Wat gebeurd er met jou als je dood bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Re: Wat gebeurd er met jou als je dood bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:42

ik wil gecremeerd worden. met vrolijke muziek. mensen absoluut niet in het zwart. en verder heb ik er nog niet overna gedacht. wil nog lang niet dood

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 00:29

Eigenlijk heb ik daar nog niet echt over nagedacht. Ik ben wel verzekerd bij de DELA en wordt geloof ik begraven. Maar dat andere is ook goed maakt mij niet zoveel uit. Het is in iedergeval geregeld dat ik opgeborgen wordt Tong uitsteken .

Mocht het fout gaan op de snelweg heb ik ook een donor codicil ingevuld, mijn ouders weten dat en zo'n beetje iedereen in mijn omgeving weet ook dat ik niet als een kasplantje wil leven dus dan trekken ze de stekker er maar uit.

Muziek ofzo..geen idee. Ze zullen wel iets nemen wat op mijn mp3 speler staat.
Mijn kat gaat wel naar mijn ouders of mijn broer...alleen die paarden. dat moet ik toch maar eens op papier gaan zetten.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 00:39

Mijn man weet dat ik als ik eerder komt te overlijden dan mijn ouders,ik begraven wil worden.
Weet dat mijn ouders het niet fijn zouden vinden als ze mij moesten cremeeren.
Zij hebben mij op de wereld gezet,en mocht ik voor hen gaan dan bepalen zij ook hoe ik er af ga.
Mochten zij op niet meer leven dan laat ik aan hem de keuze.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 01:24

Ik ben vrij goed voorbereid. Ja Vork Muziek is bekend, evenals dat ik gecremeerd wil worden, op mijn kamer hangt donorpasje en op mijn laptop staat wat er met mijn paard moet gebeuren. Eind volgende maand ga ik op vakantie en dan gaat mijn paard naar een fijn logeeradres. Diegene die voor hem zorgt, weet dat als mijn vliegtuig neerstort oid (ja je weet maar nooit Clown ) dat mijn paard dan voor haar is.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 02:37

wil er nog niet echt over nadenken.. iig moeten me dieren aanwezig zijn Lachen Zij zijn echt altijd heel belangrijk geweest, elk dier wat in m'n bezit is geweest/is , is ook een echt maatje enzo!!! Aan de dieren heb ik heel veel te danken..

Ik denk dat ik begraven wil worden, heb eigenlijk geen idee maar nogal een naar 'iets' gehoord over cremeren , waardoor ik denk ik liever word begraven Ja

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 02:57

hey das toevallig!
vanavond komen ze van de verzekeringen die daar over gaan.
ik wil graag begraven worden. en mijn paardje/ cavia /visjes en lief vogeltje blijven eerst nog ff bij manlief. en als die zegt dat het goed is gaan de cavia en visjes naar mijn ouders (als ze nog leven en als we nog geen kinderen hebben) en mijn paardje gaat naar een heel speciaal persoon die goed met hem overweg kan. de vogel is van manlief, dus die blijft wel.
de muziek en dat soort dingen gaan we vanaond allemaal bespreken. best raar...
maar het moet ook gebeuren...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 03:04

Het is voor de nabestaanden wel erg prettig als er al wat geregeld/bekend is. Ook omdat het dan naar wens van de overledene is. Da's toch een fijn idee. Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:15

sow heej, eigenlijk nog nooit over na gedacht..
wat ik iniedergeval heeel erg belangrijk vind is dat mijn pony's goed terecht komen, denk dat ik ze dan aan mijn verzorgster geef (natuurlijk kan dat dan niet meer als ik er niet meer ben maargoed jeweetwel Nagelbijten / Gniffelen ) of aan mijn vriend.. maja vriend lief vind de paardjes wat eng dus ik denk dat de pony's bandieten worden als ik ze aan hem geef omdat ze zo over hem heen kunnen lopen.
verder zou ik heel graag begraven willen worden op de begraafplaats van venray, en dan wel met paard en koets natuurlijk Vork en ik zou ook willen dat mijn eigen pony's dr in mee lopen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:18

Ik heb het wel met mijn ouders besproken. Wat hun willen. Niet echt wat ik wil want dat weet ik nog niet.
Ik wil denk ik geen donor worden tenzij het voor familie is.
Ik denk dat ik gecremeerd wil worden. En verder zou ik het niet weten.
Mijn ouders willen beide gecremeerd worden en samen op het kopje van ijmuiden verstrooit worden in zee. Is het niet tegelijk dan wel na elkaar. Mijn moeder is geboren aan zee en mijn vader is op het schip geboren vandaar.
Hun muziek is ook bekend bij mij en betreft het testament dat heeft mijn vader allemaal al geregeld.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:59

Ik heb het allemaal al op papier staan dat ligt hier in de la. Heb er een speciaal boekje voor ofzo?
Maar mijn moeder is dan ook begravenisondernemer.

Mijn ouders weten wel als ik nu overlijd dat ik dan wel donor wil zijn. Muziek etc heb ik zelf wel wat opgeschreven maar heb ook veel wat de nabestaanden mogen bepalen. En ik wil worden gecremeerd maar ze moeten m'n as wel houden in een ketting of ander sieraad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:01

Nah, ben pas 13 en hoop dat het nog héél lang duurt, maar mocht ik morgen doodgaan, wil ik niet dat iedereen huilt en droevig is, Ík vind, dat je op een begravenis hoort te vieren dat iemand heeft mogen leven. En ik hoop dat ze dat op mijn begravenis later ook zullen doen Lachen.
Edit; En ik wil dan, dat er muziek gedraaid wordt, die ik zelf vaak luister. Lachen

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:04

ik wil begraven worden het liefst op een mooie open plek niet op een begraafplaats. marja dat zal wel moeilijk worden hier in nederland

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:06

Ik wil me laten cremeren.
Ik wil niet begraven worden, omdat het graf dan ook zolang onderhouden moet worden en ik vind niet dat ik daar mijn familie en nabestaanden mee moet belasten.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:13

Ik heb ook een uitvaartcodicil klaar liggen. Vooral in het geval dat ik eerder deze idiote planeet verlaat dan m,n ouders Haha!

Even voor de tegenhang, ik ben geen donor. Wel staat in het uitvaartcodicil dat ik gecremeerd wil worden, welke muziek, kist, lijkwade ed., en boedhistische spreker.
Oja, zelfs m,n eigen rouwkaart al geschreven! M,n lieve buurvrouw van vroeger had dat ook gedaan, fantastisch om te lezen! Pling

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:01

Nee mijn familie zou het allemaal niet weten, ik heb er ook nooit echt over nagedacht moet ik zeggen.
Hoewel het leven toch in één klap voorbij kan zijn...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:12

Soms denk ik er wel overna, vind het wel belangrijk dat mensen weten hoe ik het graag zou willen. Alleen heb hier nog niets over op papier.
Ik wil de kist dicht hebben (behalve voor mijn ouders, broertjes evt. vriend, naaste familie dus) De rest mag mij herinneren zoals ik was. En de mensen die op begravenis komen zou ik graag in het wit willen. Mijn konijntjes blijven bij mijn ouders.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 12:49

Wendy schreef:
Brieven schrijven enzo doe ik niet aan. Ik laat mensen liever weten wat ik van ze vind als ik nog leef...

Snap ik.Ik zeg het ook liever terwijl ik nog leef.
Maar mijn dochter is nu 1,die kan zich straks niet herrineren dat ik van haar hield als ik morgen doodga. Ik wil graag dat zij iets tastbaars van mij heeft,iets wat ik heel persoonlijk gemaakt heb voor haar.
Daarom. Lachen

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:28

Opzich maakt het mij niet zoveel uit als ik dood ben, of ik nou begraven of gecremeerd wordt, wat ik alleen niet wil is, mocht ik gecremeerd worden, uitgestrooid worden op het daarvoor speciale plekje voor alle gecremeerden op de begraafplaats, ik wordt dan liever ergens uitgestrooid, waar mijn kinderen en vriendlief en andere nabestaanden een mooie herinnering aan hebben.
Mochten mijn vriend en ik plots te komen overlijden, dan gaan onze kinderen naar zijn ouders, dit willen we graag, en hun zijn hiermee akkoord gegaan, mits hun dan ook nog leven natuurlijk, leven mijn schoonouders dan bijv niet meer, dan gaan de jongens naar mijn broer en schoonzus.
Wij allen hebben wel een uitvaartverzeking, maar wat er nu allemaal instaat weet ik eigenlijk niet, mijn ouders hebben het voor mij en de kinderen geregeld en Arjans ouders voor hem, onze ouders betalen het zelfs nog voor ons.

Hopelijk heb ik nog een heel lang leven, zodat ik nog lekker kan genieten van alle geliefden en vrienden om me heen, want ik vind het nu nog veel te vroeg om te gaan, maar ja dat heb je helaas zelf niet in de hand
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 21-05-08 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:30

Ik heb het ingevuld op zo'n formulier van de begravenisverzekering. Dan komt het meteen bij de juiste personen terecht en wordt het zo geregeld als ik het wil, zonder dat mijn familie er nog enorm veel werk aan heeft.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:34

Ik word hopelijk eerst als donor gebruikt, hoop dat ze een boel kunnen gebruiken.
Daarna ga ik door naar het buitenland om geplastineerd te worden voor de tentoonstellingen van Bodyworlds.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:40

ik stel mezelf ter beschikking aan de wetenschap ,alleen!!! als mijn kind dan oud genoeg is bij mijn overlijden.

kom ik te overlijden terwijl hij nog jong is wil ik begraven worden zodat hij een plek heeft waar z`n moeder ligt.
is hij ouder dan ga ik de oven in Haha!
en verder mogen hun weten hoe mijn afscheid word! Ja waar hun zich fijn bij voelen

maar...... ik hoop nog wel even hier rond te hobbelen *LOL* Haha!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:07

delerium schreef:
Ik word hopelijk eerst als donor gebruikt, hoop dat ze een boel kunnen gebruiken.
Daarna ga ik door naar het buitenland om geplastineerd te worden voor de tentoonstellingen van Bodyworlds.

Ik heb hier serieus ook over na zitten denken.
Iniedergeval ben ik wel donor, mag van mij alles gebruikt worden wat ze nog kunnen gebruiken. Mijn uitvaart moet vrolijk zijn, mensen in gekleurde kleding, de muziek die ik veel draaide en voor de rest is het eigen invulling aan de nabestaanden.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:10

ik wil graag dat ik met koets ga (lijkenkoets? ) en dan friese paarden ervoor Lachen
en gecremeert, en de mensen niet in het zwart
over muziek weet ik nog niet enzo, ben tenslotte 14, hoop dat het nog lang niet gaat gebeuren Lachen

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:40

ik wil begraven worden, met meerdere crematies vind ik dat het heel snel en
dan ook snel daarachteraan weer een nieuwe crematie komt.
een begravenis vind ik mooier, het liefste vanuit de kerk (ben niet christelijk ofzo hoor, mn vader en zn familie wel, ga alleen met kerst naar de kerk)
en dat ze me dan naar de begraafplaats dragen. een begravenis vind ik zelf mooier Lachen
en dan op hetzelfde kerkhof waar mn oma ook ligt.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:52

Wil zeker niet gecremeerd worden, maar begraven. Wil vrolijke kleren aan, en telefoontje mee de kist in. Ook zo belangrijk gevoel haha.

Verder inderdaad muziek waar ik vrolijk van word, en waarvan mensen zullen zeggen: "Ja, dat was Marleen"

Maar eerst mogen ze al mijn donoren hebben