andere boeken vind ik persoonlijk beter. Net wat meer en nog extra gevarieërd

Mijn ouders vinden ook de andere boeken beter. 
Mijn moeder is al een tijdje aan het SB-en en is behoorlijk afgevallen, zou niet weten hoeveel want ze gaat niet op de weegschaal oid.
Sommige schatten op 40 kg dacht ik.
Mijn vader doet ook mee, maar nog niet super lang. Hij is ook al behoorlijk afgevallen, en eet af en toe wat meer dan wat er in het boek staat (mijn moeder overigens ook). Maar dan bijvoorbeeld een extra cracker/ cracotte of wat kwark of yoghurt of wat fruit. En in de vakantie soms ook wat extra's, bv een ijsje oid. Maar dan let ze er de volgende dag gewoon op.
Ze beweegt nu ook veel meer (kon ze voorheen niet, werd snel moe), ze gaat nu zelfs met de fiets naar het werk, 10/11 km in 35 minuutjes. Petje af.
Je leert gewoon veel bewuster omgaan met wat je eet.
Ik zie daarom ook niet in waarom SB zo slecht zou zijn. Kijk als je echt honger hebt, neem je gewoon iets extra's, maar dan wel een gezond iets!
En als het dan al zo slecht is, waarom doen zoveel mensen het dan? Waarom voelen die mensen zich veel beter en vallen ze behoorlijk af?
Als het zo slecht zou zijn, zouden mensen niet zulke goede resultaten halen en zich daarna veel beter voelen imo.
MissYvette4u schreef:Ieder z'n eigen mening maar ik vind Sonja Bakker geweldig.
Ik heb heel veel diëten geprobeerd (sportschool, caloriën tellen, diëtist etc) en die van Sonja Bakker was de enigste waarmee ik resultaten boekte en waarmee ik me fit en lekker voelde. Ik heb me 7 weken strikt aan het boek gehouden en was 6 kilo afgevallen. Omdat ik dat genoeg vond, ben ik overgegaan op de menu's waarmee je je gewicht behoudt. Daarmee ben ik 1 kilo aangekomen maar ik eet nog steeds gevarieerd, gezond en lekker. Voorheen was ik een zeer slechte eter en had regelmatig last van mijn prikkelbare darmen. Sinds Sonja niet meer en eet ik veel meer groentes enzo. Oke, ik snoep heel af en toe tussendoor wel en pak een schep meer maar voel me echt fit en lekker.
Dat is trouwens een normaal, vertelt zij ook in een van haar boeken. Als je zoveel kilo afvalt, is het normaal dat je zoveel weer bijkomt.