Ervaringen met microgynon 30

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Re: Ervaringen met microgynon 30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:31

Ik heb er een hele slechte ervaring mee.. helaas.
Toen ik begon met deze pil zat ik helemaal goed in mijn vel, een vriendje, leuke vriendinnen en op school ging het super. Toen
ik een tijdje bezig was werd ik heel labiel. Ik was mezelf volledig kwijt en ben in die tijd mijn vriendinnen verloren omdat ze het niet begrepen. Mijn vriendje vond het heel moeilijk omdat ik hetzelf niet begreep en hij ook niet... we wisten niet waarvan het kwam.
Na een tijdje ben ik toch naar de dokter gegaan en die gaf het meteen al aan.. ik moest de strip nog afmaken en daarna direct overgaan op de Yasmin. Ik merk nog wel dat ik niet helemaal zoals "vroeger" ben.. je merkt in principe wel wat voor 'n troep je eigenlijk slikt. Toen ik van pil ben veranderd ging het vrij snel al weer beter.. maar door de dingen die toen allemaal fout gingen heb ik nog wel een tijdje in de put gezeten. In de tijd dat het niet goed ging ben ik 9 kg afgevallen en zat er helemaal doorheen. Toen ik aan de Yasmin begon kwam het er langzaam weer bij tot mijn "normale" gewicht.
Dit verhaal geldt eigenlijk voor elke pil... hou het goed in de gaten en als je merkt dat je niet meer jezelf bent enz. stap dan gelijk weer naar je huisarts voor een andere pil of een ander anti-conceptiemiddel. Van zo'n klein pilletje kun je best behoorlijk in de war raken Knipoog

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:35

Ik gebruik al een jaar of 5 microgynon, ik ben er heel blij mee. Toen ik 17 was ben ik begonnen met tryginon (3 fase pil) maar daar voelde ik me helemaal niet goed bij, zo'n raar opgeblazen gevoel ook ben ik van die pil behoorlijk aangekomen.

Maar met de microgynon gaat het heel goed.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:59

sylva schreef:
Denise1984 schreef:
Ik ben ook begonnen met microgynon30 maar die werd niet meer vergoed ofzo nu heb ik een ander merk.

Scheelt dat ik in december 21 wordt, dus dan moet ik zowiezo ervoor gaan betalen.
Ik krijg nu nog steeds me pil vergoed en ben inmiddels 23. De pil die ik nu heb is bijna het zelfde heeft alleen een andere naam.

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:07

Ik slik denk nu ook 2 jaar microgynon. Ben er helaas niks van aan gekomen, ik had gehoopt op wat meer rondingen maar helaas Boos!. Maar verder werkt ie heel erg goed geen hoofdpijn etc.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:11

sylva schreef:
Hmmm, bij de een werkt het dus wel, en bij de ander niet Clown
Kwestie van ondervinden dan waarschijnlijk. 3, 4 kilo erbij klinkt mij ook wel goed Vork

Die Yasmin pil, wat is dat voor een dan?
Of is dat echt een alternatief voor je allergie op een van de stoffen, en dus niet een normaal voorgeschreven pil?

is gewoon een zwaardere pil
een soort diane maar dan weer net iets lichter

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:23

Microgynon is niet meer op de markt vertelde de apotheker. Nu is er een andere tablet met wel de zelfde stoffen erin, maar met een andere naam.
Ik slik hem nu bijna 3 jaar vanwege medice redenen (was letterlijk ziek van de mestruatie). Daar hielp ie erg goed tegen.

Van die rondingen, tja ik ben een vreetzak dus ik weet niet of het nu perse van die pil of van het andere is.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:18