Ontzettend Slaapprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Ontzettend Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:26

heen en weer wiegen met je been, en iedere keer als je bv terug wiegt tel je, ben je de tel kwijt moet je opnieuw beginnen. Of als je een tikkende klok op je slaap kamer hebt, de seconde wijzer tik tellen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:29

Wat ook schijnt te werken is doen alsof je over 5 minuten je bed uit MOET...
Of een denkbeeldig lichtje bedenken en daar op concentreren. Je gaat met dat lichtje door je hele lichaam, van punt naar punt..Beginnend bij je tenen..
Of concentreer je op alle lichaamspunten die het matras aanraken stuk voor stuk, beginnend bij je voeten.

Of gewoon schaapjes tellen Clown haha

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:29

Het is helemaal geen probleem om een tijdje temazepam te slikken, op doktersrecept.
Dat is een onschuldig inslaapmiddel, wat je best een tijdje mag slikken.
Als je daardoor weer wat beter gaat slapen, gaat de spanning van het niet kunnen slapen eraf,
waardoor je straks vanzelf weer zonder pilletje kunt.
Ik heb het ook lange tijd gehad, ik weet hoe erg het is.
Probeer je vooral niet al te druk te maken, dat werkt alleen maar averechts.
Realiseer je dat je al die jaren eerder ook gewoon goed sliep, dus het komt echt wel weer goed.
Slapen is net zoiets als eten. Je hebt het nodig en (meestal) gaat het dan ook vanzelf.
Maar soms moet je de natuur een beetje helpen.

Sterkte.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:39

Knoesje schreef:
Het is helemaal geen probleem om een tijdje temazepam te slikken, op doktersrecept.
Dat is een onschuldig inslaapmiddel, wat je best een tijdje mag slikken.
Als je daardoor weer wat beter gaat slapen, gaat de spanning van het niet kunnen slapen eraf,
waardoor je straks vanzelf weer zonder pilletje kunt.
Ik heb het ook lange tijd gehad, ik weet hoe erg het is.
Probeer je vooral niet al te druk te maken, dat werkt alleen maar averechts.
Realiseer je dat je al die jaren eerder ook gewoon goed sliep, dus het komt echt wel weer goed.
Slapen is net zoiets als eten. Je hebt het nodig en (meestal) gaat het dan ook vanzelf.
Maar soms moet je de natuur een beetje helpen.

Sterkte.

Da's een benzo, die zijn verslavend. Dat noem ik geen onschuldig slaapmiddel. Kun je beter een homeopatisch dingetje nemen, die werken ook en zijn niet zo schadelijk als temazepam.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:53

Niet kunnen slapen kan verschillende oorzaken hebben. Ik kan bijv niet slapen al ik te veel achter de pc heb gezeten. Niet kunnen slapen kan ook komen door een telefoon te dicht bij je bed. Veel mensen gaan te laat naar bed waardoor je al over je slaap heen bent als je wilt gaan slapen waardoor je niet in slaap komt. Ik heb een tijdje dat spraytje gebruikt voor op je tong om beter te kunnen slapen dat hielp wel.
Maar als je overdag aan te veel dingen denkt, stress hebt etc etc dan zal dat niet de oorzaak wegnemen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 18:24

Ik denk dat het bij mij hoofdzakelijk stress is.
Bedankt voor het reageren. ikga wat dingetjes uitprinten en gebruiken.

Mij moeder heeft liever niet dat ik niet aan de medicijnen ga. Misschien kan ik straks niet meer zonder. En dat wil ik juist ook niet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:38

als het stress is kom je waarschijnlijk niet in slaap omdat je er dan over na gaat denken. Wat kan helpen is om overdag dingen wat stress veroorzaken op papier te schrijven. Dat je het een soort van je af schrijft. Ik lag bijv vaak savonds na te denken over wat ik allemaal moest doen en wat ik niet moest vergeten etc en dat heeft me wel geholpen.
Succes ermee
dat spraytje is volgens mij homeopatische

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:43

Ik herken dit ook, ik heb op het moment erg veel stress overdag en het gaat niet echt helemaal lekker met mij, en dan kan ik dus niet in slaap komen, gevolg is dat ik overdag bijna in slaap val en nergens zin in heb. Nu heb ik met mijn moeder afgesproken om elke dag gewoon samen ff 10 minuutjes te praten over hoe de dag ging, en wat er me dwars zit of waarvan ik stress krijg. En ik merk nu al wel verschil! heb minder moeite met het in slaap komen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 19:57

iloveyah87 schreef:
Oeh komt me heel bekend voor!
Ik ben ook helemaal uit me ritme...
Als ik eenmaal weer een ritme heb gaat het goed.. Ik slaap nu ook elke nacht niet eerder dan 01.00 uur... en ben er weer om half 8 uit.
Wat bij mij heel goed helpt als ik niet in slaap kan vallen en al een tijd wakker lig : een mok warme melk met wat suiker..

Ik lees even mee..

Hier het zelfde. Alleen ik moet om half 7 er uit. Morgen gelukkig 3 kwatier langer slapen, eerste uur vrij.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:55

Je zou ook nog Bach druppeltjes kunnen gebruiken, werkt tegen stress en een heleboel andere dingen. Ik weet niet welke je moet hebben maar dat kan je opzoeken...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:05

1)
Zorg dat je een actieve dag hebt waarbij je lekker beweegt en je hersens gebruikt. Na het avondeten geen inspannende dingen meer doen. Computeren en TV kijken zijn eigenlijk niet erg rustgevend, dus doet dat bijv hooguit tot 22:00 en daarna even lekker een boek of tijdschrift lezen. Zo bouw je je dag als het ware af...

2)
Melatoninetabletjes werken goed, maar alleen in het donker! Melatonine word namelijk alleen aangemaakt als het donker is (lees internet er maar op na). Dat verklaart ook dat het bij sommige mensen niet werkt. Onder invloed van licht wordt een tegenhormoon aangemaakt dat de melatonine afbreekt. Dit is gebaseerd op dag/nacht ritme. Tegenwoordig zijn wij mensen natuurlijk nogal in de war doordat we lampen hebben.

3)
Sta op vaste tijden op. Of in ieder geval tussen 7 en 8 of tussen 8 en 9. Een ritme helpt heel goed. Dat merk ik ook aan mezelf nu ik fulltime stage loop.

Verder:
Een slaapcyclus duurt rond de 90 minuten. De eerste drie cycli heb je het hardste nodig om uit te rusten. De latere heb je nodig om ervaringen te verwerken (daarom droom je 's ochtends heftiger) Het is dus belangrijk dat je die eerste 3 cycli zeker haalt en optimaal is ook de rest natuurlijk

Mocht je nou denken...hoe komt ze nou allemaal bij die info.
Ik ben zelf een slechte slaper ('s avonds dan...'s ochtends gaat het me prima af!) en ik heb een tijdschrift gemaakt over slapen en dromen (eenmalig op school). Ik heb toen veel research gedaan. Eventueel kan je ook zo'n CD met rustgevende muziek (zogenaamde ALPHA-golven) proberen. Die brengen je hersenen ook tot rust. Wetenschappelijk aangetoond. Proberen waard dus.

Succes!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:41

Hier ook een slachtoffer. Bij mij liep het echt uit de hand. Ik moest s'morgens om half 6 eruit en viel vaak pas na half 4 in slaap. De eerste 2 weken trok ik dat nog, hierna ben ik op school huilend de wc in gerend omdat ik mn flesje drinken niet open kreeg Bloos ... Ik werd er echt goed labiel van !

Melatonine tabletjes geprobeerd, t sporten, het niet eten en drinken, alles. Niets hielp. Ik heb hier zeker 4 maanden last van gehad en ik ging er aan onderdoor. Ik wilde naar de huisarts voor slaaptablettje maar mn moeder verbied het, en gelijk heeft ze eigenlijk, rotzooi. Bovendien is t belangrijker de oorzaak aan te pakken !

Ik voelde me eigenlijk dus diep ongelukkig erdoor, totdat ik mn bed, die ik 4 maanden eerder verplaatst had, weer terug zette naar zn oorspronkelijke plaats. Sindsdien slaap ik beter dan ooit ! Echt vreemd ! Maar ik ben zielsgelukkig Haha!

Misschien kan je dus eens nagaan of er iets in je slaapomgeving veranderd is ?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:11

Knoesje schreef:
Het is helemaal geen probleem om een tijdje temazepam te slikken, op doktersrecept. Dat is een onschuldig inslaapmiddel, wat je best een tijdje mag slikken.

Heb je een verkeerde bijsluiter gelezen ofzo? Alles wat op -pam (oxazepam, diazepam) eindigt is per definitie troep voor je lichaam. Het is zeer verslavend en je hebt een steeds hogere dosis nodig om hetzelfde effect te bereiken. Tegenwoordig zijn dokters terughoudend bij het voorschrijven van deze recepten, en als jouw dokter dat niet is is hij nog van de oude stempel want de inzichten over deze medicijnen zijn de laatste tijd wel veranderd.

Onschuldig is het dus zeker niet!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:15

Ik zou niet aan slaappillen beginnen, kon ze ook krijgen, maar heb er heel duidelijk voor gekozen deze bende niet te willen.
Ik heb nu sinds een week of 2 melatonine, mee laten nemen door de buuf uit Amerika..is een veel hogere dosis dan de pilletjes die hier vrij verkrijgbaar zijn in de natuurwinkels en apotheek en dit werkt voor mij erg goed!
Ik val sneller in slaap, slaap beter door en wordt veel minder moe wakker.
Op doktersrecept is een zwaardere dosis ook te verkrijgen, al vertikte mijn huisarts dat omdat hij het beter vond om slaappillen te proberen Boos!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:55

ik zou naar de dokter gaa. misschien krijg je wel een
pilletje

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:11

Ik heb dus ook een slaapprobleem. ik heb een geweldig leven en alles gaat goed, maar heb het te druk. Ik heb het zo druk dat ik stijf sta van de adrenaline en dus niet inslaap. s'morgens kom ik mijn bed niet meer uit. En ikw as altijd een ochtend mens.

Ik ben niet verslavingsgevoelig en wil eigenlijk geen troep in mijn lijf. Ik heb nu wel die melatonine tabletten, maar daar neem ik er slechts 1 van. Nu hoor ik dat je er ook 3 mag? het is wel donker op mijn slaapkamer. ik drink thee, en eet niet meer na 20:00 uur. Ik benw el in staat vanavond maar eens een goede borrel te nemen Haha! al drink ik bijna nooit Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:21

ik heb ook slaap problemen, voornamelijk door depressie en stress. zelf probeer ik vast ritme te houden maar dat is niet altijd genoeg. daarnaast gebruik ik als ik iets onrustig ben valeriaan die je gewoon bij drogist kan kopen. als ook dat niet werkt heb ik nog oxazepam. oxazepam gebruik ik dus alleen indien nodig, waar het ook voor bedoeld is. gemiddeld doe ik met de 30 stuks die ik krijg 3 maanden. heb ook al paar maanden zonder geslapen, maar omdat het nu weer slechter gaat met mij heb ik ze wel weer liggen

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:29

Er zijn idd al veel tips gegeven,
- probeer een vast ritme te krijgen
- probeer eens ontspanningsoefeningen te doen voor je gaat slapen
- Het is bewezen dat vroeg in de avond sporten werkt voor een goede nachtrust.
- Een wandeling in de buitenlucht schijnt idd ook goed te werken (gevolgd door een warm bad/warme douche helemaal)
- Geen TV/computer voor het slapen gaan. Een TV op je slaapkamer schijnt helemaal slecht te zijn.
- Niet teveel koffie/Red Bull/etc.
- Geen alcohol (zorgt er wel voor dat je redelijk snel inslaapt, maar doorslapen is dan vaak een probleem.)
- Probeer je slaapkamer koel, donker en opgeruimd te houden zonder te veel afleidende dingen (zet je mobiel uit), lucht je dekbed en verschoon beddengoed regelmatig.
Hoe is je matras/kussen?

Ik zou zeker niet te snel naar de medicijnen grijpen. Iets homeopathisch is misschien een optie maar ik zou eerst wat andere tips die in dit topic gegeven zijn uitproberen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:02

Buitenlucht voor je gaat slapen helpt er goed
dus voor je gaat slapen even een blokje om met de hond
ofzo.

Drink geen thee (zit theeine in is het zelfde als caffeine alleen zit in thee een kleinere hoeveelheid) koffie of dingen met veel suiker erin voor je gaat slapen.

Gebruik je bed alleen om te slapen, ga dus niet lezen of tv kijken in bed. Dit kun je beter ergens anders doen.

Verder is een slaapprobleem erg vervelend, heb er zelf ook een
aantal jaren last van gehad maar ik ben er gelukkig overheen 'gegroeid'.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:06

Ik was altijd moe vroeger en dat kwam ook waarschijnlijk doordat ik niet goed sliep.
Ik was uiteindelijk bij een psycholoog geweest en moest daarvan allemaal ontspanningsoefeningen doen en kreeg een CD met ontspannende tekst. Als ik dat luister voor ik ga slapen, dan slaap ik zeker aan het eind van het verhaal al!
(zou hem je wel toe kunnen sturen als je intresse hebt..)

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:21

Momenteel slaap ik ook zeker al 4 weken heel slecht. Waarschijnlijk ook door stress. Op dit moment trek ik het gewoon niet.

N.a.v dit topic: Extreme vermoeidheid

Op school heb ik er over gepraat. Mijn lerares stelde mij voor op in je bed elke nacht 5 dingen op te noemen die je kan horen, daarn 5 dingen die je kan zien en daarna 5 dingen die je kan ruiken. Als dat gelukt is ga je 4 andere dingen opnoemen die je kunt horen. En daarna het rijtje weer af.

Natuurlijk help dat niet bij iedereen maar dat zou je eventueel kunnen proberen.

Als je stress hebt kun je voor jezelf afspreken wanneer je op die dag mag piekeren.

Vandaag ben ik terug gekomen van werkweek met school. Zat er zelf heel erg mee dat ik misschien in die week weer niet lekker werd. Het ging eigenlijk wel erg goed. Alleen gisteren is het mis gegaan. Was al niet helemaal lekker, erg duizelig, hoofdpijn, misselijk, heel heel kortademing en ontiegelijke pijn op mijn borst. Kreeg mijn lerares aan de lijn en moest wat dingetjes doen. Zou het na 10 min. nog niet goed gaan dan moest er een man die in dat gebouw was gewaarschuwd worden. En zou het na 15 min. nog niet goed zijn dan moest 112 gebeld worden. Heel rustig aan gedaan en het ging wel wat beter. Nu is het nog niet over maar het gaat iets beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:19

Gewoon even naar de HA gaan en melatonine op recept vragen....In de winkel bevatten ze slechts 0.1 mg kan nog niet eens een muis mee om zijl krijgen Knipoog
Gewoon wat hogere dosering vragen, ik slik het alle nachten, werkt prima.

_rosita_ schreef:
Ik zou niet aan slaappillen beginnen, kon ze ook krijgen, maar heb er heel duidelijk voor gekozen deze bende niet te willen.

Héél verstandig, houd ze maar zover mogelijk uit je buurt. je zult prima slapen op die rommel, om vervolgens dan pas écht een serieus slaapprobleem te krijgen, met 2 dagen ben je al verslaafd.

Ik ben ooit zo wanhopig geweest om ze wél te gaan slikken, werd namelijk drie keer per nacht mn bed uitgeblaft door honden van de buren die ze dan de straat op flikkerden... half1, half4 en smorgens om 6 uur weer.
je kan je wel voorstellen dat ik op den duur gebroken op mn werk kwam dus ben naar de dokter gegaan.
Stilnoct, werkt zoals het klinkt, je flikkerde bam in slaap om vervolgens niet meer wakker te kunnen worden......En móest wél tewerk wat voor ontzettend veel problemen zorgte...Moe, gevaar op de weg etc..>Dus wilde de weer van af...
Nou mooi niet dat deze dame nog slapen kon hoor, probleem was nog veel groter.

Goed honden zijn inmiddels dood en begraven, en ik zit nu aan de melatonine, niet verslavend en je wordt er ook niet duf van overdag.