pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nestle

Re: pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 17:36

vandaag weer heel moe . zware school dag die wel een jaar leek te duurde .
normaal heb ik hier helemaal geen probleme mee ik had maar 6 uur les maar nu was het als of ik een strijd tegen mij zelf voerde of zo . ga over 1 week naar de huisarts . het ene moment denk ik ik heb pfeiffer maar het andere moment begin ik toch te twijvelen

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 18:12

sorry moet het even kwijt mijn moeder is weer heerlijk bezig ze zegt onder het eten dat als er nu niks uit dat bloed prikken ze een phygoloog wil gaan zoeken maar ik zie daar geen aanleiding voor volgens haar zet ik geestelijke dingen die ik niet uit ofzo om ikn lichaamelijke kalchten maar dat is gewoon niet zo maar iedere keer eindigt die dissucusie uit op een ruzie !

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:15

Hmmm.. Ik heb zelf pfeiffer, en school trek ik op het moment gewoon níet.

Mijn moeder heeft ooit eens pfeiffer gehad, en volgens de dokter blijft het virus voor altijd in je bloed, en aangezien ik laatst niet helemaal fit was, heb ik het waarschijnlijk van haar opgepikt..

Pfeiffer is ook overdraagbaar als je drinkt uit iemands flesje/glas hé, niet alleen van zoenen..

Vind je moeders reactie wel erg vreemd als ik eerlijk ben

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:17

Trouwens, ik ben vreselijk moe bij vlagen..
Dus niet continu, als ik even bij mijn pony ben gáát het, maar na de tijd krijg ik dan pas de 'klap' ik kan dus echt niet langer dan een uur bij hem zijn, dan ben ik op.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:18

Je kunt om verschillende redenen moe zijn.
Het enige wat je kunt doen om er achter te komen of je idd Pfeiffer hebt, is even bloed laten prikken.

Ik heb ook Pfeiffer, maar heb er niet zo danig last van dat ik ervoor thuis moet blijven gelukkig.
Het kan ook heel erg van persoon tot persoon verschillen.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:19

Ja, en bloedprikken is niet zo vreselijk hoor *LOL*

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 18:46

bloedprikken heb ik geen probleem mee .ik ben ook moe in vlagen en niet constants heb nu keelpijn en moeheid

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:47

Ik hoofdpijn en ben moe, de keelpijn heb ik al gehad.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 18:21

heb het weer goed gemaakt met mijn moeder.
heb afgesproken dat ik zelf wel aan geef als ik naar een loog wil. ik ga maandag een afspraak maken met de huisarts. mijn maandelijkse probleem is nu bezig ik heb vandaag aleen maar op mijn bed gelegen met keel bij en vermoeitheid . voor het geval dat het pfeiffer is wat kan het dan zijn denken julie?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:31

Wij kunnen wel denken, maar je kunt niet enkel op vermoedens af gaan van mensen die je niet eens irl kennen he Knipoog Tuurlijk, je kunt ervaringen vergelijken, maar we kunnen niet zeggen, ja dit heb je of juist niet.

Fijn dat je het bij hebt kunnen leggen met je moeder. Maandag naar de dokter, en de uitslag af wachten Ja

Wat je moeder zegt, dat psychische problemen zich om kunnen zetten naar lichamelijke problemen, kán. Daar heb ik zelf heel erg last van. Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet allemaal wat je eventueel hebt mee gemaakt he Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:33

nestle schreef:
ik vandaag gezegt alleen kort gesprek ze is er niet siriuus op in gegaan volgens mij alleen dat dast kans klein is omdat je het volgens haar alleen met zoenen krijgt

Kom op zeg, zelfs onze pastoor heeft het gehad Clown

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:34

Ik heb het ook al een keer gehad toen ik 4 was Vork Dus het komt echt niet alleen van zoenen... Clown

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:36

Het zou best kunnen dat je pfeiffer hebt of misschien een ander virus dat er op lijkt. Als je pfeiffer hebt moet je zeker uitkijken met over je grenzen heen gaan. Dan blijf je alleen maar langer ziek dus het is zeker belangrijk om even langs de huisarts te gaan en bloed te laten prikken.
Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:36

90% van alle jongeren maakt een besmetting met pfeiffer door. Alleen is lang niet iedereen er echt zo ziek van maar valt het niet echt op.
Maar dan kan je wel nagaan dat de kans op besmetting heel groot is!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:43

beantsje schreef:
90% van alle jongeren maakt een besmetting met pfeiffer door. Alleen is lang niet iedereen er echt zo ziek van maar valt het niet echt op.
Maar dan kan je wel nagaan dat de kans op besmetting heel groot is!

Klopt, er zijn maar weinig mensen die er last van krijgen. Sommige hebben 'gewoon' een weekje griep, zonder dat ze het door hebben dat het de pfeiffer is die zich uit. Anderen hebben er totaal geen last van, en sommige die liggen een halfjaar plat, wat ik ook heb gedaan.
ijzertekort zou ook heel goed kunnen hoor, dus ik vond hem nog goed bedacht van je vriendin. Knipoog
en ik geef je moeder ook gelijk dat het lichamelijke uitingen kunnen zijn.
Maar, het kan ook zeker pfeiffer zijn! En watdan? Nou, pak je agenda erbij, en streep alle feestjes en leuke dinge maar door, want dat word lekker op bed liggen. Vork
Nee nu iets serieuzer, je moet naar je eige lichaam luisteren, en genoeg rust nemen. Als jij voelt dat je moe bent, dan moet je naar bed gaan, en het niet gaan uitstellen. En zorg dat je een overdosis aan vitamines binnen krijgt. Clown Ik nam s'ochtends altijd hero fruit ontbijt. Want eten kon ik niet meer, eetlust was totaal weg. één broodje per week was meer dan zat voor mij. Ik woog toen op een gegeven moment 47 kg. Oh, en heb ik al gezegd dat je rust moet nemen? Echt doen hoor, heb ik namelijk te weinig gedaan (ook veel te lang doorgelopen, en daarna niet genoeg rust) en nu heb ik er misschien een chronische vermoeidheid aan overgehouden. Het is nu bij mij bijna een jaar geleden dat we erachter kwamen, en toen zeiden ze dat het bijna weg was. Nou, ik heb het gemerkt, en merk het nog steeds. Ik kan nu eindelijk 15 minuten fietsen zonder onderweg 3x te stoppen, en gód, wat ben ik daar blij mee. Bloos

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:47

Twee jaar geleden werd ik ook plotseling erg moe. Ik kon maar heel weinig doen; ik had gewoon geen energie en was constant uitgeput. Maar ik sliep niet voel, voelde me gewoon constant slapjes. Eerst dachten we gewoon dat ik ziek was, maar na een tijdje toch maar bloed laten prikken. Mijn moeder heeft vroeger ook acute Pfeiffer gehad, zij heeft toen bijna een week aan een stuk door geslapen. Maar toen we bloed hadden laten prikken, bleek daaruit dat ik al eens Pfeiffer had gehad zonder daar last van te hebben - ik had nl. al antistoffen. Dat gebeurde volgens de huisarts heel erg vaak. Maar het virus dat Pfeiffer veroorzaakt heeft heel veel broertjes en zusjes en daar had ik er dus eentje van. Gewoon twee maandjes rustig aan gedaan en toen daarna ging het wel weer.

De laatste tijd ben ik ook erg moe en val vaak overdag in slaap. Bijvoorbeeld tijdens de les, of als ik op de bank zit. Zolang ik bezig ben, merk ik niet dat ik moe ben, maar als ik een beetje niks zit te doen, slaat de vermoeidheid toe en kan ik het niet meer tegenhouden dat ik in slaap val. Op school probeer ik het dan tegen te houden, maar thuis slaap ik dan gewoon een uurtje als ik erg moe ben. Ik voel me verder gewoon fit en kan gewoon sporten, maar slaap de laatste tijd dus gewoon veel. Ik weet dat het geen Pfeiffer kan zijn en maak me eigenlijk geen zorgen. Al zou ik wel zoiets hebben; ik kan nu ook prima uit de voeten. Dus ik kan wel naar de huisarts gaan en dan weet ik wat het is, maar wat heb ik daaraan? Alleen maar een hoop gestress van het bloed prikken.

Dus tenzij je je echt zorgen maakt en je er echt last van hebt, kun je het best even aankijken. Misschien gaat het weer weg. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je jezelf moe voelt, het kan natuurlijk inderdaad psychisch zijn zoals je moeder zegt. Misschien heb je geestelijk gewoon geen zin om naar school te gaan en verandert je lichaam dit onbewust in vermoeidheid zodat je niet hoeft. Ik zeg maar wat, hoor, maar ik kan me dus wel iets voorstellen bij wat je moeder zegt.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 14:01

psychisch heb ik niks vind ik zelf mijn vader is wel 7 jaar gelden overleden maar dat heb ik goed verwerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:56

Je hoeft zelf ook niet te weten dat het psychisch is. Kan ook zonder dat je het weet. Kan het even niet uitleggen, misschien iemand anders wel. Clown

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:04

Ik zou zeker bloed laten prikken! En je dan niet af laten schepen met dat het vanzelf overgaat, of dat er niks aan te doen is, zoals ik met met stomme kop het gedaan. Bloos
Ik ben er namelijk veels te lang mee doorgelopen, waardoor ik nu waarschijnlijk niet overga. Ik sta 6 tekorten, er moet een wonder gebeuren, wil ik niet blijven zitten.
Wat ik je aanraad is dit: Als er pfeiffer geconstanteerd word, zet dan voor een paar weken alles op zij. Dus als je op school voor alles voldoende staat, laat die laatste paar weken dan maar lekker zitten. Rust goed uit, en zoek iemand die je kan helpen. Doe je niks, blijft de pfeiffer voor eeuwig in je lichaam zitten. Ik ben op een gegeven moment naar een natuurgenezeres gegaan, en die heeft het virus uit mijn lichaam gehaalt. Ik ben nu, bijna een jaar later, nog steeds moe, waarschijnlijk door een gebrek aan conditie.
Als je dus die paar weken flink uitgerust hebt, raad ik je aan om bv. te gaan wandelen, of fietsen, of wat je prettig vind, en zo heel rustig je conditie op te bouwen, zodat je begin volgend schooljaar er weer tegenaan kunt.
Heel veel sterkte ermee!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:01

Ik wil even reageren op wat Miss_Malfoy boven mij zegt, want dat is namelijk niet helemaal waar. Pfeiffer blijft helemaal niet voor eeuwig in je lichaam zitten en er is echt niks aan te doen. Je lichaam heeft rust nodig zodat het alle energie kan gebruiken om antistoffen aan te maken tegen het virus dat Pfeiffer veroorzaakt. Wanneer deze antistoffen zijn gevormd, kan je lichaam het virus vernietigen en blijven deze antistoffen voor de rest van je leven bij je. Dan kan je dus geen last meer van Pfeiffer krijgen, al kan het wel terug in je lichaam komen, maar daar heb je dan geen last van. Ik weet niet wat een natuurgenezeres doet, maar het lijkt mij niet dat zij 'het virus uit je lichaam kan halen'. Alsof ze kan toveren. Als dat zo zou zijn, zouden alle artsen allang uitroepen dat ze een remedie tegen Pfeiffer hebben gevonden.

Dan wil ik ook reageren op TS zelf; je moet even goed lezen hoe ik het uitleg. Het kan zijn dat je lichaam onbewust, dus zonder dat je het zelf doorhebt, iets psychisch verandert in lichamelijke klachten. Dan is het dus wel degelijk psychisch, maar heb je dat zelf niet door. Je hoeft geen aanwijsbaar probleem te hebben. Zoals ik al zei; het kan best dat je lichaam net doet alsof het moe is, omdat je geest geen zin heeft om naar school te gaan.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:03

Ukkiee schreef:
Ik wil even reageren op wat Miss_Malfoy boven mij zegt, want dat is namelijk niet helemaal waar. Pfeiffer blijft helemaal niet voor eeuwig in je lichaam zitten en er is echt niks aan te doen. Je lichaam heeft rust nodig zodat het alle energie kan gebruiken om antistoffen aan te maken tegen het virus dat Pfeiffer veroorzaakt. Wanneer deze antistoffen zijn gevormd, kan je lichaam het virus vernietigen en blijven deze antistoffen voor de rest van je leven bij je. Dan kan je dus geen last meer van Pfeiffer krijgen, al kan het wel terug in je lichaam komen, maar daar heb je dan geen last van. Ik weet niet wat een natuurgenezeres doet, maar het lijkt mij niet dat zij 'het virus uit je lichaam kan halen'. Alsof ze kan toveren. Als dat zo zou zijn, zouden alle artsen allang uitroepen dat ze een remedie tegen Pfeiffer hebben gevonden.

Dan wil ik ook reageren op TS zelf; je moet even goed lezen hoe ik het uitleg. Het kan zijn dat je lichaam onbewust, dus zonder dat je het zelf doorhebt, iets psychisch verandert in lichamelijke klachten. Dan is het dus wel degelijk psychisch, maar heb je dat zelf niet door. Je hoeft geen aanwijsbaar probleem te hebben. Zoals ik al zei; het kan best dat je lichaam net doet alsof het moe is, omdat je geest geen zin heeft om naar school te gaan.

Die dikgedrukte zin klopt volgens mij niet. Mijn huisarts heeft vandaag nog gezegd dat ik Pfeiffer had, maar dat prikken zinloos is omdat ik het vroeger al een keer heb gehad. Je kunt er dus wel weer last van krijgen, maar in mindere mate dan de eerste keer!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:07

Klopt het gaat nooit 100% je lichaam uit helaas,je kan er dus met vlagen nog last van hebben.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:30

Nee, dat is niet het virus zelf dat Pfeiffer veroorzaakt, maar de nasleep die je lichaam krijgt nadat je Pfeiffer hebt gehad. Dit hoeft niet persé direct na je Pfeiffer te komen, maar er kan ook 2 jaar tussen zitten. En hoe kan je huisarts zeker weten dat het echt Pfeiffer is? Het kan toch ook een broertje of zusje van het virus zijn? Maar dat heeft dan weer een andere naam, dus hij zal het wel voor het gemak dezelfde naam hebben gegeven.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:35

uhm, er zit bij mij zo'n 11 jaar tussen Huilen van het lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:37

Ja, maar ik zei dat het ook niet persé Pfeiffer hoeft te zijn. Hoe kan de huisarts met zekerheid zeggen dat het Pfeiffer is door alleen naar je klachten te luisteren? Daar moet echt bloedonderzoek voor worden gedaan. Nu kan het net zo goed een andere vorm van het virus zijn dat dezelfde symptomen vertoont.