altijd last van darmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: altijd last van darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:02

Dan mag je blij zijn. Maar vele blijven er toch last van houden.
Btw: Is er ook bij jou dmv bioptie coeliakie vastgestelt?

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:06

nielsd schreef:

jep.

en t bleek al vrij ernstig te zijn...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:26

nielsd schreef:

Ik ben na bijna 4 jaar dieet nog steeds zo moe dat ik eigenlijk niet goed kan functioneren. Werk niet full-time, heb paard verkocht etc. Mijn zus heeft een heel ander leven en ook coeliakie en zit in de bijstand kan helemaal niet werken.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 13:59

jemig, dat is ook niet niks zeg!! Ach gut
zo te lezen een heleboel mensen met darmklachten..
ik heb inmiddels een unrineonderzoek en een ontlastingsonderzoek naar het lab gebracht, en vanochtend hebben ze bloed geprikt. Nu moet ik nog een afspraak maken voor een echo van m'n onderbuik, moet met volle blaas geloof ik..
hoop maar dat er iets uit die uitslagen komt

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:34

Herken me 100% in verhaal van TS.
Kun je een onderzoek eisen? Of is er niet voor alle eerder genoemde 'aandoeningen' een onderzoek te doen?
Mijn huisarts wil niet verder meewerken dan 'Gewoon goed bijhouden wat je wel en niet kan eten, dan lost het zich vanzelf op!', maar daar is dus geen touw aan vast te knopen en het is verdomde irritant..

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:02

Hier hetzelfde!
Ik heb spastische darm en lactose intollerantie, al heel mijn leven maar ze hebben het dit jaar pas ontdekt. Ik wou me vroeger nooit laten controleren want ik had een panische angst voor naalden tot over een paar maanden mijn ouders gingen scheiden en alle stress op mijn darmen sloeg. Ik had constant diarree, uitgeput, hyperventilatie door krampen waardoor ik naar spoed moest en toen hebben ze dus wel bloed geprikt Haha!
Hyperventilatie is onder controle maar als ik krampen krijg en naar toilet moet word ik agressief. Mijn lichaam focust zich volledig op de pijn en dan voel ik een mentale knik in mijn hoofd die ik niet kan beschrijven. Als ik moet gaan is dit geen opluchting, dan laat je me beter een uur met rust. Het is zo enorm veel en pijnlijk, net alsof je endeldarm mee naar buiten komt.
Ik heb ook een angst ontwikkelt voor 'toekomstige aanvallen', nu heb ik proefwerken waardoor ik elke dag immodium en spasmonen slik. Ik vermijd zoveel mogelijk pillen en ik weet dat het grotendeels in mijn hoofd zit. In het weekend probeer ik dus 'pilvrij' te zijn.
Ik let goed op mijn eten, hoewel velen mij warm eten aanraden doe ik dat niet. Ik word er nog misselijker van. Ik leef nu op soja (leven sojachoco, sojaboter, rijstmelk!) en eet 's avonds alleen rijst. Zwaar eten zou ik vermijden. Ik ga ook veel zwemmen, beweging is goed voor je lichaam. Gewoon zwemmen of joggen en niet kijken naar de tijd, dit bezorgt je immers weer stress. Genoeg rusten is ook belangerijk, als ik slecht geslapen heb, heb ik automatisch last van mijn darmen.
Wat ik laatst aangeraden kreeg is dat je niet moet te hard moet 'duwen' als je naar toilet gaat want dit stimuleert de spastische darm (ik weet niet of het echt werkt). Haha!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 01:28

Heb tijden gehad dat ik geen eten binnen hield, moest tig keer op een dak naar de wc, enorme gasvorming, altijd buikkramp, opgezwollen buik (leek alsof ik 9 maanden zwanger was) en maar afvallen. Allerlei onderzoeken gehad, blijk ik PDS te hebben en 37! voedselallergiën/-intoleranties. Sinds ik bepaald voedsel vermijd gaat het stukken beter met me, alleen die enorme vermoeidheid wil niet weg, heb gewoon geen fut meer..