Permanent in mijn haar?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke87

Re: Permanent in mijn haar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:51

MissyPalonie schreef:
Laat de creme eens een nachtje zitten of zoals ik hier boven beschreef doe een handdoek in de magnetron Haha!

Ja ik had het gelezen.. ga het zeker even proberen, want dat vind ik eigenlijk het enige minpuntje aan permanent. Ik had me van te voren sowieso niet echt verdiept in de verzorging van gepermanent haar..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:52

hmm ik wil ook heel graag permanent in mijn haar...
maar mij word het ook nogsteeds afgeraden door de kapster.

heb heel dun, stijl haar..
*lees even mee*

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:23

Nog 1 vraagje aan alle permanent mensen hier.. Lachen Mijn haar pluist heel snel, wat doen jullie hiertegen en wat gebruiken jullie om te stylen?

Dus ook een nadeel.. het pluist.. Tong uitsteken

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:28

Hier heb ik ook last van..vooral als ik ze net gewassen heb en het dan zo laat drogen. Doe er nu na het wassen altijd andrelon direct gladmakende creme in (glad&stijl). Moet zeggen dat dat goed werkt Ja Je kan het ook gewoon op droog haar smeren.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:41

Oke ga ik dat eens proberen..

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:52

Elke87 schreef:
Nog 1 vraagje aan alle permanent mensen hier.. Lachen Mijn haar pluist heel snel, wat doen jullie hiertegen en wat gebruiken jullie om te stylen?

Dus ook een nadeel.. het pluist.. Tong uitsteken

van john frida bestaat ook drizz ease ofzo dat is ook tegen pluis.
En bij een kapsalon kun je ook zogenoemd silk halen heb je maar een klein druppeltje in je haar voor nodig en je haar pluist aanzienlijk minder / niet meer. Haha!

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:01

Permanent is en blijft gewoon slecht voor je haar, maaaaaaaarr het is wel mooi! Haha!
Ik heb redelijk lang haar en al een beetje een slag in mijn haar.
Een paar jaar geleden heb ik er een groffe slag inlaten zetten, was er erg tevreden over!
Omdat ik al zelf redelijk wat slag in mijn haar heb, heeft het toch meer als een jaar er goed ingezeten!
Alleen wat haren van onder zijn afgebroken..
Nu vond ik dat voor mijzelf niet echt erg, ik heb een dikke bos haar en het zat vanonderen maar houd hier wel rekening mee dat dit kan gebeuren!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:50

NOOIT doen echt waar ... ik heb nog nooit ergens zo'n vreselijke spijt van gehad.. ik doet dit ook nooit nooit nooit nooooooit meer.. je verziekt heel je haar er mee ..

ik kan er niks meer mee.. het droogt niet mooi op dus moet ik het altijd stijlen.. met gevolg dat het NOG erger word.. ik zal zooo blij zijn als ik er vanaf ben

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:54

Ik heb mijn haar 1 keer gepermanent, in het begin zat het wel leuk, maar het word na een tijdje zooo droog en het droogt inderdaad niet mooi op. Ik heb het eruit laten groeien tot een bepaalde lengte en daarna de rest van de 'krulletjes' die er nog inzaten eruit laten knippen.
Ik zou het niet doen, je eigen haar is toch het mooist vind ik Knipoog

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:16

Bij mij pluist het alleen als ik er niets in doe na het wassen. Ik doe er na het wassen meteen schuim in, dan zit het eigenlijk de hele dag super! Mocht ik toch een beetje verwaaid zijn doe ik er krullenspray in van Andrelon Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:23

Ik wil ook graag permanent laten zetten.
Maar dan gewoon boven steil haar, en dan uitlopend iets Gekruld/ Gegolft.
Dus geen pijpekrullen of echte krullen.

Iemand foto's ervaringen?

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:57

Volgens mij kun je alleen krullen laten permanenten en ook niet die hele grote krullen die soms ziet, dat is volgens mij gewoon met de krultang gedaan.. (maar dat durf ik niet zeker te zeggen, want misschien kon mijn kapper dat gewoon niet)

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:52

Ik heb nu ongeveer anderhalve maand permanent in mijn haar.
Ik wilde het echt heel graag want ik vind krullen super mooi.
Mijn eigen haar is iets over mijn schouders en heb wat slag.
In het beging krulde het heel erg en was mijn haar heel erg vol.
Na een week was het wat uitgezakt en toen zat het eigenlijk op zijn mooist.
Nu krult het echt bijna niet meer heb er van alles mee geprobeerd: cremé, mouse, spray speciaal voor krullen... maar niets werkt
Het wil gewoon niet meer krullen Verward Verdrietig
Nu is de bovenkant van mijn haar steil, en aan de onderkant wat krullen, echt zo zonde! Verdrietig
De achterkant van mijn haar is trouwens ook stijl Verward
Vriendinnen raden mij aan om mijn haar nog een keer te laten permanenten, omdat ik zo graag krullen wil en het mij heel leuk staat.
Volgens hen pakt de permanent na de 2e keer beter, maar ik denk dat het heeel slecht is voor je haar om het na anderhalve maand weer te laten permanenten!
Ik zou het wel willen want dan heb ik weer krullen, ben soms best jaloers op mensen met krullen van zichzelf Tong uitsteken
Iemand tips om het weer te laten krullen?

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:27

o0Michelle0o schreef:
Ik heb nu ongeveer anderhalve maand permanent in mijn haar.
Ik wilde het echt heel graag want ik vind krullen super mooi.
Mijn eigen haar is iets over mijn schouders en heb wat slag.
In het beging krulde het heel erg en was mijn haar heel erg vol.
Na een week was het wat uitgezakt en toen zat het eigenlijk op zijn mooist.
Nu krult het echt bijna niet meer heb er van alles mee geprobeerd: cremé, mouse, spray speciaal voor krullen... maar niets werkt
Het wil gewoon niet meer krullen Verward Verdrietig
Nu is de bovenkant van mijn haar steil, en aan de onderkant wat krullen, echt zo zonde! Verdrietig
De achterkant van mijn haar is trouwens ook stijl Verward
Vriendinnen raden mij aan om mijn haar nog een keer te laten permanenten, omdat ik zo graag krullen wil en het mij heel leuk staat.
Volgens hen pakt de permanent na de 2e keer beter, maar ik denk dat het heeel slecht is voor je haar om het na anderhalve maand weer te laten permanenten!
Ik zou het wel willen want dan heb ik weer krullen, ben soms best jaloers op mensen met krullen van zichzelf Tong uitsteken
Iemand tips om het weer te laten krullen?

Als het er zo snel uit is wanneer je van jezelf al slag hebt dan is de permanent niet goed gezet!
Wat je kan proberen is je haar fohnen met een diffuser(is special voor krullen)
Doe er eerst wat mousse in en ga dan met je hoofd voorover gebogen je haar fohnen met de diffuser.
Als er dan nog geen slag of krul terug komt zou ik het echt even laten weten aan je kapper ! dit is namelijk wel heel snel.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:42

ja, ik vind het ook nogal snel, maar ik dacht dat het misschien lag aan de lengte van mijn haar
bedankt voor de diffuser-tip Knipoog

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:55

o0Michelle0o schreef:
ja, ik vind het ook nogal snel, maar ik dacht dat het misschien lag aan de lengte van mijn haar
bedankt voor de diffuser-tip Knipoog

nee het ligt niet aan de lengte van je haar.
Het kan alleen zo zijn bij mensen met heel veel(dik) haar
Maar meestal is het dat de permanent niet goed gezet is.
Als ik mijn permanent klant weer zie zal ik eens een foto maken Haha!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:42

Gewoon even teruggaan hoor Michelle!
Ik ben ook teruggegaan, bij mij was het er na een maand ook helemaal uit. Na 2 weken was het al véél minder en aan de achterkant stijl maar ik kon pas na een maand terecht. Ze heeft het er helemaal opnieuw in gezet, gratis uiteraard, en het zit nu super Lachen aan de voorkant een paar eigenwijze plukjes waar wel wat minder krul in zit, maar daar zit ik ook vrij veel aan, even uit je gezicht halen, dus dat is opzich wel logisch daar blijft de mouse gewoon niet goed zitten!

Ik doe iedere ochtend even natmaken, alleen borstelen als het nat is en dan mouse er in. Daarna fohn ik het met de diffuser (Is mij ook aangeraden om óf het met diffuser te doen óf niet)
En soms spuit ik er daarna nog wat lak in maar ook zonder zit het dan de hele dag wel goed Haha!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:01

Ik heb (had) nu al een paar jaar permanent in m'n haar. Van mezelf heb ik al een slag en de permanent bleef ook mooi zitten!
De eerste keer bleef het een jaar zitten (ondanks dat ik het toen ook had laten verven), daarna ging het telkens met een maandje minder. Sinds kort is het er weer uit (helaas) en is m'n haar behoorlijk kort geknipt. De kapster adviseerde ook om even te wachten met weer een permanent, dan wordt het de volgende keer weer mooier.
Ik verzorgde m'n haar door het dagelijks te wassen met Andrélon Perfecte Krul (zowel shampoo als conditioner) en af en toe als het wat droger was met GlissKur Total Repair (Deep Repair 19), ook zowel de shampoo als conditioner.
Mijn haar heeft ook nog eens behoorlijk te lijden door m'n werk, waar ik altijd een helm op heb, maar toch bleef de permanent mooi. Ik was er erg tevreden mee! Wel zit het de eerste paar dagen/weken wat poedelachtig, maar daarna bleef het dus maanden mooi. Voor een foto: zie profiel.
Oja...ik fohn m'n haar nooit, doe er na het wassen wat mousse in (eerst even kammen met een grove kamborstel en idd alleen als het nat is), maak het 'sochtends altijd een beetje nat en spray wat haarlak erin. Verder niets.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:00

Ik heb ook permanent, ik heb het 1 dag na kerst laten zetten.
Het zit er nu nog steeds heel mooi in Vingers aflikken
Vind dat het erg lang blijft zitten..
Zou het nog wel een keer willen als het er uit is.
Maar ik ben bang dat mijn haar dood word.. Bloos
Dus ik wacht wel weer een jaartje voor dat ik er weer permanent in doe
Ik denk dat het heel verstandig is dat je het bij een kapper laat doen die veel tijd heeft.
Ik heb het bij een kapper laten doen en die deed er na de permanent behandeling allemaal voedende producten in.
Mijn haar is nu nog steeds zo dik & glanzend.

Foto :

Afbeelding
Rechts..