Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mlvanmelle schreef:Maar vergis je niet, als je oma daar terecht komt gaat het heel snel bergafwaarts omdat ze uit haar vertrouwde omgeving en ritme wordt gehaald. Het is dat er voor mijn oma echt geen andere optie is omdat ze tegenwoordig niet meer kan praten en alleen maar kan liggen, maar ik zou zo'n verzorgingshuis toch niet bepaald menswaardig noemen.. Het is triest om te zien hoe dat soort dingen gaan, dus ik zou er als ik jou was een niet te rooskleurig beeld van hebben.
BrittKitt schreef:Als je oma echt aan het dementeren is het toch niet van belang of zij nog wel of niet wil? Ze kan op die momenten niet meer voor zichzelf beslissen en dan lijkt mij idd dat de huisarts daar best mee kan helpen. Een dementerende zal zich naar mijn idee (bijna) nooit vrijwillig laten opnemen in een verzorgingstehuis, en dat kan ik me goed voorstellen
mlvanmelle schreef:Goed, ik bedoel dus voor demente ouderen. Gewone, (relatief) gezonde ouderen kunnen een prima oude dag hebben op een open afdeling, dat is volgens mij een stuk menswaardiger. Mijn andere oma woont in een aanleunwoning die erg op een open afdeling lijkt en zij heeft daar ook vanalles te doen. Ik doelde dus echt op de gesloten afdeling voor zwaar dementerende ouderen. Daar gaat het over het algemeen bergafwaarts mee als ze uit hun dagelijkse routine en vertrouwde omgeving worden gehaald.
Nikka schreef:Ja of hypothyreoidie.